Tető nélkül is gyors: BMW M4 Cabrio
Itt a BMW M4 Cabrio. Negyed tonnával nehezebb a Coupénál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lassabb, mint a Coupé, de így is nagyon gyors a már nem V8-as szívó, hanem soros hathengeres, ikerturbós motorral hajtott BMW M4 Cabrio.
BMW M4 Cabrio - méretek
Hosszúság (mm) | 4671 |
Szélesség (mm) | 1870 |
Magasság (mm) | 1386 |
Tengelytáv (mm) | 2812 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) | 1579/1603 |
Hasmagasság (mm) | 116 |
Csomagtér (l) | 220-370 |
A motor az M3 és M4 Coupé modellekből már ismert 3,0 literes, két turbóval erősített soros hathengeres; 431 (5500-7300 1/perc között rendelkezésre álló) lóerővel és 550 newtonméter (1850-5500 1/perc között konstans) nyomatékkal, meg persze közvetlen és nagynyomású befecskendezéssel, változó (Valvetronic) szelepvezérléssel és (Kettős-VANOS) vezérműtengely-állítással. Euro 6-os az emissziós norma, a stop-start elektronikával és fékezéskori akkutöltéssel is karcsúsított fogyasztási és emissziós értékek (a dinamikaiakhoz hasonlóan) automata váltóval jobbak (értékek táblázatunkban); mese habbal a szabvány ciklus ígérete, hogy vegyes üzemben az M4 Cabrio akár 8,7 literrel ellehet 100 kilométeren.
BMW M4 Cabrio - műszaki adatok
Hengerűrtartalom (cm3) | 2979 |
Hengerek/szelepek száma | 6/24 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 vagy dupla kuplungos automata/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 431 (5500–7300) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 550 (1850–5500) |
Végsebesség (km/h) | 250 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 4,6 (automata: 4,4) |
Fogyasztás − város/országút/vegyes (l/100 km) | 12,4/7,2/9,1 (automata: 11,5/7,1/8,7) |
CO2-kibocsátás (g/km) | 213 (automata: 203) |
Saját tömeg (kg) | 1750 (automata: 1790) |
A négyüléses keménytetős kabrió csomagtere nyitott tetővel 220, csukottal 370 liter. Futóműve elöl kettős ágyazású lengőkaros, hátul ötkaros független, M modellhez hűen keményített és növelt merevségű. Az elektromechanikus szervokormány alapáron változó lécáttételű, alapáras az önzáró "Aktív M" differenciálmű és természetesen a visszagurulás-gátlós ESP is. Az elöl-hátul hűtött tárcsafékeket az elektronika észrevétlen fékezésekkel tartja esőben is szárazon a lehető legjobb fékhatás érdekében.
A felnik alapáron 18, felárért akár 19 colosak, s bár az M4 Cabrio alapból is igen dúsan felszerelt, opcióként a BMW Individual kínálatából gyakorlatilag tetszés szerinti színek és kárpitok kérhetők hozzá, opcióként természetesen a legmodernebb sofőrsegédek is elérhetőek, ha valaki épp azokra vágyna. Az új M4 Cabrio gyártása júliusban indul, itthon szeptember 6-ától lesz elérhető, árát hamarosan megismerhetjük - ígéri a BMW Magyarország.