Már finomhangolják a Toyota új rali versenyautóját
Az új szabályrendszerben számos alkatrészt szabványosítanak, illetve megtiltják az olyan költséges komponenseket, mint például az aktív központi differenciálmű, illetve a folyadékhűtésű fékrendszer. Egyszerűbb lesz az üzemanyagtartály, a futómű, és nem engedélyezik a borítólemezek alatti, aerodinamikai hatású struktúrákat.
Jelentős változás jön 2022-ben a Rali Világbajnokságon
Viszont a legnagyobb újdonság a hibrid hajtáslánc bevezetése, ami egyrészről csökkenti a világbajnokság szénlábnyomát, másrészről erőteljes kapcsolódási pontot teremt a motorsport és a szériamodellek között. Ezen a téren a Toyota hatalmas előnyben van, ezért csak 2024-től fejleszthet szabadon. Az FIA új szabályrendszerének első három évében minden csapat ugyanattól a központi beszállítótól kapja a hajtáslánc bizonyos komponenseit az esélyegyenlőség érdekében.
Egyelőre még nem tudja kihasználni a Toyota a hibrid hajtásláncok terén szerzett tapasztalatait a Rali VB-n, mert közös beszállítótól érkeznek az elektromos hajtás komponensei
Az előzetes információk szerint a villanymotor akár 100 kW (2023-tól a Rally1+ géposztályban +200kW) extra teljesítményt biztosít az autóknak, a gyorsasági szakaszokon azonban korlátozni fogják a használatát, míg a tervek szerint az etapokon teljesen emissziómentesen közlekednek majd a versenyautók. A Toyota a GR Yaris alapjaira építi Rally1-es versenyautóját, amelynek már megkezdte intenzív tesztprogramját. Matthew Wilson és Juho Hänninen tesztpilóták Finnországban és Portugáliában gyűjtöttek értékes adatokat, hogy a fejlesztőmérnökök tovább finomíthassák a 2022-es szezonban rajthoz álló technikát.
B-csoportos versenyautókat idéz az új karosszéria
A pontos műszaki adatokat egyelőre titkolják, de az FIA szabályzatának értelmében várhatóan nem a GR Yaris háromhengeres turbómotorja, hanem a jelenlegi WRC versenyautó szintén 1,6 literes, de négyhengeres, 380 lóerős, több mint 425 Nm forgatónyomatékú erőforrása kerül be az egyedi térvázra épülő versenyautóba, és ezt fogja kiegészíteni a 136 lóerős villanymotor. A tesztek helyszínén készített videók hanganyaga ugyanerre enged következtetni. Illetve az is jól látszik, hogy az oldalajtó mögött hatalmas légbeömlők lesznek a versenyautókon, ami elsőre nagyon furcsának hat. Pedig annak idején a legendás B-csoportos rali versenyautókon is alkalmaztak ilyesmit, csak akkor a középmotor hűtésére szolgáltak ezek. Most azonban azonban a motor marad elöl, az ülések mögött pedig a hibrid egység akkumulátora kap helyet, amelynek azonban szintén komoly hűtési igénye van. Nézzétek meg a tesztről készült videót is!
Forrás: Smarter Média