Alulról súrolja a bruttó 9 milliós árat a Volkswagen Amarok 2.0 BiTID Highline 4Motion, de igény esetén van még mire pénzt költeni - krómozott vagy feketére festett bukócsövek, fellépők, védőburkolatok, tucatnyi apróságok. A 18 colos felniméret nem a véglet, egy számmal nagyobb is elérhető, a Highline ráadásul eleve szélesebb sárvédőket kap
Apró figyelmesség a harmadik féklámpa házába épített platóvilágítás, amely este jó szolgálatot tesz - a műszerfalról külön gombbal kapcsolható
Az nem kérdés, hogy mire alapoz a Volkswagen: a németeknél nincs gond az önbizalommal, szerintük a VW-embléma az eddig ismeretlen területnek számító pickup-szegmensben is megteszi majd a magáét, tolongjanak bármilyen sűrűségben a japán és európai konkurensek – ennek érdekében az Argentínában gyártott Amarok előre és hátra egyaránt hatalmas márkajelzést kapott. A felnagyított Golf-arc mögött nincs új a nap alatt, az eme kisteherautóknál szokásos létravázon duplakabinos, ötszemélyes fülke, mögötte pedig nyitott plató található. A teljes hosszúságát tekintve 5,2 méter fölé nyújtózó Amarok a legnagyobbakkal, többek között a
Nissan Navarával említhető egy lapon. Mivel egy pickup gazdagon extrázva inkább divatjármű, mintsem lestrapálásra ítéltetett munkaeszköz, a Volkswagen is bőven kínál lehetőséget a cicomázásra, hiszen a kiegészítőkön szép summát lehet keresni. Szerencsére a tesztautónál nem estek szélsőséges túlzásokba, a 18 colos felniken és néhány krómozott elemen kívül voltaképpen azt kaptuk, amit az alapáron bruttó 8,96 millió forintba kerülő Highline nyújt a gazdájának. A különféle rendelhető díszítések leltárba vételénél azonban sokkal fontosabb tudnivaló, hogy a raktér belső szélessége a kerékjáratok között mérve is 1222 mm, azaz ha cipőkanállal is, de itt keresztben elfér a szabványos EUR-raklap, amelynek hossza és szélessége 1200x800 mm. A jó fogású kilinccsel ellátott hátsó ajtó nem zárható, ellenben 12 voltos csatlakozó, valamint utastérből kapcsolható platóvilágítás könnyíti az életet – utóbbi a harmadik féklámpával került közös egységbe, közvetlenül a fülke hátsó szélvédője fölött. A tesztautónál nem erőltették a belső platóburkolatot, de felárért van lehetőség a sérülékeny festett fémfelület teljes körű védelmére.
Megszokott Volkswagen-műszerfalat kapott az Amarok, a márkát ismerők akár becsukott szemmel is képesek lennének tájékozódni. A műanyagok nem különösebben puhák, de egy-két illesztési pontatlanságtól eltekintve inkább a tisztességes kidolgozás említhető, mint a kevésbé igényes anyagválasztás. Összességében amire a konkurencia képes, azt a nívót a Volkswagen is hozza
Ritka megoldás: puha filccel bélelték az ajtózsebet - zörgések kizárva
A magas építés miatt az utastérbe való bejutás valójában felmászással kezdődik. A hátsó sor előnye, hogy a három métert meghaladó tengelytávból nem csak a plató, de a kabin is profitál: a kedvező hosszirányú tér miatt nem kísért az ilyen kisteherautóknál megszokott nagyon meredek, kényelmetlen háttámla. Okos dolog, hogy az ülőlap felhajtható, így utasok helyett nagyobb csomagok is biztonsággal szállíthatók, de kutyásoknak szintén jól jöhet ez a lehetőség, mert a blöki nem teszi tönkre az ülést. Az első sor tipikusan volkswagenes, a kormány emblémája nélkül sem lenne kérdés a gyártó meghatározása, és ez nem csak a látványra, hanem a kidolgozásra, az anyagminőségre is értendő. Ismerős műszerek, gombok, kapcsolók sorakoznak a vezető előtt, a formai kialakítás akár egy
Golf Plus is lehetne, persze alaposan felnagyítva. A Highline alapáron sok mindet kap, többek között sebességtartót, kétzónás Climatronic automata légkondicionálót, négy elektromos ablakot, bőrborítású kormányt, váltógombot és kézifékkart, vagy éppen hat hangszórós MP3-CD lejátszós rádiót, de ami ezeknél is fontosabb, az a biztonság – front-, oldal- és függönylégzsákok vigyáznak a bent ülőkre. Rakodóhelyből, elektromos csatlakozóból, pohártartóból nincs hiány, az Amarok abszolút személyautós jelleggel bír, egyedül a magas üléspozíció árulkodik, hogy miben ülünk.
