Teljes bukás a villanyautó? Már a gyártók is szkeptikusak
Hibrid helyett inkább a belsőégésű motorok fejlődnek a közeljövőben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A KPMG által készített felmérésből az derül ki, hogy lassan már maguk a gyártók is belátják, rövid távon jobban megéri a belsőégést fejleszteni.
Szép lufit keltettek hibrid és elektromos modelljeikkel a gyártók az elmúlt pár évben, de úgy tűnik, belátták, hogy korai volt rohanni, s most már maguk is elfogadják, egyhamar még nem az elektromosságról fog szólni az autózás. A KPMG könyvvizsgáló, adó- és pénzügyi tanácsadó cég tavaly novemberben készített egy felmérést, mintegy 200 vezető pozíciót betöltő autóipari szakember bevonásával, s ez alapján az derült ki, hogy a hibrid és elektromos autók részaránya még legalább egy évtizedig nem fogja felülmúlni a 15%-ot világszinten. A megkérdezettek egynegyede elárulta, hogy cégük a következő öt év során még biztosan a belsőégésű benzin- és dízelmotorok leméretezésébe és hatékonyságuk növelésébe fogja a legtöbbet befektetni, s közel háromnegyedük úgy nyilatkozott, hogy a hagyományos motorok fejlesztésével sokkal jobb eredményeket tudnak elérni a takarékosság és a CO2-kibocsátás csökkentése terén, mint bármilyen elektromos hókuszpókusszal.
"Ha megnézzük az új autók jelenlegi fogyasztási adatait, nyilvánvaló, hogy a gyártók folyamatosan és jelentős mértékben fokozzák a motorok hatékonyságát. Tisztán látszik, hogy a belsőégésű motor még jó darabig köztünk marad" - nyilatkozta a KPMG nevében Gary Silberg a Detroit Newsnak. Az is kiderült, hogy az autógyártók inkább meglévő gyáraik fejlesztésébe fektetnek szívesen, közel 64%-uk számolt be ilyen tervekről, pedig tavaly csak 55%-uk adott hasonló választ erre a kérdésre. A vezetők azt is megjósolták, mely cégeknek van a legjobb esélyük globális piaci részesedésük növelésére a következő öt évben: nem meglepő módon a Volkswagen Csoportot, a Hyundai-Kiát és a BMW AG-t jelölték meg a legtöbben a piac favoritjainak.
Ja, és sokan vannak olyanok, akik blokkolják a számítógépükön a reklámok megjelenését. 🙂
Ezeket mind megértem, [b]de a felhasználási feltételek nem erről szólnak!!![/b] Pl. [i]„(Ez a majomfej vigyázz, hogy a szerk.-eket ne nagyon fikázza mert akkor tényleg repülne.)”[/i]
Szerintem ez kétélű fegyver. Egy antiszociális „majomfej” jelenléte kevés ahhoz, hogy csak a számszerűségre alapozott versenyhelyzeten javítson.
Az ugyan látható, mérhető, hogy a személyeskedő kommentek száma (kommentek száma) megnövekszik, de az már kevésbé mérhető, hogy a jelen neki köszönhetően kritikán aluli barbár állapotok miatt hányan állnak el a megszólalástól!
Meggyőződésem, kevesen teszik ki magukat az olyan alantas mocskolódásnak, amit s3000 művel. Inkább meg sem szólalnak.
10 éve fórumozok különböző helyeken, nem csak autós témában. Tapasztalatom, hogy amit itt művel ez a kis antiszociális majomfej, ennek 1/10-edéért is véglegesen távolítanak el fórumozókat…
Óriási harc megy a 3 legnagyobb autós portál között.
Persze a reklámozókért.
Bizonyítékként hogy melyik a legnépszerűbb csak a látogatási/oldalletöltési számokat lehet mutogatni.
+ Ez a majomfej vigyázz, hogy a szerk.-eket ne nagyon fikázza mert akkor tényleg repülne.
S3K
Te mekkora okádék vagy.
