Ebből kéne jó sok - a kezdetleges töltőhálózat az egyik legnagyobb probléma a villanyautózással felhagyók szerint
Scott Hardman és Gil Tal nevéhez fűződik az a friss tanulmány, amelyből kiderül: minden ötödik tulaj, aki 2012 és 2018 között eladta elektromos autóját, benzinest vagy dízelt vett helyette. A tanulmány elkészítéséhez a kutatást a Davisben található University of California közlekedéstudományi intézetével közösen végezték. A tanulmányból kiderül, hogy a konnektoros hibrid után a felhasználók kereken 20%-a, míg a teljesen elektromos autó után 18%-a választott mást.
[BANNER type="1"]
A visszatérés okát igazából mindenki tudja, mégis nagyon kevesen gondolnak rá: a töltőhálózat. A válasz meglepetésfaktora egyedül a helyszín, hiszen Kalifornia az egyik leginkább EV-barát hely a világon, így ott a legjobb a töltőhálózat is. Ha még Kaliforniában is ez a fő probléma, mi lehet máshol? Sokan viszont ezalatt inkább az otthoni töltési lehetőség kiépítésének lehetetlenségét értik, közel sem biztos ugyanis, hogy komoly beavatkozás nélkül, bármilyen - eredetileg nem erre tervezett - társas, illetve magánház mellett kialakítható töltő. A hálózatról szabvány konnektoron keresztül történő töltés lehetősége természetesen mindenhol adott, de az a modern elektromos autóknál igen hosszú folyamat lehet.
Egy komoly otthoni töltő felhúzása sokszázezres tétel is lehet, de van, ahol egyenesen kivitelezhetetlen
Az elektromos autók sikeres jövőjének kulcsa tehát továbbra is a töltőhálózat fejlesztése. Hiába jó egy termék, ha nincs meg a szükséges háttér a használatához. Ez a kérdéskör minden más alternatív üzemanyaggal működő járműre igaz, a hidrogén üzemanyagcellás Toyota Mirai forgalmazása is (amiről bővebben
itt olvashatsz) azért csak néhány napja kezdődött meg hazánkban, mert eddig egyáltalán nem állt rendelkezésre tankolási lehetőség.