Természetbarátok barátja – Peugeot 3008 HY4 teszt

Peugeot 3008 HYbrid4 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az első dízelhibrid crossoverként hirdetett Peugeot 3008 Hybrid4 több okból is környezetbarát: emissziója csekély, és nem is riad vissza az építetlen utaktól.

Az első dízelhibrid crossover - hirdeti a Peugeot. Biztosan igazuk van, hiszen hiába létezik dízelhibrid már jó ideje, egyikre se mondták még, hogy crossover, márpedig a 3008 az. Alsó-középkategóriás átlagautó és szabadidő-autó közötti öszvér, ami hagyományos hajtáslánccal kizárólag elsőkerékhajtású, hibridként azonban összkerékhajtású lett.
A 308 alapú kategóriaötvöző kétmotoros verziója ráadásul nem csak hajtásláncával, futóművével is különbözik a többi 3008-astól, a hátsó kerekeket hajtó 37 lóerős villanymotor miatt a csatolt lengőkaros rendszert független több lengőkaros váltotta fel. Gondolhatnánk, hogy ez menetjellemzőinek is jót tehetett, pláne, hogy a villanymotor - a teljesen azonos hajtásláncú Citroën DS5 HYbrid4-hoz hasonlóan nyomatékirányító, azaz képes a kanyarjellemzők javítása érdekében csak a külső íven haladó kereket hajtani. De nem, a 3008 HYbrid4-t nem az országúti jellemzőiért fogjuk szeretni.
Hirdetés

Sokkal inkább azért, mert minden téren kiszolgálja az embert. Az átlagosnál magasabb üléspozíciójába viszonylag könnyű ki-beszállni, hátul mondjuk jól jönne, ha jobban kitárható lenne az ajtó, jó lenne, ha az ülés valódi háromszemélyes, esetleg három szeparált székes lenne, de sajnos nem az. Pedig a 3008 alapvetően egyterűs kiállású, még a teljesen sík hátsó padlójába rejtett rekeszekkel is egyterűs autó, tényleg csak a három szeparált, teljes értékű ülőhely hiányzik ahhoz, hogy valódi ötüléses lehessen. Így hosszabb távra inkább csak négy felnőttnek kényelmes. Nekik a helykínálat, az ülések kényelmesek, a futómű pedig feszes, pattogós, még az autópályák úthullámait is közvetíti. A magyar országutak minősége miatt tényleg nem élmény vele az amúgy feltűnően csendes autózás. A hangolás persze nem véletlenül ilyen. Crossoverként a 3008 az országútról letérve, például buckás földúton is helyt kell álljon. És helyt is áll, a feszes hangolásnak köszönhetően bukkanók után nem koppan le az orra.

A lökhárítók, illetve a küszöbök fémes védőbetétje persze ne tévesszen meg senkit, valójában csak fényes műanyagokat látunk a karosszérián, a hasmagasság pedig nem nagyobb, mint egy józanabb személyautóé: 15 cm. Ha nem is teljes értékű terepjáró, négy kerekének meghajtásával a 3008 HYbrid4 azért viszonylag sokat tud, földúton, még sárban, de komoly emelkedőn, a közelgő télben is biztosan viheti utasait. Hajtásláncának további különlegessége, hogy első és hátsó kerekei között semmiféle kapcsolat sincs, csupán a központi vezérlőelektronikánál futnak össze az ESP adta jelek, ha az első kerekek kipörögnek, a hátsók hajtanak. De nem csak akkor, hanem például sebességváltás idején is, így aztán a 6 fokozatú, sokat támadott, valójában csak megszokást igénylő robotváltó finomabban dolgozik, mint bárhol máshol. A – természetesen valójában nem létező – kardánalagúton továbbá egy forgókapcsolóval választható állandó összkerékhajtás is, ilyenkor a dízel ugyanúgy folyamatosan jár, mint a váltásokat odázó Sport mód esetén is. Kínálkozik továbbá ZEV, azaz emissziómentes, elektromos és automata üzem is. Ha minden tényező kedvező, azaz jó az akkutöltöttség, nincs emelkedő, nem kell nagyon gyorsítani, akár 70 km/óráig mehet villanymotorral a 3008, s állítólag 3-4 kilométer megtételére is képes. Nekünk ennyit ugyan soha nem sikerült haladnunk gázolajégetés nélkül, de az tény, hogy már az alapnak számító Auto állásban is meggyőző, hogy dugóban, parkolóban, vagy akár a lakó-pihenőövezetes utcákban zajtalanul és kipufogógázok eregetése nélkül tud haladni a 3008, guruláskor pedig nem pöfög, villanymotorjával viszont visszatölt NiMH akkumulátoraiba, s ha szükséges, nagy teljesítményű önindítóként is szolgáló generátorával szinte észrevétlenül indítja újra a HDi turbódízelt.

