Teszünk a szabályokra: a gyalogos is ember?

A KRESZ a zebrán sem mindenkire vonatkozik?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A KRESZ előírja, az illem csak diktálja, hogyan kell, hogyan kéne viselkednie az autósnak a gyalogos-átkelőhelynél. Megnéztük, mi a helyzet valójában. Elszomorító.

Vasárnap délután volt, aranyvasárnap délutánja. Érden, a „nagy”, dupla körforgalomban, majd kicsivel utána Budapesten, a Clark Ádám téren töltöttünk el mindösszesen kétszer tán 10 percet azért, hogy illusztrálhassuk ezt a cikket, amelynek témája az autósok és a gyalogosok harca a zebrán. De választhattunk volna más helyszínt és más időpontot is, jó eséllyel ugyanazt tapasztaljuk, hogy sokan, elképesztően sokan nem tartják be a szabályokat, s az előírásokra fittyet hányva ön- és közveszélyesen viselkednek. Jobbra tartottunk és dudáltunk is már, most pedig a gyalogos-átkelőhely környékén tanúsítandó helyes magatartás fekszik a boncasztalon, már ha megbocsátanak ezért az ordas képzavarért. Vágjunk is rögtön a közepébe, szabadon idézve a KRESZ-t: a zebrát fokozott óvatossággal, csak olyan sebességgel szabad megközelíteni, hogy a jármű meg tudjon állni, amennyiben szükséges, és eleget tehessen az elsőbbségadási kötelezettségének.

Világos, ugye? A kijelölt gyalogos-átkelőhelyen a gyalogosnak van elsőbbsége szinte minden esetben – a kivételt a megkülönböztető jelzéseket használó járművek jelentik. Persze nem csak a kijelölt helyen haladó gyalogost kötelező átengednie az autósnak, mert kereszteződésnél a járművel bekanyarodva – zebra hiányában is – is elsőbbsége van a járókelőnek azon az úton, amelyre az autó fordul.
Tudjuk, tudnunk kell ezeket mindnyájunknak, sokan mégis tesznek a törvény betűire. Hallott már valaki olyanról a környezetében, hogy bárkit megbüntettek a gyalogosok elsőbbségére vonatkozó szabályok megsértéséért? Egyébként 4 büntetőpont is jár ezért a fajta vétségért, miként az is ezzel megegyező mértékű elmarasztalást von maga után, ha a következő regulát megszegjük: ha áll egy autó a zebránál, a (többsávos úton) melléérkező másiknak is meg kell állni, s meggyőződni arról, hogy a gyalogosok elsőbbségének megsértése nélkül lehet továbbhaladni.
Hiszen hányszor tapasztaljuk, hogy a szabálykövető autós megáll az átkelő előtt, de a gyalogosra ezzel együtt komoly veszély leselkedik egy másik, felelőtlen sofőr képében?! Mit tehet, mit tegyen az okos és elővigyázatos autós? Egy időben azzal, hogy megállt, figyeli a tükröt, s jelzi a gyalogosnak (kézmozdulattal vagy dudálva), ha mégsem tiszta a terep. Előfordulhatnak és elő is szoktak fordulni olyan szituációk, amikor nehezen vagy sehogy sem átlátható a forgalom, s ezért alakul ki balesetveszély.
Mire muszáj még figyelnünk? Nos, optimális esetben, a lehető legkörültekintőbben arra, hogy tegyünk eleget elsőbbségadási kötelezettségünknek, figyelmeztessük a gyalogost, ha mégsem szabad az útja, ám ezeken túl az is mindenki jól felfogott, közös érdeke kell legyen, hogy a gyakori dugókba torkolló nagy rohanás közepette minél több autó férjen át például egy-egy lámpán. Azt nem tiltja a KRESZ, hogy az autós a gyalogossal egyszerre tartózkodjon a zebrán, azaz igyekezzünk mi is haladéktalanul indulni, amint csak lehet. Nyilván úgy, hogy ne veszélyeztessük a járókelőt, ne ijesszünk rá, ne sürgessük, ne dudáljunk rá – az illem úgy diktálja, hogy semmi olyat ne tegyünk, amitől akár fordított esetben nekünk áll feljebb...
Hiszen miként bizonyos helyre a király is két lábán megy, az autósból is gyakorta válik gyalogos. Ugye, milyen dühítő, amikor nem kapjuk meg a jogos elsőbbséget? Hát, erre tessék gondolni a volán mögött, ha már smafu a szabályok betartása. De, hogy azokat az igényeket is kielégítsük, melyek szerint nem ritkán a járókelők (és a biciklisták) is lehetnének ám jobb fejek (lásd csak ténferegnek a zebrán, bizonytalanok, kiszámíthatatlanok, felháborodnak akkor is, ha az autós mondjuk muszájból foglalja el az átkelő egy részét): bizony a gyalogosoknak is vannak kötelezettségei.
Azt mondja ugyanis a KRESZ, hogy a gyalogosnak a zebrán kell átmennie, ha pedig nincs, akkor lakott területen az útkereszteződésnél, a járda meghosszabbított vonalán. Tehát nem akárhol, sőt egyenesen a legrövidebb áthaladást biztosító irányban! Az úttestre váratlanul nem, csak akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről, továbbá köteles késedelem nélkül átmenni, s tartózkodni az autósok megzavarásától vagy megtévesztésétől. Tilos bárhol átszaladnia, ha a közelben van zebra – a „közelben” persze elég tág fogalom. Tilos továbbá a gyalogosnak híd, alagút, alul- és felüljáró úttestjén is áthaladni.
Hirdetés
Ennyit a szabályokról. Ilyenkor, az ünnepek előtti forgatagban és főleg a bevásárlóközpontok környékén a szokásosnál is sűrűbb a forgalom a gyalogos-átkelőhelynél (is), hát figyeljünk egymásra, ha van zebra és/vagy lámpa, ha nincs. S amennyiben nem derogál, jó érzés ám némi előzékenységet is tanúsítani úgy a gyerekek, az idősebbek, a mozgáskorlátozottak, a fogyatékkal élők, a kerékpárosok vagy a szebbik nem irányában, mint a morcos, kopaszodó férfiúk felé. Van otthon tükör? Gondoljon csak arra, hogy saját magát is át kellene engednie!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

80 thoughts on “Teszünk a szabályokra: a gyalogos is ember?

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Engem sajnos megbüntettek balra kanyarnál a gyalogos miatt a kereszteződésben pedig a zebrán voltam már mikor csurogtam kifelé és kanyarodtam balra.Vissza kellett volna tolatnom ,hogy elsőbbséget adja a civilben hazafelé tartó valószínú illuminált állapotban lévő gyalogosnak.Az eset után két hétre rá kaptam meg a felszólítást a jegyző könyvezéshez ami aztán 30000ft-ba és 6 pontba került

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Ez az atuska /szándékosan kisbetűvel/ a közlekedési bunkó tipikus esete. /akkora, hogy a fél lábával el lehetne fűteni a gőzöst Vlagyivosztokig./ Ezek az emberek kerülnek ki mikor megállsz a zebránál a 70 éves néninek vagy a babakocsit toló és gyermeket vezető kiismamának, ők azok akik a sor mellett előrefurakodnak majd az elsőt letolva bemennek eléjük felidegesítve másik száz autóst, ők azok akik szemből előzve leküldenek az árokba családostól stb. Úgyhogy szerintem nem jogosítványt érdemelnek, hanem egy golyót. Sok tisztességes ember maradna életben és egészségben nélkülük. Egy toleráns A,B,C,D,E kategóriás, közlekedési mérnök motoros oktató.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Csak érdekességképpen említem, hogy a cocializmusban nem volt ennyire nehéz értelmezni a KRESZ szabályait, ami le volt írva az szent volt.( még a 4 általános iskolával rendelkező hivatásos sofőrök is megértették és betartották). Most meg 1+2 diplomával rendelkező hülye gyerekek vitatkoznak magukkal, hogy melyik a bal, és a jobb kezem. Sajnos akik a törvényeket alkotják, azok is ilyen baromarcúak.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Tiszteletem minden hozzászólónak, és olvasónak.
    47 éves vagyok. Először 5. általános iskolásként vizsgáztam. A gyalogosok kötelmeiből (mert van nem is kevés. Másképpen kerékpárral nem mehettem iskolába). Valamint a triciklisek és kerékpárosok kötelmeiből. Majd jött a „lóhajtási” segédmotoros vizsga. Végül az MHSZ-nél a hivatásos kategóriájú A, B, C, Jogosítvány megszerzése. A hadseregben GKV ként szolgáltam. Ahol bevonulás után nagyságrendekkel komolyabb vizsgát kellet tenni (annak ellenére, hogy érvényes jogsival rendelkeztünk) mint bármikor előtte.

