Teszten a turbós Suzuki Vitara, az esztergomi csúcs
Suzuki Vitara S 1.4T 4WD teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lóerőszámot nézve nem csak a Vitara palettájának, a Suzuki hazai, esztergomi kínálatának is csúcsmodellje a most tesztelt Vitara S. Megnéztük, mit tud!
140 paci - ennyit tud a turbós 1.4-es. Vonzó lehet az új csúcs-Vitara teljesítménye, ám valljuk be, a 100 lóerős literteljesítmény nem kimagasló egy turbómotortól. Talán éppen ez benne a jó. Nem egy kihegyezett blokk, 220 Nm csúcsnyomatékát már 1500 1/perctől hozza. A közvetlen befecskendezésű, Boosterjet fantázianevet is viselő turbómotor ugyanakkor még a sokkal tüzesebb, ötajtósként is kapható (1.6-os szívó benzines) Swift Sportnál is erősebb, keményen 4 lóerővel. Ami viszont fontosabb, hogy nyomatéka 44 newtonmétert licitál utóbbira, 48 Nm-t a Vitara 1.6-os, a turbós 1.4-esnél 20 lóerővel gyengébb szívó alapmotorjára. Tudom, utóbbival is el lehet lenni, de
a turbós Vitara sokkalta harmonikusabban mozog.
A Vitara mindenhogy jó, de talán így a legjobb. Lassan nincs változat, amit ne teszteltünk volna. Valójában imádható az alapváltozat is, jó és kifejezetten takarékos a dízel, bőven van érv az automataváltós szívó benzines mellett és nyilván lesznek, akik majd a legdrágább konfigurációval a duplakuplungos automatás dízellel szimpatizálnak majd, de abszolút ajánlhat a turbós Boosterjet. Ha a Vitara S felárát nézzük, a hasonlóan felszerelt 1.6-os GLX csomagos 1.6-os benzineshez mérten kereken 500 ezer forintot látunk, a szintén GLX dízelhez mérten pedig 300 ezer forint kedvezmény látható. Az összkerékhajtás már említett felára 600 ezer forint, a csak utóbbival együtt kérhető automata váltó 400 ezer forintos tétel. Utóbbiakra talán nincs is feltétlen szükség, de az azért igaz, hogy hegyen lakva télen sokszor jól jöhet az összkerékhajtás. A Vitara ugyanis élénk benzinesével sem az a kifejezetten kanyarvadász autó, hogy országúton ki tudjuk autózni az összkerékhajtás adta előnyt.
Puha, de jól vetít. Bár a Vitara kínálatában a turbós S kíván lenni a sportos, keményebb verzió, ez sem kemény. Könnyű az elektronikus szervós kormány, puha a kuplung, finoman, precízen kapcsolható, a fokozatokba viszont kicsit hangosan klattyanó a váltó. Inkább egy kellemes, harmonikus gép ez, mint sportos. A személyautókénál magasabb üléspozícióval, átlagos kényelmű ülésekkel, négy felnőttnek elegendő helykínálattal, természetesen korlátozott ötödik ülőhellyel. Továbbá egészen jó megjelenésű, de kivétel nélkül kemény műanyagokkal. De lényegében ez, a megjelenés kell a népnek, abból pedig jót ad a Vitara, nem véletlenül a vevők kedvence. Ma már ráadásul egészen komoly kínálattal kapható, így nem vészesen bántó, hogy extrák tételenként nem, csak csomagokban választhatók. Ha Vitara S-t vennék, a 17 colos kerekeit mondjuk gyorsan meghirdetném az Autóalkatrészen és inkább a csakis a tempomat és LED menetfény nélküli alapverzióhoz társított 16 colos kerekeket rakatnám fel. A 17-esekkel ugyanis egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit keménynek az érződik a futómű. A vetítés pedig alufelni nélkül is meglenne, például a tompítottjával LED-es, tényleg jól világító fényszóró által. Utóbbi is mutatja, a Vitara sikere nem véletlen: formára jó, helykínálatával szintén kielégíti az átlagigényeket, városba sem túl nagy, ára pedig tudásához, ellátmányához mérten minden szinten korrekt.