Ha viszont dinamikusan kell haladni, azt is bőven tud, a természetesen részecskeszűrős turbódízel 300 Newtonmétere és 163 lóereje, valamint a villanymotor 37 lova és 200 Newtonméter forgatónyomatéka összességében 8,5 másodperces, valóban igen jónak is érződő 100 km/órára gyorsulást és akár 191 km/órás végsebességet ad. Autópályán már 130 km/óra környékén a 7 l/100 km értéket közelíti az 1,66 tonnás autó étvágya. Országúton és városban, a hibridségre rágerjedve, azzal játszva, hogy minél kevesebbet menjen a dízelmotor, már jóval kedvezőbb érték is elérhető. Vegyes, de azért zömében autópályázást és városi rohangászást tartalmazó tesztünk 5,5 l/100 km átlaggal zárult, ami a jelentős saját tömeg, a kedvező menetdinamikai értékek és a motorokban rejlő erőtartalék, valamint az összkerékhajtás tudatában nem sok, a hibridek világában azonban nem kiugróan jó érték. Persze ne legyünk telhetetlenek, a 3008 HYbrid4 a legtakarékosabb – könnyű – terepen is használható, összkerékhajtású autó. Csomagtere a hibridek között nagy, 377 literes, könnyedén, a csomagtérből elektromosan síkba dönthető ülésekkel bővíthető, raktérnyílása teljes szélességű, a csomagtérajtó alsó felét lehajtva küszöbmentes. Ellátmánya gazdag, van sok egyéb mellett 6 légzsák, ESP, szenzoros lámpa és ablaktörlő, sofőrsegéd vagy kulcs nélküli nyitó-, indítórendszer azonban nincs. A 3008 teljesítményéhez és hibridségéhez képest fájva leírható és bizony a realitásoktól elrugaszkodott módon, de azért olcsó autó.
Aki megelégszik a 16 colos alukerekekkel, s nem vár el olyan extrákat, mint például a műszerek plexilapra vetítése (Head-Up Display) vagy navigáció, netán DVD-lejátszó, az 9 290 000 forintért megkaparinthatja. Aki viszont vágyik egyebek mellett az utóbbiakra is, az már 9 890 000 forintos árral számolhat. Tesztautónk bőrüléseivel még drágább, már 10 millió forint feletti példánynak számít. Melyiket javasoljuk? Csakis az alapmodellt, a próbáltnál ballonosabb abroncsaival futáskényelme is kedvezőbb lehet, fogyasztása (vegyes: 3,9 l/100 km) és emissziója (99 g/km) szerényebb, szövetüléseivel pedig fokozottan a környezet, illetve a természet barátja lehet.
Értékelés
Pozitív
Akár néma és emissziómentes üzem, jól pakolható csomagtér, kényelmes ülések, dinamikus menettuljadonságok
Negatív
Feszes, rázós futómű, sofőrsegédek hiánya, a navigációs rendszer egyszer lefagyott
Árak
Tesztautó ára
0 Ft (2012.10.08.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 3850 1/min-nél
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
Végsebesség:
191 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4365 mm
Szélesség:
1837 mm
Magasság:
1610 mm
Saját tömeg:
1808 kg
Össztömeg:
2245 kg
Tengelytáv:
2613 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
377 l
Belső szélesség elöl:
1480 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
890-960 mm
Belmagasság hátul:
900 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200 mm
Ülőlap hossza elöl:
505 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1080 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1030 mm
Csomagtér magassága:
480-810 mm
Csomagtér hossza:
810 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1560 mm
Raktérnyílás szélessége:
1080 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Hibrid
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
1997 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
szekvenciális - 6 fokozatú
Nyomaték:
300 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 3850 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
191 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,5 s
CO2-kibocsátás:
104 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,0 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
54 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Akkor még ez sem sikerült Neked, mert senki sem lett ideges a hülyeségeidtől, én meg pláne nem. Az elmúlt több mint 1 évtizedben rengeteg elődöddel volt már dolgom, úgyhogy igen jelentős gyakorlatra tettem már szert ezen a téren és még a legelsőnél sem húztam fel magam, csak egyszerűen nem értettem, hogy létezhetnek ennyire ostoba emberek a földön. De azóta már hozzászoktam ehhez, és elfogadtam, hogy egy számottevő része a fajnak ebbe a kategóriába esik és ha csak lehet meg is ragadom az alkalmat, hogy elszórakoztassam magam velük. Veled is így történt. 🙂

