Dögösen néz ki a Colt 7. generációja
Még a COVID-járvány elején, talán 2020-ban sokkolta a Mitsubishi a világot, de főképp Európát azzal a hírrel, hogy köszönik szépen, de kivonulnának az öreg kontinensről. Aztán szép lassan meggondolták magukat, bár az tény, hogy a maradáshoz fel kell használniuk a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség ütőkártyáit is. Nemrég az ASX járt nálunk teszten, most pedig a Coltot mutatták be, és mindkét típus bizonyítja, hogy egy kicsit trükközve , de mégiscsak van helye a gyémántos márkának az EU, így az itthoni piacon is.
1978 óta szerepel Európában a Colt, eddig 1,2 millió darabot adtak el belől
Kár lenne titkolni, hogy ebben az esetben egy kis „átmárkázásról” van szó, ám ez nem is olyan könnyű, mint azt elsőre gondolná az ember. Hiszen a saját stílusjegyeit bizony ízlésesen kellett elhelyeznie a Mitsubishinek a testvérmodelljén. Kijelenthető, hogy ez sikerült. A Dynamic Shield motívumot nagyszerűen illesztették rá az autó orrára és maga a márkaembléma sem hat idegenül. A többi részlet már ismerős, a fényszórók, nappali menetfények és a hátsó lámpák is csereszabatosak a testvérmodellel, ám hátul egy kis eleganciát csempész a kisautóra, hogy szépen kiírták betűkkel a márkanevet. (A hibrideket a HEV feliratról lehet felismerni.
Méretei a testvérmodellével azonosak: 2,58 méteres tengelytáv, kicsivel több mint 4 méteres hosszúság, 1,44 méteres magasság és 1,8méteres szélesség
Bent a kormány közepén hirdetik a gyémántok a „Mitsubishiséget”, ám a vásárlók számára egy másik, hasznosabb dolog is feltűnő lehet. Méghozzá a már alapáron járó, 7 colos érintőképernyős kijelző a középkonzolon, ami magasabb felszereltség esetén nagyobb is lehet. Az ügyfelek egyébként négy szint közül választhatnak, ezek az Inform, az Invite, az Intense és az Instyle. A japánoktól megszokott módon mindet logikusan válogatták össze, nincs szükség külön pipálgatásra az extralsitán, viszont a Mitsubishi saját kiegészítőivel szerelhető fel az autó, például behajtható vonóhoroggal is, ami egyedülálló ebben a kategóriában.
Alapáron jár a 7 colos érintőképernyő
Motorfronton háromféle lehetőség közül választhatnak a Colt iránt érdeklődők. A belépő szinten egy klasszikus szívómotor várja a vevőket. Ez nem egy izompacsirta: Csupán háromhengeres, 65 lóerővel, 5 fokozatú manuális sebességváltóval. De talán pont emiatt is tökéletes „célszerszám”. Aki több erőre vágyik, választhatja a 90 lovas, szintén háromhengeres, de turbós benzinmotort is, aki pedig a hibrid kényeztetésére, hatfokozatú automatikus váltójára és 145 lóerejére pályázik szintén nem marad hoppon, ám mélyen a zsebébe kell nyúlnia.
Vezetősegédekből a legmodernebbeket kapja
A Coltok 6 399 000 forintról indulnak 5 év garanciával, ami hamarosan 5+3 lesz, amint az importőr megállapodik az anyacéggel. A hibridért viszont 9 999 000 forintot kérnek, persze ez manapság már nem is annyira meglepő. Ráadásul a Mitsubishi tárt karokkal várja a flottavásárlókat is, hiszen rá akarnak erre is erősíteni, mert korábban többnyire a magánvásárlókra koncentráltak. De természetesen utóbbiak is azonnal tudnak Coltot vásárolni a márkakereskedésekben, hiszen már ott várakoznak a kisautók, ahogy a testvérmodell Clio esetében is.
Csomagtere alapból 391 literes, de 1069 literesre bővíthető.
Szerintem pont arról van szó, hogy a korábban egyik leginnovatívabb japán márka annyira halott hogy régi Renault-kat kell átmatricázniuk.