Hajrá Plugin hibridek !!!
Az állítás úgy igaz, hogy nem minden, hanem majdnem minden és nem ő hanem Te/Ti. A megoldás kézenfekvő: elhagy(od)játok az oldalt, és egy csapásra megszűnik a rengeteg webszemét generálása és a színvonal egyből rakétasebességgel fog emelkedni.
Ilyen áron kommenteket felpörgetni?
Milyen felpörgetés ez? Minden vélemény, ahol ő ott van, eszement személyeskedésbe torkollik.
Színvonal a béka s…gge alatt.
Miért te mit csinálsz? mikor támasztottá alá bármit is?
Te meg a hozzád hasonló hazudozók pontosan ezt használják ki, nyakló nélkül öntik be a baromságaikat a legminimálisabb érvelés és alátámasztás nélkül. A legnagyobb rombolást pontosan ezek az iqlight huszárok végzik, de szerencsére itt vagyok én, hogy a torkukra lépjek. 🙂
Én sem olvastam még tőle semmit amivel azonosulni tudnék, de gyanítom, hogy a kommentek felpörgetése miatt nincs kitiltva.
[i]„Szeretném ha s3000 felhasználót eltávolítanák az oldalról.”[/i]
Nem te vagy az első, aki ezzel előállt. Tudod hányan vetették ezt már fel előtted?
Szerintem valamilyen humanitárius ok miatt nem teszik.
Értelmes emberek ülnek a szerkesztőségben, kizárt, hogy ne látnák azt a rombolást, züllesztést, amit s3000 művel.
Ha a szívükön viselik ennek az oldalnak a sorsát, hidd el, nagyobb „fejfájást” okoz nekik ez a jelenség, mint akármelyikőnknek. Máshonnan ennek 1/10 -ede, akár 1/20-adáért is kitesznek embereket.
15+ éve? Akkor vajon miért nem mond soha konkrétumot? Max a forumokkal foglalkozik 15 eve. Bár azt is kétlem
[b]„De, én tökéletesen kompetens vagyok a kérdésben mivel 15+ éve foglalkozom vele,”[/b]
Óóó persze, a komputer billentyűzet mindent elbír. El lehet szórakozni vele…
Az én nagymamám is élne, ha meg nem halt volna… Tudom, Te űrhajós is voltál, Te voltál a Farkas Berci… :-))
[i]„…ennek eldöntésében nem te vagy a kompetens!!!! Úgy hogy csendben a minősítéssel!! Ezt hagy meg annak, akinek ez a szakterülete, tapasztalatai, mérési eredményei vannak e tekintetben…”[/i]
De, én tökéletesen kompetens vagyok a kérdésben mivel 15+ éve foglalkozom vele, úgyhogy ha valaki akkor én el tudom dönteni! Úgyhogy nem maradok csendben és nem hagyom hogy olyan botcsinálta önjelölt szobatudósok mint pl. Te, akik egyik baromságukat a másik után nyomják ezerrel és ezzel iszonyatos károkat okozva szennyezik a téveszméikkel az információs teret még több kárt okozzanak.
[i]„Én állítottam valamit, amit példákkal alá is támasztottam…”[/i]
Milyen példáról beszélsz, hogy szokás szerint a hasadra basztál és megtetted isteni kinyilatkoztatásképpen a legalább 60%-a dohányzik a magyaroknak hülyeségedet? Ha neked ez a példa, akkor én meg példaképpen leírtam, hogy ez marhaság! Teljesen korrekt voltam, a Te szinteden válaszoltam, régi elvem, hogy mindenki azt kapja ami neki jár! LOL! 🙂
Az hogy helyesen vagy nem helyesen mértem fel az dohányzás ártalmait, szemben a dieselkorom levegőben mérhető koncentrációjának egészségkárosító hatásával, illetve a kettő egymáshoz viszonyított arányát össznépességi szinten, ennek eldöntésében [b]nem te vagy a kompetens!!!![/b]
[b]Úgy hogy csendben a minősítéssel!![/b] Ezt hagy meg annak, akinek ez a szakterülete, tapasztalatai, mérési eredményei vannak e tekintetben, pl. egy ezen a területen dolgozó szakorvos. Én állítottam valamit, amit példákkal alá is támasztottam, de te semmit, csak azt hogy NEM. Ez így nagyon kevés.