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    ej ej ej. Úgy látom bele vagy zúgva a hybridekbe. Vagy csak szeretsz mocskolódva szidni másokat. Magyarországon ez most nagyon nagy divat. Jó politikus lennél. A magad agyára ferdítve a valóságot. Bocsáss meg hogy az undorító rákkeltő vectrámmal példálózok de hát szegény egyetemistának csak ez jutott. És igen dizel párti vagyok és lábrázást kapok az automata váltótól. És imádom az autók hangját, főleg az általad annyira gyűlölt dizel kerregést. Az én hibám de nem is akarom elfogadni ezeket a hybrid és villanyautó szörnyedvényeket. ÉS nem utolsó sorban imádom az ilyen embereket felmérgelni. Azért remélem nem okoztam álmatlan éjszakát.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    [i]“oké. vatta új ford explorer 3.5-ös v6 benzin faló csupán 20liter a kombinált fogyasztása gyári adat szerint. 290le. tud meg 255Nm.”[/i]

    Ez ugyanakkora emeletes baromság, mint az összes amit eddig beírtál. Ehelyett a valóság:

    Ford Explorer 3.5 liter V6:
    – kombinált fogyasztás (elsőkerék hajtás): 11.76 l/100 km (20 MPG)
    – kombinált fogyasztás (négykerék hajtás): 12.38 l/100 km (19 MPG)

    [url]http://www.ford.com/suvs/explorer/specifications/[/url]

    Amúgy volt már olyan eset valaha, amikor fél perc alatt könnyen bizonyítható módon nem csináltál magadból hülyét?

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Örülök, hogy könnyet csalhattam a szemedbe, de az érdem jelentős része mindig azoké az ősembereké, akik habzó szájjal berontanak egy ilyen fórumra és nagy pofával közlik, hogy márpedig 5 meg 5 az -72 csak azt nem értik hogy miért. 🙂
    Hozzáértő és értelmes hozzászólók nem szoktak kihozni belőlem ugyanis ilyeneket. 😉

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    [i]“Egyrészt több elektromos töltőállomást adtak át manapság és én erről az energiaszükségletről beszéltem.”[/i]

    Pontosan ezt írtad:

    [i]“A hybridnek közvetlen valóban nincs károsanyag kibocsátása, viszont az elektromos áram termelése illetve az elhasznált akkumulátorok tárolása sokkal terhelőbb a környezet számára mint egy modern dizel motor kibocsátása.”[/i]

    Tehát nem, nem erről beszéltél, elektromos töltőállomásról egy hangot nem mondtál, de mondjuk ha mondtál volna az is hülyeség lett volna. Az elektromos töltőállomás átadásának az energiaszükséglete szerinted mennyi? Sok energiába kerül egy szallagot átvágni? 😀

    [i]“Lehet, hogy nem voltam a prius fejlesztőmérnöke”[/i]

    Mondhatok valamit? Ez nem lehet, hanem BIZTOS! 🙂

    [i]“A legtöbb új hybrid hajtású autót igenis lehet tölteni, nézz be a mamut 1-2-be, és láss csodát.”[/i]

    Volt egy olyan érzésem már korábban is, hogy te azok közé tartozol, akik egyszerűen imádnak hülyét csinálni magukból, ezzel a benyögéseddel mostmár ez teljesen bizonyossá vált. A Mammut 1-ben pontosan nulla darab, a Mammut 2-ben pedig 1 db konnektorról tölthető hibrid van kiállítva, nálad ez jelenti a legtöbbet? 🙂 Ha az eladásokat tekintjük, akkor 2012-ben kb. másfél millió hibrid személygépjárművet fognak eladni a világon összesen, ezek közül kevesebb mint 50 ezer lesz konnektorból is tölthető. Akkor erről ennyit a te “legtöbb” új hibridedről.