Keresztben is elfér a dobok között a szabványos EUR-raklap, a lenyíló ajtó viszont nem zárható. Kategóriájában kényelmesnek számít az Amarok hátsó (1/3-2/3 arányban osztott) üléspadja, mert a háttámla nem áll meredek szögben. Színes betétekkel próbálták ellensúlyozni a tervezők a szürke egyhangúságot, a Mendoza metál barna tesztautó belül helyenként ugyancsak barna volt
Hopp, lespórolták a szokásos motorburkolatot? Látványra így nem igazán szép a 2.0 BiTDI, de hangja mérsékelten jut az utastérbe, és voltaképpen elegendő dinamikával mozgatja a kéttonnás vasat. A mérnökök egyszerű szerkezetre törekedtek a tartósság érdekében, például a turbók is hagyományosak, nem pedig változó geometriával dolgoznak
Motorját tekintve a Volkswagen - egyelőre - nem kapcsolódik be a pickup szegmensben zajló lóerő háborúba, kizárólag 2,0 literes, négyhengeres TDI erőforrással kínálja az Amarok modelleket, és várhatóan a piaci igényektől függ, hogy a V6 TDI mikor csöppen a gépházba – mondjuk, hely az van bőven a befogadására. A 122 lovas verziónál sokkal izgalmasabb a tesztautót is hajtó 2.0 BiTDI, amely két turbóval varázsol elő 163 lóerőt, illetve 400 Nm forgatónyomatékot a konkurensekhez képest relatíve kis hengerűrtartalmú négyhengeresből. Az imponáló adatok ellenére a fogyasztással elégedettek voltunk, a mért 8,7 literes átlag nem rossz egy kéttonnás monstrumtól, amely ekkora homlokfelülettel tolja maga előtt a levegőt. A kétféle 4x4-es hajtás közül mi az egyszerűbbet próbálhattuk ki, a piros számos 4Motion a kapcsolható összkerekes változat, míg az állandó 4x4-es Amarok fekete 4-essel fut. A zárást szükség szerint egy speciális, elektromos vezérlésű, körmös tengelykapcsoló végzi, és a nyomaték a lehető legegyszerűbben, 50:50 százalékban oszlik el a tengelyek között. Ha terepen cudarrá válik a helyzet, akkor felező és differenciálzár (EDL) is igénybe vehető, tehát összességében ez a modell már elegendő tudással rendelkezik ahhoz, hogy a vezető aszfaltról letérve boldoguljon vele.
