Teljes elégedettség – Honda Civic 1.8 Sport használtteszt
Honda Civic 1.8 Sport, 2008 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kedden megígértük, most pedig itt van a piaci körképből eredeztetett használttesztünk, alanya egy keveset futott, príma állapotú, benzines Honda Civic.
Amint azt az eheti - fiatal, erős, 3 milliónál nem drágább ötajtósokat kereső - körképünkhöz fűzött kommentek is alátámasztják, a 2005-ben pályára lépett 8. generációs Honda Civic igen megosztó személyiség: imádják, vagy utálják. Őszintén szólva az 5. és 6. generációk rajongójaként engem soha nem fogott meg különösebben ez a verzió, többre értékeltem azok könnyű építését, agilis futóműveit, meg persze a családi autó VTi-kiadásába pakolt 160 lóerős 1,6-ost. A köztes, ötajtósként már-már egyterűs 7. - bár elődeihez hasonlóan megbízható járgány - azért már elég unalmasra sikerült, közben pedig az európai konkurensek dizájnban, ergonómiában és méreteket tekintve is nagyot ugrottak, így érthető volt, hogy a Honda szeretett volna nagyot dobni ezzel az újdonsággal.
Sikerült is nekik, a tojás láttán a magamfajta szkeptikusan elfordulók helyére pattant egy csomó új jelentkező, akikben addig fel sem merült, hogy esetleg ilyen autót vegyenek. Ütött az ékekkel tagolt gömböcforma, a sejtelmesen keskenyre húzott és átlátszó plexibetéttel bajusszá tett első lámpák csíkja, ugyanennek hátsó megfelelője, a kis szárnyacska a hátsó ablak előtt, a több részre osztott digitális műszerfal: a sas leszállt, és sokak figyelmét magával ragadta. A korábbi szériákhoz képest fontos változtatás volt, hogy a Honda Európának fejlesztette ezt a típust, Japánban és a tengerentúlon négyajtós szedánt és kétajtós kupét kínáltak.
A Tosijuki Okumoto által tervezett európai kivitelben a megjelenésén kívül, a legnagyobb változást az átszabott hátsó futómű jelentette: a kettős keresztlengőkaros megoldást egyszerűbb, de kompaktabb építésű csatolt lengőkarosra cserélték, ez, valamint az első ülés alá helyezett benzintank adta meg a kompakt külső méretek által meghatározott tér praktikus és tágas kihasználhatóságát. Fenekére nézve például ki gondolná, hogy 415 literes, duplapadlós csomagteret rejt, aminek kihasználhatóságát a trükkös hátsó ülések is növelik: tökéletesen síkba hajthatók, ha pedig valamilyen magas tárgyat kell szállítani, akkor a felhajtható ülőlap segít. A takarólemez alatti rekeszen kívül az oldalfalában is vannak lyukak, használaton kívül ott pihen a háromszög és az emelő.
Szélesre táruló ajtókon jutunk a komfortos, barátságos hangulatú utastérbe, kimondottan kényelmesek az alcantarára emlékeztető anyaggal borított ülések, kitűnő az ergonómia. A sofőrre állított első - fűthető - ülés mögött a sofőr nagyon kényelmesen fér el hátul, a lábtér is, fejtér is több mint kielégítő. Bár első látásra kicsit szétszórtnak tűnhet a zömükben kerek kapcsolók elrendezése, menet közben gyorsan kiderül, hogy mindez nem véletlen szeszély, hanem átgondolt tervezés eredménye, minden kézre esik, a piktogramok tökéletes támpontot adnak ahhoz, hogy mi mire való. Az S2000-es roadsterből átvett motorindító Start-gomb alapvetően fölösleges, de az autóval együtt ezt is meg lehet szeretni. Az egészből a legfurább a golyóscsapágyra emlékeztető váltókulissza, aminek egyenlőtlen kopása jól mutatja, hogy a főképp városi használatban melyik fokozatok dolgoznak a legtöbbet.