    [i]“A hybridnek meg jelenleg köze nincs a gazdaságossághoz. Itt irták hogy ez a dizel hybrid peugeot 6.2l/100 gázolajat eszik. Jézusom hát az én 98-as b vectrám beéri 5.6-al, pedig nem hipermodern és még tisztán gázolaj kajáltatású.”[/i]

    És az undorító, koromokádó rákkeltő fostalicska vectrád ugynazon az útvonalon ugyanolyan körülmények között ugyanazt az emissziós normát teljesítve érte el ez a fogyasztást? Ja, nem, akkor minek szólaltál meg?
    Mellesleg a 3008 Hy4 is “tisztán gázolaj kajáltatású”, de látom ezt már soha nem fogod felfogni.

    [i]“Kértem a magyarázatot hátha valaki előáll egy értelmes monológgal, de nem tudtál meggyőzni.”[/i]

    A meggyőzésed egy pillanatig sem volt cél. Meggyőzni ugyanis csak értelmes embert lehet.

    [i]“Akkumlátorok: CSak egy részét tudják ujrahasznosítani nem az egészet”[/i]

    Valóban? Akkor szépen meséld el, hogy mely részeit nem tudják újrahasznosítani.

    [i]“Az áramtermelés pedig magyarországon az elektromos áram oroszlán részét gáztüzelésű hőerőművek termelik, sőtt többet is tudok amelyik csak az utóbbi 5 évben ált át szénről gáztüzelésre.”[/i]

    Tudom hogy nem veszed észre, hogy minden egyes mondatoddal saját magadat lövöd tökön, de ennek ellenére had mondjam el, hogy pont a gáztüzelésű hőerőművek a legkevésbbé szennyező erőművek a fosszilis üzemanyagúak közül. Persze hogy ha saját magadat szeretted volna cáfolni, akkor nagyszerű a mondat. 🙂
    Mellesleg Magyarországon az itt előállított villamosenergia 51,54%-a NEM nem fosszils forrású (2011-es adat, lsd: [url]http://www.eh.gov.hu/gcpdocs/attachments/article/133/statisztika_bel_2011_web.pdf[/url] 42.oldal). Ebből 43,59%-al részesedik a paksi atomerőmű, úgyhogy aki olyannal próbálja verni itt az asztalt mint Te, az kegyetlen nagy öngólt lő.

    [i]“Próbált meg megmagyarázni a pl a pécsieknek az erőmű szomszédságában, hogy mennyire környezetbarát a hőerőmű.”[/i]

    És miért kezdenék el ekkora baromságot magyarázni a pécsieknek vagy bárki másnak? Magad sem tudod, hogy miről beszélsz, de az igazán szánalmas az az, hogy még ezt sem ismered fel.

    [i]“A hybrid megtérülése majd esetleg olyan 10-20év mulva talán.”[/i]

    Bizonyára csakúgy mint ahogy az eddigieknek is “gondosan” utána néztél, pont úgy jött ki ez a baromság is.

    [i]“de bárki bármit mond egy egyenlőre több a hátránya mint az előnye.”[/i]

    De ha bárki-bármit mond, de téged az nem érdekel, és csak és kizárólad a saját, a valósággal homlokegyenest ellentétes hülyeségeidet hajtogatod, akkor minek kérdeztél meg bármit is?