    Budapesten és más kisebb, nagyobb forgalmú helyiségekben és utakon egyaránt gyakran vezetek, és sokszor, mint, gyalogos, kerékpáros és motoros is közlekedem (Pesten is).
    Először is azt látom, tapasztalom, hogy a papír mindent elbír (közelebbről a KRESZ).
    A jogszabályoknak, KRESZ-nek sokkal egyértelműbbeknek és jól értelmezhetőbbeknek, részletesebbnek kellene lenniük. Nem is olyan régen olvashattuk itt a KRESZ módosításainak véget nem érő magyarázatait. Mert igen erősen szükség mutatkozott rá. Vajon hány gyalogos és kerékpáros olvasta, illetve érezte szükségét, hogy ilyen irányban tájékozódjon? Ideje lenne, a középiskolába lépés kritériumává tenni. Az érvényes KRESZ vizsga meglétét!!!!
    Ezen felül Nem vagyunk egyformák. Lassan, lassan felejtünk dolgokat, ill. nem vesszük át korrekt módon az új változásokat. Ezért bizonyos időnként kellene frissíteni kötelező jelleggel (állami finanszírozásban, nem saját zsebből. Azt egyszer már megtettük, és fizetünk hozzá elég adót!) A KRESZ vizsgát. Nem csak a jogosítvánnyal rendelkezőknek, hanem minden nagykorúnak.

    Kultúra. Nem csak a közlekedési kultúra, hanem általánosan a kultúra megismerése szenved hiányt. Ami most dívik az nem a Magyar viselkedésminta, hanem a behurcolt, ránk ragadt, egyéb nemkívánatos viselkedés minta. Mi Magyarok 40- 50 éve még egyáltalán nem így viselkedtünk. A magas IQ mellesleg semmit sem ér kelő szintű EQ Érzelmi intelligencia nélkül. Aminek a Háború előtt széleskörűen a birtokában voltunk. PL. tessék elmenni Hercegszántóra, ahol mai napig, messziről kellően jól érthetően köszöntenek mindenkit. Akivel aznap még nem találkoztak. Bárki legyen is az. Ez többek között az igazi Magyar mentalitás és viselkedési mód. Ha ezek a feljebb említettekkel együtt újra meglesznek. Nem lesz majd szükség. A fentebb részletekben való, egyébként sokszor jó és intelligens meglátásokra, észrevételekre, hozzászólásokra.

    A vitaindító cikk írójától pedig megkérném. Készítsen egy felmérést. A gyalogosok kerékpárosok között. Tizenévesek, huszonévesek, középkorúak, és hatvan-hetvenévesek közt. Mind két nem képviselői közt. Vajon menyire vannak tisztában, a KRESZ rájuk is kötelező érvényű rendelkezéseivel.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Üdv mindenkinek
    Én tökéletesen egyetértek azzal, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége, és Budapesten erre különösen figyelni kell, de azért azt se felejtsük el, hogy egy autó nagy, van „A” oszlopa (ami hajlamos kitakarni akár egy komplett kisiskolás csoportot), és a vezetőnek jóval megosztottabb a figyelme, mint egy gyalogosé, ezért nem értek egyet azzal, hogy egyfolytában azt szajkózzuk a gyalogosoknak, hogy menjenek, mert nekik szabad.
    Valóban szabad, de fájhat is… ezt is szajkózzuk kicsit a gyalogosoknak, hogy ne lepődjenek meg, amikor féktávon bellül lelépnek egy renault magnum elé…
    egy gondolat az autósok mellett:
    azért elég dühítő, amikor a gyalogosok egyesével mennek át előtted, de folyamatosan, minek következtében egy vidéki város körforgalmát teljesen megbénítják… erre sem ártana valami szabályozás, tehát ne csodálkozzunk, ha az autós rádudál a két, 40 év körüli hölgyre, ha a zebra kellős qrva közepén beszélik meg a pogácsa receptjét…
    szóval a cikk szerintem kissé egy oldalú, nem elég objektív, vannak pofonok innen is, onnan is, nem kell annyira magasztalni a gyalogosokat sem…

    Üdv
    Fém

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    KEDVES ATUSKA!

    NEM GONDOLOD, HOGY BUNKÓ VAGY?
    ÉN IGEN.
    MIBŐL GONDOLOD, HOGY TE MEGTEHETED, HOGY NEM A SZABÁLYOKAT TISZTELETBEN TARTVA KÖZLEKEDSZ?
    EZÉRT TART OTT, AHOL TART NÁLUNK A KÖZLEKEDÉSI KULTÚRA, MERT RAJTAD KÍVÜL MÉG VAN SOK HASONLÓ HOZZÁÁLLÁSÚ EMBER.
    A HELYEDBEN ELGONDOLKODNÉK AZON, HOGY OBSZCÉN KIFEJEZÉSEKET HASZNÁLJAK-E HOZZÁSZÓLÁST ÍRVA. MEG AKKOR IS, HA NEM ÍROK.

    ÜDV: EGY OLYAN AUTÓS, AKI BETARTJA A SZABÁLYOKAT, MERT TUDJA, HOGY ÉRTE ÉS NEM ELLENE HOZTÁK ŐKET.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    A GYALOGOST NEM KELL ÁTENGEDNI,MERT EZ FELTARTJA A FORGALMAT 1 KÉTMILLIÓS VÁROSBA,NINCS IDŐ UDVARIASKODNI,CSAK AKKOR ENGEDEM ÁT HA MÁR VESZÉLYES ÁTMENNEM ELŐTTE ANNYIRA KÖZEL LENNÉK. VAGY ROHANJON! TESZEM HOZZÁ ÉNIS KÖZLEKEDEK NÉHA GYALOG ÉS OLYANKOR NEM AKAROK MEGHALNI ÚGYHOGY NEM UGRÁLOK KI CSAK AZÉR MERT ZEBRA VAN. ÉS LESZOPHAT AZ ÖSSZES HÜLYE MAJOM AKI AZTHISZI HOGY AZÉRT MERT AZ OTTVAN Ő ÚGY TÉMFEREGHET ELŐTTEM AHOGY AKAR. 🙂

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    ez engem is megfogott:
    [i]Miért nem tudja a gyökér megvárni ameddig az autó elmegy? Mert biztos nyugdíjas és mindig rohan valahova mert neki rengeteg a dolga pedig az én adómból kapja a pénzét. Akkor legalább azokat hagynák haladni akik még dolgozunk ebbe a csóró országba. Lehet okos paragrafusokat belinkelni de az utakon farkastörvények voltak, vannak és lesznek. Mindig az erősebb kutya baszik. Én se tolom ki egy kamion elé a gépet mert tudom hogy nem egyszerű megállnia. Ezt kellene felfogni a sok csökött agyú gyalogosnak is.[/i]

    Kívánom neki hogy mikor gyalog megyek valahová és épp az átkelőhelyen haladok át, szépen elhajtson mellettem, mert akkor érvényesülni fogy az erősebb kutya effektus.Ugyanis olyat szoktam az ilyen autós autója tetejére b@szni hogy azt hiszi rádőlt egy fa.Aztán megállhat jaszkarizni mert
    1: ha jó napom van akkor szimplán leverek neki kettőt búcsúzóul
    2: kihívom a rendőrt, aztán magyarázhatja neki hogy megütöttem a kocsija tetejét miközben behajtott a gyalogosok közé.
    De még soha senki nem állt meg reklamálni.
    Tudom nagy gyökér vagyok, ezt még a főnökeim is elismerik, de díjazzák az őszinteségem, még ha nem is a legkultúráltabb 🙂

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Nem akartalak megsérteni tévedésből sem, ha ez mégis sikerült akkor [b]bocsánatod kérem![/b]
    Túl sok balesetet láttam már ahhoz, hogy el tudjak menni a sok felesleges magyarázkodások mellett.
    Pedig igyekszem megtenni, mert tudom, hogy annyit érek mint erdőtűz ellen a vízipisztoly:(

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    BÚÉK!

    Bocs de azt írtad elolvastad az eddigi cikkeket, és általánosítottál a következő kijelentésedbe, így részben magamra vettem.
    Ezért bátorkodtam írni, mert a többi hozzászólásaiddal, részben vagy egészében hasonlóan gondolkodom.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    A KRESZ-ben emlékeim szerint kifejezetten benne van, hogy forgalommal szemben tilos megállni, várakozni. Egyet értek, nagyon zavaró ha ilyenkor még ki is van világítva, ha nincs szembe forgalom rá szoktam nyomni a reflektort, néha kapcsolnak de sajnos kevesen.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Nekem az oktatóm anno azt mondta a gyalogátkelőhely olyan mint az elsőbbségadás kötelező tábla. Én se kanyarodhatok ki a főútra a macisajtnál, mert úgy gondolom – nekem az probléma, hogy egy biciklis vagy motoros kisebb, lassabban jön és én különben is erősebb vagyok a kocsival – elsőbbsége van meg kell adni. Te mit szolnál ha eléd kanyarodna ki egy kamion?

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Egyetértünk!
    Mármint abban, hogy nem értjük a másikat:)
    Ennyi, nem több!
    Ha valakinek üzenek akkor azt @ xyz : módon teszem.
    Amúgy a közlekedési hozzáállásunk is hasonló lehet, mert engem sem írtak fel még soha azért, mert indokolatlan lassú haladásommal akadályoztam volna a közlekedést!

