Tényleg olcsóbb MG modellek jöhetnek Európába?

Az MG is kihasználná az EU-s szabályozás kiskapuját

Az Európai Unió büntetővámjai komolyan megnehezítik a kínai gyártóknak a terjeszkedést, ám úgy tűnik az MG is megkerülné az extra költségek befizetését.

Szigorúan az eladásokat nézve Európában az MG a legnagyobb kínai autóipari szereplő. Ennek okát nem nehéz megfejteni, hiszen a történelme miatt a brit piacon alapból egy jól bejáratott névről van szó, másrészt azon kevés kínai kézben lévő márkák egyike, amelyek a kezdettől fogva kínálnak belső égésű motoros terméket. Ugyanakkor számos villanyautó is található a modellpalettájukon, amelyekre tavaly az Európai Unió 35,3 százalékos büntetővámot szabott ki az alap 10 százalékon felül, ezzel a SAIC-hoz tartozó gyártók kapták az egyik legkomolyabb "büntetést". Persze, nem csak az MG járt rosszul az EU rendelkezésével. A BYD-ra ugyan kisebb büntetővámot róttak ki, a márka máris elkezdte az építkezést Európában, méghozzá Szegeden, és ha minden a tervek szerint halad, már az idei év végén megkezdik a termelést. Lényegében a magyarországi gyártással a BYD mentesül a védővámok alól, ugyanis az csak a Kínában gyártott elektromos akkumulátoros autókra vonatkozik. Az ázsiai óriás ráadásul itt nem állt meg, azóta bejelentették, hogy Törökországban is gyárat húznak fel - az onnan érkező járművek is mentesülnek a büntetések alól. Úgy tűnik, az MG is hasonlóan igyekszik megoldani a problémát. A márka belső ügyeit jól ismerő személyekre hivatkozva az Automotive News Europe úgy értesült, már az idén nyáron bejelenthetik, hogy az öreg kontinensen gyárat húznak fel. A portál kiemelte, a bejelentésben minden bizonnyal a pontos lokációt is ismertetik. Ez a létesítmény évi 100 ezer gépjármű termelésére lehet képes, és a projekt jóváhagyásától számított 12-16 hónapon belül megkezdődhetnek a termelés - az Automotive News Europe forrása szerint a végső döntés még nem született meg. A neve elhallgatását kérő személy hozzátette, az MG teljesen új üzemet kíván felhúzni, nem egy már meglévőt venne át, az ehhez szükséges területet pedig több ország is biztosítaná. A szakportál hozzátette, bár még az első üzem sincs kész, a márka már egy másodikban is gondolkodik, ugyancsak 100 ezres kapacitással.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?