Hogy fogyaszt a turbós benzines? Papíron mindössze 2 deciliterrel magasabb a szívó benzinesénél az átlag, 5,5 l/100 km az NEDC szerinti kombinált érték. Összkerekest és egyben kézi váltóst az alapmotorral nem teszteltünk, így valós összehasonlítási alapunk nincs, de az biztos, hogy bár a valóságban egy kicsivel több lesz a többlet, a turbós Vitara így is takarékos. 7,4 l/100 km lett a teljes tesztátlag, viszonylag sok autópályázással. És pont utóbbi az, amit a legkevésbé szeret. Akár 120-130 km/órás tempóval is alsó hangon 7,5 l/100 km ott az étvágy, míg városban nem nagy művészet 7, országúton 5,5 l/100 km átlaggal járni.
Egyértelmű a verdikt. A Vitara jó autó, de jellegéből (magas építéséből) adódóan csak annak, aki nem zömében autópályán jár. A turbós erőtartaléka pedig egyetlen előzésénél, lámpától elindulásnál, de a nyaraláskori autópályázáskor sem fog fölösnek tűnni. Akinek tehát belefér a költségvetésébe, vegye nyugodtan, nem fog csalódni benne. Ugyanakkor persze az a vevő is tökéletesen megérthető, aki a turbótlan alapverziót kéri, a sokat autózóknak pedig továbbra jó választás lehet a drágább, de jelentősen takarékosabb dízel. De aki sokat megy, az jellemzően sokat autópályázik is, oda pedig talán nem a legjobb választás egy magas építésű, akár összkerekes crossover. Ám aki mindent akar, az talán épp azt fogja jó ajánlatnak tartani.
Árak
Tesztmodell alapára
6 810 000 Ft (2016.03.03.)
Tesztautó ára
6 990 000 Ft (2016.03.03.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 5500 1/min-nél
Nyomaték:
220 Nm 1500-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
Végsebesség:
200 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4175 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1610 mm
Saját tömeg:
1210 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2500 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
375 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
1370 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
205 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1330 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1020 mm
Csomagtér magassága:
410-720 mm
Csomagtér hossza:
740 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
110 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1373 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
220 Nm 1500-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
200 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,2 s
CO2-kibocsátás:
127 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Most került elő ez a cikk nekem (google), mert a Turbos szuzuki motorról akartam megtudni egyet-smást.
Én úgy indultam neki: a Lada mellé kell valami szalonautó ami megbízható tehát nem lehet turbós. Semelyik autó nem tetszett amit ismertem és teljesen véletlen akadtam rá a honda civic tourerre, mert nekem Ő ‘AZ’ autó külsőleg. Kipróbáltuk az 1,8 szívó motort ami felé voltak némi elvárásaim az 1.5 Lada motor után, na ezeket pld egyáltalán nem hozta. Addig hülyéztem az újságíró tesztereket, hogy biztosan csak folkszvágen az autó nekik, de sajnos keserédes szájízzel szálltam ki mindhárom alkalommal a civicekből, hogy nem lehet, hogy egy egynyolcas ennyire ne menjen. Megy az csak nem süppedsz az ülésben.
Aztán gondolkoztam is, hogy tanyára parasztnak nem kell 12 cm hasmagasságú autó, s pont akkor hozták ki a HR-V.t Egyből betódultunk a Honda szalonba, gyönyörű imádom, ő lett ‘AZ’ AUTÓ! Következő héten ki is bírtam próbálni egy nem saját hanem központi honda tesztautót. Azt mondták benzines, az teljesen korrektül ment, el se hittem, hogy jobban tetszik mint az 1.8 earthdreams vétech csoda. De nem mehettem vele csak 2 sarkot. Aztán vadásztuk a tesztautót, de mondták, ha megrendelem onnantól 11 hónap mire megjön. Nem baj, csak jöjjön. Aztán másik kereskedésben lett tesztpéldány, a full felszereltségű napfénytető minden gyönyörű a gép. Na mondjuk annyiért nem vennék autót, a közepeset néztem ki amit 6Mről feláraztak 6,4re, kicsit segítettek dönteni, állítólag nagyon fogy. Köszi. Beleülünk, elindulunk, és csak lestem, hogy megy ez, de annyi amennyit épp ésszel elvárhatok az 1,5östől az 1,8as után. Őszintén: halott a motor, erőtlen semmi. Kiszálltunk, visszaszálltunk, elkértem még egy körre. Megzúgattuk rendesebben valami förtelem. 4500nál olyan hangja lesz, mint amit a Lada produkál, csak azt nem tudja, hogy menjen is. Ballag felfelé a mutató, de nem görbül és egy árva millimétert nem süpped a háttámla.
