Aerodinamikus forma, kamerák a tükör helyén, keskeny eco-gumik, süt róla, hogy egy elektromos autó (Fotó: page-roberts.com)
A cég álláspontja szerint a megszokottá vált építési mód "felesleges magasságot, tengelytávot és szerkezeti bonyodalmakat" jelent, ezzel rontva a végeredményen. Ők az akkupakk áthelyezésével javíthatná az elektromos járművek dizájnját, felhasználói élményét, légellenállását, ezzel 30 százalékkal megnövelve a hatótávot és 36 százalékkal csökkentve az előállítási költségeket.
Hátulról is sportos, bár itt már jobban megmutatkozik a praktikum igénye (Fotók: page-roberts.com)
A terveik alapján az autóban - azon túl, hogy alacsonyabban helyezkednének el az ülések - a hátsó sor a menetiránynak háttal foglalna helyet, így minden utas háttal ülne az akkucsomagnak. Ez a dizájn a cég állítása szerint elsősorban városi járművekben lehetne nagy dobás, de sportos négyülésesekben is komoly előnyt jelenthetne. Egyedül a crossoverek és SUV-k tudják ugyanis helykínálati kompromisszum nélkül befogadni a jelenleg elterjedt módszerrel az akkucsomagot, azok pedig magasabb futásköltséggel, nagyobb súllyal és rendszerint - azonos akkucsomag esetén - kisebb hatótávval rendelkeznek.
Az igazi csoda belül van, a két üléssor egymásnak háttal foglal helyet, köztük található az akkucsomag, függőlegesen elhelyezve (Fotók: page-roberts.com)
"A tervezés során a célunk a költségcsökkentés, a hatékonyság növelése, a jobb kezelhetőség elérése és a szabadabb dizájnlehetőségek biztosítása volt. Hatékonyság alatt elsősorban a hatótávhoz képest gyorsabb töltést értjük, módszerünkkel ugyanahhoz a megtehető úthoz ugyanis elegendő lenne egy kisebb akkucsomag. Így a töltőhálózat okozta problémák is enyhülnének, ami a másik nagy visszatartó erő." - nyilatkozta Mark Simon, a Page-Roberts technológiáért felelős vezetője.
Oldalnézetből, merészebb színben is jól mutat, kérdés, hogy a valóságban is tudja-e azt a 30%-os hatótávnövekedést, amit ígérnek (Fotók: page-roberts.com)
Az elmélet egyetlen hátulütőjének a megemelkedő tömegközéppontot nevezte meg, ám állítása szerint ez sem rontaná az autó kezelhetőségét, amíg az akkucsomag kapacitása nem haladja meg a 75 kWh-t. Ezen felül megosztó lehet még, hogy az utasok egymásnak háttal foglalnak helyet, illetve figyelembe kell venni azt is, hogy minden logika ellenére a vásárlók a magasabb vételár mellett is szeretnek magasabb fogyasztású és drágább fenntartási költségű crossoverekkel és SUV-kkal járni, még kizárólag városi használat esetén is.
Halott ügy. Senki sem akar menetiránynak háttal ülni.