Tényleg elkészült az új pesti forgalmi rend
Átadták az Andrássy úti új kerékpárutat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Felavatták a kerékpárral és autóval közlekedőknek egyaránt biztonságosabb új forgalmi rendet az Andrássy út Oktogon és Bajcsy-Zsilinszky út közötti szakaszán.
[kepallojobb=400360]Átgondolt rendszer szerint lett kialakítva az új kerékpársáv - mondta a főpolgármester[/kepallojobb] A sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester kifejtette: „Most már nem olyan kerékpárutak készülnek, hogy festenek egy hosszú sárga csíkot a járdára és azután lehet találgatni, hogy balra kerékpárút és jobbra gyalogos vagy fordítva. Ehelyett most egy átgondolt rendszer szerint lett kialakítva az új kerékpársáv. Alig több mint egy hónap alatt a főváros saját forrásaiból, a BKK és a BKK Közút saját kivitelezésében készült el ez a beruházás.”
Köszöntőjében Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója hangsúlyozta: „Korábban a főváros a meglévő kapacitásait sem használta ki, amik a kivitelezésre rendelkezésére álltak, még a kátyúzáshoz is külső segítséget vettek igénybe. Ehhez képest a BKK Közút saját forrásból, saját munkatársai segítségével végezte el nemcsak a kerékpársáv áthelyezését, hanem az Andrássy út burkolatának javítását is. A munkát folytatni fogjuk, az Andrássy út külső szakaszán, ahol a járdán vezet jelenleg a kerékpárút, ott most új forgalmi rend kidolgozása szükséges a gyalogosok és a kerékpárosok közötti konfliktus megszüntetése érdekében.”
Az új forgalmi rend célja az volt, hogy a jobbra kanyarodó autók és biciklisek többé ne veszélyeztessék egymást, a kerékpáros közlekedést ne akadályozzák parkoló vagy rakodó autók, ne kerüljön rendszeresen kuka a kerékpársávra, és a parkoló autókból kiszállók is nagyobb biztonságban legyenek. A kerékpársáv és a parkolósáv közé egy ajtónyitásnyi szélességű biztonsági sáv került, hogy a váratlanul kinyíló ajtók ne okozzanak többé balesetet. Az önálló jobbra kanyarodó sávval ellátott kereszteződésekben a kerékpársáv a jobbra kanyarodó és az egyenes forgalmi sáv közé került, így a jobbra kanyarodó autók először a besorolási szabályok szerint keresztezik a kerékpársávot, és csak utána kanyarodnak jobbra.
Leglátványosabb eleme a felújításnak, hogy a kerékpársávot az aszfalttal megegyező érdességű, tehát a bicikliket nem rázó piros színű bevonattal is kiemelték, és erre kerültek rá a sárga, tartós burkolati jelek. A kerékpársáv ilyen hangsúlyos kiemelése a forgalombiztonságot szolgálja, számos európai példa alapján alkalmazását a BKK más helyszíneken is tervezi. A megcserélt sávok a teljes szakaszon új aszfaltburkolatot kaptak. A parkolókat és taxiállomásokat újra felfestették, és a megváltozott forgalmi rendnek megfelelő jelzőtáblákat helyeztünk ki. Az Andrássy út főpályáján a BKK Közút több mint 500 négyzetméteren a szükséges burkolatjavításokat is elvégezte. A kerékpársáv megfelelő helyre kerülésével a 105-ös autóbuszok megállóhelyre történő be- és kiállása komfortosabb lett, valamint a parkolóhelyek száma is emelkedett hat darabbal.
A Fővárosi Önkormányzat és a BKK folytatja a megkezdett munkát: a város nehéz anyagi helyzete ellenére, elsősorban uniós források segítségével a kerékpározást és a forgalombiztonságot szolgáló fejlesztésekre többet költenek 2011 és 2014 között, mint korábban bármely hasonló időszakban költött a Főváros. Számos kerületben, Csepeltől Rákoskeresztúron át Újbudáig épültek kerékpárutak 2011-ben, és idén is adnak át új szakaszokat, ezen a héten például a kőbányai Fehér úton. A belsőbb városrészekben megvalósul 2013-ban a bubi, a közösségi kerékpáros-rendszer, melyet a belvárosban további forgalmirend-módosítások követnek. A program részeként az Andrássy út külső szakaszán is átalakul a forgalmi rend, a kerékpárosok az Oktogon és a Hősök tere között a ma járdán kijelölt kerékpárútnak köszönhető gyalogosok közötti szlalomozás helyett az átalakításra váró szervizúton közlekedhetnek majd.
Árulja el nekem valaki, kérem, hogy miért éppen az ilyen nagy forgalmú utakon kell kerékpársávot létre hozni?! Hogy jó mélyen le tudja tüdőzni a benzinbűzt az, aki itt teker? Miért nem a velük párhuzamos, kisebb forgalmú utakon létesítik az ilyeneket? (Egyébként: én kocsival is egyekszem elkrülni pl. az Andrássy utat, a nagy körutat stb., azaz igyekszem a „kertek alatt” közlekedni. Kerékpárral meg biztos, hogy csakis így tennék!)
A másik kérdésem: miféle útburkolati jel az, amelyik piros? Nem ismerek ilyent és a KRESz-ben most sem találok…
Az viszont megnyugtat, hogy ezek a parikajancsik milyen büszkén ünneplik magukat az átadásnál annak ellenére, hogy a város nehéz anyagi helyzete dacára mennyit költöttek ránk…! Csak észre ne költsetek egy fillért se, fiúk!