    BUÉK!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Nem tudom mit olvastál az én hozzászólásomban kifogásnak, én nem találtam benne ilyet újraolvasáskor. Amit írtam az annyi hogy ha már megadom neki azt ami jár akkor ugyan már ne tököljön hanem menjen. A KRESZ-ben az is benne van, úgy kell közlekedni, hogy a többi közlekedőt indokolatlanul ne tartsuk fel, ne akadályozzuk, ne idézzünk elő balesetveszélyes helyzetet. Ez ugyan úgy vonatkozik autósra mint gyalogosra, kerékpárosra egyszóval az összes közlekedőre.
    A közlekedésben mindenki mindenkinek partnere (kellene, hogy legyen), és ekkor rugalmasabb, nyugodtabb és főleg biztonságosabb lenne a közlekedés ebben a medencének nevezett kis pocsolyában, és nem kellene példálózni senkivel. Csak amíg olyan eszementek is vannak itt akik azon háborognak, hogy mért kell megállni ott ahol meg kell állni addig lesznek balesetek anyázások és dudálások.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Azért a gyalogosnak van elsőbbsége mert ha nem lenne akkor soha nem jutna át a másik oldalra, mivel sok bunkó autós még így sem akar megállni és átengedni. Így én egyet értek a KRESZ ezen passzusával, mert nem csak autóval közlekedem hanem gyalog is. A gond ott van hogy tényleg sok gyalogos van aki tötyörög, topog a gyalogátkelőhelynél.
    Másik, azt honnan tudod hogy aki előtted átmegy nem fizet e sokkal többet mint te, csak azért mert akkor és ott éppen gyalog jár? Te gyalog egy lépést sem teszel? Beülsz a garázsban az autóba, és a pláza garázsában kiszállsz, vagy a munkahelyed garázsában? Egy lépést sem teszel gyalogosan sohasem mész át a gyalogátkelőhelyen?

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Szerinted, ha nem saját zsebre dolgoznának odafönt, akkor sem lenne elég pénz ilyen dolgok megcsinálására?
    Elvileg a benzinárban is benne van ilyen adó, az önkormányzatnak is fizetsz súlyadót, jövőre egy újabb adót vetnek ki az autósokra ugyanezen a címen…
    De fogadni mernék, hogy jövőre is ugyanúgy kell majd átkaratéznom a kocsimat a kátyúk között, mint idén…(az még álmaimban sem szerepel, hogy több jelzőlámpa lesz)
    Az aluljárót nem konkrétan a kereszteződésbe szántam, nem csak ott vannak zebrák.
    A zebrán kívüli átkelésről meg annyit, hogy NE fényes nappal, mikor zsúfolásig van a 4 sávos összes sávja:D
    Nekem csak a 4 sávoson levő zebrákkal van gondom, ott nem állok meg csak ha nagyon muszáj.
    Ha csak 1 sáv van akkor 1 irányba ott én is meg szoktam állogatni.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    JasoX!! Nem akarlak bántani, de pont az ilyen gondolkodás miatt tart itt az ország ahol van. „”Pénz az ablakban””, de nagy vonalúan osztogatják minden baromságra a miniszter urak a halom zsetont minden baromságra. Pl: minden 50m-ben rendőrlámpa (1lámpa kiépítése veri a 100misit),Felüljáró,aluljáró???még több pénzbe kerülne. Persze itt felvetődik az épelméjűség kérdése is, mert mondjuk egy 10m-s kereszteződésbe milyen felül v. aluljárót építesz? Persze ezt is megoldanák a miniszteri érdekeltségű cégek, úgy mint az M7- nél az SÍKVIDÉKI ALULJÁRÓT( CSALAGUT). Na ezt a mérnök urat is ott betonoznám le derékig(v. 20 évre). Nálunk is a belvárosban 50m- ként van rendőrlámpa/zebra (szívjad paraszt a gázt), ha meg sok lesz belőle ( CO.)akkor majd lekorlátozunk a szabad mozgásjogodban. A belvároson kívül 200-500m-ig vannak egymástól némelyik helyen a zebrák. Na még jó hogy idegbetegként viharzik csóri gyalogos a zebrán át, miközben azon gondolkozik, hogy miért szopatják egyfolytában ha ő is adó fizető? Na nekem ilyen gondolatok cikáznak a fejemben, amikor meg állok a zebra előtt és átengedem a gyalogosokat. Jóleső érzés fog el ezek után, amikor átkelnek a zebrán a fiataltól az öregig, és közben intenek, hogy köszi. Itt Magyarországon akkor fog megszűnni ez a zebra mizéria, ha majd a gkv.-t többsége figyelni fog a gyalogosokra A ZEBRÁN KÍVÜLI ÁTKELÉSNÉL IS. PL. Görögben ez már igen régóta működik———

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Igazad van abban, hogy a gyalogosoknak is ésszel kell részt venniük a forgalomban és zebrán kell átkelni, nem mellette 5-10 méterrel.
    Az 50-60-nal való átrongyolást természetesen nem arra az estre értettem, ha sehol nincs egy gyalogos sem.
    Nem látsz olyat naponta több tucatszor, hogy a gyalogosok néha percekig nem mernek lelépni, mert az autósok lesz@rják őket és levegőnek nézik az átkelni igyekvőket?

    Na. én erre az esetre gondoltam. amit írtam. Nem ártana, ha az autós mindig arra gondolna, hogy mindenki gyalogosnak született…
    Ha valaki 16 órás túlóra után üt el egy embert, akkor arról ,maximálisan ő tehet! Hívjon taxit, vagy oldja meg, de hulla fáradtan ne üljön volán mögé!
    Amíg az ország nem áll jobban anyagilag,(márpedig nem úgy néz ki, hogy afelé haladunk) addig utópisztikus dolog abban reménykedni, hogy sok felül-vagy aluljárót fognak építeni, ahol a „szegény” autósok életét most zebrák keserítik meg.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Furcsák lennének a gondolataim a magyarok vadságáról?
    Melyik másik országban van 60km/h ás beállított utazósebesség a városban?Miközben 50 lenne a megengedett…
    Ha 50 el megyek városban mindenki kielőz,van aki még vadul be is vág elém, hogy érzékeltesse, valamit rosszul csinálok:D(friss jogsival még nem tudtam ezt)
    Bár nem sokat jártam még eddig külföldön, tehát csak az ismerőseim beszámolóira támaszkodhatom, de ők azt mondják, hogy ott jobban tartják a sebességhatárokat mint itthon.
    Én is átrongyolok 50-60 al a zebrákon, ha látom hogy a környékén sincs senki, nem tudom te hogy vagy ezzel, én kisebb városban közlekedem (Egerben) de még ott is ha megállnék minden gyalogosátkelő előtt nem 2 percet vesztenék, arról nem beszélve, ha látom hogy körülöttem a belső, vagy a külső sávban is vannak akkor nem állok meg, ha nem muszáj.Ha én megállok a szélső sávban sok gyalogosban azt a hamis illúziót kelthetem, hogy akkor neki most szabad az út a zebrán, mivel a belső sávban közlekedő autós már nem én vagyok, nem tudom hogy hogy fog reagálni.Ezeket a szabályokat mind úgy találták ki, hogy optimális körülmények között gondolták ki.
    Hiszen mi nem gépek vagyunk, mivan ha a belső sávban közlekedő autós éppen a munkahelyéről jön 16órás túlóra után?Nem hiszem hogy ugyanolyan reakcióidőkkel rendelkezne mint kipihenten.
    De még sok forgatókönyvet kitalálhatnék…
    Továbbra is fenntartom hogy vagy legyen lámpás minden gyalogosátkelőhely, vagy pár helyen csinálni kellene aluljárót,vagy felüljárót, ahol a gyalogosok zavartalanul átkelhetnének az úton.
    Azt pedig túlzásnak tartom hogy 10-20 méterenként zebrát festenek fel, nem hinném, hogy olyan nagy fáradtság lenne 20 métert gyalogolni, akinek meg az, az járjon kocsival:P
    De itt ismét visszakanyarodhatunk a magyarok vadsága témához, ugyanis a gyalogosok is állat módjára szoktak átkelni az úttesten, ezért van sűrűn zebra felfestve…Nem csak az autósok hozzáállásával van a baj…
    Nem mondom hogy minden zebra helyére aluljáró kellene, de ha csak pár lenne már az is sokat segítene és abban biztos vagyok ha lenne ilyen inkább ott mennének át az emberek az úton, mint a zebrán, mégha a zebra közelebb is van.
    Vitázni lehet velem, de magában mindenki tudja, hogy van némi igazságalapja az írásomnak…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kedves Frans! Ez nem csak a Suzukisok, hanem a BMW, Audi, Mercise-k sem tartják be, de a terepjárót vezetők a legrosszabbak a biciklisekkel és a robogósokkal egyetembe. Megjegyezném, ki az az elmeroggyant a ki körförgalomba gyalogos átkelőt tervez???? A másik: KRESZ ma már csak a pénz beszedést szolgálja, nem a biztonságot.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kedves Frans! Ez nem csak a Suzukisok, hanem a BMW, Audi, Mercise-k sem tartják be, de a terepjárót vezetők a legrosszabbak a biciklisekkel és a robogósokkal egyetembe. Megjegyezném, ki az az elmeroggyant a ki körförgalomba gyalogos átkelőt tervez???? A másik: KRESZ ma már csak a pénz beszedést szolgálja, nem a biztonságot.

    Márk

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kedves Frans!

