Terepen a legnépszerűbb SEAT, itthon a Leon X-Perience
Brutális, 1,4 millió forintos kedvezménnyel debütált itthon a SEAT Leon X-Perience
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már itthon is kapható a SEAT Leon X-Perience mindenképp összkerékhajtású terepkombi. Csakis izmos, benzines és dízel turbómotorokkal kínálják.
Jelentősen nőttek a SEAT világszintű és hazai eladásai is az elmúlt években, itthon például 38,3%-kal emelkedtek 2014-ben a márka számai. A sokáig az Ibizával azonosított márka ma már legnagyobb számban a Golf-osztályos, s amúgy a Golf VII-tel közös MQB-padlólemezes Leont adja el. Hazánkban tavaly még minimális többlettel a háromtagú (ötajtós, háromajtós SC és kombi ST) Ibiza vezetett, de idén alighanem nálunk is megfordul az arány a nagyobb, a piacra jellemző flottavásárlások szempontjából fontosabb modell javára. Mert idén e sorozat kínálata gyakorlatilag megduplázódik. Az eddigi ötajtós és ST kombi mellé most megérkezett az utóbbira épülő szabadidőautós X-Perience, s az év során befut a háromajtós SC is.
SEAT Leon X-Perience - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4543 | 1816 | 1481 | 2630 | 587-1470 |
A Leon X-Perience már itthon is elérhető, s ki nem hagyható fordulat, hogy terepen is otthon van. Az ST kombihoz mérten 15 mm-rel emelt felfüggesztést kap, meg persze egyedi első-hátsó lökhárítókat, fekete tetősíneket, körkörös műanyagozást, alapáron 17, opcióként 18 colos egyedi alufelniket, futóműve pedig hátul az erősebb kivitelek multilinkje, elöl MacPherson, a lengéscsillapítók elektromosan vezéreltek. Az X-Perience nemcsak egy karosszériakivitel, hanem egyben egy felszereltség is, a sportos FR-hez hasonlóan gazdag alapellátmánnyal. Alap például a kombihoz is elérhető 4Drive összkerékhajtás, ami itt 5. generációs Haldex rendszerű. Alapvetően elöl hajt az X-Perience is, ám az elektromosan vezérelt lamellás kuplungcsomag az ESP jelei alapján már az első kerekek tapadásvesztése előtt küld nyomatékot hátra, s a rendszer érzékenysége immár a vezetési profiltól függő. A vezetési profil természetesen az elektromos kormányszervó, az elektromosan szabályozott lengéscsillapító, a gázreakció, s DSG váltó esetén annak hangolását is befolyásolja. Márpedig a Leon X-Perience kínálatában a verziók többsége DSG-váltós.
A motorpalettán szereplő három verzióból ugyanis kettő DSG-s. Csak a legolcsóbb, a "belépő" változat, a 150 lóerős 2.0 TDI manuális váltós, a csúcs, 184 lóerős dízel pedig már DSG váltós, s azzal együtt fogyaszt ugyanannyit, mindössze 4,9 litert 100 kilométerenként. Gyorsulásban is utóbbi a paletta legjobbja, 7,1 másodperc alatt ér 100 km/órára. Az egyetlen benzines, a kettős, közvetett és közvetlen, kombinált befecskendezésű 1.8 TSI 7,2 másodperces gyorsulást tud, 6,5 l/100 km vegyes fogyasztásával az sem torkos. Nyilvánvaló, hogy nehéz terepre nem való a Leon X-Perience, de arra tökéletesen alkalmas, hogy földúton bárhova eljusson, zárható diffi természetesen nincs benne, de az alapáras, visszagurulásgátlós és fékdifferenciálzáras XDS ESP-vel akár egyetlen kerék tapadásakor is képes továbbjutni. Hosszú áttételezésű váltóival ugyanakkor autópályás utazóautónak is ideálisnak ígérkezik, s az emelt hasmagasság városi képességeinek is csak kedvez.
SEAT Leon X-Perience - műszaki alapadatok
Motor | 1.8 TSI DSG 4x4 | 2.0 TDI 150 LE 4x4 | 2.0 TDI 184 LE DSG 4x4 |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1798 | 1968 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | DSG/6 | kézi/6 | DSG/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 180 (4500-6200) | 150 (3500-4000) | 184 (3500-4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 280 (1350-4500) | 320 (1750-3000) | 380 (1750-3000) |
Végsebesség [km/h] | 221 | 208 | 224 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,2 | 8,7 | 7,1 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,5 | 4,9 | 4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 150 | 129 | 129 |
Saját tömeg [kg] | 1486 | 1492 | 1529 |
Alapár [Ft] | 8 656 240 | 8 331 120 | 9 555 400 |
Bár a Leon eredendően alsó-középkategóriás, az ST és így az X-Perience méretével, helykínálatával, ha nem is Skoda Octavia szintű, de a kompakt kategóriából felfelé kilógó. Négy felnőttnek tökéletesen elegendő utasteret, alaphelyzetben 587 literes, a csomagtérből is könnyedén lehajtható üléstámlákkal 1470 literesre bővíthető rakteret ad, akár egy-két kerékpárt is könnyedén elnyel, persze annak szállításához jobb az alapáras (opcióként krómozott) tetősínre rakható vagy a vonóhorgos tartó.
A Leon-eladások zömét adó közepes Style felszereltség fölé pozicionált X-Perience ellátmány minden fontosat megad, sok más mellett 7 légzsákot, 5 colos színes érintőképernyőn keresztül vezérelhető Bluetooth kapcsolatos hifit, első-hátsó elektromos ablakokat és tükröket, kanyarfény funkciós ködfényszórókat, multikormányt és automata klímát is. Opcióként pedig minden elérhető hozzá, amit a Volkswagen-konszern e szegmensben kínál. A teljesség igénye nélkül full LED - adaptív, automata reflektoros - fényszóró, távolságtartós (DSG váltó esetén állóra fékező) tempomat, nyitható panorámatető, DAB tuner, fényszóró és sávtartó asszisztens, "Front Assist" városi koccanásgátló is rendelhető.
A belépő dízellel 8,331 millió forinttól érhető el a Leon X-Perience. A már alapból DSG-s 1.8 TSI felára alig több mint 320 000 forint, így még az is könnyedén hazavihető 9 millió alatt. A szintén DSG-s erősebbik dízel ártöbblete jelentősebb, bő 1,2 millió forint az alaphoz mérten de még a Leon X-Perience csúcsverziója is 10 millió forint alatti, ami persze nem szerény pénz, ám a belepakolt tudással arányos. Főként az az akciós árral, ami 1,4 millió forintos árkedvezményt ad. Ebből persze 975 360 forintnyi nem árelőny, hanem "csak" ajándék extra (első-hátsó parkolóradar, navigációs rendszer és 8 hangszórós hifi, full LED fényszóró és hátsó lámpa, eső- és lámpaszenzor, elektrokróm tükör), de azért így is van csaknem 425 ezer forintos árcsökkentés is. Ezzel az ellátmány-dúsítással, alig több mint 8 millió forintért már igencsak versenyképes a Leon X-Perience - annak, aki erős, összkerekes, jól felszerelt kombit keres. Aki pedig szabadidő-autót venne inkább, várhatja a SEAT jövő héten koncepcióként a Genfi Autószalonon debütáló, a piacra azonban csak jövőre érkező SUV-ját.
😀 Ott a pont:)
Másfél centit megemelték, az igen. Szerintem annyit én is emelek rajta még a rossz derekammal is:)