Összehasonlítottuk az új autók árait az amerikai és a magyar piacon
Mindig érdeklődéssel figyeltem, hogy külföldön mennyibe kerülnek az új autók, de gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Olykor-olykor még össze is konfiguráltam egy-egy modellt valamelyik márka német, vagy amerikai oldalán, összehasonlítva a hazai árakkal. Az utóbbi években az „olló összezáródni” látszott, maguk az árak egyre közelebb kerültek egymáshoz. Ám ez bizony megtévesztő lehet, hiszen sokkal fontosabb az adott országban az emberek átlagkeresete, de engedjétek meg, hogy most ne menjek bele ennyire mélyen szociális és pénzügyi elemzésekbe, mert abból egy egész regény kerekedne. Csupán érdekességképp nézzük meg az alapárakat. Ebben a tekintetben gyorsan választ is kaphatunk a címben feltett kérdése. Igen, könnyebb új autót vásárolni az USA-ban. Ráadásul már nem csak az USA árait tudjuk összevetni a hazaiakkal, hiszen a confused.com egy sokkal szélesebb körű vizsgálatot folytatott a különböző országok újautó árlistáiról.
Itthon a Mitsubishi Space Star a legolcsóbb új autó. De az USA-ban még olcsóbb
Először is nézzünk meg néhány olyan modellt, amit az USA-ban is és itthon is forgalmaznak. Kezdjük mindjárt a hazai piac legolcsóbbjával, hiszen a
Mitsubishi Space Star bizony az USA-ban sem ismeretlen. Csak épp ott Mirage néven ismerik. Alapára – hoppá! – 14 645 dollár, ami (február eleji árfolyammal számolva) 4,5 millió forint. Márpedig ez egymillió forinttal több, mint a hazai 3 560 000 forintos alapára. Az amerikai változathoz viszont ezért az alapárért már jár a 7 colos érintőképernyős infotainment, illetve a térdlégzsák is. Amúgy ugyanúgy ötféle felszereltségi szinttel kínálják, csak azoknak más az elnevezése. Az ötfokozatú manuális váltó helyett kérhető CVT váltóval is, ezzel már 15 995 dollár az ára, ami kb. 4,96 millió forint. Itthon „csak” 4,83 millió forint az automataváltós modell. Orrukban azonban mind az óceánon túl, mind itthon az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotort hordják.
Itthon csak ötajtós Kia Rio kapható, az USA-ban szedán is, ráadásul olcsóbb az ötajtósnál
Nézzünk egy kicsit magasabb kategóriát és a
Kia Riót, amelyből az amerikai piacon még lépcsőshátú változat is létezik, ami ráadásul olcsóbb, mint az ötajtós, tehát 16 250 dollárról, kb. 5 millió forintról indul. De maradjunk az itthon is elérhető ötajtósnál, amelynek alapára 17 190 dollár, kb. 5,3 millió forint. A szedán pariban van az itthoni ferdehátúval, hiszen annak alapára 4 999 000 forint. Igen ám, de ez az 1,2 literes négyhengeres benzinmotorral, míg az USA-ban 1,6 literes, négyhengeres az alap. Itt is szériában jár a jenkiknek a 8 colos érintőképernyővel adott infotainment, míg idehaza ehhez már magasabb felszereltségbe kell ruházni.
A RAV4 mindkét kontinensen népszerű
Lépjünk feljebb méretben, tekintsük meg a SUV-ok világát, mondjuk egy
Toyota RAV4 segítségével. Odaát 26 525 dollárról indul az ára, ami kb. 8,2 millió forintnak felel meg, míg itthon 9 660 000 forint az alapára. Ám az alapmotor különböző. Az USA-ban a négyhengeres, 2,5 literes benzinmotorral indul a kínálat, míg itthon a szintén négyhengeres, ám kisebb kétliteres az alap. Felszereltségben viszont nincs lényeges különbség.