Ezzel az erővel akár ki is vonulhattak volna, mert a japó fétis vevők úgyis “átlátnak a szitán”, aki meg szeretei a francia autókat úgyis Reanult-t vesz majd…
Zöldike, a múltkor kézzel-lábbal hadonászva magyaráztam, mi a helyzet a Mitsubishi háza táján, azért, hogy te is megértsd. Nem sikerült. Igen, ki akartak vonulni, de a Renault marasztalta őket, felesleges gyártói kapacitásra hivatkozva, amit a Mitsu itt maradásával le tudtak kötni. Kisautót ma már csak kooperáció útján érdemes piacra dobni, a Micra is egy Clio lesz. Az ASX pedig már majdnem kész volt, de hamis súlyadatok szivárogtak ki róla, ami miatt en bloc kukázták az egészet és instant B-tervként a Captur átlogózása került a képbe. Ez a Renault-átmatricázás csak az európai piacon történik, ill. Ausztráliában is van már rá példa. Amerikában, Ázsiában nem lehet megcsinálni. Nem tudom, egyszerűen képtelen vagyok ennél szájbarágósabban elmagyarázni valamit.
A lényeg: remélhetőleg nem kell a kutyának sem Európában egy átmatricázott, japánságot hazudó újabb Clio klón.
Pontosan.
@Csalfa Romeo 2023.11.24. at 12:02
Szokás szerint dupla hazugsággal indítasz. Egyrészt megint nekem akarsz olyan dolgokat betudni amit lehet sosem mondtam csak hajlamos vagy félre érteni a dolgokat (jó lenne ha linkelnéd).
Utána pedig a szokásos ideológiádra próbálsz felfűzni vélt dolgokat.
A Renault-nak nem kell semmit kérnie. Ott vannak az emberi a Nissan felügyelőbizottságában. A Nissan pedig ellenőrző részesedéssel bír a Mitsubishiben.
Másrészt megint próbálkozol a szokásos lázálmoddal a „hanyatló” nyugatról, pedig a Renault igencsak jó formában van, legfontosabb piacán (EU) 20%-os növekedést produkált ami átlag feletti. Globálisan pedig 15%-ot, ami szintén elég jó.
A másik hogy nem érted mi az a kooperáció, amelynek lényege két külön cég összedob egy közös platformot, és arra fejlesztenek saját modelleket. Ilyet csinált pl a Ford és a Fiat a Ka és az 500-zal, vagy a FIat a Suzukival (SX4) illetve a Mazdával (Fiat 124). De azért ez elég ritka.
Itt viszont semmi kooperáció, csak a badge engineering. A tulajdonos úgy próbál pénzt csinálni a Mitsubishiből hogy lenyomja a torkán a legolcsóbb pénzszerzési módot: adnak egy saját modellt és árulják azt. Így a döglődő (a nagyon dinamikusan fejlődő EU piacon is 20%os zuhanást produkáló ) Mitsubishi az elavult és a márkát megszégynenítő modelljét egy Megane-ra cseréli. Ami sosem jelent rangot, mert nem voltak képesek még egy saját karosszériát sem fejleszteni hozzá, de ekkora bajban vannak. Mondjuk, hiányzik nagyon Ghosn a cég éléről, ilyet ő sosem engedett volna, még a korai Nissanos időkben is figyelt rá, hogy a Nissan és az Infiniti önálló arculatot tartson fent.
