Tényleg drágább a villanyautók javítása?

Alig kerül többe a balesetes villanyautók javítása a hagyományos autóknál, kivéve a Teslákat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig haladja meg az elektromos autók átlagos baleseti kárának javítási költsége a belsőégésű motoros társaik hasonló helyreállítását egy friss felmérés szerint, egyetlen villanyautó-gyártó kivétel ez alól.

A köztudat szerint jóval drágább a villanyautók javítása egy baleset után, mint a belsőégésű motoros konkurensek esetében. Ez azonban tévedésnek tűnik az Automotive News kutatása szerint. Egy fontos kivétel akad azonban, ami a tévhit alapja, ez pedig nem más, mint a Tesla. Átlagosan ugyanis 1347 dollárral, azaz nagyjából félmillió forinttal kerül jelenleg többe az összetört Teslák helyreállítása a hagyományos modelleknél az amerikai adatbázis szerint, míg a teljes villanyautó spektrumot nézve ez az összeg mindösszesen 269 dollár, ami még a százezer forintot sem éri el.
Hirdetés
Az Automotive News szakértője szerint a Teslák esetében rengeteg elektronika került a gyűrődőzónákba, illetve egyéb, kisebb ütközésekkor is veszélyeztetett helyekre, elsősorban ez dobja meg a költségeket egy baleset után. Fontos azonban megjegyezni, hogy a felhasznált adatbázisokban minden sérülés benne van, a legkisebb koccanástól a totálkárig, egy parkolós összetolatás esetén pedig a legtöbb esetben a hajtáslánctól teljesen független a kárösszeg. Jóval ritkábban fordulnak elő komolyabb balesetek, ahol az akkucsomag esetleges cseréjének az ára dobja meg a végösszeget, ám ne feledjük, hogy ez az alkatrész a legtöbb modern villanyautóban különösen védett helyre került, így jóval gyakoribb, hogy egy belsőégésű motoros jármű szenved olyan balesetet, ami miatt motorikus javításokat is eszközölni kell rajta.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?