    Kedves vagy, hogy hangsúlyozod, hogy tisztelet a kivételnek, de szerinted nem baj, ha valaki ennyire általánosít?
    Én is sokat vagyok úton, nekem is vannak észrevételeim. Például az, hogy sok meggondolatlan és/vagy felelőtlen ember ül volánhoz.
    Ez az autómárkától teljesen független. Ugyanannyira sok Volkswagen és Audi vezetőről el lehet mondani azt, hogy a szabályokat figyelmen kívül hagyva közlekednek, mint ahogy suzukival rendelkező autósok között is vannak, akik másokat veszélyeztetve, felelőtlenül vesznek részt a forgalomban.
    Egy dologban biztos vagyok: szerintem nagyon sok(jellemzően fiatal és nagy teljesítményű autót vezető) autóvezetőnek örökre be kellene vonni a vezetői engedélyét!
    Naponta tapasztalhatjuk, hogy olyan helyzetekben kezdenek előzésbe sokan, (pl. kanyar előtt kocsisort előzve ködben, este, szerpentinen stb.) és nem rajtuk múlik az, hogy utána élve maradnak és nem ölnek megártatlan embereket…
    Számtalanszor engedtem már be olyan előzőket magam elé, akik „könyörögtek” kanyar előtt azért, hogy visszatérhessenek a jobb oldali sávba.
    Az ilyen ember nincs tisztába azzal, hogy mi forog kockán a vakmerősködése miatt!
    Játsszon otthon a saját életével, de ne másokéval az utakon!
    Ha mindenki előbb a másik ember érdekeit tartaná szem előtt a közlekedésben, akkor nem lenne annyi baleset és nem halna meg annyi vétlen ember az utakon.

    Balesetmentes, józan közlekedést kívánok mindenkinek!
    Gábor

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Tisztelet a kivételnek,én elég sokat vagyok utón,ezért azt figyeltem meg,hogy a suzukisoknak mindent szabad,nem vonatkozik rájuk semmilyen kresz szabály az utakon. Nemsorolom fel mert elég hosszúlenne. Ismételten irom tisztelet a kivételnek.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    ha még át érek egy gyalogos előtt ha zebrán van ha nem én át is megyek nem fogok udvariaskodni,ahogy ha egy védett útvonalra megyek rá oda is be kell férni ha az ember be fér..külömben egy két milliós város közlekedése megbénulna,ígyis túl sok a lámpa meg egyesek alszanak az úton,és van olyan gyalogos is aki azt élvezi ha feltart úgyhogy elütni nemfogok senkit, de ha nemmuszáj nem engedem át…párizsban szinte lehetetlen volt gyalogosként átmennem egy zebrán,mert azzal ha valaki átenged mögötte már torlódnak és mindenki idegeskedik mert egy olyan forgalomban ez

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kedves Jasox!

    Ne haragudj, de elég furcsa gondolataid vannak a magyarok vadságáról!
    A KRESZ szabályokkal nincs semmi baj, csak mindenkinek fel kéne nőni a feladathoz, aki volán mögé ül. Úgy kell közlekedni, hogy vigyázzunk a gyengébbekre (értem ezalatt a gyalogosokat is) és ne veszélyeztessünk senkit sem!
    Úgy tudom, hogy rebesgették, a gyalogátkelőhelyek előtt kötelező 30km/h-s korlátozást. Igazuk van, mert a gyakorlat azt mutatja, hogy sok polgártársunk kellő körültekintés nélkül rongyol át 50-60 km/h-s sebességgel a zebrákon.
    Senki sem hal bele, ha egy nap 2 percet veszít azzal, hogy folyton megáll a gyalogátkelő helyek előtt. Sokkal udvariasabbnak kellene lennünk! És nem csak a zebrák előtt, hanem minden élethelyzetben…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Szerintem ez a jelenlegi zebra szabály úgy rossz ,ahogy van…
    „A gyalogos-átkelőhelyet úgy KELL megközelíteni, hogy szükség esetén meg tudjon állni az autós”
    Tehát ha 20m-erenként van zebra akkor 20 méterenként kell lassítani, ez ok, de én azért ülök kocsiba hogy haladjak és nem azért hogy gyalog lefussanak…
    Annyi pénzt lenyúl az autósoktól az állam saját zsebbe, hogy a közutak karbantartására már nem marad pénz, valamint a zebrák jelzőlámpássá alakítására sem, de nem ártana ha csinálnának alul ,illetve felüljárót, ahol a gyalogosok nyugodtan átkelhetnének a 4 sávoson, dehát kell a „péz” nyaralóra, a K.tsög autósok meg hadd szívjanak az állandó megállásokkal, hátha a mögöttük utazó sofőr épp nem figyel ,vagy lehajol a hifin zenét váltani, így mire vissza felnéz már későn veszi észre, hogy fékezni kellene így rommátöri kedvenc autónk hátulját…Majd fizet a biztosító(dehogy fizet, még harapófogóval se lehet időben kihúzni a pénzt belőlük)…

    A másik kedvencem, amikor a 4 sávost szeli át a zebra, a szélső sávban haladó kisfurgon veretőjét megszállja a karácsonyi jóindulat, és megáll hogy a gyalogosok átmehesenek, akik egyébként még várni akartak, hogy ritkuljon a forgalom, mert látták, hogy tele az út kocsikkal.
    Az egészből csak annyit látni, hogy a kisfurgon hirtelen megáll valamiért, ugyanis kitakarja a zebra mellett ácsorgó gyalogosokat, ha nincs észen az ember akkor a belső sávban elüti a 3kerekű kisbiciglin anya mellól hirtelen meginduló kisgyereket.
    Tehát az udvarias sofőrből könnyedén válhat gyilkos,ugyanis ő pont annyira hozzájárult, mint az a vétlen autós aki már nem tud időben megállni. Ha már udvariaskodunk nézzünk már szét előtte, azért van a nyakunk és a visszapillantó, nem csak szűk látókörűen abba kell belegondolni, hogy ő most udvarias lesz!
    Persze most pár okosnak biztos ökölbe szorul a keze, hogy :
    „A gyalogos-átkelőhelyet úgy KELL megközelíteni, hogy szükség esetén meg tudjon állni az autós”
    Maguk a gyalogosok is átlátják, hogy a jelenlegi kresz szabályozás, koránt sem életképes, tudom, mert én se nőttem hozzá a kocsimhoz és is szoktam gyalogosként átkelni zebrán…
    Persze vannak a VadP.rasztok akik még a zsúfolt helyi járat elé is kilépnek a zebrán szét se nézve, aztán meg nem értik, hogy miért akarják meglincselni a busz utasai…

    Nyilvánvaló, hogy a magyarok mentalitásával van a gond, külföldön békésebb a közlekedés, de mi ilyenek vagyunk, ha valaki emlékszik még a történelemórára egész európa rettegte a fosztogató hordáinkat, ezt nem tudja elmosni 1000év szenvedés sem.Vadak vagyunk, olyan szabályokat kell hozni ami megfelelően biztosítja a közlekedést, vad társadalmunkban is…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Megkérdezhetem a cikk íróját, hogy miért biztatja az olvasókat a KRESZ-szabályok áthágására? „Ez az, ami a KRESZ szerint tilos, de a valóságban teljesen rendben lévő magatartás”
    Milyen alapon dönti el Ön, tisztelt Kántor úr, hogy mi az a szabály, amit át szabad hágni és mi az, amit nem?

    Szerintem a szabályok értünk vannak és nem ellenünk. A legjobb, ha mindet betartjuk és akkor nem kell aggódnunk attól, hogy bajt okozunk, vagy megbírságolnak minket.

    Bocsánat, hogy ennek a cikknek a hozzászólásaiban hozom fel a témát, de hagy kérdezzem meg MINDENKITŐL!

    Szabad-e kétirányú forgalmú úton a menetirány szerinti bal oldalon bármikor is megállni, vagy várakozni? (Az igennel válaszolók tévednek, mert a szabály kimondja, hogy a felezővonalat csak bekanyarodás, vagy előzés céljából szabad átlépni.)

    Miért van, hogy rengeteg autó várakozik forgalommal szemben és a rendőrök csak oly ritkán teszik ezt szóvá?

    Nagyon zavaró, ha az ember messziről látja, hogy a sötétben valaki
    forgalommal szemben áll, vagy halad!!! és a szemébe világító fényszórót nem tudja hirtelen „hova tenni”.
    Igazán kiemelhetnék ezt az autóvezetés-oktatók és KRESZ-oktatók!

    Mindenkinek kellemes ünnepeket és balesetmentes közlekedést kívánok!

    Gábor

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Osztom a véleményed az alábbiakban:

    [i]„így beszélsz az öreg nyugdíjasokról mint a társadalom szemetéről. [b]Ők is siettek a munkába a régi rendszerben 50-éven keresztül(gyalog,biciklivel), hogy a magadfajta gyökerek ingyen tanulhassanak,ingyen legyen a szociális ellátást,stb. [/b]Egy kicsit több tiszteletet is mutathatnál a nyugdíjasokkal szemben, mert még a mai napig is ha lehet valakiktől tanulni, azok ők.”[/i][b][/b]

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Bkrisz! Te nyilván nigger cigány vagy, hogy így beszélsz az öreg nyugdíjasokról mint a társadalom szemetéről. Ők is siettek a munkába a régi rendszerben 50-éven keresztül(gyalog,biciklivel), hogy a magadfajta gyökerek ingyen tanulhassanak,ingyen legyen a szociális ellátást,stb. Egy kicsit több tiszteletet is mutathatnál a nyugdíjasokkal szemben, mert még a mai napig is ha lehet valakiktől tanulni, azok ők. Az élet fintora az, hogy lehet téged meg egy nyugdíjas kamionos fog ki nyuvasztani valahol az út mellett. Nesze neked fa kereszt-:) Szívjál THC-t, attól nyugodtabb leszel.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Azt mondanám, hogy nem zebráról van szó, akkor még igazad is van. De zebrán a gyalognak van elsőbbsége, te ülsz a 2 tonnás vasban, tiéd a felelősség is, vigyázz a gyalogosra. Máshol nem kell, de a zebrán igen. Gondolj arra, hogy néhanapján te is vagy gyalogos, vagy egy családtagod, esetleg leszel öreg nyugdíjas is. Én autósként is elvárom, hogy ahol nekem van elsőbbségem, ott adják is meg, meg gyalogosként is elvárom az autósoktól. Nem olyan nehéz ez.

