Az Audi sem marad ki a meghökkentő formatervű zászlóshajók versenyéből
A BMW és a Mercedes az utóbbi években elektromosra cserélték a legelőkelőbb és legdrágább modelleket, ezzel új irányt vett a történetük. Ám valami más is közös az i7-ben és az EQS-ben: egy-egy teljesen új és egymástól is nagyon különböző, az avatatlan szemnek egyenesen furcsa formatervvel érkeztek. A legfrissebb információink szerint hamarosan az Audi is meglépi mindezt, 2024-ben ugyanis érkezik az elektromos A8 utód, ami a Mercedessel és a BMW-vel ellentétben sem azonos, sem pedig különböző platformon nem kap majd belsőégésű motoros
"házon belüli konkurenst". Bár kémfotókat még nem láttunk, már nagyjából azt is sejthetjük, hogy miként fog kinézni az újdonság, Marc Lichte, az Audi dizájnfőnöke ugyanis elárulta, hogy
a 2021 szeptemberében bemutatott Grandsphere koncepció adja az új A8 alapját és a dizájn sem fog sokat változni.
Az Autocar forrásai szerint A8 e-tron néven kerül majd forgalomba az újdonság és a Porschéval közösen fejlesztett Premium Platform Electric (PPE) padlólemezre épül majd.
A 2021-ben bemutatott, 5,3 méter feletti hosszúságú koncepcióból valóban egy Audi A8 utód lesz
Ha valóban ilyen közel áll majd a koncepcióhoz az újdonság, akkor ez lesz minden idők legnagyobb és legkényelmesebb A8 modellje: a Grandsphere 5,35 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig nem kevesebb, mint 3,19 méter. Ezzel érthetővé is válik, miért jellemezte a gyártó az utcára szánt magánrepülőként a tanulmányautót a megjelenésekor. A mérnökök ráadásul számok terén is hatalmasat mondtak annak idején: 710 lóerőt, 960 newtonmétert és egy 120 kWh kapacitású akkucsomaggal 750 kilométeres hatótávot és 10 perc alatt akár 300 kilométernyi villámtöltést harangoztak be. Ezek persze a Grandsphere számai, tehát a végleges A8 e-tron adattábla akár jelentősen is különbözhet. Az ingolstadtiak ráadásul 2026-tól kizárólag elektromos modelleket mutatnak be, 2033-ban pedig végleg szakítanak a helyi emisszióval.
Várhatóan 2024 második felében mutatják be az újdonságot