Ha ezzel olyan van, hogy meg ‘kéne előzni egy 70el cammogó kamiont egy 2-300 méteres egyenesbe 2 kanyar közt, és nem jön semmi Ladával teszem ki a jelzőt és gondolkodás nélkül. HR-Vvel? Ugyan ott? SOHA! A vontatóig se jutnék el, ha 3at visszaváltok akkor se.
Azért annyit mentem vele, hogy a második úton megszokogattam, jó ez meg mégiscsak a legszebb autó jó, lesz, majd hazazsigulizunk és elgondolkozunk. Aha, két dolog történt, miután beültünk a finom Lada szagú Ladába.
1: már megint beszorult a kuplung mint minden tesztautózás után, és a fék se fog :))
2: bammeg ez a Lada ez MEGY a HR-Vhez képest, de ezt így higyjétek el ahogy mondom. Full gyári, 160ekm és jobban harap, pld ha 90nél 5ben odalépek a Ladának akkor érzem az ülést, persze nem görbül, de jobban nyom, meg a mutató is SOKKAL határozottabban ballag felfelé. Nyilván nem megy fel 190ig mint a HRV teszi katalógus szerint, de kit érdekel, sosem megyek autópályán máshol meg 90el szabad, addig menjen, ott még tudjak kamiont előzni. Ezt a Lada tudja; HRV __nem__.
Aztán kiábrándultan bekullogtam egy Suzuki kereskedésben, hogy ajnározzák ezt a vitarát, miez meg hogy van mert tán ócsó, hogy néz ki leszarom, mondják meg mennyi próbáljuk ki, semmit nem várok tőle csak kell egy autó.
Mondták, hogy van az is, meg nézzek már rá erre az esiksznégyeskrosszra ‘mán mert ez most új. Á jó turbós egynégyes, sose vennék turbósat, nem tudnék olyan hülye lenni, de próbáljuk ki annyira ki vagyok ábrándulva, nézzük milyen úgyis szar. (előtte mentem rönó kadjarral valami 1.5dci és marhára idegesített a turbólyuk az nem hétköznapi autóba való, ballábfékezni nem fogok 🙂
Mondták, hogy jöjjek vissza jövő héten mert vitarába épp eladták a tesztautót, a krossz meg ott áll de eztán viszik matricázni meg a kaszkót nem tudták megkötni annyira új nincs benne a rendszerben. Persze, te célod te döntésed, odafelé épp láttam óriásplakáton a szőrös majmot, tévében még nem is ment.
Az arra jövő héten beleültünk, kényelmetlenebb kisebb mint a honda, nincs magic seats, nem megy le az ülés ha lenyitom előre, elég aszkétás az egész belül, autókázgattunk; szervó működik, hideg van benne, úgy nagyjából kézreesik minden, kuplung beesik, mi meg ki az ablakon, ha Ladavezetés után fékezek egy simát. Eldöcögtünk a város vége tábláig, nyomtam egy nem túl kövér, olyan Ladában ilyen esetekben megszokott gázt és AZTAMERŐADTAMOCSKOSERŐSNAGYONVIGYORGÓSFEJETVÁGÓS gyorsulást produkálós tyűűűha!! TE EZ JÓ!! mondom a Csabinak aki a kereskedő. Ja. Ő meg mondja, hogy akkor most szépen lassíccsá vissza 50re, tedd be 6osba 4es helyett ‘attán próbáljad ki ugyan ezt a gázpedálozást. Kipróbáltam. Próbáljátok ki ti is!!! (engem megvett) Asszony hátul kamerázott, megdöbbent fej az bejátszott nekem..
(—rohadt jó —- nem érdekel a szívó 1.6 — ki se vagyok hajlandó próbálni —- nem érdekel már semmi csak az 1.4 eskrokcs —- csakazérttis 4WD mert mint írtam tanyára parasztnak :D))
nem ment az 1,8-as? Nem viccelj már! Még új volt ki lehetne azt pörgetni majd . Nekem 1,6-os van ha meghajtom azért megy . tudom miről beszélek volt ladám is. 🙂
És a 220 Nm vs. 320 Nm? Naugye.
Hát, az a 0,3 másodpercnyi különbség az állva hagyáshoz kevés lesz…
Ebben nincs „csaló” szoftver. 2002-es évjárat. A kibocsátása a normának megfelelően határértéken belül van.
