15 helyett 17 colos könnyűfém felnit, és diszkréten sportos küszöböket tartalmazott a Stilóhoz adott Racing csomag, amelyet ez a 2005-ös példány is megkapott
Plexi burás Lexus lámpa Fiat módra - egyáltalán nem giccses
Egy Alfás legjobb barátja az autómentős. Ugye hallották, netán internetes fórumokon olvasták már ezt a velős népítélettel felérő mondatot, amit az olasz autók legádázabb ellenségei nem csak az Alfa Romeóra, de általános értelemben véve minden „digóverdára” kiterjesztenek. Való igaz, amíg a formatervezésben tényleg nagyhatalomnak számítanak az olaszok, addig autóik műszaki megbízhatósága, összeszerelési minősége valóban sokszor nem éri el a vezető konkurens márkák színvonalát, ugyanakkor ez még nem jelenti azt, hogy automatikusan rászolgálnak a sztereotip negatív besorolásra. Például itt van a tesztelt, 2005-ös, sportos megjelenésű Fiat Stilo 1.4 16V Racing, 89 ezer kilométerrel, magyarországi forgalomba helyezéssel, végigkövethető szervizmúlttal, sérülésmentesen. Harmadik tulajdonosa 60 ezer kilométerrel vásárolta 2009-ben, nagyságrendileg másfél milliós áron, és annak ellenére a Fiat mellett döntött, hogy sokan határozottan lebeszélték erről a típusról. A Stilót az évek alatt sok kritika érte, egyrészt semleges külső-belső kinézete miatt (mondjuk, ez egyéni ízlés dolga - mi még a fotózáskor is ámultunk, hogy milyen jól mutat a háromajtós), másrészt olasz autóba még nem zsúfoltak annyi elektronikát, mint ebbe a modellbe, és ez aggodalomra adott okot. Lássuk, mi történt eddig a piros kompakt életében.
Gyári adatok szerint 178 km/h a végsebesség, 12,4 s a 0-100-ig tartó gyorsulás, és 6,7 l/100 km az átlagfogyasztás - a hatéves autó csont nélkül hozza ezeket az értékeket
Ötletes, hogy a gépháztető nyitásnál nem kell a lemez alatt matatni és kezet piszkolni, mert előbújik egy emelőfül. Bal oldalon kerékpár okozta horpadásos sérülés - nem súlyos, nem is javították
60 ezer kilométerig voltaképpen semmi komoly. Húszezrenként elvégezték a kötelező karbantartásokat, az olaj- és szűrőcseréket, szerencsére karambol, de még csak apró koccanás sem történt, egyedül a klíma rakoncátlankodott – az összes csövet cserélték a rendszerben. A gépháztetőn látható esztétikai sérülés nem a forgalomban keletkezett, a második tulajdonos garázsában egy kerékpár zuhant a gépháztetőre, a benyomódást azonban nem javították – így hitelesebb az előélet, nem kell magyarázkodni, hogy valójában nem totálkár miatt fújták újra a Stilo elejét. A harmadik nagyszerviznél (60 ezer km) vezérműszíjat és feszítőt, első-hátsó fékbetétet cseréltek a szokásos dolgokon kívül, azonban némiképp meglepetés, hogy 70 ezernél mind a négy féktárcsa is cserére érett. A döntően városi forgalomban használt Fiat futóműve 85 ezres óraállásnál sínylette meg a rossz utakat, ezért két új hátsó lengéscsillapító mellett első gömbcsuklókat (csak trapézkarral együtt szerelhető) és stabilizátorokat kapott. Az olaszautós rémképekben csőstül emlegetett elektronikai hibák közül a Stilo néha légzsákhibával bosszantja tulajdonosát: a szerviz műszere szerint hol a jobb, hol a bal első lufit jelzi rossznak a számítógép, holott csak a csatlakozók a rosszak. Néha megkergül az esőérzékelős ablaktörlő, amely elfelejt leállni, és mostanság a kipufogócsonk melletti hőterelő lemez eltört az egyik rögzítésnél, és emiatt zörgő hangot hallat.
Látványra nem kimondottan izgalmas a Stilo belseje, de az anyagok mai szemmel nézve is jónak mondhatók, a műszerfal felső része ujjal benyomható puhaságú. Sok az elektronikus tartozék, a középkonzol pontmátrixos kijelzői nagy hőségben hiányosan jelenítik meg az információkat
Egyedül az ajtókárpiton látható komolyabb, használatból eredő kopás
A vezetőoldali ajtó könyöklője, illetve kilincse körül látható kopáson, valamint a kormány apró bőrszakadásán kívül az utastérben nincs különösebb nyoma az eddig megtett 89 ezer kilométernek. Az ülések kárpitozása rendben van, foszlás nincs, és mivel háromajtós a karosszéria, az első üléseket dönteni kell a be- és kiszálláshoz, de ez is problémamentes, a kar nem szorul, nincs kiszakadva az ülésből.
