A kisautókra fókuszálhat a jövőben a Citroën
A Citroën az európai gyártók élmezőnyébe tartozik, ha megfizethetőbb villanyautóról van szó, hiszen
a tavaly leleplezett e-C3 nem csak Franciaországban, de többek között
itthon is olyan árcédulát kapott, amellyel fel tudja venni a versenyt a kínai hódítókkal szemben. Thierry Koskas, a vállalat vezérigazgatója szerint ebbe az irányba kell továbbmenniük, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jövőben főként a kompakt- és kis autókra helyezik a hangsúlyt. A sorok között az olvasható ki a márka első emberének szavaiból, hogy a jelenlegi zászlóshajónak számító C5 X a generáció végén utód nélkül távozik a modellpalettáról. Bár egyértelműen ezt nem mondta ki, az Autocarnak adott interjújában kifejtette, hogy nem igazán látja a piacát, bár gyorsan hozzátette, "nem fogy olyan rosszul".
Jelentősen leegyszerűsödhet a kínálat
Koskas kifejtette, hogy a jövőben csupán 5-6 modellben szeretné maximalizálni a márka az európai modellpalettáját. Viszonyításképpen jelenleg a C3, C3 Aircross, C4, C4 X, C5 Aircross, és C5 X szerepel a konfigurátorban a Berlingo és SpaceTourer haszongépjárművek, valamint az aprócska Ami mellett. Bár a Citroën marad a Stellantison belül az egyik megfizethetőbb márka (ezért nem állnak le a hibrid és belső égésű motoros járművek gyártásával) nem mostanában érkezik az e-C3-nál is olcsóbb villanyos alternatíva. Ennek oka igencsak egyszerű: hiába lenne kisebb, az előállítási költsége nagyjából ugyanannyi lenne, így a vételárban sem lenne jelentős különbség.
A Stellantis Daciája akarnak lenni. Az meg szinte már lejárt lemeznek tekinthető, hogy a franciák újra meg újra lebőgnek mindennel, ami nagyobb, mint egy kisautó(nem csak a Citroen, a másik kettő is, a DS meg egy döglött márka, esélye nincs rá, hogy kitörjön)…
Ez igy túl sarkos megfogalmazás, miért akarna egy 100 éve létező gyártó egy szocialista múltra visszatekintő márkát másolni? Általában aki Citroent vesz az nem akar más autót venni. Az viszont igaz, hogy egy ilyen választékkal rendelkező konszern is egyszerűsít, ez hozza a nyereséget.
A C5 x pedig kifejezetten jó autó, hasonló sincs más gyártóknál.
Az Alfa is örülhet hogy még csak a Junior az első standardizalt modell, majd jönnek a többiek. A konszern pénzügyi eredménye pedig az igazukat bizonyítja.
Bízom a Citroen, Alfa, Lancia fennmaradásában.