[kepallobal=370394]A szimmetria nem jellemző az autó belsejére[/kepallobal]
Kevesebb, mint 5 év alatt valamivel több mint 52 000 km ment bele, ez megfelel a városlakó átlagos autóhasználatának, emberünk ráadásul ugyanabban a kerületben lakik, ahol dolgozik, az arra alkalmas 7 hónapban pedig motorral csökkenti a város zsúfoltságát, a fogyasztást és a menetidőt. Munkája rendszertelen időközönként vidéki helyszínekre is szólítja, a tempomat segítségét ritkán veszi igénybe, út közben inkább a hátralevő kilométerek és az aktuális sebesség alapján várható érkezési időpont számolgatásával szórakoztatja magát. Pedig CD-s, rádiós hifi is van az autóban, aszimmetrikus, de jól kezelhető kivitelben.
És milyen vezetni? Nem rossz, sőt, kifejezetten kellemes. A kormány ultraprecíz, kettőnél nem fordul sokkal többet a két végállás között, a kuplung és a váltó párosa hondásan pazar, fékei hozzák, amit kell. Az 1,8-as i-VTEC benzinmotor is rendben van, ha olyan a kedvünk, 2000 fölé nem is nagyon kell pörgetni, de ha leszáll a lila köd, 4000 fölött a változó szelepvezérlés kellemes lendülettel húzza elő belőle a 140 lóerőt. Kulturált szórakozást kínál. A futómű a hírhedt elődökhöz képest valamivel puhább, érezhetően az volt a cél, hogy az autó határait feszegető sofőr mellett is elviselhető legyen a közlekedés.
Eddigi története során a kötelező szervizeken kívül csak fékbetéteket kellett cserélni: ehhez a tulaj finomkodónak nem mondható vezetési stílusa is kellett. A pedáloknak és a már említett váltókarnak szépen kijut a rángatásból, nagy gáz, nagy fék, hirtelen kormányzás, minden van a repertoárban, de még mindig némán, zörgések, meglepetések nélkül megy. Az évente letudott szervizlátogatások pár tízezer forintos költsége mellett eddig még csak benzinre költött: városban 9-10 liter közötti mennyiséget nyom le a Civic torkán 100 km-enként, országúton viszont, főleg, ha betartja a korlátozásokat (nem szokta) 8 alá is mehet, de igazából ez a kérdés egyáltalán nem érdekli. Az egyetlen pont, ahol bele tud, és akar is kötni saját autójába, az a szárnnyal kettényesett, törlőlapát nélküli hátsó ablak, amihez hozzájönnek még a vaskos C-oszlopok: tolatós helyzetekben nem árt, ha Fortuna nagyasszony is fogja a rükvercelő Civic-tulajok kezét.
Eddig 5 eseménytelen, boldogságban töltött év van mögöttük, és egy esetlegesen érkező újabb, nagyobb autó miatt sem biztos, hogy útilapu kerülne a pillanatnyilag 2,7-3 millió forint értékű Civic talpára, hiszen második autóként is gond nélkül szolgálhatna még kétszer-háromszor ennyit, úgy évben, mint kilométerben.
Egyetértek veled! Sztem is az a széria a legjobban sikerült. Fejlett futómű és motorok, jó formák, nagyon jó megbízhatóság. Egy rokonnak tavaly év végén vettünk egy 1.5ös angol 5 ajtóst, nagyon bejön 🙂 PEdig közel sem hibátlan az autó, de a mechanikája igen 🙂 Atom jó váltó, jó és finom futómű, kormányzás, alig fogyasztó motor, és úgy jár mint a doxa óra 🙂 KAsztni sincs szétrohadva, 17 éves. Van persze rohadás rajta. BElsej sem zörög, finoman fut. És ki tudja hány km lehet benne 🙂
Gondolom, ha valaki nem Honda után ül át egy ilyen Civic-be akkor az azért teszi, mert tapasztalta, látja a különbséget hasonló kategóriájú más típusokhoz képest.
Nem egy rossz választás, végignézve a hazai kínálatot felszereltség/ár/érték/értékállóság szempontjából nem sok konkurenciája van.
Viszont elmondanám, hogy egy 98-as Civic 1,5 iLS VTEC Aerodeck után (amit 8 évig használtam és sajnos összetörött) csalódás!! Egy 2009-es ilyet vettem és használok,
de amennyivel újabb és elvárható lenne annyival nem jobb, tele van minden féle elektromos kütyüvel ami nem rossz, de nem ellensúlyozza a cikkben is említett futómű kialakításban történt visszalépést.