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Majd meglátjuk mi lesz a befutó hajtáslánc a (személy)gépjárművek esetében. Ma már útkeresés zajlik. Példa erre ez a Pug 3008 is.
    Nem igazán értek egyet az alábbi mondatoddal:
    [i]“Az üzemanyag előállításának hatásait is nézve tudom a hybrid rajongók sosem fogják elhinni, de a tisztán belsőégésű motorral tudjuk elérni a legkevesebb károsanyag kibocsátást.”[/i]
    A benzinmotoroknál maradva, a felhozott üzemanyag fogyasztási példából is kitűnik, hogy egy benzinmotor akkor a leggazdaságosabb, ha nincs forszírozva (gyorsítások, stb.) A forszírozást (szabályozást) rosszul tűri, és többletfogyasztással büntet. Az pedig növeli a károsanyag kibocsátást.
    A példámban többek között azért is jött ki a Neon-al 5.3-s fogyasztás, mert volt olyan szakasz, ahol tankolástól tankolásig (teli tanktól üresig) szinte nem is mozdult a lábam a gázpedálon.
    Egy tisztán belső égésű motor a legnagyobb mértékig forszírozott.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Én népítéleten néztem neonokat ott senki nem írt 8liternél kisebb fogyasztást rá. Ha mindez az amerikai üzemanyagon mulik ami ennyit azért nem hiszem hogy jelent, annak ellenére hogy azok az autók sokkal érzéketlenebbek az üzemanyag minőségére mint pl egy common rail, minthogy a tervezésnél amig európában 1.1 től nagyon max 2ig terjed a biztonsági tényező addig amerikában ez jóval magasabb igy sokkal kisebb kenőképességű üzemanyaggal is el tudnak menni azok az autók. Ezért van az hogy ott minden nagyobb és nehezebb.De lényeg a lényeg az eredeti téma a hybrid hajtás volt, ami még mindig annyira gyerekcipőben jár, hogy egyszerűen ha azt nézzük hogy a plusszköltséget mennyi idő alatt hozza be, akkor látjuk hogy ez tulmutat az autó életén. Ez az amiért még mindig nem tud elterjedni ez a tipusú hajtás. Az hogy mennyire környezetbarát az meg erősen vitatható bárki bármit mond. De hozhatjuk példának a villanyautót is meg az üzemanyagcellás hidrogénhajtáést is. Jelnleg a legkevesebb környezetszennyezéssel való közlekedési mód a bicikli, vagy a lábbusz. Ha egy járművet valamivel meghajtunk akkor az szennyezi a környezetet ha tetszik ha nem. Az üzemanyag előállításának hatásait is nézve tudom a hybrid rajongók sosem fogják elhinni, de a tisztán belsőégésű motorral tudjuk elérni a legkevesebb károsanyag kibocsátást.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    [i]“Viszont a neon 5.6-os fogyasztása szakadékban hátszéllel esetleg megtörténhet.”[/i]
    Minek csapnám be magam, nem oszt, nem szoroz. 5,3 liter/100 km ha betartom az amerikai sebességkorlátokat, és persze hosszú úton. Az általad kétségbe vont 5,6 már a nyakamat húzva a sebességhatárt alkalmanként jelentősen túllépve jött ki. Sok oka lehet, pl. az amerikai üzemanyag jobb fűtőértéke, vagy ki tudja. Ennyi volt.
    Nem áltatom én magam, ott van a nevem mellett a magyar Hondám. Országúton elmegy 1 személlyel 5 literből, nagyon lehelve a pedált alatta is, 4,8 liter, de mínusz 10 C fokban városban, hóban, sűrű hidegindításokkal, rövid szakaszokon közlekedve 9 liter. Nem szépítem én a dolgokat, minek?

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    a vectrám erdélybe menet hegyre fel hegyről le ahol lehetett 130 körül folyamatos klímával evett 1600km alatt 90 liter gázolajat. számold ki. Ebben volt város falu dugó arad mellett tehéncsordára várás székelyföldön stb stb. Sztem ez jó fogyasztás. Viszont a neon 5.6-os fogyasztása szakadékban hátszéllel esetleg megtörténhet. Az előbbi fogyasztás adatokat a ford honlapjáról néztem.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Honnan szeded ezeket az adatokat?
    Konkrétan az első példádra, sok ezer km-t autóztam F150-el. Abszolút nem kímélve, a takarékos vezetésnek még a csíráját is elfelejtve vegyes fogyasztás 13.5 liter/100, automata váltóval. Persze mégiscsak egy kisteherautó közel 2.5 tonna önsúllyal, ilyen feltételek mellett a 13.5 liter benzin abszolút nem sok.
    A Vectrád 5,5 literes fogyasztása tiszta országúton maximum 90-el elhiszem, ha meg diesel, akkor annak a vegyes fogyasztása is csak óvatos vezetés mellett 5,5.
    A lányom Nissan Murano-ja 3,5L V6 234 LE, állandó klímával, teljes városi forgalomban dinamikusan vezetve, tehát lámpa, várakozás, majd elindulás, gyorsítás 90-ig, ezt tartva, következő lámpánál szintúgy, 1,8 tonna önsúllyal. Fogyasztás 12 liter/100 km. Ilyen körülmények között, megpróbálva azt a dinamikát utánozni, egy benzines kis Corsa is benyalja a 12 litert. Erről beszélek.
    2010-ben 2001-es évjáratú Chrysler Neon -om is 2000 ccm 16V 132 LE folyamatos 70 mph-as tempóval is 5,3 l/100 km -be belefért, dinamikusabb vezetés mellett 5.6 liter, folyamatos város meg 6.5liter/100 km.
    Sorolhatnám csak a családban lévő autókat tovább, amit ismerek, és nem statisztikai adatból táplálkozva.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    és mondjuk egy ford taurus hogy ne csak a cirkálókat emlitsük szintén 20literes kombinált fogyasztással büszkélkedik. Az autó kicsivel vtöbb mint két tonna. Ehez képest az én b vectrám 1400 kg és 5.5litert eszik

