Végéhez közeledik a Camaro élete?
Korábbi pletykák alapján a Chevy Camaro jelenlegi generációja 2024-ben búcsúzna, és nem kapna utódot. Ennek egyik oka, hogy nehéz helyzetben van a típus a hazai piacán. Magyarán nem eléggé kelendő. Az tavalyi harmadik negyedév alatt csupán 22 226 darabot adtak el belőle, ami a 2019-es év hasonló időszakához képest 39,6 százalékos csökkenés. Összehasonlításképp a Ford Mustangból még ebben a kemény évben is a kétszer ennyi fogyott az említett negyedév három hónapja alatt.
Nem fogy belőle az elvárt mennyiség
Ennek tudatában nem csoda, hogy felreppentek a pletykák, amelyek szerint a Chevy lemond a Camaróról. Ugyanakkor a gyár felől még semmilyen hivatalos megerősítés nem érkezett a típus sorsával kapcsolatban. Az ausztrál Wheel magazin viszont megszellőztette, hogy a tervek szerint két évvel meghosszabbítják a Camaro életét, apró frissítésekkel tartva fent az érdeklődést iránta, 2026-ig. Ami biztos, hogy az ausztrál Supercars bajnokságban a GM Special Vehicles fejlesztette versenyváltozat 2022-ben is részt vesz majd, azonban ebből még nem következik, hogy 2024-ben nem nyugdíjazzák a Camarót.
2024 helyett talán csak 2026-ban búcsúzunk a Camarótól
A GM sok mindent másképp csinál, mint a Ford vagy az FCA – kicsit olyan, mintha háttal ülnének a moziban, de lehet, hogy ők csinálják jól(?)… A Blazer típusnév újbóli előhúzása egy tucat SUV-ra sokakból váltott ki ellenérzéseket, miközben a konkurenciánál ott a varacskos disznó-duó, a Wrangler és a Bronco… És akkor ott vannak az elektrifikációs törekvések, amikben finoman szólva sincs átfedés a három mamut között…
Az lehet az egész mögött, hogy a GM-et egy hölgy vezényli és ennyire más lehet egy női nézőpont? Másra nem tudok gondolni…