Terepen sem jön zavarba az Amarok, egy ilyen könnyed mutatvány meg sem kottyan, komolyabb leereszkedéshez pedig ott a lejtmenet vezérlő. A németek mindenre gondoltak, az ESP alkalmazkodik, ha vontatmánnyal közlekedünk, és az ABS is "idomítható": terepen, laza talajon engedi a blokkolást, így a kerék előtt feltorlódó anyag rövidítheti a fékezést. Elektronikus differenciálzár (EDL) minden modellben van, de a kapcsolható 4x4-es Amaroknál csak felezőben zárható
Minden gomb egy helyen, a váltókar mellől kapcsolható a 4x4 hajtás, a felező, a differenciálzár, és lejtmenet vezérlő is
Vezetés közben a motor 1500 1/min fordulatszám alatt nem brillírozik, aztán megjön az erő, de valahogy 400 Nm-től többet várna az ember, hiányzik a turbódízelektől megszokott diszkrét hátba rúgás, ráadásul hamar elfogy a szufla, a nyomaték nem igazán széles tartományban van jelen. Ettől függetlenül a jól áttételezett sebességváltó miatt mind városban, mind autópályán kellemesen fut az Amarok, maga a hatfokozatú manuális váltó sem rossz, és a nem tolakodó menetzaj a komfortra is jó hatással van. A Volkswagen nagy hangsúlyt helyezett rá, hogy pickupja valóban személyautós érzetet keltsen, viszont laprugós kisteherautóval csodát tenni nem egyszerű – a terhelésre tervezett kemény, sprőd felfüggesztés miatt ráznak és dobálnak a platós kocsik, ami bizony nem kellemes. A németek ezt úgy torpedózták meg, hogy csak igény esetén adják a kemény laprugós Heavy Duty futóművet, és sztenderd a lágyabb Comfort hangolás, amely valamelyest csökkenti ugyan a terhelhetőséget, de az utasoknak sokkal többet ér a cserébe nyújtott kényelem. Persze, az Amarok sem tökéletes, de ezen a területen határozottan jobbnak tűnik ellenfeleinél, és a Volkswagen éppen erre számít, hiszen a divat miatt döntően személy-, és nem teherautóként használják ezeket a platós járműveket.
Nem optikai csalódás, az Amarok a valóságban is testes jármű, hosszúsága bőven öt méter feletti, így városban történő manőverezése megszokást igényel. Parkolni a legtöbb esetben körülményes vele, jól jön a tolatóradar segítsége, de ezt a praktikus (és szükséges) tartozékot még a csúcsmodell Highline is csak felárért nyújtja
Az idei
Dakar ralit megnyerő Volkswagen Race Touareg mellett az Amarok, mint kísérőjármű szintén végigment az argentínai és chilei szakaszokon - reklámvonalon ezt büszkén hangoztatja a gyár -, de úgy tűnik, Dakar nélkül is megvan az esély, hogy a Volkswagen stabil lábra álljon azokon a piacokon, ahol népszerűek az úgynevezett mid size, azaz közepes méretű pickup modellek.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1500-2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
nyitott duplakabin
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm 1500-2000 1/min-nél
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,1 s
Gyári vegyes fogyasztás:
7,8 l/100km
Az Amarok nagyon kényelmes autó a Hiluxhoz, L200-hoz stb. képest, pick-up kategóriában. Négy ember puskákkal stb. vidáman ki tud vele menni őzbakozni. Az előbb említettekkel nem. Ebből a szempontból nekem nagyon pozitív benyomásom volt róla. Szervizköltségről / problémákról nem tudok sokat, nem az enyém volt a kipróbált autó. Terepjáró képesség pedig 90%-ban gumi kérdése (nyilván adott 4×4 hajtásnál).
Szerintem igen halvany belulrol!
Ha már összehasonlításról, és a különböző autómárkákhoz kapcsolódó (érzelmi) viszonyról van szó, akkor bátorkodom én is elmondani tapasztalatomat. A 16 és 17-ik autómat nyüvöm jelenleg, annak ellenére, hogy nem üzleteltem autókkal soha. Volt Golf lll TDI – m, amit 6 évig használtam. Másfél évesen vettem 39.0000 km-rel, és 210.000 km-nél adtam el. Sem műszaki, sem egyéb tekintetben nem maradtak meggyőző, kiemelkedően pozitív emlékeim róla. Sok apró kényelmetlen dolog, és tartósságra is többet vártam tőle. Addig német autómániás voltam én is.
Az olasz autókat műszakilag ingatagnak tapasztaltam én is, de valahogyan mégis nagyon szerethetőek, jobban mint a VW. A kis Francia, a jelenlegi Saxo 1,5D nagy pozitív csalódás immár 9-ik éve. A Honda Jazz-el is igen elégedett vagyok szintén 9-ik éve. Számomra VW elvesztette korábbi feeling -jét.