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Sziasztok!

    s3000 hozzászólásán könnyesre röhögtem magam! :)))) Hatalmas volt! 🙂 Időutazás, 4 teknős… (gondoltam megérdemel egy regisztrációt, hogy leírjam).

    Szakmailag (a hibrid rész) beleköthetetlen.

    Üdv:
    Vascsi

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    oké. vatta új ford explorer 3.5-ös v6 benzin faló csupán 20liter a kombinált fogyasztása gyári adat szerint. 290le. tud meg 255Nm. a károsanyagkibocsátást nem is merik odairni. üdvözöljük öko USA-t.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    [i]“Tudod mi elavult: az amerikai 5000 v8 as karburátoros motorok amik 150le-t köhögnek fel csak abból a kurva nagy motorból, na az elavult.”[/i]

    Amerikában ilyen már csak hobbiként, műemlékként létezik, használati tárgyként nem.
    A magyar közvéleménynek nagyon téves nézetei vannak az amerikai autókról.
    Szerintem meg az amerikai autópark 95%-ának műszaki színvonala, fajlagos üzemanyag felhasználása a súly függvényében, a magyar szemmel nézve magas hengerűrtartalmak, és nagy teljesítmények ellenére is messze a magyar autópark fölött van.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Egyrészt több elektromos töltőállomást adtak át manapság és én erről az energiaszükségletről beszéltem. Lehet, hogy nem voltam a prius fejlesztőmérnöke, de annyit tudok és viszonylag sokat beszélgettem a szakdoga konzulensemmel a témáról, aki elég nagy koponya a belső égésű moitorok terén, hogy ez az egész hybrid móka egy médiahumbuk és semmi több egyenlőre. Persze nincs kizárva, hogy amiről beszéltél hulladékhőket fék energiát, gördülési ellenállást jobb hatásfokkal tudják átalakítani villamos árammá/hajtássá. De jelenleg ez nem igy van. A legtöbb új hybrid hajtású autót igenis lehet tölteni, nézz be a mamut 1-2-be, és láss csodát. A dizel elavult? háh. Tudod mi elavult: az amerikai 5000 v8 as karburátoros motorok amik 150le-t köhögnek fel csak abból a kurva nagy motorból, na az elavult. A hybridnek meg jelenleg köze nincs a gazdaságossághoz. Itt irták hogy ez a dizel hybrid peugeot 6.2l/100 gázolajat eszik. Jézusom hát az én 98-as b vectrám beéri 5.6-al, pedig nem hipermodern és még tisztán gázolaj kajáltatású. Kértem a magyarázatot hátha valaki előáll egy értelmes monológgal, de nem tudtál meggyőzni. Start stopról meg annyit hogy most kezdik pakolni széleskörűen autókba de pénzt nem adnék érte gyilkolja más a saját autóját. Akkumlátorok: CSak egy részét tudják ujrahasznosítani nem az egészet, a többit tárolni kell ami nem szennyező a környezetre hanem terhelő. Nagy a külömbség. Az áramtermelés pedig magyarországon az elektromos áram oroszlán részét gáztüzelésű hőerőművek termelik, sőtt többet is tudok amelyik csak az utóbbi 5 évben ált át szénről gáztüzelésre. Próbált meg megmagyarázni a pl a pécsieknek az erőmű szomszédságában, hogy mennyire környezetbarát a hőerőmű.A hybrid megtérülése majd esetleg olyan 10-20év mulva talán. Szó se róla mint gépész nagyon is is érdekel a hybrid hajtás stb., de bárki bármit mond egy egyenlőre több a hátránya mint az előnye.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    [i]“Értékelendő momentum, hogy DÍZEL Hybridről van szó, így nem megy feljebb a fogyasztás az 5.5 l-es tesztátlagnál”[/i]