Jó lenne most már végre valahára, ha elárulnád a korodat. 70+ -osnak tippellek. Döbbenetes mértékű nálad a demencia. Nem viccelek. Az ASX-cikknél fejtettem ki a dolgot, nem reagáltál rá semmit, pedig főleg neked címeztem. A Mitsubishi kis cég, ha utánajársz, az új Mazda2 is egy Yaris, és ott sem változtattak szinte semmit a kis Toyotán, csak rárakták a Mazda-logót. Érdekesen látod a dolgot: a Renault gyárakat zárt volna be, tömegeket épített volna le, ha a Mitsu úgy dönt, hogy elmegy innen…
Szerintem még azt se olvastad, hogy a Renault-Nissan pár hónapja “meglazult”, immár egyenlő mértékű, 15%-os kereszttulajdonlásra épül, és a Nissannak is van szavazati joga a Renault-ban. Lassan már Alliance-ról se beszélhetünk, a fiatalok által manapság gyakran használt szó lenne a megfelelő, a “spanság” 😀
Nálad az a baj, hogy FAJI(!!!) alapon képzeled el az autóipart. Van a csúcson egy Európa, itt minden polgár elé gördüljön vörös szőnyeg, amit kér, azonnal kapja meg, Amerika, Ázsia, Afrika meg le van tojva, majd dobunk nekik csontocskákat. A Mitsubishi helyzete kapcsán is csak Európát látod meg, ez alapján ítélkezel, pedig a világ igazán fontos része Európán kívül van, politikai értelemben is. A Fiat is volt élmenő, hol van most? Az Alfa hol van most? A Jaguar hol van most(zászlóshajó nyista)? A Maserati, az Opel, a Citroen hol van most egykori önmagához képest? Soroljam még? A világ változik, élmenők süllyednek le, a lista végéről pedig az élre ugranak mások. Sajnos a Mitsu is elvesztette korábbi dicsőségét, de egy rakás ilyen márka van még. Ami pedig régen volt nevetség tárgya, ma sok tekintetben példakép(pl. Tesla, Kia, Hyundai, BYD).
A badge engineering-gel a haszonjárművek világában nincs gondod? A Ducato/Boxer/Jumper hármas, a Sprinter/Crafter duó, a Trafic/Primastar/Vivaro/Talento stb.? Miért ne lehetne ugyanez jelen a személyautók világában? Ne legyenek illúzióid: Thaiföldön Mitsubishi-ket kellene átlogózni Renault-vá, ha a franciák ott bármit is el akarnának érni. Tudom, nem érdekel, mert messze van + “alacsonyabb rendű” faj(neked mindenki az, aki nem európai). De a fair play megkívánja, hogy az érme másik oldalát is nézzük meg.
Nem szorul rá zold a védelmemre, egy sor dologban nem értettem vele korábban, de ha van itt, aki demens módon ostoba, értetlen és hazudik, az te vagy.
Jó lenne, ha egyszer az életben hajlandó lennél ezt kifejteni, mert a vagdalkozáson kívül értelmes dolog tőled még nem származott ezen az oldalon. Tudod, ettől leszel hiteles. Fejtsd ki, hol, mikor, miben, mennyit, stb… Aztán majd megdumáljuk. Bár veled egy értelmes eszmecsere… ááá, hagyjuk…
majd zöld kolléga elmondja helyettem is.
@Csalfa Romeo 2023.11.24. at 17:56
Talán a legrosszabb szokásod hogy olyan dolgokat próbálsz mások szájába adni ami pont rád jellemző.
Például gyakran használod a demens kifejezést de nem vagy tisztában a jelentésével, ahogy sok minden mással sem. Ismerek nem egy embert aki 80 felett is élesebb elmével bír mint te. Ha valaki itt a demencia tüneteit mutatja az inkább te leszel…
Valamit írtál az ASXnél de az egész ASX II sztori nem kóser, ezért nem tudok rá érdemben reagálni. Egyszerűen nem logikus az a hiányos infó, amit megbízható forrásból tudni lehet. Ez a Micu legfontosabb modellje a kontinensen (és jó eséllyel még jópár olyan piacon, ahol passzolnak az európai léptékű modellek). A Wiki szerint 3 évig fejlesztették a legfontosabb modelljük utódját ami aztán egyszer csak eltűnik a süllyesztőben. Ennek semmi értelme, valamit kegyetlenül elszúrtak ott.
A Mitsubishi nem volt kis cég, a csúcson másfélmillió autót gyártottak (a 80-as évek végén nem messze a Toyotától), plusz a Mitsubishi alapú Chrysler testvérmodellek (de az Eagle modelljei gondolom beleszámítottak). Sajnos miután a Chrysler kiszált belőle, elfogyott pénz és sorra tűntek el az ikonikus modelljeik, vagy ami megjelent abban nem volt köszönet. Ez egyébként azért meredek, mert az anyacég Mitsubishi a világ egyik legnagyobb multinacionális konszernje (keirecu), vadászgéptől tankerhajón át a sörig mindent gyártanak, pl övéké a Nikon kamergyártó is. Ha ők nem bírtak a Mitsubishi motorsszal abból látszik milyen gyilkos a verseny a személyautógyártásban.