A motorról pont azt írják, hogy olyan Volkswagenes (kevesebbet tud mint a gyári adat).
Amúgy nem 10 éves kocsikhoz kéne viszonyítani, azokhoz képest azért jobb!
Köszönöm, ezek szerint a VW-vel kapcsolatban (megint) igazam volt!!!…:)))))))))))))))))))
Üdv: Gábor
Kedves Hozzászólók!
Nem olyan rég vettem át az Új VW Amarok típusú autómat. Mezőgazdasággal foglalkozom ezért már volt tapasztalatom ezeknek az autóknak a hasznlásában! Volt már Mitsubishi, Nissan, legutóbb Toyota Hilux! Kényelemben, minőségben, terepen még nem találtam jobb autót! A 2.0 motor kicsinek tűnik de nyomatékban az összesnél jobb! Szerintem nagyon jól választottam!
Üdv
Gábor
Hát nem.Pedig az Astrám sem eszik,csak 5 litert.
És mostmár ezzel a fogyasztással sem olcsó autózni………:(((((((
Hát igen az üzemanyagár sokakat visszatart….:(
Többek között ezért is szeretem az 1,9TDi-met ami, nem egy rakéta, de 5,2-vel eljár!
Ami bevált,az bevált,nincs mese.Ez mindenkinek más autó.Én sűrűn cserélős fajta vagyok veled ellentétben.Eddig csak egyet hagytam meg hosszú távon,már 8 éve megvan az öreg Omega,de azt nem cserélem,az nekem is a bevált kategória.De a másik autómat sűrűn cserélem,hamar ráunok mindre,tudom,nem éri meg cserélgetni,de ez van.De sok autó van,amit én nem vennék meg,egyszerűen nem tetszik,pl a franciák vagy a japók,talán Mazdát csak.Német,olasz vagy svéd nálam ami jöhet.Gondolkodtam W8 Passatban,de 400 ft-os benzin mellett inkább nem.
Így ahogy mondod….:)))
Egyébként ha őszinte akarok lenni én mindegyik autót imádom vezetni a kétütemű trabanttól az 740D-ig mert a vezetés megszállottja vagyok, nem pedig egyes autóké, de ha vételre kerül a sor, (ami nem túl sűrűn van, legutóbb 9 éve) akkor én a VW-re szavazok mindamellet, hogy imádok sok más olasz, vagy japán (nem suzuki) trónkövetelőt is….:)
egyszerű és fapados,de nekem bevált….:)
Tisztelt Szamy!Tény,hogy a megbízhatóság soha nem volt erőssége az olasz autóknak.Nagyobb probléma ennél,hogy ha javítani kell,csak nagyon kevesen ismerik és értenek hozzá,sajnos ez tapasztalat nálam,Alfám volt.De én ennek ellenére szeretem az olasz autót.A német autók sokkal egyértelműebbek,könnyebben javíthatóak,ésszerűbbek a megoldások.És érdekes,Németországban egy ismerősöm A4-es Audiból siratta a 159-es Alfát.az volt előtte neki,nagyon sajnálta,ott is azt mondják,hogy jók az Alfák.De én azt gondolom,hogy nem véletlenül gyártották 60 évig a bogarat….
🙂
Én nem szeretem az olasz autókat, de ismerőseim akik Spanyolhonban laknak azt mondják, hogy ott nincs velük probléma….
Talán a klíma, akarom mondani az ottani időjárás is lehet befolyásoló tényező….
És érdekes módon, a most megnyílt oldtimer autóshow is TELE VAN “szar” VW-vel meg olasz és orosz autókkal ha a fényképeket megnézitek Peugeot nem nagyon van, vagy csak nem dobogtatta meg a fotós szívét! :)))))))))))
Én nem vagyok VW rajongó:-)És szerintem is baromi kényelmetlenek,mintha egy távolsági busz műanyag ülése lenne,kis túlzással.Tény,hogy a kettes Golf 1,6 gtd túlharsog egy Mtz trakit is,de az asszem 80lovas volt..És tényleg a konkurencia 2,5,inkább már 3,0 literes motorokat kínál.Én nem veszek VW-t,nem tetszik egyik sem.Nem irígységből mondom,én inkább az olaszt szeretem,tudom,hülye vagyok,és az olasz az szemét,de akkor is így van.