    Na persze, de legfeljebb Mórickánál, a valóságban nem:

    [url]http://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1150-3008.html?exactmodel=4&powerunit=2[/url]

    Az ami szerinted nem mehet feljebb 5.5-nél és azért mert csak, az a valóságban máris 6.26 l/100 km.
    Mindezt egy elavult, koromokádó, rákkeltő, kerregő dízeltől. Ezt valóban értékelni kell.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    A hozzászólásodat elolvasva egy időutazást éltem át, kb. 10 évvel ezelőtt voltak ennyire rémisztően tájékozatlanok az emberek (akkoriban kb. 10 hozzászólóból 9-10 volt ilyen szinten, ez manapság 4-6).
    Azért nem érted az egészet, mert az ismereteid a témában nagyjából olyan szinten állnak, mintha azt gondolnád, hogy a Föld lapos, és négy óriási teknős tartja az egészet a hátán.
    Jól láthatóan fogalmad sincs arról, hogy mi az hogy hibrid hajtás (és nem hybrid, vagy 1000x mondtam már), súlyosan kevered az elektromos hajtással, vagy ki tudja mivel még.

    [i]“A hybridnek közvetlen valóban nincs károsanyag kibocsátása, viszont az elektromos áram termelése illetve az elhasznált akkumulátorok tárolása sokkal terhelőbb a környezet számára mint egy modern dizel motor kibocsátása.”[/i]

    Ez egy “csodálatos” mondat, a legfontosabb és leggyakrabban ismételgetett hülyeségek ( GYÍH 🙂 tömör eldarálása.
    Kezdjük ott, hogy a hibridnek mind közvetlen mind közvetett károsanyagkibocsájtása is van, fogalmam sincs honnan veszed, hogy közvetlen ne lenne. Egy magyarázat erre, hogy lövésed sincs mi az a hibrid.
    Az elektromos áram termelésének felhozatala üvöltően megerősíti az előbbi feltételezést, hiszen egy normál hibrid (HEV) nem tölthető külső elektromos forrásból, tehát a villamos erőművekhez az ég egy adta világon semmi köze sincs. A villamos energiát saját maga termeli meg a tankban levő fosszilis üzemanyagból, valamint a jármű helyzeti és mozgási energiájának felhasználásából, amely utóbbi kettő egy nem hibridnél legnagyobbrészt a fékeken elfűtött hő formájában veszteséggé alakul, míg a hibrid ennek egy számottevő részét a hajtásra tudja visszaforgatni.
    De ha csak önmagában azt a részállítást nézzük, hogy

    [i]“az elektromos áram termelése sokkal terhelőbb a környezet számára mint egy modern dizel motor kibocsátása”[/i]

    az is csak a valóság ellentétének halál pontos megfogalmazása. Ha valaha utána néztél volna a kérdésnek, akkor ezt tudhatnád és nem ismételgetnéd a talán legzsibbasztóan hülye tévhitek egyikét, de bármibe lefogadom, hogy soha nem néztél utána, következésképpen pont a fordítottját hiszed annak mint ami a valóság.
    Az elhasznált akkumulátorokat pedig nem tárolják, hanem újrahasznosítják. Mellesleg megjegyzem, ha csak tárolnák, az nem is okozna környezetszennyezést. Az újrahasznosítás okoz, de messze kevesebbet, mintha az alapanyagokat újra kibányászva kellene az új akkumulátort előállítani. A hibridek nagyobb energia és szennyezés igényű gyártása meg sokszorosan megtérül az élettartam alatti kisebb fogyasztásból. Ez is trivialitás – kellene hogy legyen -, de hát még mindig nem az.

    A mai legjobb hibridekben nem a szokásos benzinmotor van, hanem egy olyan változat, aminél nem igaz az amiből Te kiindultál, miszerint a gyakori leállítás-újraindítás drasztikusan csökkentené az élettartamot.

