Tényleg a roadsterek királya? – Mazda MX-5 teszt
Mazda MX-5 G184 Revolution teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem csak a roadsterek királyának, de egyenesen az élményautók császárának a címére is pályázhat az MX-5. Legalábbis a nagy sorozatban gyártott járművek között.
Ami nagyon fontos még: a Soul Crystal Red fényezés. Hat másik színnel is kérhető, de kizárólag ez a mélyvörös képes igazán jól kiemelni az autó vonalait.
Bár az is igaz, hogy ez a legdrágább a maga 179 900 forintos árával. Ha egy autóra nem szimplán közlekedési eszközként tekintünk, akkor oldalnézetből azt látjuk, ami minden benzinvérű álma. Hosszú orr, ami a hosszában beépített motorról árulkodik és rövid, kicsit felfelé ívelő far. Sarkokba tolt kerekek és hátsókerék-hajtás, Torsen diffivel. Igazából tök egyszerű a recept, kár, hogy csak kevesen tartanak a palettájukon ilyesmit.Most összesen 184 lóerővel gazdálkodhat a vezető, ja és majd’ elfelejtettem, ez bizony egy szívó benzinmotor! Kihalófélben lévő technika, de a Mazda makacsul ragaszkodik hozzá a legnagyobb örömünkre.
A maximális teljesítményt 7000-es fordulaton adja le, amiből kitűnik, hogy lehet és igényli is a pörgetést. Érces ordítása vérpezsdítő és közben valóban érezni a lóerőket, a farát bármikor képes kitolni, ha a vezető úgy akarja. Ráadásul mindvégig kontroll alatt tartható, még kikapcsolt menetstabilizálóval is. Nincs benne semmi félelmetes, csupán a színtiszta, aggódásmentes öröm. Persze a 205 Nm forgatónyomaték is fontos, ha nem fontosabb, mint a lóerők száma, és ez már 4000-es fordulatnál megérkezik.Az anyagokba, az ergonómiába viszont nem tudok belekötni. Minden korrekt.
Esetleg a tárolóhelyek hiánya lehet zavaró, de csak az első bálozó roadsterezőknek. A két ülés között azonban lenyitható egy kisebb tárolórekesz ajtaja, ami segít elnyelni az apró-cseprő dolgokat. A csomagtérbe se tervezzen senki nagy rámolást. A 130 liter csak a legszükségesebb dolgok bepakolásához elég. Muszáj még megemlítenem a tetőt. A kabriók esetében mindig fontos szempontként bukkan fel, hogy mennyi idő alatt záródik és nyílik, illetve hány km/h tempóig képes nyitni/csukni az elektronika. Hát a Mazdában ezt saját kezűleg kell megoldani, de annyira egyszerű a dolog, hogy ha valakinek ez 5 másodpercnél többet vesz igénybe, akkor tuti valahova máshova figyel és megállt a mozdulat közben.Árak
Tesztmodell alapára
8 689 900 Ft (2019.07.13.)
Tesztautó ára
8 869 900 Ft (2019.07.13.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 7000 1/min-nél
Nyomaték:
205 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
Végsebesség:
219 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3915 mm
Szélesség:
1735 mm
Magasság:
1230 mm
Saját tömeg:
1113 kg
Össztömeg:
1260 kg
Tengelytáv:
1210 mm
Karosszéria-kivitel:
kabrió
Csomagtér:
130 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belmagasság elöl:
900 mm
Ülőlap hossza elöl:
550 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1460 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
270-460 mm
Csomagtér hossza:
540 mm
Raktérnyílás szélessége:
800 mm
Raktérnyílás magassága:
350 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
205 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
135 kW (184 LE) 7000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
219 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
CO2-kibocsátás:
156 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
68 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
73 dB(A)
Én a Mazdékkal eddig kivétel nélkül úgy jártam hogy a lelkes cikkek által gerjesztett elképzelésekkel elmentem kipróbálni, aztán a legenyhébb esetben is csalódottan távoztam, sem az ár sem a tudás tekintetében nem hozta.
Az Mx5 sem volt más. Egyszerűen túl szűk nem éreztem jól magam benne, folyton az volt az érzésem hogy az ablakkeret a szemöldökömet birizgálja (persze nem, csak a komfortzónámon belül volt).
Az ár pedig tipikus japán, elméleti árakhoz igazítják minden nagyvonalúság nélkül. Aztán a valóságban meg esetleg koppannak. Persze főleg a vevő koppan akit becsaltak a 23.000-es alapárral és nem érti hogy miért kerül most kedvezményekkel 30.000-be.
Viszont most a belgáknál van egy Gion nevő edition ami felettébb stílusos kicsit a régi MB Memories-ra hasonlít, amelyek árai már 2 éve fölfelé tartanak a használt piacon (és példátlanul korán “padlóztak” 10-14 év után már emelkednek), dacára hogy többségük 1.6os mocival készült.
A ló és lovas egységével mázlid volt 🙂
“Egyszerűen túl szűk nem éreztem jól magam benne, folyton az volt az érzésem hogy az ablakkeret a szemöldökömet birizgálja (persze nem, csak a komfortzónámon belül volt).”
Kétségtelen, ez nem SUV.
Lehet, hogy klausztrofóbiád van…