Még morcosabb lesz az új S4 (Fotó: Automedia)
Az Audi 2026-tól elvileg csak elektromos meghajtású modelleket mutat majd be, ami azt jelenti, hogy már csak néhány éve marad azoknak, akik egy jó V6-os TFSI-vel szerelt modellt szeretnének vásárolni az ingolstadtiaktól. A következő 3-4 évben bemutatásra kerülő Audik lesznek az utolsó, még belső égésű motorral is kapható autók a márkától, igaz ez a valószínűleg jövőre megújuló A4-esre és sportváltozataira, köztük az S4-re és az RS4-re. Az osztrák Alpokban most az S4-est kapták le tesztelés közben a kémfotósok, annak is puttonyos változatát.
Talán ez lesz az egyik utolsó V6-ossal szerelt sportos Audi kombi (Fotó: Automedia)
Természetesen még álcázott a prototípus, és a matricák alatt megbúvó stíluselemek is változhatnak még a végleges bemutató előtt, de azért néhány fontos részletet már most is ki lehet venni, ha alaposan megnézzük a fotókat. Érdekesség például, hogy a mai trendekkel szembemenve a következő generációs S4 (és persze valószínűleg az A4 is) elődjéénél kisebb hűtőráccsal rendelkezik majd. Egyrészt nyolc- helyett hatszögletű lesz, másrészt ezáltal laposabb és valamivel kisebb is. Megnő viszont a másodlagos légbeömlő, ami az ikonikus Audi hűtőmaszk alatt kap helyet - ezzel akár már azt is előkészíthetik, hogy az ez után érkező A4-es kizárólag elektromos lesz, amin valószínűleg csak egy alsó csík szolgál majd légbeömlőként (így van ez a Tesla Model S-en is), fölötte pedig esetleg szimbolikusan, sötétre festett dekorpanelként jelenik meg a korábbi fő hűtőrács, mint ahogy a mostani e-tron modelleken is láthatjuk. Az első fényszórók formáját nem bonyolították túl, de szigorúra húzták őket.
Nehezen ugyan, de felfedezhető a matricák alatt a csíklámpa (Fotó: Automedia)
Hátul egyelőre kerek fényszórókat láthatunk, de nem sok esély van rá, hogy ilyen Ferrari stílusú lámpák világítanak majd a kombi farán, ezek egyelőre csak az utcai használati követelményeket funkcionálisan teljesítő, jellegtelen fényszórók. A matricák alatt azonban felsejlik, hogy egy csíklámpa fut majd az autó teljes szélességében, legalábbis annak tűnik a fotók alapján. Még négy igazi kipufogóvéget is láthatunk, remélhetőleg ezeket meg is tartja az Audi, utóbbi években bevezetett szokásával ellentétben. A pletykák szerint egyébként marad a V6-os turbómotor, ami esetleg lágy hibrid rásegítést kaphat, de ennél érdekesebb, hogy talán az RS4-esből is érkezik egy konnektoros hibrid és/vagy egy teljesen elektromos kivitel is. Sajnos egy-másfél évet még valószínűleg várnunk kell, hogy ezeket biztosan megtudjuk.