    Mi történt tehát? Mint szinte mindig ugyanaz, hibás kiindulási adatokból, hibás logikával, hibás következtetést vontál le. Egy pozitívum volt, hogy legalább feltűnt számodra az ellentmondás. 🙂

    A start-stop-ot most nem mondom így végig, mivel nincs sok jelentősége és igencsak messze van “a modern vívmány”-tól, tekintve hogy sokkal régebben is voltak már ilyen rendszerrel szerelt autók kaphatóak.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    A hozzá nem értő tömegek hosszú évek óta ordították, hogy miért nem gyárt senki dizel hibrid személyautót hiszen “az az igazi”. Amikor csak módomban állt, mindig elmondtam nekik, hogy azért nem, mert nagyjából semmi értelme nem lenne, messze több lenne a hátránya mint az előnye a benzines hibridhez képest. Persze ezeknek nagyjából nulla hatásuk volt a dilettánsokra, legközelebb ugyanúgy vonyítottak emiatt mint korábban.
    Most végre megkapták az arcukba amit akartak, egy borzalmasan túlárazott járművet – annak ellenére, hogy az EU-ban készül, tehát se vámot se jelentős szállítási költséget se Eurótól különböző valuta árfolyamkockázatát nem kell rá számolni, mint pl. a Prius-nál -, ami többet fogyaszt a neki megfelelő benzines hibridnel, SOKKAL többet szennyez annál, de cserébe még a csomagtartója is kisebb plusz a dizelmotor és az elavult váltó alkalmazása miatt se a megbízhatósága se a fenntartási költségei a közelébe sem érnek az összevethető benzines hibridének. A halott koromdízel miatt Európán kívül a kutya sem fogja megvenni, úgyhogy kellően nagy számú sorozatgyártás sem lehetséges belőle, az ára emiatt mindig is nevetséges marad. Azaz semmi előnye sincs, ámde rengeteg hátránya igen.
    Az egész úgy halott, ahogy van.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Nem értem egészen, hogy miért erőltetik ennyire ezt a hybrid hajtást minden gyártónál. Igazából két modern vivmány van aminek az égegyadta világon semmi értelmét nem látom. Az egyik a hybrid a másik a start stop rendszer. A hybridnek közvetlen valóban nincs károsanyag kibocsátása, viszont az elektromos áram termelése illetve az elhasznált akkumulátorok tárolása sokkal terhelőbb a környezet számára mint egy modern dizel motor kibocsátása. A start stop rendszer minden lámpánál megállásnál leállítja a motort, majd ujrainditja. Egy motor kopásának a 80%-át az inditás leállás teszi ki. Igy ez a redszer legalább megfelezi ha nem meg negyedeli a motor élettartamát. Ezen felül minden motor bein ditásnál (ha hideg ha meleg a motor) bocsájtja ki a legtöbb káros anyagot a levegőbe. Tehát harminc másodpercre leállítani az autót nem hogy környezetbarát hanem sokkal szennyezőbb mintha abban az időben járna a motor. A hybrideknél szintén automatán inditja és állíztja le a motort az auto bár ott az időszakok miatt ez kevésbé igaz. Igy én nem kimondottan értem, hogy ez a két modern rendszer mitől annyira környezetbarát mint ahogy mondják. Ha valakinek van erre ötlete szivesen megvilágosodnék.

  • 2017.10.30. at 13:15
    Permalink

    Értékelendő momentum, hogy DÍZEL Hybridről van szó, így nem megy feljebb a fogyasztás az 5.5 l-es tesztátlagnál, de maga a technológiája az ágazat villámgyors fejlődése miatt már elavult. (NiMh akkumulátorok, amikor ma már mindenki Lítiumot használ, párhuzamos hibrid hajtás, amikor a soros hibrid sokkal jobb, gazdaságosabb lenne és nem tölthető konnektorból, pedig ma már egy hibridtől alapkövetelmény, hogy Plug-In legyen! (Legalább egy kicsit tudjunk vele ingyen menni.)

    Soros hibrid hajtással, ahol a dízel motor csak aggregátorként működik és konnektorból tölthetőséggel fogyaszthatna lényegesen kevesebbet is.

Vélemény, hozzászólás?