Terepre fel! Jön az új Volkswagen Passat Alltrack
Genfben mutatkozik be a Volkswagen Passat B8 Alltrack változata
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német gyártó már most leleplezte a jövő hónapban debütáló Passat Alltrack kiadást, azaz a kombi összkerekes, terepes változatát.
Az új Volkswagen Passat kombi változatára épülő Alltrack kiadás hasmagassága 27,5 mm-rel nőtt, az autó pedig még robusztusabb kinézetet kapott. A kerékjárati ívek és a küszöbök műanyag borítást kaptak. Az első és hátsó lökhárítókat is áttervezték. Összességében az autó sokkal alkalmasabb lett arra, hogy rossz minőségű, hepe-hupás úton is közlekedhessünk vele. Az Alltrack rozsdamentes acél alvázborítást is kapott az alul elhelyezkedő sérülékeny alkatrészek védelmére.
A Passat Alltrackban szériafelszereltség lesz a 4MOTION összkerékhajtás, amely normál útviszonyok között fronthajtást ad. Amint nagyobb tapadásra van szükség, akkor a Haldex tengelykapcsolók a hátsó kerekekhez is adnak nyomatékot, továbbá állítólag differenciálzár is található az autóban, bár sanszosabb, hogy a terepjárósított kombi csak az ESP-vel imitálja a diffizárat. Lehetőség van arra, hogy off-road vezetési módot is kiválasszunk, amellyel megváltozik az ESP vezérlése.
A motorok a Passat Variantból érkeznek. A 150 lóerős 1.4 TSI és a 190 lóerős 2.0 TSI mellett három TDI is elérhető. Ezek mindegyike 2,0 literes, teljesítményük pedig 150, 190 és 240 lóerő lehet. A legerősebb változatokban XDS+ (ugyancsak fékdifferenciálzáras ESP) rendszer is található, amely nagy sebességnél javítja a kanyarstabilitást.