Teljesítménykúrára küldték az Aston Martin limuzint

603 lóerőt mutathat fel az Aston Martin Rapide AMR

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lassan eljár az Aston Martin Rapide feje fölött az idő, hiszen már nyolc éve csábítja a vásárlókat. Valószínűleg hamarosan utódot kap, ám addig is előrukkoltak egy izmosított változattal.


Idős mivolta ellenére a Rapide a második típus az Aston Martin palettáján, amelyik AMR változatot kapott. A rövidítés az Aston Martin Racing kifejezést takarja, amellyel a teljesítménykúrán átesett és a márka vérbeli versenyautóihoz hasonlító modelleket jelölik. Az átalakítások pedig nagyon jól sikerültek, hiszen már messziről felismerhetők az AMR változatok.
Hirdetés

A Rapide esetében is ugyanez a helyzet. A 21 colos felnik, és a rajtuk feszülő Michelin Super Sport abroncsok árulkodóak, ahogy közelebb érve a karbon-kerámia fékrendszer alkatrészei is az elöl 400 mm átmérőjű tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel, hátul pedig a 360 mm tárcsákkal és a négydugattyús nyergekkel. Az új aerodinamikai elemek, valamint a tíz milliméterrel alacsonyabb és merevebb felfüggesztés szintén jól látható a szakavatott szemeknek. A splitter, a küszöbök, a diffúzor és a csomagtér-ajtó peremén díszelgő légterelő is szénszálas műanyagból készül, ahogy a hangsúlyos hűtőnyílásokkal rendelkező motorházfedél is. Az óriási hűtőrács az autó orrán pedig a kizárólag pályahasználatra fejlesztett Vantage AMR Pro modellt idézi, míg a nappali menetfény egyértelműen a Zagato változatokra hajaz.

A Rapide AMR mozgatásáról hatliteres, szívó V12-es motor gondoskodik, amely 603 lóerőt és 630 Nm forgatónyomatékot ígér a vezetőnek. A teljesítmény feltornázásához nagyobb szívócsonkot építettek be, optimalizálták a váltót és a négy kipufogórendszert, amely négy kivezetőnyílást kapott. A módosítások után a sportlimuzin vezetői 4,4 másodperc alatti 0-100-as gyorsulásra számíthatnak. Bár ezt a gyorsulást nem sokan tapasztalhatják meg, ugyanis csak 210 példány készül az autóból. Az első darabokat az év végén vehetik át tulajdonosaik, miután kiegyenlítették a 240 ezer dolláros (kb. 66 millió forintos) számlát.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?