A közszereplésről meg annyit, hogy ne kerüld meg a kérdést, mert egyszer csak meg fogsz lepődni, mint máshol már annyiszor.
Tisztelt szerkesztőség!
Szeretném ha s3000 felhasználót eltávolítanák az oldalról.
Az hozzászólások a köpködő irásai miatt hasznavehetetlenek. Meg kell nézni amikor két hétig nem irt kultúrált körülmények között zajlott a társalgás pontosabban információcsere és senki nem hülyézett senkit.
Kérném ezt megfontolni, nagyon sokat segitene ezzel sokunknak. Köszönöm.
[i]„A közszereplésnek meg megvannak a kritériumai, aminek a határait átlépni bizony ugyanolyan undorító, mint a dieselkorom.”[/i]
Meg bizony, de ha Te vagy a kutty89 nevű tapló taplóisztánból 🙂 ide behányja az egyik egetverő baromságát a másik után, attól még igen nehezen lehet meghalni, a dízelelek koromszennyezésétől viszont könnyedén, úgyhogy nem, egyáltalán nem ugyanolyan mértékű ártalmat okoz a kettő, de abban egyetértünk, hogy undorító, és én tűzzel-vassal írtom is! 🙂 Az arányokra akartad felhívni a figyelmet de ezen a területen látványosan rosszul méred fel azokat.
A rákkeltő azt jelenti hogy rákot okozhat. Tehát eléképzelhető hogy bizonyos anyagok a tüdőbe jutva bizonyos körülmények között bizonyos génű embereknél rékot okozhatnak. Ezt megfigyelésekből irják le. De még a kutató orvosok sem tudják pontosan hogy egyes embereknél a cigi okoz rákot, másoknál pedig nem. Ugyanez a helyzet a többi rákkeltőnek titulált anyaggal.
Erre kiváncsi lennék az orvostanhallgató barátunktól h mit gondol erről.
Szennyez az autó, a benzines is, szennyez a kamion, szennyez a cigi, szennyeznek a gyárak, plusz a kaják italok jó része sem épp egészséges.
Az usa-ban hiába kevesebben cigiznek, mégis sokkal jobban szennyezik a légkört mint magyarország, amit már sokadszor taplóisztánnak hivtál, amiért ha vállalnád a képedet már sokszor be is vertem volna és gyanus h nem én egyedül. Vagy ha egyedül engem zavar akkor is mérhetetlenül felháborit hogy a szülőhazámat taplóisztánnak hivod.
Ha ilyen véleménnyel vagy a hazádról, talán keresd fel az amerikai fórumokat biztos van ilyen tipusú ott is, és felejtsd el még a magyar nyelvet is és vállald fel azt ami vagy, egy szánnivaló hontalan ember.
[i]„Ez mind igaz, de ebből egyáltalán nem következik az, hogy akkor más szennyezéssel nem is kell foglalkozni, kivéve ha valaki agyhalott logikával közelíti meg a kérdést. Tipikusan ezt a baromságot szoktátok előadni és iderángatni egy teljesen más terület problémáját. Ez az oldal a gépjárművekkel foglalkozik ezért azoknak a problémakörét kell vizsgálni nem a szokásos mellébeszéléssel egy teljesen más terület nyűgjeit- még ha azok jogosak is – iderángatva elbagatelizálni a gusztustalanul undorító, koromokádó rákkeltő dízelek ártalmait.”
[/i]
Először is, egyetlen szóval nem bagatellizáltam el [b]„a gusztustalanul undorító, koromokádó rákkeltő dízelek ártalmait.” [/b] Egyetértek vele(d), hogy a dieselkorom rákkeltő. Szerintem mindent a maga helyén és összefüggéseiben kell látni, nem pedig egy kiragadott kis szeletként 100% -nak tekinteni, minden mástól elvonatkoztatva.