A nyolcvanas években gyártott Francia dízel 1.9 turbó, turbó II-es motorok 90-95 Lóerővel míg a VW traktor dizelek 70-75 lóerővel büszkélkedtek! Egy teljesítmény szegény motor több kilométert tud teljesíteni mivel kisebb a motor igénybevétele.
Kit érdekel a VW jel! Meg hogy német!
Beülök egy kényelmes erős kocsiba és eszem a kilométereket!
Vagy beülsz egy kényelmetlen német kocsiba, döcögsz, és boldog vagy mert VW-en!
A VW tuareget biztos szidnád te is, ha a sokadik váltót cserélnéd rajta mint a tuareg tulajdonosok! Biztos büszkék a kocsijukra!
Az amarok első ránézésre, meg a 2000ccm motorja azt sugallja hogy aki ilyet vesz az csak VW rajongó lehet, mert józan ésszel nem venne ilyet az ember!
Láttam pár VW-t, azt kel mondanom hogy messze nem olyan jók mint amit mondanak róluk!
Az első autó vásárlásomkor (kb.15 éve) elmentem autót nézni, a lepukkant szar golfokért annyi pénzt kértek mintha valami űrtechnikát árultak volna! Még szerencse hogy nem voltam naiv és nem vettem!
Viszont a haverom 2es golfját annyit szereltem mint még autót sosem, motorgeneráltól, a futómű, lengéscsillapító, rugócserék és minden amit ellehet képzelni! A szálvédő mellett szarrá rohadt karosszéria, és ő is dicsérte hogy milyen jó autó!
Igaz azóta már más típust választott és ahogy visszagondol a régi időkre már ő is azt mondja hogy többet sosem lesz neki VW-ja!
A whiskey mint jó ital?? Furcsa ízlésed van!
A jó autó az nem német, majd rájössz egyszer te is!
A magyar lányok tényleg jók, ebben egyet értek veled!
Azért nem szarok a német dízelek,én ezt nem állítanám.Pl a régi 1.6-os és 1,9-es Vw dízel nagyon jó kis motor volt,nem beszélve a millió km-es Mercedes dízelekről,de ott vannak a BMW dízelei,azok sem szarok.Tény,hogy az Opel valami oknál fogva az elmúlt 25 évben nem tudott egy valamirevaló teljesen saját dízelt gyártani,inkább vettek másoktól.A PD tényleg zsákutca lett,de nem rosszabbak azok sem a kortársianál,de sajna ahogyan hallom és olvasom,a Crtdi majdnem rosszabb lett.Egyébként minden dízel újítás olasz,általában az aktuális Alfákban jelenik meg,nem francia autókban.
Kedves Irob!
Tekintsünk el a terepjáróktól,de ha a VW-t szarozzuk mutass olyan autót ami dízelben kevesebbet eszik, nagyobb futásteljesítményt képes elviselni, 400000-nél kell benne kuplungot cserélni(nem írtam el a számot)… és motorgenerálról szó sincs még!! És ha már a franciákról van szó had mondjak egy egyszerű példát!
A VW-n be van jelölve a vezérműszíj cserénél, hogy mit hova kell illeszteni, hogy minden működjön, a francia autóknál pedig ki kell találni!!!!!
MELYIK A JOBB????
A németek lehet hogy nem tudják, vagy akarják követni a franciák szappantartó design-os formáit, de amit építenek az működik!!!
És ha a bogarat szarozzuk akkor feltenném a kérdést, hogy melyik veteránból van több Bogárból, vagy Kacsából????????
A VW imádat pedig abból fakad, hogy a németek is belátják, hogy a VW tud annyit mint a “nagyok” mégsem annyiba kerül!
