Tényleg jók terepen az összkerékhajtású Suzukik?

Hiszed vagy sem, de az összkerékhajtású Suzukikkal tényleg dagonyázhatsz

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megpróbáltunk a Suzuki különböző összkerékhajtású modelljeivel eltávolodni az aszfaltos utaktól. Mutatjuk a képeket a kalandról!

Ismét terepen próbáltuk a Suzukikat

A címben feltett kérdésre a válasz egyértelmű: tényleg jók. A kérdést valójában onnan kell megközelíteni, hogy mit értünk terepen, terepjáráson. Ennek fontosságára a legutóbbi Vitara teszt után jöttem rá. A videót ide kattintva tudod megnézni róla, ám ami szemet szúrt, az a közösségi médiában érkező rengeteg cinikus komment. Ugyanis senki nem állította, hogy egy Somogybabodot toltunk az összkerekes Vitarával, és nem is a Baja 1000 vagy a Dakar rajtjához álltunk vele. Ám az összkerékhajtás igenis nagyon jó szolgálatot tett a saras földutakon.

Nem azt mondjuk, hogy ezek a legkeményebb terepjárók, de jól boldogulnak az úttalan utakon

Először is le kell szögezni, hogy tiéd lehet a világ legnagyobb hasmagasságú, legnagyobb rugóutas, legerősebb terepjárója, ha nincs rajta megfelelő gumiabroncs, akkor veszett fejsze nyele. És igen, egy fronthajtású autóval is felküzdheted magad egy saras emelkedőn, de nem mindegy, hogy közben mennyire kínzod meg a gépet. Sorolhatnám még sokáig a példákat, de valójában oda szeretnék kilyukadni, hogy egy átlagos felhasználó számára valóban jó a Suzuki összkerékhajtása is. Ha sűrűn jársz földutakon, legyen annak oka az, hogy így tudod a telked/házad megközelíteni, vagy ha így tudod átélni a hobbid, mert csak erdőn-mezőn át közelítheted meg annak helyét, és-a-többi, akkor bőven jó egy Vitara, vagy egy S-Cross is összkerékhajtással. Hóban, sárban segítségedre lesz, ez nem szemfényvesztés, és nem marketingduma, hanem tény, bármit is látsz a kommentszekcióban a cinikus lelkektől.

Jelenleg háromféle összkerékhajtási rendszert kínál a Suzuki

Aki munkagépet keres, és a Suzuki palettáján elérhető legprofibb összkerékhajtásra vágyik, egyértelműen a Jimny árlistáját kell keresse. Az AllGrip Pro elnevezésű összkerékhajtási rendszer a legkomolyabb két diffierenciálművel, külön karral állítható 4WD és 2WD állásokkal. A Jimny minden porcikáján érezni, hogy igazi terepjáró, de jelenleg tényleg csak haszonjármű változatban kapható. Azonban azt csicsergik a madarak, hogy ez a jövőben változni fog egy új hajtáslánccal.

A Jimny a legkomolyabb Suzuki terepjáró

Az AllGrip Auto, ahogya neve is utal rá automatikusan osztja el a nyomatékot a 4 kerék között. A viszkózus tengelykapcsolós négykerék-meghajtású rendszer érzékeli a tapadási viszonyokat, ennek megfelelően variál a nyomatékkal, de ebbe nincs beleszólása a sofőrnek. Ilyen rendszert a Swift és az Ignis kap. Biztonságosabban lehet velük így közlekedni hóban, esőben, ám valóban nem terepre valók.
Hirdetés

70 éve fejleszti a Suzuki az összkerékhajtási rendszereit, szóval nem kezdőkkel van dolgunk

Viszont ott az AllGrip Select, ahol a sofőr maga is választhat a különböző üzemmódok között. Természetesen automatikus mód itt is akad, de a Vitara videóban kifejtettem kicsit bővebben, hogy miket lehet még választani. Ezt rendszert tehát a már említett Vitara és az S-Cross is megkapja. Bátran lehet velük földutakon csapatni, természetesen a gumiabroncsok tudásához mérten. Szóval ésszel, mert ahogy egy offroad tréningen tanultam: a legjobb terepjárók csapdája, hogy olyan helyekre is elvisznek, ahol aztán elakadsz.

Kattints a képre és pörgesd végig a fotóalbumot!

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?