Tényleg jóval drágább a törött villanyautókat javíttatni? Egy friss elemzés szerint csak egy márka esetében!
A köztudat szerint jóval drágább a villanyautók javítása egy baleset után, mint a belsőégésű motoros konkurensek esetében. Ez azonban tévedésnek tűnik az Automotive News kutatása szerint. Egy fontos kivétel akad azonban, ami a tévhit alapja, ez pedig nem más, mint a Tesla. Átlagosan ugyanis 1347 dollárral, azaz nagyjából félmillió forinttal kerül jelenleg többe az összetört Teslák helyreállítása a hagyományos modelleknél az amerikai adatbázis szerint, míg a teljes villanyautó spektrumot nézve ez az összeg mindösszesen 269 dollár, ami még a százezer forintot sem éri el.
Az Automotive News szakértője szerint a Teslák esetében rengeteg elektronika került a gyűrődőzónákba, illetve egyéb, kisebb ütközésekkor is veszélyeztetett helyekre, elsősorban ez dobja meg a költségeket egy baleset után. Fontos azonban megjegyezni, hogy a felhasznált adatbázisokban minden sérülés benne van, a legkisebb koccanástól a totálkárig, egy parkolós összetolatás esetén pedig a legtöbb esetben a hajtáslánctól teljesen független a kárösszeg. Jóval ritkábban fordulnak elő komolyabb balesetek, ahol az akkucsomag esetleges cseréjének az ára dobja meg a végösszeget, ám ne feledjük, hogy ez az alkatrész a legtöbb modern villanyautóban különösen védett helyre került, így jóval gyakoribb, hogy egy belsőégésű motoros jármű szenved olyan balesetet, ami miatt motorikus javításokat is eszközölni kell rajta.