Az egyetlen felármentes szín a jégfehér, a Comfort alapverzió "bogyópiros", ezüst és vízkék metálfényezésű lehet az idei évben, jövőre pedig a most a Comfort Plus kiváltságának számító Magma fekete is elérhető lesz hozzá, persze csak a 130 ezer forintos felár megfizetésével
Tavaly októberben hazánkban elsőként volt előrendelhető a Dacia érkező olcsó villanyautója, a Spring. Ez azért volt nagyon fontos a hazai piac számára, mert így a tavaly júniusban állami támogatást elnyert vásárlók még tudtak szerződni rá. Akkor 4 millió forint alatti kedvezményes árral csábított a Spring, most pedig már teljesen biztos, hogy a tavaly előrendelést kötöttek - a 2,5 milliós forintos ártámogatással - 4 millió forintnál is szerényebb összegért juthatnak vadonatúj, légkondicionálós, garanciális villanyautóhoz. Egyelőre az előszerződők véglegesíthetik megrendelésüket, két verzió közül választhatnak, a Comfort 6,499, a Comfort Plus 6,899 millió forintba kerül, ebből jöhet le a 2,5 milliós állami ártámogatás.
Mindegyik Spring megkapja az elektromos, de kézi vezérlésű légkondicionálót, a központi kijelző (tolatókamerával, navigációval és Apple CarPlay/Android Auto rendszerrel) csak a Comfort Plus esetén jár
A bevezetőben már elsütöttem az információt: a légkondicionáló mindkét verzióhoz alapáron (!) jár, ahogyan a távirányítós központi zár, az első-hátsó elektromos ablak, a 6 légzsák és Bluetooth-kapcsolatos, 2 hangszórós rádió is. A Comfort Plus már 7 colos érintőkijelzős, telefontükrözős és gyári navigációs Media NAV rendszert, tolatókamerát és tolatóradart, valamint pótkereket is alapáron ad, továbbá hozzá az "Orange pack" dizájncsomag is jár.
Mekkora lesz, mit fog tudni?
Azon túl, hogy olcsó és viszonylag jól felszerelt lesz a Spring, nyilván fontos a mérete és a tudása. Nos, 3734 mm-es hosszával és a tükrökkel együtt 1770 mm-es szélességével, valamint 2423 mm-es tengelytávjával is miniautós méretű, 290 literes csomagtere azonban nagyobb az említett kategóriában megszokottnál. Az első kerekeket hajtó villanymotor 30 kW/44 LE teljesítményű, 125 Nm nyomatékú. Gyorsulási értéket szemérmesen nem közöl egyelőre a Dacia árlistája, viszont a végsebesség mindössze 125 km/óra lesz (nem mintha ennél több kellene egy városi miniautónak). A WLTP fogyasztási érték ugyancsak alacsony, 11,9 kWh/100 km, így a 27,4 kWh-s lítium-ion akkumulátor városi használatban akár 305, vegyesben 230 kilométeres hatótávot ígér.
290 literes, csakis osztatlan támladöntéssel bővíthető a négyszemélyes Spring csomagtere
A tölthetőség alapáron csakis AC, azaz váltóáramú és egyfázisú, így 32 amperrel 6,6 kW-os töltési teljesítményt kaphatunk, amivel kb 5 óra az akkumulátor telítése, sima 10 amperes töltővel pedig 12 óra, azaz egy éjszaka alatt ugyancsak meglehet. 180 ezer forintos felárért 30 kW-os, CCS csatlakozós DC villámtölthetőség is elérhető lesz, de az alapverzióhoz csak jövő évtől. Az első megrendelők várhatóan ősszel kapják majd meg elektromos Daciájukat, amire alapból 5 év/100 ezer kilométer garancia jár, de a gyártó azt is garantálja, hogy a lítium-ion akkumulátor kapacitása 8 év/120 000 kilométer alatt nem fog 75% alá esni.
Alapáron 6,6 kW-os AC, felárért 30 kW-os DC tölthetőséget is kínál, utóbbival nagyjából 1 óra alatt feltölthető az akkumulátor, fél óra alatt 100 km hatótávot táplálhatunk be
Budget elektromos autót tessék… halló-halló.. kici is, ócó is.. hulladék is. Budget elektromos autó tessék…