A felszerelés nagyon gazdag, az automata, kétzónás klímától kezdve a gyári mélynyomós, kormányról vezérelhető, MP3-as (de még CD-t fogadó) „zenegépig” mindent felvonultat a Stilo – a csomagtartóba tett mélyláda azonban a kapacitás rovására megy. Praktikusságból nem jeleskedik a modell, például az ajtózseb nagyon hosszú, ám nagyon keskeny, igaz, van külön palacktartója. A hátsó ülések variálásánál nem csak a támla dönthető, de az ülőlap is felhajtható, így sík rakodófelület alakítható ki. Négy átlagos alkatú személynek nagyon kényelmes a belső, elöl magasabb termettel sincs gond, hátratolt üléssel viszont jelentősen csökken a második sorban a térdhely.
Balról gyári mélyláda csökkenti az amúgy kategóriájában szűkösnek nem mondható, alaphelyzetben 305 literes csomagtartó befogadóképességét. Háromajtós karosszéria lévén hátra kissé körülményes bejutni, de átlagos termetű vezető mögött ülve elegendő hely marad a lábaknak is. Kényelmesek, de szerény oldaltartást adnak az első ülések, a támla állítása tekerős
Nem sokkal 60 ezer kilométer után chiptuningot kapott az 1,4-es motor, amely azóta kevesebbet fogyaszt, ugyanis már nem szükséges annyira pörgetni. A kötelező karbantartásokon kívül az erőforráshoz nem kellett hozzányúlni
Az 1,4 literes, 95 lóerős benzinmotor városban kezdetben 10 liter körül fogyasztott, ezt a jelenlegi tulajdonos sokallta, ezért
chiptuningos trükköt vetett be: az erőforrás nem teljesítményre lett „kihegyezve”, az elektronikus beállításnál a kedvezőbb nyomatékleadás elérése volt a cél. Az eredmény bő 25 ezer kilométeres tapasztalat alapján: a motor alul erősebbnek érződik, kevésbé szükséges pörgetni, a városi étvágy pedig használattól függően 7,5-8 l/100 km. A futómű, a fék többet tud, mint amilyen menetdinamikát az 1,4-es erőforrás felmutatni képes, a hatfokozatú manuális váltó nem szereti a gyors rükverc kapcsolást, egyébként alulról, de erőteljesen közelíti az átlagot, akárcsak a nem túlzottan informatív kormány, a kuplung viszont szokatlanul nehezen jár. Használat során az autópályás menetzaj említhető, a motor hangja nem vészes, mert hatodikban 130 km/óránál sem forog az egekben, de a szél- és gördülési zaj hosszútávon fárasztó.
Tolatóradart rejt a fekete védőcsík a lökhárítón. Bár külsőleg sportos modell a Fiat Stilo Racing, a látványfokozást nem vitték túlzásba - még egy vastag, krómozott kipufogócsővel sem kínálták meg
Idestova 30 ezer kilométer együttlét után a piros Fiat Stilo tulajdonosa - akárcsak a
használói véleményekben nyilatkozók - teljesen elégedett választott négykerekűjével, a lebeszélések ellenére sem bánta meg a döntését, és ha visszapörgethetné az idő kerekét, ugyanúgy ezt a modellt venné meg, mert remek ár/érték arányával, kényelmével, vezethetőségével abszolút megfelel az elvárásainak. És nem kell miatta albérlet a szervizben.
Véleményem szerint az ön Q4-esének az igazi nagy hibája,hogy nem az enyém:-).Egyébként a Stilo szerintem nam rossz autó,vezettem ilyet néhányszor,a munkatársamé volt.Annyi hiba volt,hogy még garanciában kormányművet cseréltek,de másról én nem tudok.És a 3 ajtós még szép is szerintem.
H elyes,Ü gyes,J óravaló,E mberek ,mondanak általában véleményt és kritikát arról amit nem is ismernek.Évek óta (16 )van egy Q4 155 -ös alfám ,igen van egy nagy hibája üres tankkal nem megy.De anélkül hogy lenézném a nagy nyemci márkákat még az újabbakat is megpiszkolja.Kivévéve amelyek “IFA” motorral mennek.
Eddig két FIAT-om volt. Az egyik még 17 évvel ezelőtt egy TIPO 1,9 TD. Nem volt probléma mentes, ennek ellenére nagyon szerettem, máig is örömmel emlékszem vissza rá.
Oké, hogy nem fényeztette újra a motorháztetőt, mert eladásnál ha valami okostojást fok ki, nem tudja megmagyarázni, hogy nem volt komolyabb sérülése, de ott a kép alapján már szépen rügyezik a rozsda.
Én sem foglalkozom az apróbb kavicshorpadásokkal, meg a jégesőnyomokkal, de ahol már a fényezés olyan szinten sérült, hogy lepattogzott a festékréteg, azzal már kezdeni kell valamit, mert rövid időn belül rohadni kezd.
A harmadik nagyszerviznél (60 ezer km) vezérműszíjat és feszítőt, első-hátsó fékbetétet cseréltek a szokásos dolgokon kívül, azonban némiképp meglepetés, hogy 70 ezernél mind a négy féktárcsa is cserére érett.
Furcsa.
A VEZÉRLÉS-t miért cserélték 60.000 km-nél? (az 1.2 16V esetében 120.000 km vagy 5 év)
És a vízpumpa nem lett cserélve?