Tényleg összeomlott 2024-ben a német villanyautó-piac?
Múlt évben már nem járt Németországban támogatás a villanyautókra, így alakult a piac!
Európa legnagyobb újautó-piacán tavaly már egyáltalán nem járt támoagatás az elektromos személygépkocsik vásárlására, viszont közel sem omlott össze teljesen a szegmens. Mutatjuk a pontos számokat!
2023 év végén a német kormány megszüntette a magánszemélyek számára elérhető villanyautó támogatásokat, ennek eredményeképp a legtöbb elemző azt jósolta 2024-re, hogy Európa legnagyobb újautó-piacán brutálisan beszakadhatnak az elektromos személygépjárművek eladásai. Nos, tavaly Németországban mindent egybevetve 2 817 331 autót regisztráltak (ez csupán 1 százalékos visszaesés 2023-hoz képest), ebből 380 609 volt tisztán elektromos meghajtású, vagyis a BEV-ek piaci részesedése 13,5 százalékra csökkent, ugyanis 27,4 százalékkal kevesebb emissziómentes autót regisztráltak mint két évvel ezelőtt.
Ezzel szemben a full hibridek viszonylag jól fogytak, hiszen 12,7 százalékkal többet adtak el, mint 2023-ban (947 398 darabot), a HEV-ek piaci részesedése így 33,6 százalékra nőtt. A konnektoros hibridek esetében is növekedést regisztráltak (+9,2 százalékosat), viszont a 191 905 regisztrált példány csak a 2024-es német újautó-piac 6,8 százalékát fedi le. Továbbra is a benzinmotoros modellek a legnépszerűbbek 35,2 százalékos részesedéssel - ezekből 991 948 darab fogyott, 1,4 százalékkal több mint tavaly előtt. A dízelmotoros személygépjárművekből 0,7 százalékkal kevesebbet regisztráltak 2024-ben, a forgalomba helyezett 483 261 példány az újautó-piac 17,2 százalékát adta.
A márkák versenyében nincs meglepetés: a Volkswagen megőrizte piacvezető szerepét, összesen 536 888 autót regisztráltak. A képzeletbeli dobogóra a Mercedes és a BMW fért még oda. A Škoda kerek 22 százalékos növekedést produkálva a 4. helyen zárta az óesztendőt, de a 10. helyen lévő Toyota is 27 százalékos pluszt könyvelhetett el. A német piacon a Peugeot (+44,0%), a Volvo (+39,3%), illetve a Citroën (+32,9%) is szép évet zárt. Ezzel szemben a Tesla óriási visszaesést produkált, 41 százalékos mínuszt rögzítettek 2023-hoz mérten, ami nem kis részben az állami támogatások kivezetésével magyarázható. Szintén említést érdemel a FIAT (-24,8%) és a Renault (-20,4%) is, amelyek ugyancsak komoly mínuszt könyvelhettek el Németországban.
Márka | Eladott darabszám (db) | Változás 2023-hoz képest (%) | Piaci részesedés (%) | |
1. | Volkswagen | 536 888 | +3,4 | 19,1 |
2. | Mercedes | 257 888 | -7,0 | 9,2 |
3. | BMW | 232 886 | -0,1 | 8,3 |
4. | Škoda | 205 593 | +22 | 7,3 |
5. | Audi | 202 317 | -18,1 | 7,2 |
6. | SEAT | 152 334 | +14,9 | 5,4 |
7. | Opel | 147 833 | +2,0 | 5,2 |
8. | Ford | 99 554 | -14,6 | 3,5 |
9. | Hyundai | 96 365 | -9,4 | 3,4 |
10. | Toyota | 95 474 | +27,0 | 3,4 |
11. | Dacia | 71 424 | +4,1 | 2,5 |
12. | Kia | 68 656 | -8,0 | 2,4 |
13. | Peugeot | 67 454 | +44,0 | 2,4 |
14. | Volvo | 62 326 | +39,3 | 2,2 |
15. | FIAT | 57 561 | -24,8 | 2,0 |
16. | Renault | 54 349 | -20,4 | 1,9 |
17. | Citroën | 53 025 | +32,9 | 1,9 |
18. | Mazda | 45 274 | -2,5 | 1,6 |
19. | Tesla | 37 574 | -41,0 | 1,3 |
20. | Porsche | 36 097 | +9,9 | 1,3 |