    A kamionos példád nagyon jó, nem tolod ki az orrod a kamion elé, de nem is kell mindenhol megállnod, ahol egyébként neked van elsőbbséged, szabály szerint. Mert megadják. Te viszont nem adod meg a gyalogosnak.

    A nyugdíjas sem ugrik ki eléd féktávon belül, de az a másik véglet, mikor ott áll a zebránál és még a 20-adik autó is baszik megállni, hogy átengedje, pedig elsőbbsége lenne. Erről van itt szó.

    A környékünkön volt az elmúlt években pár zebrán gázolós eset, volt amivel a média is foglalkozott, mert egy kisgyerek halt meg. Azóta az autósok sokkal jobban figyelnek erre.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Fiúk, sokkal-sokkal egyszerűbben meg lehet közelíteni ezt a dolgot (a vita témáját és sokszínűségét nem méltatom, csak más megvilágításba helyezem). Segítsünk egymásnak sokkal többet. Ha látom, hogy a gyalogos át szeretne menni, kint hideg, sötét és eső van én benn ülök az autóban, a melegben, zene mellett, hát miből áll megállni, hogy átmenjek? Nem azt mondom, hogy méterenként meg kell állni (a többi autóst akadályozva), lemondani az elsőbbségemről hülyegyerekként, de ha mindenki egy icipicivel több odafigyeléssel lenne, sok minden magától megoldódna…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Én nagyon is egyet értek veled. Én is egy közel 2 tonnás autóval járok és nem olyan könnyű megállítani mint azt a sok idióta barom gyalogkakukk gondolja. Miért nem tudja a gyökér megvárni ameddig az autó elmegy? Mert biztos nyugdíjas és mindig rohan valahova mert neki rengeteg a dolga pedig az én adómból kapja a pénzét. Akkor legalább azokat hagynák haladni akik még dolgozunk ebbe a csóró országba. Lehet okos paragrafusokat belinkelni de az utakon farkastörvények voltak, vannak és lesznek. Mindig az erősebb kutya baszik. Én se tolom ki egy kamion elé a gépet mert tudom hogy nem egyszerű megállnia. Ezt kellene felfogni a sok csökött agyú gyalogosnak is.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Egyedül a világon a KRESZ jogszabályokat úgy alkották meg Magyarországon( Ide tartozik a polgári törvény is), hogy legalább 8 féle képen lehessen értelmezni. Ezért lehet így is , meg úgy is értelmezni kinek a szája ízlése szerint. Én úgy vagyok ezzel, hogy a zebránál vagy körforgalomban ha gyorsabban is megyek a kelleténél(nem állok meg), akkor villogok a fényszóróval addig amíg meg nem látják az éppen átkelő emberek. ” megelőzés kérem szépen” A pozitív tapasztalatom(50év) ezzel kapcsolatban az, hogy még a 95éves öreg anyókák is veszik a lapot, akik állandóan sietnek a temetőbe (öntözni). Szóval az én véleményem ezek törvényekről az, hogy próbálják egy kicsit lassítani(meg nyugtatni) a közlekedő társadalmat. Persze már megint politikába lyukad ki az ember azzal, ha azt mondom, hogy sokkal nyugodtabb lenne ebben az országban mindenki, ha csinálnának a mondjuk nem 20év alatt 1millió munkahelyet, hanem 1hónap alatt 5millió melóhelyet az embereknek. Egy a lényeg itt, a törvény védi a gyalogosokat mivel sokkal lasabban haladnak mint mi az autóinkkal. Ha valaki ezt a törvényt semmiben sem nézi és nem tartja be, akkor ARNIT idézve mehet a sitre, egy kukorica csővel a seggébe-:)

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    A fogalomzavar nálad van. A járdához semmi közöd, de ha a gyalogos közelít a zebrához -de még a járdán van, nyilván- és egyértelmű az átkelési szándéka, akkor neked eleget kell tenned az elsőbbségadási kötelezettségnek, amit úgy tudsz megtenni ha megállsz. Ha nem állsz meg akkor nem mer lelépni, de ez nem jelenti, hogy te mindent jól csináltál. Nem adtál elsőbbséget.

    A napokban volt hír, hogy néhány gyalogos gázolás hatására a rendőrök ilyen razziát csináltak, azt hiszem Miskolcon. Kamerázták és fotózták azokat a szabálysértő autósokat, akik a zebránál átkelésre várakozó gyalogokat nem engedték át. Ezt nem érted: az átkelési szándék a fontos, nem az, hogy lelépett-e az úttestre. Ha már ott ácsorog, akkor nyilván át akar menni.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Mikor tanultál kreszt? Az utóbbi évek módosításait ismered? A zebránál a gyalogosnak elsőbbsége van, pont. És ehhez, hogy megkapja az elsőbbséget nem feltétel ,hogy le kell lépnie az útra. Ha látod hogy ott áll át kell engedned. Ennyi. A gyalogos elsőbbsége a zebrán nem egy kegy gyakorlás az autós rézéről, hanem olyan szabály, mint a stop vagy az elsőbbségadás tábla, kutya kötelességed megállni.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Komolyan mondom, ledöbbenek némelyik hozzászóláson. Véleményem szerint, a KRESZ azért van, hogy lehetőleg, minél kevesebben hagyják ott a fogukat az utakon. A gyalogostól pedig, nem várhatjuk el, hogy tudja a KRESZ-t, ha nincs jogosítványa. Márpedig, egyik gyalogosra sincs ráírva, hogy van-e neki, vagy nincs, így abból kell kiindulni, hogy nincs. Továbbra is az a véleményem, hogy ha az autósok zöme, elengedte volna a már lelépő gyalogost, akkor nem vezették volna be ezt az idióta szabályt, hogy már akkor is meg kell állni, hogy ha csak ott áll a csórikám.
    Az adózást ide belekeverni? Döbbenet!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Nagyon rosszul tudod. A zebra olyan mint egy kereszteződés ahol neked macisajt van. A járdán toporgó és átkelni szándékozó gyalogosnak elsőbbséget kell adnod. Ehhez neki nem kell lelépnie és nem is neki kell a féktávra figyelni, hanem neked -az autósnak- kell úgy megközelíteni a zebrát, hogy ha a hülye gyalogos lelép, akkor meg tudj állni. Ha látod hogy ott áll, vagy közelít a zebrához, akkor mer eleve meg kell állnod. Olvasd el a kreszt.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Na jó, arról már nem is beszéltünk (és még sokmindenről nem…), amikor ez a megélhetésük a pigmentálisan túlfűtött egyéneknek… mikor várják az átutazó autósokat, elélökik vagy dobják a gyereküket. Esélyünk sincs megállni, bumm. Aztán jön az egész fámílijá, és mit csinálsz? Vagy agyonvernek (de szó szerint), vagy adj egy huszast és el van intézve…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kedves Laci nagyon kemény vagy:DSzóval mindenki hülye meg baromarcú beképzelt,gondolkozzál már kicsit te nem vagy beképzelt hogy ilyeneket írsz meg itt minősítesz embereket és itt keménykedsz meg okoskodsz,szánalmas.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Olaszliszkai az eset, ott is ráfázott a tánárúrfi mert a nápbáá csanázott a szemevilága és nem a more kislánykárá. Kápott 1 pofont szórakozásból oszt e let nékie a víge, olmos lett a tidéjé. Egyébként a rendszerváltó kormányok a hibásak, mert régen(szocban) dolgozott biztos vagy 7millió ember és mégsem sietett senki sem. Most az egész országban dolgoznak vagy 500 ezren, és idegbeteg rohanó lett minden ember.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Én szabálykövető vagyok. Tegnap kanyarodtam telizöldnél balra, át a gyalogosátkelőn. Már lent volt egy gyalogos, az út közepén, épp előttem ment volna át. Persze megálltam, de a szemből jövőre, az anyázó mögöttem levőre, a kanyarodóra és a már villogó gyalogoszöld miatt lassan induló keresztforgalomra figyeltem. A gyalogos ordenáré módon elkezd b—megolni, hogy menjek már a pi–ba. Önnevelésem szerves része a forgalomban higgadtnak maradás, de azért tegnap csak letoltam az ablakot, hogy most tulajdonképp miért is anyázik?! Nehéz, mikor igazságtalanok az emberek.

    Nagyon nehéz a két sávos út is, mikor zebrához közeledsz. Ha előrébb vagyok, mint a másik sávban levő autó, közelítek a zebrához, látom, hogy áll ott a gyalogos. Több lehetőség van. Lassítok, ugye féklámpa világít. Látom, a másik tuti nem fog megállni. Még segíthetek, hogy irányjelzek az irányába, de akkor sok esetben kövér gázt nyom, elhúzza a szélire, hogy „elém ugyan be nem jössz”. Ha nem lassítok, szabálytalankodom. Ha lassítok, lecsalom a gyalogost az útra. Úgy szoktam megoldani, hogy intek a gyalogosnak, hogy jöjjön, de mutatom neki, hogy lassan, ne rohanjon, nézzen be.