Egyébként a versenylónak is csak a derbin kell jól futnia 😀
Erről van szó. Ennyi pénzért már nem Suzukit vesz az ember. Tudom, hogy alapvetően jó és költségbarát autók, de sikerült nagyon mély presztízspozícióba helyeznie magát a márkának. Személy szerint még a 4M is sok érte…mert csak egy Suzuki…hiába tetszik az autó, már vagy háromszor megnéztem szalonban, nem bírom levetkőzni ezt a szemléletemet, mea culpa.
Nekem tetszik ez az autó. 4-5 millió között alapmotorral és egészen jó felszereltséggel lehet kapni (megjegyzem engem a sofőrsegédek, kamerák, összkerékmeghajtás, gyári navi, stb. nem mozgatnak). Ezzel legalább a kicsi hazai piacot is erősítjük. Idősebb koromban biztos preferálni fogom ezeket a magas építésű autókat 🙂 .A konkurenciák ennél jóval kedvezőtlenebb áron kínálnak hasonló autókat. Sok extrával megpakolva mondjuk már ez sem olcsó.
Papíron 140 ló, de a 14 éves 130 lovas Passatom állva hagyja az ilyet 🙂
sajnos ilyen emberekkel van teli az ország, versenyeznek az úton a kintről behozott környezetszennyező , németektől levetett szarral. A te passatod nem 1,4-es gondolom hanem nagyobb motor. Remélem nemsokára kitiltják még a városokból is ezeket a füstgenerátorokat .
5 hónapja használok egy 1.6-os alapmodellt. Sprőd, egyszerű, puritán…. de hibátlan, takarékos, kényelmes.
3.7 millió Ft. áron ez a legjobb ár/értékű SUV. Véleményem szerint ez a 6,8 milliós modell már nem túllépte azt a lélektani határt amit Suzukiért ad az ember.
AUTO-BILD teszten messze maga mögött hagyta a Honda HR-V-t és a MOKKA-t, mindenben. Német tesztelők szerint a motorja fényévekkel jobb, mint a Hondáé. Rugalmasságban, fogyasztásban, végsebességben is jobb.
Azt hiszem félreértettél, mert én az új HR-V-ről beszéltem, annak a motorja bőven teljesíti az elvárt emissziós értékeket. 🙂
Egyet is ertek meg nem is. Az az 1.5-os Honda motor egy gyongy. Tobb olyan nem hiszem hogy volt a piacon. Takarekos, hozza az 5.5 os atlagot is, es ha kell megy is. Ma mar ilyen nincs. Hasznaltan 1et sem talatam belole. Es gondolom az a motor nem hozzna a ma elvart emmisszios ertekeket, emiatt nem lehetne eladni, hozzatennem en vennem! 🙂 A Suzuki atlag fogyija egy kicsit soknak erzodik nekem is, de nehezebb is a HR-v-nel egy kicsit ez is mai kovetelmeny. Ide fejlodtunk!?
Én annyira nem vagyok elájulva tőle. Papíron szépek a számok, de a valóság, mint ahogyan a teszt is bizonyítja, bizony mást mutat. Nem tudom a 4×4-nek köszönhetően mekkora a hajtási befolyásoltság, de azért sem a gyorsulási adatok, sem a fogyasztás nem túl acélos teljesítmény. Saját tapasztalat: Honda HR-V, 1.5 sima szívó benzines vegyes fogyasztása 7,2l/100km és a gyorsulási, rugalmassági adatai közel ugyanazok, mint ennek a turbós Vitarának. Lehet azt mondani, hogy a 4×4 miatt nem jó összehasonlítási alap, de ugyanakkor a HR-V mondhatni fél számmal nagyobb.
VVT = Vidam vallalhato es turbos is. Hasonlo felbor ulesek voltak a Honda spotros modeljeiben is, persze azok formaja kagylosabb volt, de igy szebb az ules es tartosabb is. Sportos hatasa miatt nagyon teccik az amit a sofor lat. A kormany a muszerek es a motorhazteto vege is nem csak a kozepe. Alacsonyra engedett oldalablakai miatt a kilatas is jobb lehet belole mint a konkurensekebol. A muszerfal is teljesen elfogadhato bar az fenyes burkolat engem zavarna egy fenyes nyari napon, bar ez is mai trend. A koremuanyagozott alja is egy + nalam. A buldog kinezetu eleje is teljesen rendben van. Osszegezve, tljesen legendo es tudja azt amit kell, ami nekem szamit. Bevallalnam a turbos is.
Végre egy normális élhető benzinmotor, ami méltó alternatívája traktor motornak.