Több mint hatmillió forint a különbség a Mustangnál
Ha már „Amerikában járunk” kihagyhatatlanok a póniautók, de egyelőre hivatalosan csak a
Ford Mustangot tudjuk összevetni, hiszen ez a típus kapható mindkét kontinensen. Az USA-ban az alapára 27 205 dollár, ami 8,45 millió forintnak felel meg. De ez a 2,3 literes EcoBoost motorral értendő. Ez nálunk már nem kapható, hiszen az ötliteres V8-as GT a belépő szint. Ez már az USA-ban is 36 285 dollárról indul, ami – kapaszkodjatok – 11,27 millió forint. Miért kellett kapaszkodni? Azért, mert amikor meglátjátok a hazai alapárat, illetve a különbséget, lehet, hogy megremegtek kicsit térdben. Ugyanis itthon 17,8 millió forintról indul az ára. Sajnos a messzi gyártás rányomja bélyegét az árcédulára, hiszen minden Mustang a michigani Flat Rockból érkezik ide.
Villanyautók terén is olcsóbb az USA
Mi a helyzet a villanyautóknál? Itt a
Nissan Leaf legyen a minta, de lejjebb a Tesla is szóba kerül majd. Amerikában a Leaf 27 400 dollárról indul a 40 kWh-s akkumulátorral, ami kb. 8,5 millió forint. Ha a hazai árlistát nézzük, akkor azt kell látnunk, hogy ugyanezzel az akkumulátorral 12 190 000 forint az indulóár. Felszereltségi szintekben pedig ugyanúgy 5 közül lehet választani mindkét piacon, ezek szinte ugyanazt adják.
Nem csoda, hogy az USA-ban népszerűbb az Impreza. Jóval kedvezőbb az alapára
Kíváncsiságból kerestem egy olyan márkát is, ami nálunk elég ritka, viszont az USA-ban jóval többet látni a modelljeiből. Ez pedig a Subaru. Annak is a belépő modelljét az Imprezát nézzük meg. Amerikában 18 795 dollárról indul, tehát kb. 5,8 millió forint az alapára. Itthon viszont 8,39 millió forintról indul. Ráadásul csak az 1,6 literes benzinmotorral, míg odaát a kétliteres, 152 lovas, lágy hibrid e-boxermotor az alap.
A Golf is az óceánon túl olcsóbb, viszont Szingapúrban brutál drága
És most nézzük a confused.com felmérését, akik a földgolyó északi és déli féltekéjét is vizsgálták. Először is megnézték, hogy hol a legolcsóbb egy kompakt ferdehátú modell. Ehhez a Volkswagen Golf árlistáit böngészték. Náluk az derült ki, hogy a legolcsóbban az USA-ban lehet hozzájutni, méghozzá 23 195 dolláros alapárral, míg a legdrágább Szingapúrban, ahol 182 900 szingapúri dollárt kérnek érte. Ha más is az árfolyam, Szingapúrban a Golf ötször drágább, mint az USA-ban! Ennek oka pedig az, hogy a városállamban magas adókkal próbálják kordában tartani az autók számát az utakon. Forintra átváltva egyébként az USA ár kb. 7,2 millió forint, a szingapúri pedig 42,2 millió forint. Míg a hazai alapár 8,67 millió forint.
Szingapúrban 40 millió forint egy RAV4
Természetesen a confused.com is felvett a listájára egy SUV-modellt, ami az ő esetükben is a RAV4, hiszen ez a világ legnépszerűbb modellje. Azonban ez a SUV nem az USA-ban, hanem Kanadában a legolcsóbb, ott 28 850 kanadai dollárt kérnek érte alapból, a legdrágábban pedig nem meglepő módon ismét Szingapúrban árulják. Ott 175 888 szingapúri dollárba kerül. Átváltva a kanadai ár kb. 7 millió forint, míg a szingapúri 40,6 millió forint.
Az talán nem meglepő, hogy a Tesla a hazai térfélen olcsóbb
Elektromos autók közül a Teslát nézték meg, a kínálatból a Model 3-ast választották. Itt már nem Észak-Amerikában található a legolcsóbb lehetőség, hanem Ázsiában, hiszen Makaó piacán 324 900 MOP az alapára. Viszont továbbra is Szingapúrban a legdrágább, ahol 76 959 szingapúri dollárt kérnek érte. Ha ezeket forintban nézzük, akkor a makaói patacáról átváltva 12,63 milliós összeget kapunk, szingapúri dollárról átváltva pedig 17,76 millió forintot. Utóbbi egyébként egészen közel van a konkrét hazai alapárhoz, hiszen itthon 17,4 millió forintról indul (már) a Model 3 alapára.