    Rakparton naponta járok (budai), ott is piszok sok zebra van, aminél a legtöbben nem állnak meg. Na ott különösen figyelek, a szembe jövőknek rendszeresen villogok, ha megállok. Sokszor segít, de persze így sem életbiztosítás átmenni a gyalogosoknak.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Laci,

    Holott indulatodat apukaként maximálisan megértem, az ilyen fekete-fehér gondolkodás, sarkítás és skatulyázás soha nem vezet jóra. Ha Te is vezetsz, tudod, hogy lehet olyan szitu, amikor a legnagyobb elővigyázatosság, megfelelő sebesség betartása, odafigyelés ellenére megvan a baj. Gondolj csak egy olyanra, ha álló kocsisor mellett mész 50 helyett 40-nel, a biztonság kedvéért. Mögötted már türelmetlenkednek, egy parkoló autó mögül pedig kiugrik egy kisember, a labdája után. Kicsi, nem látod, mert takarja az autó. Te millió egyéb dologra figyelsz, netán épp a tükörbe nézel, vagy a másik sávba kicsit Rád húzódóra, és esélyed sincs megállni. Persze ott maradsz, hívod a mentőket, megvárod, később (jó esetben) nyomon követed a felépülését a Törpének.

    Ilyenkor is reálisnak tartanád, ha valaki ólommal a fejedben látná a helyzet megoldását?

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Egy biztos… Bármelyik baromarcú beképzelt seggfej ütné el a kölkömet, annak a fejében kb 400 g ólom maradna, mert tuti előkeríteném a fószert… engem rohadtul nem érdekelne, hogy elé lépett, akkor is az autós a bűnös, aki nem figyel eléggé… szóval ha az én kölykömet ütöd el, halott vagy! Ezt üzenem az összes beképzelt gyalogos-kerékpáros gyűlölős, fütyinövelős ökörnek, aki azt hiszi, hogy a közút versenypálya… Gondold azt, hogy anyád lép a zebrára.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Szerintem ha van, ha nincsen körforgónál zebra, sok baromarcú mindenképpen megáll… az emberek zöme nem tudja mi az, hogy felvenni a forgalom ritmusát. Megáll nagykanizsán, hogy elengedje azt aki most indult pestről… nem a gyalogos aki lassít, hanem a barom autós, akinek otthon kellene kenegetni a bringaláncot, hogy másnap elindulhasson melóba kerékpáral, mert autózni nem tud…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Te jártál oktatásra, vagy az ecserin vetted?? Autóval mész meg kell szoknod, hogy az eszik… spórolni szeretnél?? járj gyalog!!! Add el a kocsit, és lesz lóvéd… Na most ha nem tudod a kocsit fenntartani, minek van?? Addig, míg a takaród ér…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Autósoknál bunkóbb népséggel nem találkoztam… Kerékpárosok finom urak hozzájuk képest! Gyalogosok… azok meg élvezik az áldást amit kapnak autótól busztól, kerékpárostól… A lényeg ott van, hogy aki autóba ül, zömében taplóvá válik, és elfelejti, hogy alapból ember… nemrégen egy x5 tulajt nyomtam majdnem keresztül a lámpán, mikor ő kelme átment a piroson, és közben telefonált… közben másik kezével akart mutogatni, de tartania kellett a kormányt. Hiszen neki mindenhol elsőbbsége van, még piros lámpánál is… ha nem lenne rutinom, most a temetésén pityeregnék… na nem az életéért sírnék, hanem a jogsimért, hiszen a BMW-s sosem hibázik, tehát én lennék a hibás…
    Egyébként a buszosoknak már így oktatják az Alba Volánnál, hogy:
    -Gyalogost sehol nem ütünk el! A gyalogosnak mindig joga van! És a bírói döntések zöme a gyalogost részesítik előnyben… kerékpárosok meg inkább gyalogosok, mint nem…

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    X111 Te egy akkora farok vagy! Mikor 70 éve az öregasszony elment a boltba, vagy a vasútra, Te még gondolat sem voltál… Aztán egyszer aszfalttal borították az utat, és elkezdtek autók járni. A néni még mindig a boltba ugyan ott járt… A vonat is kb 70 éve ugyan ott jár… Te kb 20 éve jársz arra… és ezután ott anyázol az öreglánynak, mert használja a 70 éves útvonalát… a 2 ember közül inkább a 70 éves öreglánynak szurkolnék!!! Mert itt sírsz, hogy az autód fogyaszt, meg adót fizetsz, és Te felsőbbrendű lettél ettől. Lópikulát! Csóró senkiházi vagy, akinek nem autózni kellene, hanem bringázni, mert az anyját megcsinálná egy százasért… ugye 100 forint ha átengeded a nénit.
    Gondolkodj el kicsit! A város nem azért épült, hogy Te autóval rohangálj. Ha városban mész, akkor szépen add meg az életteret azoknak akik ott élnek, ha meg idegesít, hogy a városban emberek élnek járj busszal, mert neked nem való autó. Utálom a seggfej autósokat. Napi 5-600 km-t vezetek, és tököm ki van, mikor seggfejkém a hitelre vett szarjával előadja, hogy ő a király… senkiházi mitugrászok teszik az agyukat, és autóznak P-s rendszámmal, vagy szlovák rendszámmal, elfelejtve, hogy mi a kresz…. ma 1 seggfej bordó Corsás majdnem bele vasalt a zabrába, mert neki nem volt kedve megállni.. autóva lettem volna utána megyek, és a fogsorát beépítem a kocsi műszerfalába… fura, hogy én időre megyek mindig, de megadom az elsőbbséget a gyalogosnak. Ha kések megmondom, hogy sajnos a forgalom kicsit nagyobb volt, de igyekeztem…
    Egyébként hova sietsz?? vár a koporsód??? Vagy esetleg ki akarod fizetni az államadósságot?
    Faxomat a sok buznyák hülyébe, aki nem veszi figyelembe, hogy nem csak autóval megy az ember, hanem gyalog is!! Adót fizetsz az útért?? És?? Én meg adót fizetek, mert a városban élek!!! Fizetem a köcsög adókat, hogy egy részéből neked autópályát építsenek, és reggel mikor sietsz munkába, akkor mehess a pálya díjas utakon. Ezzel szemben szeretnék este autó nélkül kimenni szórakozni a városba (mert ugye az én lakóhelyem, és felháborító, hogy Téged miért engednek be az én lakóhelyemre) ahol akármikor biztonságban közlekedek… Te mint autós a városban kevésbé vagy otthon, főleg az én területemen, mint én… szóval mi a faxomért ne adnál elsőbbséget?? A vonat meg nem 1 embert szállít, hanem kb 100-200 embert, akik egy menetrend szerint fognak beérni, és ha a vonat nem ér be időben, akkor nem csak 1 ember kerül kellemetlen helyzetbe… Oktatóm ahogy anno mindig mondta… indulj el időben, hogy legyen időd késni!!!!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    A felnőtteknek PÁV 3. és persze újra kellene vizsgáztatni a B kategóriásokat is legalább 2évente 1x, mint a hivatásos sofőröket nemzetköziből 5-évente. EZ a kis akció fizetős pont azoknak, akik a leg kevesebb balesetet okozzák. Mi felénk a Magyar nigger a BMV X5-L se lámpa, se záróvonal,se sebesség korlátozás, a vimesdoboz jele sem hatja meg, és így száguldoznak 200-l. Amikor meg kérdőre vonják őket, ki pattannak az autóból nyakában 30kg aranylánccal, és ezt vágják a rendőr fejéhez—–: MOST MI VAN? AZÉRT ÁLLÍTOTTÁL MEG MERT NIGGER VAGYOK??? Na körülbelül ilyen hozzá állással vezet itt szinte mindenki autót.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Én azt vettem észre már régóta, hogy ha megyek 1 bevásárló központba a gyalogosokat gázolják el az autósok mert rá érősen tolják a 200kg-s kosarukat-:), persze a gyalogos kurva anyáz,——- de amikor bepakol a kocsijába és beülnek a kis család az ABC vásárlás után, akkor ugyan úgy viselkedik az autóban, akit 2perce le kúrva anyázott, mert siet rögtön ő is, és gázol el mindenkit. Ez szinte általános minden körülményre bár hol közlekedik az ember.. Szerintem az általános iskolákban visszább kéne venni a történelem órákat( úgy is hazudnak az utóbbi évszázadról), és oktatni kellene az első osztálytól a KRESZ-t! Végül is mi bajuk lehetne a gyerekeknek tőle.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kedves X111!
    Sajnálattal olvasom ,és a hasonló gondolkodású ember hozzászólásait. Ti megértettétek a KRESZ-t? Szerintem csak addig tartott a tudásotok, ameddig levizsgáztatok. Én is vezetek nem keveset kicsivel és naggyal is (40 tonna). Majd akkor ti is rá fogtok jönni,ha egyik családtagotokat,ismerősötöket gázolják el a zebrán. Ki nem szarja le az adót,amit az autó után kell fizetni!Talán többet ér egy ember életénél? Én 40 tonnával meg tudok állni a zebránál,aminek az újra lendületbe hozatala vetekszik a te autód fogyasztásával.De én megteszem.Sajnos át kell húznom a szembe oldalra,hogy a többi hozzád hasonló megadja az elsőbbséget a gyalogosnak.”Belép a barom”?!Pár tonnával is úgy kell megközelíteni a zebrát-ha egy elvarázsolt gyalogos körültekintés nélkül lelép-,hogy meg tudjál állni.Spanyolban ha a gyalogos még csak a zebra felé fordul,satuzva állnak meg a kocsival.Járj BKV-val .Jegyhez jár a bíztósítás,és nem kell mindenféle adókat fizetned.Az meg a másik,hogy ha más nem tartja be a KRESZ-t,attól neked még be kell tartani.Inkább nézzetek magatokba!Rühellem az ilyen hozzáállást,amilyen nektek van.Lehet,amikor te fogsz kiszállni az autóból,és mennél át a túloldalra,pont egy hozzád hasonló beállítottságú fog átmenni a „h.lye fejeden”!
    Sajnállak Titeket!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Világos, ugye? A kijelölt gyalogos-átkelőhelyen a gyalogosnak van elsőbbsége szinte minden esetben