Tehát mindent a maga helyén és globalitásában kell elhelyezni.
Ha valaki így gondolkodik, az még egyáltalán nem „agyhalott” logika.
Persze hogy rákkeltő a dieselkorom, de az arányokra hívtam fel a figyelmet.
Egyetértek, ez az oldal a gépjárművekkel foglalkozik. Neked meg azzal kell egyetértened, hogy ez az oldal nem több, mint egy [b]pletykarovat,[/b] ami az átlagautós véleményét kutatja úgy általában.
Attól persze még aki itt megszólal, az közszereplést vállal!!!
Bármennyire is próbál valaki az ismeretlenségbe burkolózni, attól még közszereplő marad!
A közszereplésnek meg megvannak a kritériumai, aminek a határait átlépni bizony ugyanolyan undorító, mint a dieselkorom. :-))
[i]„Itt az agyhalott logika éppen a tied. Ez nem így működik, amilyen példával itt előjöttél.”[/i]
De, pontosan ez következik abból az agyhalott logikából, amit előadtál.
[i]„Nagyon rossz irányban fogtad fel, de már mocskolódsz, mert belehalnál, ha nem tehetnéd.”[/i]
Hol? Ugye szokás szerint meg sem próbáltad felfogni amit írtam?
[i]„Aki dohányzik, többszörösen nagyobb veszélynek teszi ki magát…”[/i]
Ez mind igaz, de ebből egyáltalán nem következik az, hogy akkor más szennyezéssel nem is kell foglalkozni, kivéve ha valaki agyhalott logikával közelíti meg a kérdést. Tipikusan ezt a baromságot szoktátok előadni és iderángatni egy teljesen más terület problémáját. Ez az oldal a gépjárművekkel foglalkozik ezért azoknak a problémakörét kell vizsgálni nem a szokásos mellébeszéléssel egy teljesen más terület nyűgjeit- még ha azok jogosak is – iderángatva elbagatelizálni a gusztustalanul undorító, koromokádó rákkeltő dízelek ártalmait.
[i]„A magyar lakosság legalább 60%-a dohányzik.”[/i]
Ez nettó hülyeség.
Költözz ki végleg az USA-ba, ott sokkal kisebb arányú a dohányzók aránya mint taplóisztánban, sőt, vannak olyan területek ahol mindenhol be van tiltva a bagózás, még a nyílt utcán is. A suttyó magyarok meg amúgy is az önpusztításra vannak ráállva nagyon sok idő kell hogy eltelljen hogy ez változzon (esélyes, hogy addigra ki is pusztítják magukat).
Ennek ellenére 2012 január 1-től még taplóisztánban is sokat javult a helyzet, ezt megelőzően egy pöcegödörhöz volt hasonlítható az egész ország, azóta viszont érezhetően javultak az állapotok ezen a területen (persze még messze van a kellemestől, a mai napig is sokszor látni primitív suttyó parasztokat bagózni pl. megállókban, noha már több mint 1 éve tilos, és még hosszan lehetne sorolni).
„Itt az agyhalott logika éppen a tied. Ez nem így működik, amilyen példával itt előjöttél.”
Kár fárasztanod magad vele, úgysem fogja megérteni. Soha semmit nem volt képes még felfogni, de a pofája az óriási. Ez mondjuk egy tipikus kombináció azoknál akiknek egyetlen céljuk hogy hülyét csináljanak magukból. De legyünk pozitívak, ebben legalább sikeres. LOL! 🙂
És ez még mindig csak két kiragadott példa. Erőművek kibocsátása, fa illetve széntizelésű kazánnal fűtő háztartások kibocsátása, stb. És akkor még a különböző kajákról üditőkről nem is beszéltünk mennyi méreganyag van benne. Kár ezen vitázni. Mert ez nagyon sok összetevős dolog. És ugy lehet ebből majd a legkisebb a dizel korom.
