Tömegnövelés mesterfokon – BMW X6 M50i teszt
BMW X6 M50i Individual teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minek nevezzelek? Furcsának tűnhet, de nehéz eldöntenem, hogy végülis szerettem-e az X6-ost vagy nem. Pro és kontra érvek dübörögnek a fejemben, mint ahogy a SUV-kupé orrában a V8-as motor.
A hatalmas BMW-vesék kimondottan jól állnak egy ekkora autón, igaz az egyszerű műanyag helyett krómdíszt álmodtam rá – ha már lúd, legyen kövér – mit számít az a néhány deka, ha alapból 2,3 tonna az üres tömege.
Viszont az aktív lamellák gyorsan elterelték a figyelmemet erről, hiszen érdekes látni, ahogyan nyílnak és záródnak, amikor leguggolsz az autó elé. Bár ott megérted, mit érezhetett Jónás, mielőtt lenyelte a bálna. Hátul szintén beérett a forma, az eleve széles (2004 mm) autót még termetesebbnek láttatják a keskeny hátsó lámpák. De az X6-nak mindene nagy, így a könnyűfém felnik is a 21 colos méretükkel, illetve a féktárcsák is majdnem akkorák, mint a fejem, ráadásul olyan hőséget árasztanak magukból egy-egy gyorsabb hegyi keringő után, hogy azzal egy kisebb lakást fel lehetne fűteni. És hát miért ne akarna az ember egy V8-as, 4,4 literes, két turbóval felvértezett masinával sportosan repeszteni? Mindjárt mondom, hogy miért nem!A digitális műszeregység szintén dicséretet érdemel, ahogy az egyenesen a szélvédőre vetített HUD is.
Hátul a meredeken lejtő tetővonal okán alakulhat ki enyhe klausztrofóbia, viszont az átlagos termetű felnőttek feje az X6-ban már nem súrolja az Alcantara burkolatú plafont, mint mondjuk az X4-ben. Ülésfűtés ide is jár, bár az elöl helyet foglalók hűtést és masszázst is kapnak. A hátsó utasok vigasztalódhatnak azzal, hogy az első ülések háttámláján feszítő táblagépekről belenyúlhatnak a hifibe, megőrjítve ezzel az érzékenyebb lelkű sofőröket, sőt útvonaljavaslatokat is tehetnek a navigációs rendszerben, vagy akár a Tom & Jerry is futhat rajta unalom ellen. Szóval kényelemből jeles. A csomagtér sem szűk, igazi panasz nem lehet rá, hiszen alapból 580 literes és 1530 literesre bővíthető, viszont magasra kell emelni a cókmókot a pakolásnál.Árak
Tesztmodell alapára
29 727 000 Ft (2020.03.23.)
Tesztautó ára
42 455 900 Ft (2020.03.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Teljesítmény:
395 kW (537 LE) 5500-6000 1/min-nél
Nyomaték:
750 Nm 1800-4600 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,2 s
Végsebesség:
250 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
10,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4935 mm
Szélesség:
2004 mm
Magasság:
1696 mm
Saját tömeg:
2310 kg
Össztömeg:
2975 kg
Tengelytáv:
2975 mm
Karosszéria-kivitel:
1530
Csomagtér:
580 l
Belső szélesség elöl:
1570 mm
Belső szélesség hátul:
1560 mm
Belmagasság elöl:
860-890 mm
Belmagasság hátul:
840 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
310 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1110 mm
Csomagtér magassága:
500 mm
Csomagtér hossza:
1030 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1950 mm
Raktérnyílás szélessége:
1050 mm
Raktérnyílás magassága:
850 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
4395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
8/32
Sebességváltó:
8 fokozatú automata
Nyomaték:
750 Nm 1800-4600 1/min-nél
Teljesítmény:
395 kW (537 LE) 5500-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
250 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
5,2 s
CO2-kibocsátás:
237-243 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
10,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
19,7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)