    Ehhez képest nem értem a felháborodást a képek alatt, mert az első két képen a gyalogos nem a zebrán van, hanem a járdán. Ott pedig nincsen elsőbbsége, állhat fejen, hányhat cigánykereket, akkor sem. Ahhoz le kell lépnie, ahhoz meg meg kell győződnie, hogy biztonságosan be tudja fejezni az átkelést, és nem féktávon belül lép le. És pont úgy nem kell megállni egy olyan gyalogos előtt, aki már jön, de még biztonságosan átérek előtte, (mert miért is kellene valóban fél percig várni rá) mint ahogy annak az autónak se állok meg, aki még 800 méterre jön a felsőbbrendű úton. Meg kellene már tanulni a szabályokat. Mármint a gyalogosoknak.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Minden második autós nem tartja be a kreszt de ugyanígy a gyalogosok sem. De én annak nem adnék elsőbbseget aki nem tanult kreszt!Mivel mindenkinek szelektív a hallása csak azt hallja megamit akar: ELSŐBBSÉGEM VAN! De mikor azt már nem tudja!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kicsit össze-vissza cikk ez. Például „a suzukis még úgy ment át, hogy nem veszélyeztette vele a járókelőket…”, ugyanakkor „meg kellett volna állnia a Peugeot-snak…”.
    Holott a suzukis egy folyamatosan zebra-jellel festett jezésen haladt át, míg a peogeot-s esetében a gyalogosnak van „pihenője”, ami kvázi járdának számít.
    A cikk abban is zavart okoz, hogy az elsőbbség nem a járdán álló, nem az úttesthez közelítő, hanem a zebrán haladó gyalogost illeti meg.
    Áldott Karácsonyt minden közlekedőnek!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Az biztos, hogy aki agybeteg az előbb vagy utóbb a sitten pihenhet. A közlekedési kultúra az egyenlő a fossal Magyarországon. A sok agybeteg hülye majomembert,aki idegbeteg,sérült fejű és nagyképű mert van egy jobb gépe mint egy Verolex, azt szívesen kiküldeném Franciaországba, hogy szokja az igazi közlekedési kultúrát. Vajon az a idióta aki nem bír várni 10másodpercet a körforgalomba, az mit szólna ahhoz , ha meglátná hogy kint Franciában a városokban és a falukban 100 méterenként körforgalom van ( lámpák nélkül) nem úgy mint itt, ja és 30km/h-s korlátozás van minden lakott területen. Meg lehet próbálni gyorsabban is menni, de a 10-15 méteres fekvő rendőrök miatt ha egyszer rámész 60-l, soha nem fogod meg ismételni. Ugye itt inkább a bevásárló központokkal foglalkozott az író, és egy ilyen helyen még kérdéses és vitaképes lehetne a jobb kéz szabály is, mert azt is igen sűrűn összekeverik a gk-val közlekedők. Kötelezően bevezetném minden gépjárművel közlekedőnek,még a bringásoknak is a PÁV 3-t. Szerintem ezzel biztos szelektálni lehetne a sok KUKORICA JANCSIT a közlekedők sokaságából.-:)

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Az idióta szabályokat, az idióta sofőrök miatt hozzák. Ha mindenki, maradéktalanul betartaná, hogy a gyalogost át kell engedni ha lelép, akkor semmi probléma nem lenne. Ehhez képest, hajtunk, mint az állatok (tisztelet a kivételnek) és sok esetben, úgy kell elugrania a gyalogosnak, az autó elől, (zebrán) nehogy elüsse.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Gyalogos átkelőhelyhez értem kerékpárral kerékpárútról – leszálltam ahogy kell – 2 percig nem állt meg gy autós sem pedig mindegyik látott, lassan, óvatosan elkezdtem érvényesíteni elsőbbségem, melyet feltartott kézzel is jeleztem. Az út szélessége lehetővé tette, hogy az elhaladó autóktól még elfért a kerékpár első kereke is az úttesten, így fokozatosan egyre nagyobb ívben kerültek ki. Kb. 10 autó ment még el előttem így, köztük egykét autós még dudált is, fenyegetőzve.
    Igen – barmok mindenhol vannak – autóban is.
    A jóról is megemlékezve; – 15 évvel ezelőtt levegőnek nézték az autósok a kerékpárral közlekedőket, ma már sokkal jobb a helyzet.
    Persze neveletlen ember mindig lesz, erről tesz a mai politikus is.

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Szerintem olvasd újra a cikket, vagy a KRESZ-t, mert egy két infó nem maradt meg! Igen van figyelmetlen gyalogos is, de a beszólásoddal, csak azt a vitát lehetne ismételni, ahol a végét elbukod! Ezzel a felfogással a társadalomban sok bosszúságod és problémád lesz még.
    Picit segítek! Te is mentél már át zebrán gyalog, és a gyalogosokból sokan közlekednek autóval. És képzeld az értelmesebb ember nem csak így közlekedik! 🙂

    .

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Kb.35 éve vezetek, egy apró rácsúszásom volt eddig. Én még úgy tanultam a körforgalomba nincs megállás! De az agyalágyult barom ” okosok” kitalálták, hogy minden körforgalom kijárattól 2-3 méterre zebrát kell elhelyezi. Nos valószínű, KRESZ vizsgájuk nincs a döntéshozóknak, vagy őket
    sofőr fuvarozza. Egy biztos nem a valóságban élnek, nem gyakorlati emberek!
    Mert ha vezetnének és meggyőződnének róla, hogy mekkora barom gyalogosok vannak, ( körültekintés nélkül ki az útra, futva, rohanva, biciklivel kivágódva az úttestre, közben kajánul vigyorogva, röhögve mert én vagyok a gyalogos ) testi épségük nem számít mert egy alkalmatlan
    döntéshozó lovat adott alájuk!
    Inkább azon gondolkodnának el a pihent agyú, adóinkból élősködő „okosok”, hogy mindenkinek
    KÖTELEZŐ LEGYEN A KRESZ oktatása!
    És a balesetek is egyből nagymértékben csökkennének!
    Az a gyalogos aki autót is vezet az gyalogosként normálisan közlekedik!

    László

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Én azt hoztam példának amit a legjobbnak véltem az általam bejárt 34 (akkor még annyi volt:) ország közlekedéséből.
    Eszemben sincs vitatkozni bárkivel is, én legfeljebb elmondom, hogy a jogkövető ember nem magyarázkodik a bíróságon!

    Látom van kis fogalom zavar:(
    Elsőbbség: [b]Továbbhaladási jog a közlekedés többi résztvevőjével szemben![/b]
    A KRESZ értelmezéséből:
    Zavarás:
    A vezető vagy gyalogos figyelmét elvonni a korábbi nyugodt haladásától!
    Ezt azért írtam, mert az elsőbbséggel rendelkező gyalogost [b]zavarni is tilos[/b] az átkelésben.

    Nem kötekedésből írtam, én ebből éltem, buszt kamiont vezettem.
    Áldott karácsonyt kívánok mindenkinek!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Én azt szoktam mondani, hogy a zebrának kell lassítani és így könnyű lesz megállni a gyalogosnak. Aki meg nem akar megállni és itt vitatkozik a szabályokon az gondoljon bele hogy valamelyik közeli hozzátartozóját egy hasonlóan gondolkodó autós fogja elütni a zebrán! Na akkor majd másképp fog hozzá állni a dologhoz!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Miért kell példának felhozni svájcot???
    Hol vagyunk mi a színvonalukhoz keresetükhöz bármihez???
    Olyannal példálódzunk már aki kicsit is hasonlít ehhez a sz*r színvonalhoz mint ami itthon van!
    Ha te tankolnád meg te javítanád a túlsúlyos kamiont akkor valószínű te is kifogást keresnél!
    További jó álmodozást (svájcban) itthon meg ébredjél fel!