Az autó megbízható jó ahogy a régi is az volt, de azt hiszem mindent elárul, hogy 3 évig kerestem itthon olyat amilyen előtte volt, de nem találtam, most tudtam télen behozatni Németországból egy Civic 1,5 iLS VTEC Aerodeck-et és vissza fogok bele ülni… számomra az Autó és a Honda az a kocsi!
A 7esből is volt sedan és coupé. Az 5 ajtós pedig mindig is Európának készült, ez így van kb 20 éve.. A sedanokat nem forgalmazzák ny-EUban, csak keleten, meg portugália, görögo, és persze USA, kanada, Ázsia.
100e kmt városban? Pizzafutárkodsz?
Véleményem szerint a Civic nem pont városi autó, kompakt ez tény, de városi autónak nem nevezném.
Mára én is mondok egy szép számot: 5l városban, 180 ló turbó 5 henger benzin, de elment volna 4-el is csak nyomtam egy kövéret egyik lámpánál… 🙂
[i]„A nyomatékszegénység a lényege a takarékosságnak. 500Nm-el lehetetlen takarékosan vezetni, de „50”-el…! :)”
„Az agyonfojtott kocsi éppen a fogyasztás javítását is szolgája, városba tervezték!”[/i]
Ha már Honda, akkor amelyiket kimondottan városba terveztek, az éppen a Jazz. Évjárat 2002-2008 között. Az alapjárat fölött 2-300 fordulattal már adja a max. nyomatékának 80%-át. Ott lehet alacsony fordulaton idő előtt felkapcsolni, nem ugrik meg tőle a fogyasztás.
Nem volt Hondám soha sem,de az autók közül jó a megítélése a Hondának. Szinte kivétel nélkül ,mindenki strapabíró, tartós,megbízható autóknak tartja a Hondákat,ezért sem értem amikor valaki ilyet ír. „második autóként is gond nélkül szolgálhatna még kétszer-háromszor ennyit, úgy évben, mint kilométerben”. Szerintem egy ma átlagosan modern autónak is ki kell bírni legalább 500 ezret nagyobb hibák nélkül,gondmentesen. Egy 3-as golf ma átlagosan kb. minimum 200 ezer fölött van és azok 10-15 évvel idősebbek,mint a tesztelt Honda és egy átlag 3-as golf sem egy pénznyelő autó.
Lehet ,hogy csak én vagyok ezzel így,ha aki ma 3 milliót vagy többet kiad egy autóért azért adja ki,hogy ,ha szükséges hosszabb távon is szolgálja. Úgy gondolom a tesztelt Civic 20 éves koráig és 500 ezer km-ig mindenféle nagyobb baj nélkül simán futni fog,ha nem valami autó gyilkos kezei közé kerül.
Minél nagyobb a dugó, annál jobb a fogyasztás – nálam. Amint lazul a forgalom egyre több lesz a piros lámpás nagy fékezés, több a nagyobb gyorsítás is, a hibernációból viszatért őrülten száguldozók is rontják a fogyasztást, mert kiszámíthatatlan lesz miattuk is minden. Az a szitu már inkább a városi sport. (Az is jó, csak nem a fogyasztásnak! Kedvencem amikor nem váltok 2-esnél nagyobb fokozatba. Az szuper jó érzés lámpától-lámpáig – ajánlom mindenkinek!;)
Egyébként csak ezzel a kocsival lassan 100k-t lenyomok, szinte csak városban, így tudom mit beszélek. Az agyonfojtott kocsi éppen a fogyasztás javítását is szolgája, városba tervezték! A neve is nem véletlen ‘polgári’, azaz Civic!
Városban sosem fogod 6.5 literrel üzemeltetni. Nálam 90 % országút és ha pöcsölök akkor sikerül 6.8-at kihozni belőle óra szerint, ami alsó hangon is 10%-ot csal! Városban a rengeteg lámpával és a képtelenek egyenletesen haladni sofőrökkel körbevéve felejtsétek el a 6.5 litert. Bőven nem fog összejönni. Pláne a 14-es környezetvédelmis agyonfojtott motorral!!
Nem volt szó a nem sportolásról, itt a városi fogyasztást írtam le. A nyomatékszegénység a lényege a takarékosságnak. 500Nm-el lehetetlen takarékosan vezetni, de „50”-el…! 🙂
Városon kívül pedig hamar megjön az erő minden fokozatban. (Bár felesleges végigváltogatni, amikor elég minden 2. is.)
