Teljesen megújult a Bentley Continental GT
Világpremier: Bentley Continental GT 2018
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Pár nappal azután, hogy bejelentették a Bentley hazai forgalmazásának kezdetét, máris itt a Continental GT következő generációja.
2003-ban mutatkozott be a Continental GT, majd egészen 2011-ig kellett várni a Bentley sportkupéjának generációváltására. Új platformra viszont csak a most leleplezett harmadik generáció kerül. Dizájnfronton eléggé ellazultak magukhoz képest a britek, hisz bár megmaradt a klasszikus sziluett és vonalvezetés - így a védjegynek számító hátsó izmok is -, azért megfogjuk ismerni. Nagyobbak a lámpák, hangsúlyosabb a hűtőrács, továbbra is gömbölyű az orr. Karcsúbb, klasszikus sportautókat idéző a far, bumszli lámpáit finom ellipszis alakúak váltották, amik egyébként ugyanolyan formájúak, mint a duplakipufogó lejjebb. Az új Continental GT érdekes módon 1 mm-rel rövidebb és 1 mm-rel alacsonyabb, viszont 10 mm-rel szélesebb, ahogy annak egy grand tourernél lennie kell. A tengelytáv 10,5 centivel nőtt.
Bentley Continental GT - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Bentley Continental GT (2011-2017) | 4806 | 1944 | 1404 | 2746 | 358 |
Bentley Continental GT (2018) | 4805 | 1954 | 1405 | 2851 | 358 |
A brit luxusautó gyár sportkupéja teljes alumínium vázat kapott, utasterében pedig a legjobb anyagokkal dolgoztak természetesen. Ha még nem ültünk volna le a külső eleganciájától, az utastérbe huppanva az eltüntethető 12,3 colos infotainmenttől dobjuk el az agyunkat. Ha nem tetszik a képernyő, átfordíthatjuk óracsoportra, vagy épp minimalista fa betétre a műszerfal középső részét. Pazar.
Természetes bőr, kézzel csiszolt króm és újrahasznosított anyagok is felbukkannak. Minden Continental GT-ben 10 négyzetméternyi fát ültetnek, amit 9 óra alatt faragnak ki, persze saját kezűleg. Rendelhető lesz 16 hangszórós Bang&Olufsen hangrendszerrel, a Porschéból ismert Night Visionnel és egy sor sofőrsegéddel. Ha némi hasonlóságot vélünk felfedezni a Panamera és a Continental GT volánjai között, nem véletlen. Ugyanazt a Porsche által fejlesztett MSB platformot használják, ami egyébként az első tengelytől a motorblokk és a váltó érintkezéséig meghatározott.
Többek között az új szerszámkészletnek köszönhető, hogy bekerülhetett a Volkswagen-csoport 48 voltos mild hibrid rendszere is, amit itt nem csak a start-stophoz, hanem a jobb gázreakció eléréséhez is használnak. A bevezető modelleket a frissített 6,0 literes biturbós W12 motorral szerelik majd, amiket először párosítanak 8 sebességes DSG-vel. A 635 lóerő és a már 1350-es fordulattól elérhető 900 Nm elégnek hangzik még a 2244 kilogrammos saját tömeghez is, a britek szerint 85 kilóval könnyebb is a W12 változat. 0-100-as gyorsulása érthetően lehet 3,7 másodperc, csúcssebessége pedig 333 km/h.
Bentley Continental GT W12 (2018) - műszaki adatok
Bentley Continental GT (2018) | |
Emissziós norma | Euro 6 |
Hengerűrtartalom [cm3] | 5950 |
Hengerek száma | 12 |
Váltófajta/-fokozat | duplakuplungos / 8 |
Teljesítmény [LE] | 635 (6000) |
Nyomaték [Nm] | 900 (1350-4500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 3,7 |
Végsebesség [km/h] | 333 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 12,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 278 |
Saját tömeg [kg] | 2244 |
Alacsony terhelésnél 6 henger lekapcsolására és a benzinnyomás visszafogására is képes a legnagyobb TSI motor, a módválasztó Dynamic Ride módjában feszesebb futást, jobb irányíthatóságot és a kipufogó szelepeinek köszönhetően akár sportosabb hangzást is kaphatunk. Légrugók gondoskodnak majd a hajós libegésről és a sportos tartásról is. Az új Continental GT gyártása még idén elkezdődik, az első autókat 2018 elején szállíthatják le. Előtte várhatunk egy nemzetközi debütálást a Frankfurti Autószalonon.