Teljesítmény alapú és drágább lesz a cégautó-adó
Változik a cégautók adója, nem meglepően felfelé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az eddigi, igen egyszerű, csupán motorméret alapján variált, mindössze két kategóriás cégautó-adó helyét bonyolult táblázat veszi át.
Cégautó-adó 2012 [Ft/hó]
Teljesítmény (kW/LE) | 0-4 osztály (Euro2, vagy rosszabb) | 6-10 osztály (Euro3, Euro4) | 5, 14-15 osztály (Euro5, vagy jobb, gáz-, villany- és hibrid hajtásúak) |
0-50 kW / 0-68 LE | 16 500 | 8 800 | 7 700 |
51-90 kW / 90-122 LE | 22 000 | 11 000 | 8 800 |
91-120 kW / 123-163 LE | 33 000 | 22 000 | 11 000 |
121 kW / 164 LE felett | 44 000 | 33 000 | 22 000 |
Újdonság, hogy az új, a korábbiaknál minden esetben jelentősebb díjakat év elején egyben kell majd befizetni. Az év közben vásárolt autók időarányos adójának befizetésére 20 napjuk lesz a cégeknek, a korábbi tulajdonosok azonban a jelenlegi hírek szerint az autó évközbeni eladásakor nem fogják visszakapni a már befizetett díjakat. Utóbbi okból kifolyólag már idén év végén dömpingszerűen megindulhat a cégautók magánkézbe adása - útnyilvántartás vezetésével azokra is számolható el üzemanyag-költség, illetve kilométerenként 9 forintos átalány. A cégautó adó elkerüléséhez nem szükséges teljesen eladni az autókat, elegendő használójukat üzembentartóként bejegyezni - főként a magas adóval terhelt, idősebb autóknál esélyes, hogy a velük kapcsolatban elszámolt költségek szerényebbek, mint növelt adójuk.
Az új autóban gondolkozó cégeket a lízing felé terelheti, hogy 2012-től az EU irányelveknek megfelelően az adóalapból levonható lesz a lízingelt autók áfája.
Ezek teljesen hülyék, az intézkedéseikkel akkora költségvetési hiányt fognak generálni, amekkora az életben nem volt még.
Azt meg senki se gondolja, hogy azért emelkedtek 2012-ben az átiratási költségek, mert tízezrek fogják átiratni az autójukat magán névre a brutális nagyságu cégautóadó miatt!!!
Ezeknek teljesen elment az eszük. A fantasztikus intézkedéseikkel akkora költségvetési hiányt fognak csinálni, amekkora az életben nem volt.
Azt szeretném kérdezni ha az én mercedes vito tgk-m benzin-gáz üzemű 1995-ös 2300kcm ,akkor milyen besorolás alá esik?
Köszönöm előre is
Sziasztok!
Hol lehet átíratni a céges autót magánszemélyre és mik a költségei? Ha lehet akkor egy részletes leírást kérnék, hogy még időben el tudjam intézni, mert nem szeretnék befízetni egy ’93-as kocsira 1éves adót! 🙂 Köszi.
Minden olyan gépjárműre ami cég néven van,és nem teherautóként áruszállításra van bejegyezve a forgalmiban (szerintem)
Mire vonatkozik ? Személyautó ? Teherautó ? Terepjáró teherautó ?
nekem is a saját nevemen volt,de mivel kismillió papírt kellett volna kitölteni(útnyilvántartás,kiküldetési rendelvény vagy mi a szösz) inkább kifizettem a havi 7e és nincs a papírmunka,de 7e helyett 22e havonta? akkor inkább papírozok,csak az a kérdés,hogy elég e üzembentartónak lenni hozzá….
Cégautó adó elkerülése: Az egyik ismerősömnek kereskedelmi vállalkozása van, amihez kisteherautót használ. Nem vette a cég nevére a kocsit, hanem csak saját személyi tulajdonában maradt, ez által tud mentesülni az autót sújtó adótól.
Nem tudom,de a könyvelőm azt mondja,ez nem járható út,ő már kimazsolázta…vagy valaki másképpen tudja?
A cégautó adó elkerüléséhez nem szükséges teljesen eladni az autókat, elegendő használójukat üzembentartóként bejegyezni”
Ez azt jelenti, hogy maradhat a cég a tulaj, és egy magánszemély legyen az üzembetartó, ahhoz, hogy ne kelljen ilyen magas adót fizetni, vagy magánszemély legyen a tulaj, és cég az üzembetartó?
A cégautó adó elkerüléséhez nem szükséges teljesen eladni az autókat, elegendő használójukat üzembentartóként bejegyezni”
Ha jól értem, akkor a cég akinek a nevén az autó van legyen az üzembetartó, vagy egy magánszemély legyen az üzembetartó és maradjon a cég nevén?
