Egy tankkal és feltöltéssel 2000 kilométer? A BYD ezt célozza!
Magyarországon jelenleg a BYD kizárólag elektromos autókat értékesít, viszont más piacokon konnektoros hibridek is a kínálat részét képezik. Ezek már most is nagy hatótávokat kínálnak, viszont úgy hírlik, a kínaiak ezt is új szintre emelik. A nemrég napvilágot látott információk szerint a jövőre érkező, ötödik generációs PHEV rendszerben oly mértékben fejlesztik a belsőégésű-, illetve az elektromos motort, hogy az akkumulátorral kiegészítve akár a 2000 kilométeres hatótáv sem lesz elképzelhetetlen - olvasható az Autocar hasábjain.
Már azt is tudni véli a portál, hogy a nagy hatótávú autók a 4.0 ePlatformra épülhetnek, csakúgy mint a következő generációs tisztán elektromos meghajtású BYD modellek, ám azt nem részletezték, hogy a 2000 kilométerhez mekkora üzemanyagtank és akkumulátorkapacitás fog társulni, ám a BYD már most is forgalmaz olyan PHEV modelleket, amelyeknek a tisztán elektromos hatótávolsága 200 km körül alakul.
A negyedik generációs PHEV modellek egyik legújabb, és legkelendőbb képviselője a a Kínában értékesített Song Plus, amelynek szívét egy 109 lóerős, 1,5 literes, négyhengeres erőforrás adja, a villanymotorral kiegészülve pedig az összteljesítmény 175 lóerő. Kétféle akkumulátor érhető el hozzá: egy 8,32, és egy 18,32 kilowattórás, utóbbival (és a 60 literes üzemanyagtankkal) akár 1151 kilométeres hatótáv is megoldható a kínai CLTC ciklus szerint.
Itthon a márka legújabb képviselője a Seal U