Alapáras a 17 colos alufelni és a körkörös műanyagozás, valamint a 3,3 centiméterrel növelt hasmgasság és az ötödik generációs Haldex összkerékhajtás is
Először 2007-ben, azaz hét évvel ezelőtt, az Octavia II Combijával debütált az Octavia Scout. Mára a Skoda egy sorozatát meghatározó modell lett, s természetesen a tavaly érkezett harmadik generációs Octavia is jön Scoutként.
Az emelt hasmagassághoz terepszögeket növelő egyedi lökhárítók járnak
A továbbra is csakis
kombiként létező szabadidő-autós jegyeket bőven mutató modell hasmagassága 33 mm-rel nagyobb a hagyományos verzióénál. Alapáron kapja az ötödik generációs Haldex összkerékhajtást, alapesetben tehát csak elöl hajt, de az ESP jelei alapján gyorsan kaphatnak nyomatékot a hátsó kerekek is. Az egyedi, a küszöbökhöz és a kerékjárati ívekhez hasonlóan fényezetlen műanyaggal óvott lökhárítók nem csak az emelt hasmagasság, kialakításuk miatt is nagyobb terepszöget adnak. Nem csak azért, hogy kiépítetlen utakon, hanem például, hogy egy vízparti rámpán se érjenek le.
Igen, ez már egy olyan Octavia, ami után akár jacht is köthető, vontatóképessége 25 százalékos növeléssel immár 2 tonnás. Motorból két dízelt, vélhetően a 2.0 CR TDI 150 és 184 lóerős verzióját fogja megkapni, benzinmotorból pedig mindössze egyetlen lesz hozzá választható. Az sanszosan a 180 lóerős 1.8 TFSI lesz. Részletes adatok legkésőbb március 4-én, a genfi premier napján várhatók, tavasz végére pedig a hazai szalonokba is befuthat a Scout.
Színeivel egy kicsit belülről is különbözik a többi Octaviától a Scout. Alapáron kap háromküllős bőrkormányt