Az én céges autóm 4-es besorolású, 55kw/73 Le ,viszont benzin-gáz üzemű…havi 22000 Ft-ot fogok rá fizetni???az azt jelentené,hogy évi 264000 Ft? annyit nem ér az egész autó…
Akkor mutasd meg azt a jó példát a teljes vagyonod államra ruházásával 🙂 Na de komolyan az eszem megáll ezektől az istenverte fideszes állatoktól! Mintha még nem húztak volna le elég bőrt rólunk, most húznak még egyet. A történet konklúziója pedig az, hogy aki teheti az építse a fekete gazdaságot, mert ha becsületes vagy, akkor bőrt is lenyúzzák rólad! Abban pedig végképp nincs semmi logika hogy az idős autókat adóztattják meg a legjobban, elvégre nem véletlenül használ öreg autót a kis-vállalkozás. Örűl hogyha azt is fenn tudja tartani, nemhogy még újabbat vegyen. Ez az ország egy vicc! Az államadóság csökkentése kapcsán meg csak annyit, hogy Antaltól Orbánig az elmúlt 20 évben nem kellett volna annyit lopni, s nem állnánk ilyen sz@rul!
alibiman: Na igen… nem csak a szlovák rendszám miatt éri meg kivinni egy céget. Érdekes módon tíz éve még mi jártunk ki vásárolni, és csillogó szemmel várták a forintot, aztán valahogy gatyába rázták magukat, és ma ők járnak ide vásárolni, bár a benzin ott is olcsóbb:D Ja, és azt a tíz évet már simán ránk verték, pedig fele ennyi adó van és tényleg átlátható. Innen is üzenem a narancs pártnak, hogy az a versenyképes gazdaság, nem az amit itt csinálnak…
Mielőtt valaki ezzel betalálna: én is utálom őket, de ez van.
A németeknél is van cégautó adó, nem is kevés, de ott mindenből vissza lehet igényelni az ÁFÁt. A szlovákokról ne is beszéljünk. Azok nyomják a legjobban.
Vannak esetek, amikor úgy számolható el költség a magántulajdonban lévő autóra, hogy arra ne kelljen cégautó-adót fizetni.
Nem tárgya az adónak az a magánszemély tulajdonában álló személygépkocsi,
o amelynek használatával összefüggésben a tulajdonos vagy a személygépkocsi magánszemély használója – költségei ellentételezésére – kizárólag kiküldetési rendelvény alapján [Szja tv. 7. §-a (1) bekezdésének r) pontja] kap költségtérítést, függetlenül a költségtérítés összegétől (az e jogcímen kapott költségtérítés ugyanis nem tekinthető a személygépkocsi utáni költségnek), kivéve, ha a költségtérítéssel szemben a magánszemély a személygépkocsi utáni költséget tételes költségelszámolással számol el;
o amelynek használatával összefüggésben a magánszemély – költségei ellentételezésére – kizárólag munkába járás címén [Szja tv. 25. §-a (2) bekezdésének b) pontja] kap költségtérítést, függetlenül a kapott költségtérítés mértékétől, a kifizetett költségtérítés ugyanis nem tekinthető a személygépkocsi utáni költségnek, ráfordításnak;
o ha a tulajdonos egyéni vállalkozóként az átalányadózást, az egyszerűsített vállalkozói adó (eva) szerinti adózást alkalmazza, ha fizetővendéglátó tevékenységére a tételes átalányadózást alkalmazza, és azután senki sem számolt el költséget;
o ha azt a tulajdonos a Számv. tv. hatálya alá nem tartozó eva-alanynak adta át használatra, feltéve, hogy a személygépkocsi után költséget, ráfordítást senki sem számolt el;
Nem kell adót fizetni továbbá a magánszemély által pénzügyi lízingbe vett (tehát a pénzügyi lízingelést végző társaság tulajdonában álló) személygépkocsi után sem, feltéve, hogy azután költséget, ráfordítást nem számolnak el (nem minősül a személygépkocsi utáni költségnek az, amikor a pénzügyi lízinget végző társaság a lízingbe adással kapcsolatban számol el költséget) [Gjt. 17/A. § (2)].
A cikkben szerintem valami nem stimmel. Én egyéni vállalkozóként az édesanyám nevén lévő autóra számolok el üzemanyagköltséget mint üzembentartó és fizettem a havi 15000 Ft cégautó adót, mert a könyvelő szerint csak így vagyok jogosult a költségelszámolásra. Tehát eddig feleslegesen fizettem?
Volt egy kis elírás, de a sorok, összegek ezek.
köszönöm.
Kimaradt egy sor a 70-90 KW
Újabb érv ami miatt megszüntetem a vállalkozásomat.
Ez az egész adófizettetési ötlet dömping csak azért van mert nem elegen ajánlottuk föl megtakarított pénzünket az államadósság csökkentésére. Tessék jó példával előállni!
A táblázatot nézve azt hiányolom, hogy hová tartoznak a 68 és 90 LE közötti kocsik, a 69 és 91 kW közötti teljesítményű kocsik, illetve a 11-13 osztályba sorolt kocsik. Vagy ezek lehet, hogy adómentesek?
Lehet, hogy a táblázatban vannak elírások?
Köszönöm a cikket, mindennap kapunk valami új adót ill. adóemelést.
A cikkben említett üzembentartói bejegyzés (magánszemély részére ) szerintem nem lesz elegendő az adó kikerüléséhez. A törvény szerint a gépjármű tulajdonosának kell az adót megfizetni.
Ha valakinek van erről pontosabb infója, ossza meg velünk.