Kambodzsához képest egészen jó a hazai Mustang árlista
Végül a sportautókat is megvizsgálták, ahol a Mustangot vették alapul. Nem sokkal, de végül itt is Kanada bizonyult a legolcsóbbnak 31 895 kanadai dolláros alapárral, ami körülbelül 7,78 millió forint. A legdrágább viszont Kambodzsában, ám érdemes tudni, hogy Szingapúrban nem forgalmazzák hivatalosan a Mustangot. Szóval Kambodzsában 145 000 dollárnak megfelelő helyi rielért adják a Mustangot, ami körülbelül 45 millió forintot jelent. Végső soron tehát nem érdemes szomorkodnunk, ha körülnézünk a világban, viszont bosszankodni lehet, mert azért mégiscsak aggasztó az árak növekedése a hazai autópiacon (is).
Sajnos az új autó a világon sehol sem olcsó mulatság
Minden tisztelem a cikkíróé.
De, elnézést, ez így fingfűrészelés.
Azt kellene megnézni, hogy egy átlag autóipari szakmunkás, hány hónapot dolgozik a legolcsóbb autóért.
Csak becslés, USA=3 hónap, hungarisztán=3 év.
Legalább a számok egyeznek!
Helló qq.
„Az amerikai bérstatisztikák alapján az átlag órabér 25,72 dollár, a medián (középen álló) órabér pedig 19,14 dollár. Sokkal rosszabb, 10-12 dolláros medián és átlagbér jellemző az éttermi munkákra, a szociális-, egészségügyi- és idősgondozásra, és egyéb olyan szolgáltatási szektorokba tartozó munkákra, mint a krupié, az őrzővédő, az életmentő, a szállodai kiszolgálás, a fodrászati és szépségápolási, a mosodai és textilipari munkák. A mezőgazdasági, és építőipari munkák esetében is mindössze 13-15 dollárt éri el az órabér. A feldolgozóiparban, szállítmányozásban is mindössze 16-17 dollár körüli az órabér.”
Forrás : portfolio.hu
Egyre komolyabbak a tüneteid.
Blikkrúzs+gyógyszereid bevétele!
Pokoli hülye vagy ám!
https://www.autonavigator.hu/cikkek/mennyit-kell-nekunk-gurizni-egy-autoert/
Amikor a mamával kijöttetek a doktorbácsitól, nem azt mondta elmehettek, elmebeteg!
https://hvg.hu/gazdasag/20220119_haztartas_eletszinvonal_eurostat
Pont a Golfot butaság volt idevenni. Az USÁ-ban már csak a GTI és az R verziók kaphatók belőle, sőt, a „Golf” típusnevet is elhagyták. Mert ott nem esnek hasra attól, hogy a „kompaktok császára”, nem kell nekik és kész. Doug DeMuro tegnapi tesztvideójában pont a 8-as (Golf) GTI szerepelt – természetesen jól lehúzta a fedélzeti rendszert 😀
Ne felejtsük el,hogy az USA-ban a feltüntetett ár mindig +áfa értendő,ami államonként eltérő, átlagosan 7-10%(back to school weekenden iskolakezdés előtt vannak áfamentes napok,azt nem tudom hogy ez vonatkozik e új autóra vagy csak iskolakezdéssel összefüggő tételekre: de ruha,számítástechnika tuti).
Kérdés,hogy a cikk írója kalkulált e ezzel az összehasonlítás elkészítésekor.
Magyarán a gyártók honlapjain elérhető árak nettó árak. Ha a hazai árakat is nettósítjuk(br. vételár osztva 1.27-e) már mindjárt árnyaltabb a kép.
Ez csak egy észrevétel.
De ott az alapfelszereltség mindig magasabb.