Az autópiac nem igazán kedvez manapság az egyterűeknek, hiszen a legtöbb nagycsaládos vásárló inkább SUV-ot szeretne, a hétülésesekre járó támogatás pedig hazánkon kívül nem sok helyen van. Így nem is lepődnénk meg, ha az egyébként mérsékelt sikereket elérő BMW 2-es Active és Gran Tourer egyterűek nem kapnának egyelőre utódot - az Automedia fotói alapján viszont, melyeket a Motor1.com publikált, szemmel láthatóan nem mondott le a BMW a kis családi autójáról.
Bár a hírek szerint a hétüléses Gran Tourer változat megszűnik, a kisebb Active Tourert még álcázva, tesztelés közben már lekapták a kémfotósok a Nürburgringen. Igazából logikus lépés a BMW-től, hogy megújítja a modellt, hiszen a nemrég bemutatott 1-es BMW egy vadonatúj elsőkerékhajtású rendszert kapott, a technológia tehát készen áll, hogy további modellekben is fel lehessen használni (persze a 2-es Active/Gran Tourer eddig is alapból fronthajtású volt). Ami viszont meglepő, hogy teljes "pilótafelszerelésben" tesztelik a kompakt egyterűt, ráadásul a Nürburgringen. Persze meg kell találni a jármű képességeinek határait, és a BMW tesztelőinek biztonsága is elsődleges szempont, de azért érdekes látvány - valószínűleg ez lesz az egyetlen 2-es Active Tourer, amit valaha versenypályára vittek.
M verzióra nem számítunk, de BMW lévén, a sportos vezethetőségben azért reménykedhetünk és M Sport csomag is biztosan elérhető lesz továbbra is. A dinamikához elég lehet egy kisebb, pörgős motor is, és bár az alapverzió elsőkerékhajtású lesz, a mostanihoz hasonlóan igény szerint összkerekes kivitelben is lehet majd kérni, amivel azért szépen lehet venni a kanyarokat. Ráadásul a képeket elnézve a stílus is a sportosság irányát képviseli majd (már amennyire egy egyterű ezt megteheti), az első fényszórók továbbra is morcosak, a légbeömlő veséi nagyobbnak tűnnek a jelenlegi generációénál, a visszapillantók az oldalablak tövéről az ajtópanelre kerülnek át, és az i4-eshez hasonló, új dizájnt kapnak a kilincsek is. Még a diszkrét tetőszpojler is megmarad, illetve a felnik is sportosan nagyok.
Nem tudjuk, mennyire végleges a jelenlegi forma, hiszen a sorozatgyártású verzió bemutatására is kell még bőven várni, de ezen a tesztpéldányon már nincsenek kipufogók. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenképpen elektromos hajtást kap a 2-es Active Tourer (bár ez sem kizárt), hiszen benzines és dízel motorokkal érkezik majd, esetleg még egy konnektoros hibrid is elképzelhető - inkább arra utal ez, hogy a mai trendeknek megfelelően nem lesz látható módon kivezetve az égéstermék, hanem a lökhárító alatt, a föld felé pöfögnek majd a gázok. Egy családi egyterű esetében ez még nem botrányos, még akkor sem, ha BMW, de ha már ez a kialakítás marad, akkor reméljük, semmilyen hamis kipufogó sem lesz, mint ami a versenytársakon előfordul.