Terepen nagy, s az ára is jó – Isuzu D-Max teszt
Isuzu D-Max 2.5 LS Plus teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tán nem a legdögösebb, nem is a legmodernebb, de nagy, kényelmes, erős, takarékos, terepen remek és viszonylag olcsó pickup az Isuzu D-Max.
Mint egyéb paramétereivel, platójával sem marad szégyenben a Navara, Ranger uralta mezőnyhöz képest, továbbá több mint egy tonnás terhelhetősége, 3 tonnás fékezett vontatóképessége, terepjárási tudománya is hozza az elvárt nívót. Összkerékhajtása forgókapcsolóval aktiválható (100 km/h-s tempóig, míg felezőbe álló helyzetben lehet tenni), terepszögei elöl 30, hátul 23, oldaldőlésnél 49, emelkedésileg 55, ereszkedésileg meg 60 fokosak. Fordulóköre a nem csekély, 3,1 méteres tengelytávnak is köszönhetően 13,1 méter - ezt csúszós úton vagy laza burkolaton - alap hátsókerékhajtással és kikapcsolt menetstabilizáló elektronikával, a hátsó kerekek csúsztatásával nem nehéz csökkenteni. Legalábbis érzetre.
Közúton is egész kellemes a D-Max - a merevtengelyes, laprugós üresen pattogás persze ugyanúgy "széria", mint a hátsó dobfék. Elsőre aggasztó a félméteres váltóbot rángása (és az egész kasztni remegése), de amint bemelegszik a 163 lóerős és 400 Nm nyomatékát már 1200-as fordulattól nyújtó 2,5 literes motor, mérséklődik a kerregés és a csörömpölés, elfogja az embert a szokásos mindenen átmegyek fíling. Közvetlenségben a kormány mondjuk semmivel sem jobb, mint bármelyik pickupé az elmúlt egy-két évtizedben (az új Ranger e téren csúnyán veri a bandát), a 6 - irdatlan hosszú - fokozatú váltó botjával meg kiválóan lehetne lekvárt keverni, de kárpótol a motor ereje és takarékossága - a nagyvasat nem kímélve majdnem reprodukáltuk ugyanis a gyári 7,4 l/100 km-es vegyes fogyasztást.
Milyen a helykínálat, milyen az ülés a "természetesen" már-már személyautós utastérben? A szokásos: bőséges elöl-hátul, semmilyen oldaltartást nem adó. LS Plus ellátmánnyal trendin bőrkárpitos, vezetőoldalon elektromosan állítható. Hátul az ülőlap osztottan felhajtható, a padlóban meg ott vannak a rekeszek a kötelező tartozékokkal és a defektjavítóval, ahogy kell. Számos rakodóhely áll rendelkezésre, az említett LS Plus felszereltség pedig a már szintén említett tételeken túl is igazán gazdag: digitklíma, 6 hangszórós "prémium" hifi, Bluetooth-kihangosító, USB-csatlakozó, bőrkormány, tempomat, hátsó könyöklő, első ülésfűtés, Isofix gyerekülés-rögzítés, ködlámpa is jár. Amúgy a dísztelen, de jóval nyugodtabb szívvel "bántható" L alapellátmányú D-Max is ad már 4 elektromos (a sofőrnek automata) ablakemelőt, manuális légkondit, centrálzárat, ESP-t és egy rakat légzsákot, szóval messze nem fapados kivitel.
Árak
Tesztmodell alapára
7 099 300 Ft (2012.10.06.)
Tesztautó ára
8 242 300 Ft (2012.10.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2499 cm3
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 3600 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1200-2000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,5 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
5295 mm
Szélesség:
1860 mm
Magasság:
1785 mm
Saját tömeg:
1945 kg
Össztömeg:
3000 kg
Terhelhetőség:
1055 kg
Tengelytáv:
3095 mm
Karosszéria-kivitel:
pickup
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1470 mm
Belmagasság elöl:
930-980 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
510 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1530 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1110 mm
Csomagtér magassága:
465 mm
Csomagtér hossza:
1550 mm
Raktérnyílás szélessége:
1360 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
5
Hengerűrtartalom:
2499 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm 1200-2000 1/min-nél
Teljesítmény:
120 kW (163 LE) 3600 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,5 s
CO2-kibocsátás:
194 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)