  • 2017.10.31. at 06:30
    Permalink

    Osztom ‘csutak’ véleményét. Svájcban tapasztaltuk, hogy a zebránál a gyalogost mindenek felett megilleti az elsőbbség. Már néha kínos volt, amikor helyes irányt kereső eltévedt turistaként tébláboltunk a gyalogátkelőhelynél, és az autósok megálltak. Nem mentek addig tovább, amíg nem intettünk nekik, hogy menjenek, mert mi maradunk. Ezért inkább arrébb mentünk a sarokról, mint a térkép szerinti biztosnak látszó tájékozódási ponttól, vagy volt olyan, hogy inkább átmentünk a másik oldalra, csak már ne kelljen az autósoknak folyton megállniuk. Ugyanezt tapasztaltuk Gibraltárban is. Mintha a zebra előtt ‘stop’ tábla lett volna. De Romániában (Erdélyben és a regátban is) azt láttuk, hogy a gyalogosok úgy használták a zebrát, mintha az a járda folytatása lenne, nem lassítottak az átkelésnél, szinte ki kellett találni, hogy lesz-e átkelési szándékuk. Emiatt veszélyes helyzetek is adódtak.
    Ám ilyen tapasztalatok alapján sem tudok mit kezdeni itthon azzal a gyalogossal, aki áll a zebránál, nem mozdul, bár én megállok a kocsival, nem lép le, de ugyanakkor nem is int, hogy menjek, a szemkontaktust ugyan fel lehet venni vele, de egy álmodozó, réveteg nézéssel találkozik tekintetem, mintha azt közölné velem, hogy mi a fenét fürkészem őt. Közben a többsávos úton a mellettem lévő sávban is megáll az autós, látva, hogy én éppen elsőbbséget próbálok adni a gyalogosnak, de semmiféle eligazító ráutaló magatartást nem tudunk kihámozni a gyalogos viselkedéséből. Azután megvilágosodik minden, amikor egy motoros mellénk érve megáll és odaszól a gyalogosnak: ‘Átmész már vagy csak feltartod a forgalmat, mert itt cigizel?’ (Ez persze nem szó szerinti idézet, mert a nemzéssel és orális szexszel kapcsolatosan szóba került a gyalogos kedves ősi mesterséget űző édesanyja is, miközben a gyalogos különféle eposzi jelzőkkel lett illetve, továbbá hasznos tanácsokat kapott arra nézve, hogy az égő cigarettát melyik hátsó testnyílásában lesz célszerű eloltania, amihez a motoros kolléga közreműködő segítségét is felajánlotta. Ráadásul a motoros — az időközben mögöttünk feltorlódott autók és a saját Yamahája által is generált közlekedési zajt túlkiabálva — ezt oly módon üvöltve közölte az alsó súlycsoportba tartozó és látszatra fiatalkorúnak számító gyalogos illetővel, hogy az szerintem az ijedtségtől beszaráshoz közeli állapotba került, mivel a a motoros egyértelműen legalább nehézsúlyú kategóriába tartozott.)
    Szóval mostanában egy újabb veszélyforrásról is szó van. A közösségi közlekedés megállóira vonatkozó tiltás miatt a kedves dohányos gyalogos utasok a megállóval/járdaszigettel szemközti járdán, a zebránál dohányoznak, várva buszt/villamost, nem mutatva átkelési szándékot, de elbizonytalanítva az autósokat, akik nem látják a kézben a cigarettát. Majd a busz/villamos közeledtével a cigit eldobva, vagy jobb esetben a szemetes csikktartójába nyomva, minden előrejelzés nélkül nekiiramodnak a zebrának, esetlegesen méltatlankodó megjegyzésekkel illetve a hirtelen fékezni kényszerülő autósokat. Ezek szerint újra kell gondolni, hogy milyen magatartás várható el egyrészről az autósoktól/motorosoktól/kerékpárosoktól, másrészről a dohányos gyalogosoktól.
    Jelenleg csak veszélyforrást látok.

  • 2017.10.31. at 06:31
    Permalink

    Elsőbbség adás az ha nem késztetjük hirtelen sebesség vagy irány változtatásra.
    Tehát ha áll a zebra elött és az autó megáll, hogy elengedje(készteti, hogy sebeséget irányt válltoztasson) az szabálytalan.

  • 2017.10.31. at 06:31
    Permalink

    Az elsőbbség megadása mit is jelent? A kressz-értelmezők nyilatkozatait látva azt hogy ott kell dekkolni, amíg a gyalogos a huszadik sávból elénk ér hogy előttünk mehessen át. Kész röhej! Miért olyan veszélyes a gyalogos lelkivilágára, ha öt sávval előtte átmegy egy kocsi, amikor ő már a zebrán áll??!!! Az öreg mamika ott toporog a túlsó sáv elején, mi meg várjuk ki azt az öt percet amíg átcsoszog előttünk??? Nem is beszélve arról a nevetséges szabályról hogy a zebrát megközelítő gyalogosoknak is elsőbbsége van. Próbáljon már valaki fél órán belül és fél tank alatt áthajtani így valaki egy belvároson, ahol a gyalogosok közt van vagy 1-2 méter távköz és sosem fogynak el! A kocsi annyit eszik mint egy kamion, mi meg lessük a rést idegtépően ahol átférünk a járókelők között, miközben mögöttünk hatalmas dugó alakul ki! A gyalogos hamar megáll, könnyebben gyorsít és emiatt nem is kell több szendvicset megennie reggelire, hogy bírja, míg nekünk autósoknak lazán felmegy 10-12 literre a fogyasztás egy téli időszakban, nem is beszélve a motor terheléséről, aminek a költségeit szintén én fizetem a havi 60-as törlesztőrészlet mellett. És akkor még érjünk is oda valahová időben!… Már megint átestünk a ló túloldalára a hülye nyugati szemlélettel megegyezően! Legközelebb majd a Gratz-i „csökkentsük 80%-al a balesetek számát” megoldás jön ami úgy néz ki h a város határa táblára kiakasztanak egy 30-as(!) táblát! Adjanak olcsó villanykocsikat és akkor majd szöszölök a városban ahol élek, de ezeket az 1.6-osokat és társait nem erre a tötymörgésre találták ki!!!!

  • 2017.10.31. at 06:31
    Permalink

    „Ha leért a gyalog lába a zebrára, onnét olyan elsőbbsége van…”
    Rosszul tudod! De bár csak így lenne (még mindig)

    Már a szándéknak is elsőbbsége van. Ami egy nagy fos szabály! Tehát döntsd el te, hogy az a gyalogos, aki társával beszélget pont egy zebránál át akarnak e menni vagy sem…
    Na persze-persze… Én úgy vagyok vele, hogy lássam rajta biztosan, hogy át akar kelni oszt’ akkor majd átengedem…

  • 2017.10.31. at 06:31
    Permalink

    Végig olvastam a hozzászólásokat és mernék fogadni, hogy közületek kerül ki az aki zebrán fog gázolni:(
    Ha ti is ismernétek a KRESZ-t, esetleg értenétek ami mivel függ össze benne, talán akkor nem a kifogásokat és a jogi kibúvókat keresnétek.
    Aki már járt Svájcban az tudja, hogy a gyalogos az szent!
    És egy más megközelítés:
    Ha én a túlméretes és (legálisan!) túlsúlyos kamionnal képes voltam minden helyzetben biztosítani a gyalogos abszolút elsőbbségét akkor a betonpattanásokkal is elvárható lenne.
    [b]További kellemes kifogáskeresést![/b]

  • 2017.10.31. at 06:31
    Permalink

    X111 Teljesen egyetértek azért a gyalogosok és a kerékpárosok elég pofátlanok tudnak lenni őket sem kell félteni főleg mikor az út közepén világítás nélkül teker a részeg barom.

  • 2017.10.31. at 06:31
    Permalink

    Én azt utálom, amikor ott áll az útszélén a delikvens, ahogy közeledek, lassítok és rá villantok, vagy intek, ő meg csak néz, mint aki borjú az új kapura. Már állok, de még mindig nem megy, kérvényt viszont nem fogok benyújtani neki, ha nem indul, el elindulok én, ilyenkor meg mérgesen rám néz, vagy látom mozog a szája. Mit akar száljak ki és kísérjem át?, Vagy várok, nem megy, elindulok erre lelép. A másik akitől herotom van az a kerékpáros, aki leteker elém rávillantok, vagy dudálok erre felfestésre mutogat. Van amikor kiszólok, látom mi van ott és ellentétben önnel tudom is, hogy mire való és kinek van ott elsőbbsége, de az nem ön. Ellenben ha leszáll a járműről, akkor szó nélkül átengedem, vagy átengedtem volna. Volt, aki mondta, hogy akkor leszáll, én pedig mondtam akkor tessék csak menni. Egyébként a kivilágítatlan kerékpárosok is megérdemelnének egy cikket. Lakot területen belül is veszélyes, de sajnos sokszor látok mellény, világítás nélkül lakot területen kívül is kamikaze-kat. Ja és a van világítása, de olyan mintha nem lenne, 2 m-ről alig látni, hogy pislákol, a hátizsákra rakja, ami felfelé világit, rálóg a csomagtartóról valami …
    Én is közlekedem gyalog, ilyenkor határozottan megyek, figyelem az autósokat, ha lelépek eléjük, akkor igyekszem gyorsan átmenni. Sajnos tény nagyon sokan még nem akarják megadni az elsőbbséget, jobb esetben, rosszabb esetben nem vesz észre, ami egy 185 cm-es 110 kg-os ember esetében elég gáz, mert akkor hogyan vesz észre egy anyukát, egy gyereket

  • 2017.10.31. at 06:31
    Permalink

    Hali!
    Mondjuk a világon nincs annyi lámpa + gyalogátkelőhely mint mondjuk Budapesten. Néha már túl van spirázva ez a zebra dolog. Sajnos ezért a gyalogosok is sokkal erőszakosabbak lettek. Valamint pl. a villamos simán keresztül megy rajtad a zebrán. Rá miért nem vonatkozik???

Vélemény, hozzászólás?