És ezt arra alapozva írom, amit a német rokonaim mondanak!!!
Valószínüleg sosem volt még VW-d, csak elolvastál némi irodalmat egy francia autókedvelőtől és most azt szajkózod………
ez van!
És valószínüleg azt a közmondást sem ismered, hogy:
A whiskey ha skót, az autó ha német, a lány ha magyar, az a jó!!
:)))
A nyolcvanas években találkoztam a VW -nel először mint autó szerelő! Az akkori traktormotoros, fapados lovaskocsikat nyugodtan nevezhetem szarnak! A VW diesel fejlesztés sohasem volt élenjáró, mindig a franciáktól lopkodták a technikát. Megpróbálták a PDTDI-t fejleszteni de nem lett belőle semmi, szar lett, majd vettek technikát mástól!
A Német dieselt, a régi (70-80-as évek) Mercédesz teherautó motorok kivételével, nyugodtan nevezhetem szarnak!
Ismerősöm Opeljét Fiat motorral és francia váltóval szerelték! A régi Volvókat még VW motorral szerelték, majd vettek jobbat a Franciáktól!
A VW imádat abból fakad, hogy a Dáciádból beültél egy VW-ba, de ha beülnél egy jó autóba többet nem istenítenéd! A VW bogarat nem nevezném autónak. az egy f..s talicska!
A Samurai a barátom szerint csak azért nem jó neki,mert nincs hová tenni a kilőtt vadat.Másrészről viszont kiváló kis autó.Hát igen,a Land Rover az Land Rover,ez biztos,mint ahogyan a G Merci is kiváló gép.És tök igaz,a legújabb Hilux sem az a tipikus sárdagasztó,bár biztos,hogy a képességei megvannak hozzá,csak a sok fényezett felület,a kárpitok miatt nem igazán való arra,de ez igaz a Navarára is.
Miért mondanák,ha nem így lenne?Vannak autók,amik csak a márkák hírnevét növelik,de konkrétan nem nyereségesek,sőt.A VW-nek meg van pénze dögivel,nem számít.Nézd,én nem állítottam azt,hogy sz@r a VW.Én azt mondtam,hogy a Toyotások biztosan nem fogják komolyan venni az Amarokot,és ez biztos,hogy így van.Náluk is megvan a márkahűség,és őszintén szólva a Hilux már bizonyított,nem kevés alkalommal.Így nem biztos,hogy könnyű dolga lesz ennek az autónak nálunk.
Ne higgy el mindent!!! :))))))))))
Igen VW rajongó vagyok, de egyben vadász is! 🙂
Nem viccelek!!! És igen a Toyota, már akkor is ott volt Afrikában amikor Széchenyi Zsigmond (legnagyobb vadászunk 1900-1970) kiment, hogy pótolja a Nemzeti Múzeum II. világháborúban elveszett afrikagyűjteményét!
De attól még az Amarok nem szar, csak még új, és nem tudjuk mit várhatunk tőle!
Ha igazi terepjárót akarnék venni én sem az Amarokot nézegetném először, de sajnos az új Hiluxot sem! A LandCruiser-t inkább! Amúgy az is igaz, és végülis te mondtad ki, hogy minden csak futómű és motortuning, ergo milliók kérdése és még egy trabiból is lehet bármi!! 🙂
De az is igaz, hogy gyári állapotában a mostani új autók közül nagyon sok vadász fogja választani ezt az autót, és a többi csak a jól megválasztott gumikon és a remélhetőleg ügyes sofőrökön múlik!
Amúgy terepre, ami itthon található egy Samurai is megteszi csak jó gumik kellenek rá,ami meg a nehézterepet illeti oda LandRover kell! :))
http://www.youtube.com/watch?v=r4trub1DVc0
Másrészt,ha valaki nézte a Top Geart,abban elmondták,hogy minden egyes Veyron gyártása 5 millió fontba kerül,amíg eladni csak egymillióért tudják.Vagyis minden darabon buknak 4 millió fontot.Nagy üzlet.