A Mazda 2 nem azért Yaris mert a Mazda kis cég, hanem mert a Toyota bevásárolta magát, és az 5%-kal úgy tűnik már tudja kavarnia a lapokat. Amennyire én látom a Mazda2-t most faceliftelték és még marad jó darabig, a Yaris egy extra modell lett melléje, cserében a Toyota kiadta a Mazda2-est saját (illetve Scion) néven.
Soroljam, hogy neked mik a szokásaid, öreg? Ki szokta egy vita kapcsán felemlegetni a másik fél lakhelyét, háziállatait, magánéletét, anyagi helyzetét, stb.? A FB-on nem ezt csinálod folyton, mintha ezeknek bármi köze lenne a vita tárgyához? Nem te voltál, aki csendre intett engem, mondván, hogy a magyarországi mellett a Beneluxban is fenntartasz egy egzisztenciát, és ki vagy tömve pénzzel, én meg húzzam meg magam, mert faluban élek? Nálad ez a színvonal? A belgáknál ragadt rád? Vagy Liechtensteinben? Nem lepne meg…
“A Wiki szerint 3 évig fejlesztették a legfontosabb modelljük utódját ami aztán egyszer csak eltűnik a süllyesztőben. Ennek semmi értelme, valamit kegyetlenül elszúrtak ott.”
Erre írtam a súllyal történő manipulációt és az azt követő botrányt. Az ASX-et nem építhették tudatosan Renault-modellre, mert az az ASX automatikus amerikai piacról való kigolyózását hozta volna magával. Az új jaguar XJ is majdnem kész volt, és egyszer csak kukázták. Puff neki. Nem példa nélküli a dolog. De ezt csak halkan említem, mert európai, ezért a kettős mércéd szerint ez itt nem gond. Európában az ilyesmi “megesik”, a japán meg kövessen el karakirit, amiért ilyet csinál. Mégis hogy merészeli!?
A japánoknál – bármennyire is a precizitásukról híresek – legalább annyi autóipari botrány volt, mint Európában meg Amerikában. A mocskos módszerektől ők sem riadnak olykor vissza. Csak ezt a konkrét botrányt most még csírájában elfojtották, nem lett nagy visszhangja.
Ha azt képes vagy belátni, hogy gyilkos a verseny az autóiparban, akkor azt miért nem sikerül, hogy bizonyos gyártóknál ez az egykori glória elvesztésével járhat? Fiat, Alfa, Lancia, Jaguar, Opel, Buick, a Cadillac is volt komolyabb gyártó, mint most, stb…
“A Mazda 2 nem azért Yaris mert a Mazda kis cég, hanem mert a Toyota bevásárolta magát, és az 5%-kal úgy tűnik már tudja kavarnia a lapokat.”
Pont, ahogy a Nissanon keresztül a Renault is tudja kavarni a Mitsubishiben. Ezt megint nem tudom, miért hoztad fel. Saját magadba gabalyodsz bele már megint. Scion már évek óta nincs, és a 2-es pont annyira nem fontos a Mazdának, ahogy a Colt sem a Mitsunak, ezért alibizik el mind a ketten. A Mazda ráadásul prémiumgyártó akar lenni(félig már most is az), és az imidzsépítés miatt ott már nincs helye kisautónak.
A Mitsubishi a 90-es évek elején a legrangosabb, leginnovatívabb márka volt. 1992-ben egy Galant annyira űrhajó volt hogy szerintem mindenki összefosta magát a bemutató idején. Még a 2.0 is V6, AWD multi link felfüggesztéssel, über elektronika, stb.
A Renault gyárbezárásra vonatkozó szövegedet megint nem értem. A Mitsubishi európai eladási lenullázódottak, és most is zuhannak amikor az EU piac szárnyal (vele a Renault is). 20% növekedés mellett aligha a gyárbezárás lenne a fő probléma, és a Mitsu eladásai szemmel sem láthatóak.
Nem tudom te milyen párhuzamos univerzumban élsz. A „szövetség” akkor lazult meg amikor a sunyi Nissan vezetés rávette a japán rendőrséget hogy mondvacsinált okokkal letartóztassa a Renault vezérét (aki a Nissan vezére is, annak tulajdoni részesedése alapján).