Időnként 6-ban, autópálya tempónál szinte el kell venni a gázt, mert magától el kezd gyorsúlni, amikor a VTEC kapcsolás éppen bekövetkezik… Ez eléggé rémisztő lehet kezdetben. 🙂
Ott volt (lesz) a Type-R – lehet tovább álmodni! 🙂
Álmatlanságban szenvedőknek Civic tekintetében pedig ajánlom a hamarosan induló WTCC-t Michelisszel…
tök jó..valaki vesz e ilyen Civic-et, ami sztem a sportosságról szól, és spórol az üzemanyagon..azaz pont a sportosságot nem használja. Szerencsétlen alul nyomaték szegény motor meg kinlódik a minél előbb felváltással…az alacsony fordulatszám a magasabb sebességfokozat miatt nem feltétlen egyenlő az alacsonyabb fogyasztással..
Azért nekem nem ez lenne álmaim Civic-je, pedig szívesen cserélném a Jazz-em egy ehhez hasonlóra.
Néhány teljesen szokásos takarékos dolog… (csillaggarázsból indulva, utanként 8-12km)
Nincs különösebb autó melegítés,
minél előbb felváltani a (leg)magasabb fokozatba, városban is,
kiszámítani a forgalmi változásokat,
lehetőleg keveset fékezve haladni,
tempomatot használni, ahol lehet,
szabad, üres sávba váltani,
a fordulatszámot 1000-2000 közt tartani,
de gyorsításkor lehet magasabb is rövid időre, sőt,
guminyomást a megfelelően ‘magas’ tartományban tartani,
nem versenyezni idiótákkal a piros lámpa felé haladva,
hanem messziről motorfékkel közeledni,
„egyéni trükkök”,
stb.
Így gyak. szinte mindegy, hogy tél van-e vagy nyár – eredmény 5.5-6.5 l százon városban! 🙂
1.3-as Swift is megeszik télen városba (rövid használat 4-5 km) 8.5-9 litert simán! És az csak 1.3-mas nem 1.8as!!!! nyáron 6.7 a város.
Ideális körülmények között, alig gyorsítva, kevés lámpával persze megvan a 6,5, de normál használatnál nincs. Volvom is tud 5 hengerrel turboval 6-8 L városban, odafigyelve, de ez csak pillanatnyi fogyasztás, de télen bejárásnál 13-15 is lehet. Átlag oylan 10 körül van. Ezért kérdeztem, hogy csinálja a kolléga, mert ha felfűtött motorral indul garázsból és olyan útvonalon megy, ahol sehol sincs lámpa, közben lehelgeti a gázpedált, akkor rendben, de normáls (hideg motor-bemelegedés-lámpától indulgatás- jó ritmusban) használatnál 5km-t feltételezve van az 8-9 is. körülmények nagyon számítanak, nem szeretem az ilyen benyögök egy számot, jó keveset, és többi embert leólomlábózom.
Városba nyáron is sztem ink 8, 8.5!!!
Kijön az 6.5-ből nyáron, üzem meleg motorral. 🙂 A Jazz, ahol minden a takarékosságról szól, nyáron országúton elmegy 5 liter alatt is, de télen rövid távokon városban 8, havat gyúrva a kerekei alatt rövid távokon, hogy fel sem tud melegedni 9 liter.
Megkérdezhetem, hogy hozod ki a 6,5L városban? Mi a technikád?
Jó ami jó!
A 9-10 l-es városi fogyasztás csak az ólomlábúak luxusa, én nem engedhetem meg magamnak a 6,5 l-nél magasabbat – mert tudja azt is! 🙂
Jó ami jó!
A 9-10 l-es városi fogyasztás csak az ólomlábúak luxusa, én nem engedhetem meg magamnak a 6,5 l-nél magasabbat – mert tudja azt is! 🙂
A legfrissebb Civic nekem nem jött be,de a tesztben szereplő generáció az nagyon!
A pengés forma még ma is futurisztikus-egyedi,vonzza a tekintetet.A beltér szépen kidolgozott de az űrhajós műszerfal szerintem kissé túlspilázott….,ízlés dolga.
A különleges kaszti alatt persze ez is”csak”egy Honda.Tehát a benzines pörgős és örök életű,a szerkezet tartós,minőségi és megbízható.