Jerezben a Lotus, Barcelonában a képen látható Sauber volt a leggyorsabb, de míg az első teszten Räikkönenék még messze nem jutottak el egy konkrét versenyszimulációig, most meg lerobbantak, addig Kobajasiék szorgosak és ügyesek is voltak. Ez persze nem jelenti azt, hogy idén nem a Red Bull, McLaren, Ferrari trióból kerül ki a világbajnok
A Red Bull nem a köridőre ment
Túl van a mezőny az előszezon második kollektív tesztjén, amit Jerez után ismét Spanyolországban, csak (nem) kicsit északabbra, Barcelonában rendeztek a héten. Az első gyakorlás ugye a Lotusról és az F1-be visszatérő
Räikkönenről szólt, ezúttal bezzeg az enstone-iak idejekorán, már az első nap után hazamentek, mert nem annyira tűnt biztonságosnak a kasztni... A Mercedes megmutatta 2012-es technikáját, Kobajasi volt a leggyorsabb a Sauberrel, a címvédő Red Bull és a trónra ácsingózó Ferrari is cselezget - kezdődik a cirkusz.
Bárki, akit megkérdeznek, Vettel triplázását tartja a legvalószínűbbnek. De sokan törnek a trónjára, főleg a két mclarenes, Hamilton és Button
Három hét múlva startol az idei F1-évad, s az előszezon második kollektív tesztjét Barcelonában, azon a pályán (Circuit de Catalunya) tartották, ahol majd májusban az első európai versenyt rendezik. Mit tudtunk meg, mivel, mennyivel lettünk okosabbak? Nem sokat, nem sokkal. Az mondjuk hamar kiderült, hogy a Jerezben még brillírozó, feltehetőleg csak a szponzorok kedvéért feltűnősködő Lotus, így Räikkönen rajongói jobb, ha a realitások talaján maradnak: épp a Jégember csapattársa, Grosjean indult volna körözgetni és tapasztalatot gyűjteni, amikor egy-két kör elteltével furcsán viselkedett alatta az autó. A Lotus összecsomagolt, s hazautazott, mert a másik, a gyárban hagyott kasztni is ugyanazon parajelenségeket produkálta egy sietős szimuláció során. Független szakemberek szerint a motorrögzítéssel vagy az első futómű bekötésével lehetett gond, ami olyan súlyos probléma, hogy új alkatrészek legyártását is megkövetelheti.
A kiesett tesztkilométerek biztosan hiányozni fognak, sőt az is kérdéses, hogy ezek után Räikkönenék egyáltalán ott tudnak-e lenni az ausztrál nyitányon. Amennyiben új alkatrészeket kell készíteniük és beépíteniük, akkor ismételt töréstesztre is muszáj vinni az autót. Közben az istálló egynapos extra - privát - tesztlehetőségért folyamodott az illetékesekhez, ha a Mercedes is kapott, a Lotus is kapni fog.
A Mercedes tudniillik még Jerezben cselezett egy jót azzal, hogy a tavalyi gépével próbálgatta az idei Pirelli gumikat, viszont a rendelkezésre álló négyből csupán három napon át. Majd - már Barcelonában - a
2012-es technikát soron kívül gyűrhette, és van még tovább, ha a tesztcserés támadások témáját boncolgatjuk: a címvédő Red Bull és egyik kihívója, a Ferrari is azt tervezi, hogy a harmadik, utolsó nyilvános edzés előzetesen kitűzött március 1-4. intervalluma helyett - állítólag logisztikai okokból - március 2-5. között végezné a munkáját (újfent Barcelonában). Így lesz az eredetileg háromszor négynapos kollektív tesztből egy össze-vissza kutyult folyam, de mindegy.
Valamelyik elkapja idén a Red Bullt? A legjobb esélye a McLarennek van. A Mercedes gyorsabbnak ígérkezik, mint tavaly, talán a gyengélkedő Ferrarival fog meccselni a bronzért
Ennél fontosabb, hogy aerodinamikailag az andalúziainál jóval komolyabb katalán pályán több istálló már versenyszimulációt tolt kerékcserékkel, stb., míg mások alacsony üzemanyagszinttel és új - szuperlágy - gumikkal becsapósan remeknek tűnő köridőket repesztettek. Így lehetett napi legjobb Maldonado a Williamsszel, Hülkenberg a Force Indiával vagy Kobajasi az egész hét leggyorsabbjának bizonyuló Sauberrel, mialatt a McLaren vagy a Red Bull 300 km-es etapokat teljesített, s a megbízhatóságra is gyúrt. A mezőnyből egyedüliként nem lépcsős orrú versenyautóval dolgozó Hamiltonék kvázi panaszmentesen zárták a hetet, Vettelék homlokát váltóhibák és kerékcsere-problémák ráncolták. Ferrari? Alonsóéknak a jelek szerint a szokásosnál is döcögősebben indul a szezon, még messze nem tegeződnek a forradalmian ágaskodó paripával. Az F2012 egyelőre lassúnak látszik.
A barcelonai első teszt napi legjobbjai
- 1. nap: Vettel (Red Bull) 1:23.265 p
- 2. nap: Hülkenberg (Force India) 1:22.608
- 3. nap: Maldonado (Williams) 1:22.391
- 4. nap: Kobajasi (Sauber) 1:22.312
Akik még nem mutatták meg új autójukat, az a Marussia és a HRT. Utóbbit talán csak Melbourne-ben vetik be, előbbi versenyautója pár nap múlva debütálhat állítólag kacsacsőr nélkül, a McLarenére rímelő ívelt orrkúppal. A mezőny két leggyengébbikének idén sem lehet egyéb célja, mint elverni a másikat, a tökutolsót - tavaly a HRT nyerte a különcsatát.