Amiről te beszélsz az az, hogy állami / karhatalmi segítséggel ellehetetlenítették a Renault-t abban hogy a meghatározó tulajdoni részét érdemben ki tudja használni. Szerencséjük hogy Macron nem igazán törődik ilyesmivel, Sarkozy már atomot dobott volna Japánra.
Ezért a 43%os tulajdonrészért kemény milliárdokat fizetett a Renault, és ahogy a Renault Trucksot sem kapják vissza a Volvótól, az ő tulajdonrészükért is pénzt várnak. Majd olvasd el hogy mi a megállapodás lényege. A maradék 28%-os tulajdonrész is megvan, csak átalakult. Viszont egy ilyen megállpodást Ghosn sosem hagyott volna jóvá, Senard egy elég gyenge képességű vezető.
„FAJI(!!!) alapon képzeled el az autóipart.”
Na ez pont azt illusztrálja amit fent írtam. Nem értesz semmit és a saját helységedet próbálod másra kenni. Te vagy az aki minden áron a japán autóipar felsőbbrendűségét hirdeti, Én nemhogy faj, de még csak márka szinten se vagyok lehorgonyozva. Nálam a lényeg az hogy egy márka teljesítsen. A 90-es évek japán márkái a kedvenceim közé tartoztak (szinte mindegyik, a Suzuki kivételével).
Kb neked találták ki a magyar focit. Imádd a csapatod mindegy mi van, és úgysincs szükség érdemi tudásra mert a magyar focirajongó sosem focizott.
„ki vagy tömve pénzzel,”
Újabb agymenés ami csak a te korlátolt gondolataidat tükrözi. Te vagy az akiből kitör a kissebségi komplexus, mert én veszem a fáradtságot hogy a valóságot is megtapasztalom. A szellemi igényesség nem pénz kérdése. Rémlik a Porsche reklám mikor a 8 éves kisrác végig tapizza a 911est és kér egy névjegykártyát? Ez a reklám nem akkora marhaság (ilyesmi többször is megtörtént velem), persze nem biztos hogy működik „agyarországon” is.
Fogd fel végre a különbséget, hogy ha megjegyzem hogy nulla tapasztalattal osztod az észt ideológia alapon az nem személyeskedés, hanem annak konstatálása hogy közöd nincs a valósághoz, és még büszke is vagy rá. A tudatlanságra nem mentség hogy nincs rá pénzed, ha nem érdekel a valóság, akkor ne oszd róla az észt.
Én sem engedhetek meg magamnak Ferrarit, de attól még vezettem. Én sem adok ki 30 milliót egy új autóért de ha már itt beszélünk róla, akkor veszem a fáradtságot hogy megnézek, esetleg kis is próbálom ami érdekes. És ha veszek egy autót akkor annak a legnagyobb merítéssel megnézem, kipróbálom a leginkább szokatlan modelleket is, mert bízom benne hogyha valaki be akar törni egy piacra, akkor jó áron kell meghódítani a piacot. És simán ki fogom próbálni a Bydeket is, ha lesz valami érdekes és jó modelljük (az Atto3 jó kicsi, a Tang túl nagy (és drága) és régi generáció). Ha érkezik egy vadiúj modell a kettő közé mindenképpen számításba fogom venni. Az Alfáról is táváltottam, a Volvóról is el fogok válltani (és igen, valszeg japán a befutó).
A másik oldalról amit nem értesz meg az az hogy az EU része vagyunk. Ebből van az országnak a boldogulása, Ami Európának rossz az jó eséllyel nálunk duplán csapódik le. A magyar autóipar 100%-ban az EU miatt van nálunk (az EU elődje 1991től adott egyoldalú vámmentességet a magyar gyártású ipari termékekre). És ami a magyar gazdaságnak rossz az neked is rossz lesz, mert lehet hogy te nem a Mercedes gyárban dolgozol de akkor esetleg az akinek a haját vágod, vagy a ételét főzöd.
Szerencsére az EU egy nagyon nyitott rendszer, így a határain belül a versenyt igyekeznek elősegíteni, aki pedig tisztes eszközökkel versenyez azt hagyják is boldogulni.
A badge engineering teljesen más haszonjárműveknél mint komoly modelleknél.