Tényleg az autóipar egyik legnagyobb hazugsága a Cybertruck?

Több évnyi ígérgetés után elkészült a Cybertruck, de rengeteg helyen "sántít" a Tesla csodajárgánya

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Csütörtökön az első szerencsés tulajdonosok átvehették Elon Musktól a Cybertruckokat, de az eredeti tervekhez képest szinte minden másképp alakult, ráadásul időközben az ára is az egekbe szökött.

A Tesla pickupját már az első pillanattól kezdve hatalmas figyelem övezi, hiszen a szögletes külseje nem épp autóformájú, a nem mindennapi megjelenést pedig sikerült egy azóta emblematikussá vált bemutatóval megspékelni még 2019-ben, amikor a törhetetlenként bemutatott ablakot egy vasgolyóval csúnyán meggyalázták. Az azóta eltelt 4 évben csupán a megjelenés folyamatos halasztásáról lehetett hallani, idén viszont már biztató irányt vett a történet, hiszen júniusban elkészült az első példány az amerikai gyárban.
Hirdetés
Szűk fél évvel később pedig az első megrendelők is átvehették a cégvezér Elon Musktól a saját pickupjukat, viszont a kész termék egészen más lett, mint amit ígértek - legalábbis a lemezek alatt. A Cybertruck ugyanis nagyrészt megtartotta a prototípus formatervét, csak apró finomításokat hajtottak végre rajta.
Hirdetés
A lényeges különbségeket az árban és a nyers számokban kell keresni. 2019-ben, amikor elérhetővé vált az előrendelési felület a Tesla oldalán, a belépő szintet jelentő hátsókerekes kivitel neve mellett egy 39 900 dolláros (akkori árfolyamon 12 millió forintos) árcédula szerepelt. Akkor a márka akár 402 kilométeres hatótávot, és 6 másodperc körüli 0-100 értéket ígért ehhez a csomaghoz. A hatótáv az évek alatt nem változott, és a jelenlegi adatok alapján is 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a Cybertruck, csak éppen az ára közel a duplájára emelkedett, hiszen most 61 ezer dollárt (mai árfolyamon 22 millió forintot) kérnek a belépő szintért, és ennek gyártását 2025-re ígéri a márka. A középutat jelentő összkerékhajtású kivitel esetében is mire gyártásba került az autó, már vastagabban fogott a toll az árcédulán. Eredetileg 50 ezer dollárra (akkori árfolyamon 15 millió forintra) saccolták, jelenleg viszont 80 ezer dollár (28 millió forint) a vételár. Persze, itt sokkal könnyebben emészthető a drágulás, hiszen a kész modell sokkal jobb mutatókkal rendelkezik, mint azt eredetileg vázolták. A bemutató idején 483 kilométeres hatótávot predesztináltak, a kész modell mellett viszont 547 kilométer szerepel a honlapon. Ezzel együtt a 100-as sprintből is sikerült faragni egy keveset, hiszen az eredeti 4,5 másodperc helyett a Tesla állítása szerint 4,1 alatt is képes elérni álló helyzetből a 100 km/órát.
Hirdetés
A legnagyobb csalódást viszont egyértelműen a csúcsváltozat jelenti. A Cyberbeast névre keresztelt kivitel már három villanymotorral dolgozik, eredetileg 805 kilométeres hatótávot és 6350 kilogrammos vontatási kapacitást ígértek. Ezzel szemben a valóság csupán 515 kilométer, és a vontatási kapacitás sem haladja meg az 5000 kilogrammot. Hiába sikerült azonban mélységesen alulmúlni az ígéreteket az árban ez nem igazán látszik, hiszen az eredeti 70 ezer dolláros (akkori árfolyamon 21 millió forintos) árcédula helyett ma egy 100 ezres fogadja a vásárlókat. Persze fontos kiemelni, hogy az elmúlt években a koronavírus és a gazdasági válság okozta megpróbáltatások miatt nehéz is lenne az öt évvel ezelőtti áron kínálni a Cybertruckot - ezt maga Elon Musk is elmondta - ellenben elkeserítő látni, hogy a grandiózus ígéretekből alig valósult meg valami, de valószínűsíthető, hogy a nem mindennapi pickup már csak különcsége miatt is kelendő lehet az amerikai piacon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Tényleg az autóipar egyik legnagyobb hazugsága a Cybertruck?

  • 2023.12.01. at 12:38
    Permalink

    Ezen az autón kívül nincs sehol egy árva logó, embléma, típusjelzés, semmi? Legalább a logót nem kötelező lenne feltüntetni? Vagy valahol ott vannak ezek, csak én nem veszem észre? 😀 Oké, hogy bárhova tennék, rontaná az összképet, de azért na… 😀

    Amúgy király a gép, a Rivian és a Hummer EV is az, a Scout is jó lesz, ha összejön a VW-csoportnak. Hátha még a Bollingerből és a Lordstown Endurance-ből is lesz valami…

Vélemény, hozzászólás?