Az előző modell csinos volt, a jelenlegi viszont tekintélyt parancsoló lett. Az új fejlesztéssel egész évben az elsők között szeretne autózni a Hyundai
Az első
hivatalos fotók után, végre teljes egészében, mindenféle álca nélkül, a hivatalos szponzormatricákkal láthatjuk a harmadik generációs Hyundai i20 WRC-t. A ráncfelvarrás igen jól sikerült. Egy még komolyabb és még vadabb külsőt kapott, amit a rikító narancs árnyalat még jobban kiemel. A koreai gyár még fiatal a világbajnokságban. Első győzelmüket motorsport részlegük otthonában, Németországban szerezték 2014-ben. Idén már négyszer végeztek a dobogón, és egészen a szezon utolsó ralijáig harcban voltak a konstruktőri világbajnoki címért.
A csapat központjában, Alzenauban, a három gyári pilóta és a tesztpilóta jelenlétében mutatták be a 2016-os i20 WRC-t
2015 elején a csapat egész éves teszt- és fejlesztési programba fogott, hogy már teljesen felkészülve állhassanak rajthoz a 2016-os Monte Carlo ralin. Az új generációs i20 a mai premiert megelőzően nyolcezer kilométernyi tesztet tudhatott maga mögött, és ezek során gyorsabbnak bizonyult elődjénél. A pilóták a kedvezőbb vezethetőségről is elégedetten nyilatkoztak. Az 1.6-os turbós motor Magneti Marelli SRG motorvezérlést kapott, ami a szokásos 300 lóerőt és 400 Nm-t küldi mind a négy kerékre a 6 sebességes szekvenciális váltón keresztül. Murván 15, míg aszfaltos futamok alatt 18 colos felniket fog hajtani az új WRC.
A Hyundai Motorsport a 2016-os rali világbajnokság minden egyes versenyén három autóval áll rajthoz: ezeket Dani Sordo, Hayden Paddon és Thierry Neuville vezeti a teljes évadban. A csapat Monte Carlóban két darab új generációs i20 WRC-vel, valamint egy előző szériás versenyautóval kezdi harmadik évadát, később a Svéd Ralitól fogva három egyforma autóval javítják esélyeiket. A holland Kevin Abbring továbbra is a csapat tagja marad tesztpilótaként. Abbring egyes WRC futamokon is részt vesz majd egy negyedik autóval, ám elsődleges feladata az, hogy a 2017-es autó fejlesztéséről, valamint az R5 tevékenységekről gondoskodjon. Ugyanis egy R5 változat is készül majd az i20-ból, amivel egy újabb bajnokságban mutathatja meg magát a koreai gyár. A néhány héten belül színre lépő versenyautó 2016 első felében zajló fejlesztési fázisát a homologizáció követi majd.
Sok sikert kívánok a csapatnak. 2017-ben aztán egy újabb ellenféllel kell majd megmérkőzniük:
[url]http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/01/30/elkeszult_a_toyota_yaris_wrc/[/url]
Bizony, jó lesz ez:)