Tévedés történt, a Twizy mégsem villanyautó
Levették a zöld rendszámokat a hazai Renault Twizykről, nem minősül autónak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Különös dolog történt kis hazánkban, tudjuk, a zöld rendszám kényes ügy, mégsem a több száz lóerős SUV-któl, hanem a Renault Twizytől vonták vissza a jogosultságot.
Kérdéses téma a zöld rendszámra való jogosultság, mióta az újítást bevezették hazánkban. Az arra való jogosultságot és a vele járó kedvezményeket talán már nem kell részletezni, annyit azért érdemes leszögezni, hogy bármilyen tisztán elektromos autó gond nélkül megkaphatja. Ahogy arról korábban beszámoltunk, Budapesten indult egy kimondottan elektromos autókat, BMW i3-asokat és Renault Twizyket bérbe adó vállalat. A kölcsönző kimondottan a belváros turizmusát szerette volna feldobni az elektromos autókkal, mivel így az ügyfelek kényelmesen, gyorsan és a bérleti díjon kívül ingyen nézhetik körbe a várost. Mostantól ez nem így lesz, a magyar hatóság úgy döntött, a Twizy mégsem elektromos autó, márpedig így nem lesz élvezhető vele az ingyenes parkolás.
Akkor mégis micsoda? Eredeti besorolása szerint motoros triciklinek minősül, ez hivatalosan valóban nem jelent autót, de még motorkerékpárt sem, így szintén hivatalosan nem lehet elektromos autónak nevezni, ergo nem lehet jogosult a zöld rendszámra. Nagyjából egy éve, amikor a 20 Twizyből álló flottát regisztrálták itthon, mégis úgy regisztrálták és gond nélkül megkapták a zöld rendszámot, amit most egy egyszerű tévedéssel magyarázva a Közlekedési Hatóság visszavont. Valamilyen rendszám viszont mégiscsak kell rá, de mivel motorkerékpárnak túl nagy, és sok a kereke, normál autóként lettek újra forgalomba helyezve a soron következő P-s rendszámokkal. Tehát hivatalosan mégiscsak autók lettek, amik tisztán elektromos hajtással 80 kilométeres hatótávval és 80 km/h-ás maximális sebességgel rendelkeznek, szóval elektromos autók.
Megkérdeztük a Közlekedési Hatóságot a Twizy tényleges besorolásáról, valamint bővebb információról a különös tévedés kapcsán, cikkünk megjelenéséig azonban nem kaptunk választ. Egyelőre tehát úgy tűnik, hogy egy 400 lóerő feletti, 100 kilométerenként 8-9 liter benzint égető hibrid SUV minden gond nélkül jogosult a zöld rendszámra a továbbiakban is, egy tisztán elektromos, kétszemélyes, kormánnyal és normál kezelőszervekkel, biztonsági övekkel ellátott kisautó viszont nem, és a regisztrációs adó mellett fizetni kell a parkolásért is utána.
Valakik szemet vetettek az üzletre. Most folyik az ellehetetlenítés, aztán ha letérdelt a cég átveszi valaki. Ez az időpont pedig egybe fog esni azzal, amikor a közlekedési hatóság beismeri tévedését és újra zöld rendszámot kaphatnak a Twizyk.
Így megy ez kis hazánkban! 🙁
Mi az az egyszerű tévedés, amivel ezt a döntést magyarázzák?
A nagyobb problémát és az üzleti terv borulását nem az ingyenes parkolás hiányában látom, hanem a jogosítvánnyal. Magyarországon a tricikli A kategóriához tartozik, külföldi országoknál eltérő lehet.
Ausztriában a triciklit A-val lehet vezetni, de a B kategória megszerzésekor automatikusan be lesz írva a jogsiba az A kategória egy korlátozó számmal, amivel csak a triciklit lehet vezetni (gyakorlatilag így B kell hozzá csak). Persze lehet csalni, de a biztosítás ugrik egy balesetnél és a felelősség is kérdéses a bérbeadó részéről.
Eleve egy vicc,
„Eredeti besorolása szerint motoros triciklinek minősül”
tri=3
ciklo=kerék
Ez vicc. Peres eljérásban kell köteleztetni a hatóságot, hogy adják vissza a zöld rédszámot.
Indoklás:
1. A COC szerint is autóról van szó, EU szerte az
2. A Twizy nem tricikli, hanem 4 kerekű
3. A biztosítás és súlyadó és szerint is autóról van szó
Rövid válasz. Ezek hülyék.
Majd kitalálnak rá valami „fizetős”verziót és az engedélyt egy fityuszos adja ki!!!Itt miért nincs EU???????
Majd kitalálnak rá valami „fizetős”verziót,amit csak valamelyik fityuszos adhat ki!!!
Így vállalkozz Magyarországon ! Csodálkozunk hogy nem haladunk sehová. Ha meg hibáztak, akkor miért kell bolygatni a témát. Nehéz dolgok ezek 🙂
Hát ez elég nonszensz, ilyen csak nálunk fordulhat elő. Ha egy hatóság hibázik, azt így biztosan nem lehet „kijavítani”. Nyilván azért vett a cég ilyen autókat, mert számolt a kedvezményekkel. A hatóság a „tévedésével” tetemes kárt okozott, aminek a következményeit nyilvánvalóan viselnie kell. Amerikában ezért óriási pert akasztanának a nyakukba és biztosan minden kárt meg kellene téríteniük, amit a tévedéssel okoztak. Szerintem nálunk is megérne egy kártérítési pert.