A McLaren utoljára 1979-ben szerepelt teljes szezonos csapatként az IndyCar világában
Öntsünk tiszta vizet a pohárba! Rengeteg pontatlan hír jelent meg a hazai sajtóban a McLaren bejelentésével kapcsolatban, úgyhogy nézzük meg, mi történt valójában! A McLaren lényegében bevásárolta magát egy már létező IndyCar csapatba. Nevezetesen a Schmidt Peterson Motorsports alakulatáról van szó, amelynek főszponzora az Arrow Electronics. Idén már a McLarennek is szórtak némi pénzt az F1-ben, miután a brit csapat újra próbálkozott az Indy 500-on. Ami csúf kudarccal végződött.
Idén kudarccal végződött az Indy 500-as szereplés
Ugye korábban az Andretti Autosport kötelékében indultak, majdnem szép eredményt elérve. Idén szintén egy partnercsapattal (Carlin), de nem olyan szoros viszonyban neveztek, mint Andrettiékkel. Önerőből pedig még magára a futamra sem tudták kvalifikálni magukat Fernando Alonsóval a kormánykerék mögött. Ám a csapat dicséretes módon nem adja fel. Ahogy korábban több szakértő is figyelmeztette őket, az Indy 500-at rendkívül nehéz, sőt, szinte lehetetlen úgy megnyerni, hogy az ember betoppan évente egyszer a szériába és bepróbálkozik. A McLaren megtanulta a leckét és jövőre a teljes szezonban indul. Két autóval.
De nem a nulláról építik a csapatot. Az SPM eszközeit, adatait és tudását felhasználva próbálnak sikereket elérni. Nagy változás így a csapat életében, hogy Honda motorról Chevyre váltanak. Ez pedig megpecsételi az eddigi versenyzők sorsát is. Marcus Ericcson és James Hinchcliffe is valószínűleg távozik az alakulattól. Hinchcliffe lehet könnyebb helyzetben, mert maga mögött tudhatja a Honda gyári támogatását. Valószínű, hogy a Rahal Letterman Lanigan Racing biztosít neki egy harmadik autót a csapatukban, de vannak még más lehetőségei is. A legutóbbi versenyen, Mid-Ohióban több csapatnál is látták megfordulni a kanadai mókamestert, aki nem mellesleg a széria egyik legnépszerűbb versenyzője. (Habár mire megjelenik a hír, lehet, hogy Hinch mégis bejelenti a maradását, mert ilyen pletykák is felbukkantak, mire az iromány végére értem).
Az IndyCar sorozatban V6-os, 2,2 literes, duplaturbós motorokat használnak. Chevy vagy Honda motorok közül választhatnak a csapatok, míg a karosszériát mindenki a Dallarától vásárolja. Tévhit, hogy nem lehet fejleszteni az autón, de a lehetőségek korlátozottak. A karosszériát például nem babrálhatják a csapatok, a motorszállítók pedig évente mutathatják be a fejlesztéseiket. A csapatok például a futómű meghatározott alkatrészeit fejleszthetik saját szakállukra
A McLaren érkezése nem jelenti Alonso érkezését is. Zak Brown, a McLaren részéről felajánlotta Alonsónak, ha teljes szezonban indul, akkor kap egy harmadik autót a csapatnál. Tehát magyarán nem Alonsóval tervezik a kétautós szezont. A legvalószínűbb a brazil Felipe Nasr érkezése, aki nemrég tesztelt is az SPM-nél, illetve a kanadai Nicholas Latifi léphet feljebb az F2-ből, akinek édesapja a McLarenhez köthető üzletember. Természetesen a csapat továbbra is kész bármikor autóba ültetni Robert Wickenst, aki azért küzd, hogy újra a saját lábain járhasson egy szörnyű baleset után. Viszont az SPM-nek idén van egy másik partnercsapata, a Meyer Shank Racing, akik valószínűleg így új partner után kell nézzenek. Nos, röviden ennyi a történet, hamarosan hivatalosan is bejelentik az immár Arrow McLaren Racing SP néven futó csapat versenyzőit.
A pilótapárosról még nem született végeleges döntés