Teljesen új arculat mutatkozik be a #1-gyel
Tíz éve még nagy felháborodás övezte azokat a sportautó-gyártókat, akik jelezték, hogy be fognak szállni a SUV-ok szegmensébe. Ma is megosztó még egy Ferrari vagy egy
Lotus terepjáró, de többé-kevésbé megszokták már a rajongók, az eladások meg egyébként is magukért beszélnek. Ezek a márkák viszont sokkal közelebb állnak a SUV-okhoz, mint egy olyan gyártó, ami mindig is a lehető legapróbb járműveket dobta piacra. Van értelme SUV-ot, definíció szerint nagy autót csinálnia a smartnak? Akár igen, akár nem, már biztos, hogy így fognak tenni.
Annyiban talán szerencséje van a smartnak, hogy rajongói tábora kevésbé szigorú, mint a sportkocsi-gyártók esetében: ha praktikus, minőségi és jópofa lesz a #1 nevű modelljük, akkor a vevőik harapni fognak rá. Velünk, magyarokkal persze kibabráltak egy ilyen elnevezéssel: angolul valószínűleg "number one"-nak, azaz elsőszámúnak kell ejteni, de magyarul aligha fogjuk akár number one-nak, akár elsőszámúnak hívni - szerencse, hogy nekünk itt csak le kell írni, a kiejtést majd a márkaképviseletre bízzuk. A nevén kívül annyit tudunk még a #1-ról (-ről?), hogy elektromos meghajtású lesz, ami egyébként teljes mértékben illik egy alapvetően városi környezetbe szánt kisméretű járműhöz.
A smartnál ez már kompakt SUV-nak számít, a VW-nél talán egy megemelt Golfnak
A smartra jellemzően a lehető legtöbb teret kihozzák a belsőből, amennyit az egyébként apró külső még megenged. Minőségi anyagokkal és friss technológiával, internetes csatlakozással is találkozhatunk majd, mindez persze kell is az egyébként nem túl visszafogott árcédulák ellentételezéseként, amit megszokhattunk a smarttól. A végleges verziót most éppen Kínában tesztelik, ugyanis a Mercedes a Geelyvel közösen fejleszti az új smartokat, és bár valószínűleg ritkán kell majd helytállnia a #1-oknak -40 fokban, azért az utóbbi hetekben kiderítették, hogy akár erre is képes. Ezzel párhuzamosan az európai munkatársak is készülnek a leleplezésre, az öreg kontinensen is dolgoztak a modellen, nem csak Kínában. Az álca alatt láthatjuk, hogy alapvetően hasonló lesz a végleges verzió a korábban bemutatott koncepcióhoz, és bár terepjárós karaktert ígér a smart, a méretekből láthatjuk azért, hogy ez inkább egy crossover lesz, mint egy SUV, így talán jobban illeszkedik a smart profiljához. A hivatalos bemutató a tervek szerint április 7-én lesz.
Több milliárd eurót vesztett a Daimler a Smart márkán keresztül az elmúlt 25 évben – csodálom, hogy még nem kaszálták el a részvényesek.