Kommunális hulladékot, PET-palackot és használt pelenkát is felhasználtak a gyártás során, ettől még csúcstechnikát rejt a Mercedes
A fogyasztási adatokat lefelé, a hatótávot felfelé szokás torzítani, ami bizonyos körülmények között tényleg lehet valós adat, csak közúton olyan sosem adódik. Ezért az ilyen ígéreteket illik nem teljesen komolyan venni, ám most egy üdítő kivételt mutatott a Mercedes. A
Vision EQXX állta a szavát, a szokatlan elektromos hatótávot a közúton is hozta.
A tetőn lévő napelem ideális időjárási körülmények között 25 kilométerrel fejeli meg a hatótávot
Hogy a Vision EQXX tudása ne csak egy üres ígéret legyen, egy két országon átívelő út során bizonyíthatott. Az indulás helyként a németországi Sindelfigent jelölték meg, a csurig töltött akkukkal egészen a francia tengerpartig (Cassis) kellett kihúznia, mondhatni, a gyár. Az 1008 kilométeres távot sikerrel teljesítette az autó, még 13% töltés maradt az akkumulátorban, amivel még további 130 kilométert lehetett volna megtenni.
A dizájn és a technika a jövő autóiban is meg fog jelenni
Az EQXX-et a maximális hatótáv jegyében tervezték, ami a jövő elektromos Mercedeseiben is megjelenhet. A németek nem bődületesen nagy akkumulátor beépítésével tolták ki a hatótávot, hanem az az okos és átgondolt tervezés eredménye. A minél kisebb légellenállás elérését aktív aerodinamikai elemek segítik, a tetőre napelemek kerültek, de még a szelet is szenzorok érzékelik.
A légellenállás kiemelt szerepet kapott, az együtthatót sikerült rekordalacsony 0,17-re csökkenteni,
ám a gyár szerint ez lehetett volna 0,15 is, de akkor az esztétikából kellett volna lejjebb adni. A fenntarthatóság és a tömeg minimalizálása is fontos szerepet játszott, a Vision EQXX teljesen vegán, emellett rengeteg hulladékból készült elemet is rejt az utastér, még gombát is felhasználtak a gyártás során.