Az új 308 és annak kombi változata egyaránt elérhető lesz egy 225 és egy 180 lóerős konnektoros hibrid hajtáslánccal, mindkettő nyolcfokozatú automataváltót kap majd a turbós benzinmotor és az elektromos motor kombinációja mellé
Az új Peugeot 308 ferdehátú és kombi verziója egyaránt - már a bevezetés pillanatától kezdve - rendelhető kétféle plug-in hybrid hajtáslánccal. Ennek kapcsán jelentette ki a gyártó, hogy sikerrel elektrifikálta 2021-re a személy- és haszongépjármű kínálatának 70 százalékát. Terveik szerint az európai piacon ez az arány 2023-ra 85%-ra, 2025-re pedig 100%-ra emelkedik. Fontos viszont megjegyezni, hogy a zöld rendszám nem jelent teljesen elektromos autót, az elektromos változat lehetősége pedig nem jelent elektromos modellt. Ez tehát közel sem arról szól, hogy a gyártó autóinak 70 százaléka elektromos vagy konnektoros, egyszerűen annyit tesz: elérhető belőle ilyen változat a belsőégésű motoros verzió mellett.
„A „Power of Choice” elnevezésű stratégia lényege az, hogy minden egyes ügyfelünknek lehetőséget biztosítsunk az igényeinek leginkább megfelelő – hagyományos vagy elektromos – meghajtás kiválasztására. Elektromos modelljeink piaci sikerei azt mutatják: Európában ez a stratégia beválik. Nemzetközi szinten pedig, azokon a piacokon, ahol az elektromos autózás még fejlődőben van, arra használjuk elektromos modelljeinket, hogy megmutassuk: innovatív, prémium minőségű márka vagyunk. Bárhol is legyünk jelen, mindenhol a fejlődés motorjai akarunk lenni” – nyilatkozta Linda Jackson, a Peugeot vezérigazgatója. A Peugeot már három éve forgalmazza az elektromos e-208-asát, de elérhető még helyi emisszió nélkül az e-2008, a Traveller és az Expert is, konnektorosként pedig az 508 SW, a 3008 és 5008 mellé érkezik a 308 és annak kombi változata.
Az ábrán láátható modellek rendelkeznek részben, vagy teljesen elektromos változatokkal, de attól még mindegyik kérhető hagyományos hajtáslánccal is
A „Power of Choice” stratégia tehát nem azt célozza, hogy kizárólag elektromos modellekre váltsanak, hanem hogy többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas padlólemezekre fejlesszék a modelleket, így az ügyfelek igényeinek leginkább megfelelő – belsőégésű, elektromos vagy hibrid – motort építhessék be. Ez viszont a haszongépjárművek tekintetében is igaz, nem csak a személyautóknál. A márka ugyanis minden egyes haszongépjármű-modelljéhez gyárt már 100%-ban elektromos meghajtású, mégis a dízel változatokkal azonos raktérkapacitású verziót is, hogy az ezt igénylő felhasználók korlátozás nélkül hajthassanak be a nagyvárosok zöld zónáiba. Ezzel viszont a hangsúly átkerül a vásárlók preferenciáira, így amíg ők nem akarnak elektromos, vagy konnektoros modellekkel járni - vagy nem engedhetik meg maguknak, hogy ezt válasszák - addig a zöld rendszámos változatok eladási arányai terén a 70%-nak csak töredékére érdemes számítani.