Látom sikerült egy fanatikus VW rajongó lelkivilágába taposnom.Ezer bocs.De erre azt mondom,és én nem vagyok japán rajongó,hogy százmilliókért bármelyik cég gyárt Dakar győztes autót.És nézz körül a világban,Afrika,Ázsia,Ausztrália olyan vidékein,ahol még út sincs,mit is használnak?Hiluxot vagy Land Cruisert,én nem hiszem,hogy ez véletlen.És melyik autót milyen darabszámban adtak el???Az erdészek,vadászok itt is a Toyotára esküsznek,ez tény.Hidd el nekem,hogy aki nem rongyot rázni veszi a pickup-ot,hanem ténylegesen munkára,amire kitalálták,eszébe sem jut Amarokot venni.
Török Tamás kedvéért:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/hi_lux/toyota_hi_lux__vw_taro_xtra_cab_limited-4609417
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Taro
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Iltis
http://www.youtube.com/watch?v=urA8g5GGoOQ&playnext=1&list=PLC99D022F9D204515
GONDOLKOZZ MIELŐTT COMMET-et ÍRSZ!!!!!!!!!!!
jav:sosem
Sziasztok!
Tiszta szerencse, hogy ennyi “szakértővel” 🙁 állunk szemben akik ismerik az autókat, de azért had mondjak valamit a VW-ről!
Tudom, hogy se nem Porsche, se nem Land Rover, de nem is arra csinálták!
Viszont csak a tudásbeli hiánypótás kedvéért: A VW Iltis volt a Volkswagen első klasszikus értelemben vett terepjárója ami a forgalombakerülése után nem sokkal, MEGNYERTE A PARIS-DAKAR RALLYE-t, 1980-ban!!!!!
Igy már azt hiszem joggal lehet terepjárónak nevezni! Az utánakövetkező terepjáró a VW Taro volt amit, kapaszkodj meg kis barátom, a Toyota Hilux-al közösen fejlesztettek ki, és az egyetlen különbség a két autó között, a kormányon, illetve az orron lévő JEL volt!!!
Gondolom hogy azt ne is említsem, hogy a Touareg ismét Rally-t nyert!!!
És hogy mennyire szar autó a VW???
Bizonyára tudjátok, hogy a VW csoportba a Porsche és az Audi is bele tartozik és hogy a sokak által istenített Bugatti Veyron-t is a VW mérnökei alkották a hátsó spoiler-től egészen az első lökhárítóig!!
NINCS olyan amerikai film amiben ne lenne VW bogár vagy Sony TV ugyanis ezek a jó minőség ikonjai lettek az USA-ban!!
A Magyar Rádió a mai napig (40 éves) Sony diktafonokat használ!!
Én egy régi (16éves) Passat-ot vezetek és a kopóalkatrészeken kívül semmit nem kellett cserélni rajta!
A nagyapám 22 éves Passatjával ugyanez a helyzet!!
A mai autókat pedig tudjuk, hogy nem tartósra hanem a fogyasztói társadalom igényeinek megfelelően, olyanra gyártják, hogy 5-6 év múlva vegyél egy másikat, de ez MINDEN AUTÓRA IGAZ az alaptól a felső kategóriáig!!!
Lehet hogy nem a legjobb autó a VW, de én sosem vennék mást és aki azt mondja, hogy szar annak vagy sossem volt, vagy egyáltalán nem ismeri!!!!
Ekkora ordító ökörséget! Nézz már körül légyszíves a világban. Jééézusom….
A Volkswagen a 70-es évek autója volt, amikor a Trabant, Skoda, Dácia volt nálunk! Abban az időben a Volkswagen tényleg a legjobbnak számított, de ez már a múlté!
Manapság egy átlag alatti népautó ami a mai napig a régi hírnévből próbál megélni.
Az ár-minőség arány nevetséges, sok pénzért sz@rt vesz a vevő!
Sok sikert!
Hát,divat pickupnak tényleg jó.De szerintem a hardcore Hiluxosok csak röhögnek ezen az autón.