Itt az agyhalott logika éppen a tied. Ez nem így működik, amilyen példával itt előjöttél. Nagyon rossz irányban fogtad fel, de már mocskolódsz, mert belehalnál, ha nem tehetnéd.
Aki dohányzik, többszörösen nagyobb veszélynek teszi ki magát a tüdőrákra, meg további halálos betegségek rizikófaktor növelője is egyben, nem beszélve a környezetéről, akiket passzív dohányossá erőszakol ezzel a kártékony szokásával, mint a káros „koromokádó dieselek” füstje abban koncentrációban, ami eljut belőle egy átlag életmódú ember tüdejébe. Az arányokkal van a baj, ami példádból is látszik, hogy nem fogtál fel. A dohányzó nem csupán egymagát károsítja, mérgezi, hanem a környezetét is, gyerekeit, hozzátartozóit.
Hasonlítsuk már össze egy olyan ember tüdejét hogyan néz ki, aki 30 éve folyamatosan dohányzik, egy olyanéval, aki ugyanennyi időt közúton töltött el diesel járművek között, azok füstjét beszipogva, közben jómaga is dieselt vezetve, viszont nem dohányzik.
Óriási különbség a dohányzó rovására.
Egyetlen szál cigarettának megfelelő dohánymennyiségben az emberre halálos adag 5-szörösét tartalmazó (elkészítési módtól függően) nikotin is lehet, ami idegméreg.
A további anyagokról még nem is beszéltem pl. kátrány, ami legalább annyira rákkeltő, mint a dieselkorom, csak az egy dohányos tüdejében sokkal nagyobb koncentrációban (500-1000 szerese a diesel koromnak) van jelen, meg környezetében is, azok számára, akik nem dohányoznak, de kénytelen-kelletlen beszívják a dohányos által kifújt ocsmány cigarettafüstöt, mint a dieselkorom. Ez így nem azonos kategória. A magyar lakosság legalább 60%-a dohányzik.
Nem a diesel személyautók kipufogó gázaiba fog beledögleni az emberiség. Persze káros a korom, ezt nem vitatja senki, csak arányokkal, a kettő összehasonlításával legyünk már tisztában, mielőtt minősítjük, meg köpködjük a másikat.
Igen ha az 5% ot veszsük 100%-nak akkor a 10% az 200%. a változás meg 100%. Ez igaz. Na de ennek az összehasonlításnak meg mi értelme van?
Bár s3000 szerint létezik egy tucat legalább 101% hatásfokú gép is.
Ennyi erővel a belsőégésű motor hatásfoka ezelőtt 10 évvel kb 5-10% volt. A mostani 50 ahoz képest akkor 500% javulás, tehát 400% javulás.
Mindettől függetlenül én nagyon szurkolok a villanyautónak. Csak az a baj hogy már az ev1 is képes volt arra a hatótávra mint mondjuk a leaf, pedig az 15 évvel ezelőtt volt. Tehát hiába fejlődik a villanymotor ha az akksi nem javul. Anélkül adnak a szarnak egy pofont. És lehet takarózni azzal az emberek nagy többségének álltalában elég. Ennyi erővel miért nem 5literes egy szgk tankja. Doszt elég lenne munkába járáshoz. Mégis 50 60 literesek.
Nem a hatásfok 200%, hanem a javulás. Nem tudom milyen hatásfokkal dolgoznak a vill. motorok, most csak példát írok: ha volt egy régi 5%-os hatásfokú, az új fejlesztés meg 15%-os hatásfokkal bír, akkor a változás 10%, ami az 5%-nak a 2-szerese, vagyis 200%.
az agyhalott ogika szerintem téged jellemez
Villamos energia ára Ft/kWh.
Legalább 101%-os hatásfokkal müködő szerkezet. Mondj már legalább egy példát.
Na megint nem mondtál semmit….de magyarázd meg hogy jön neked ki a 200%?
Az utolsó két mondatodnak gyakorlatilag minden része ellentmondásban áll a többivel. 🙂
Rendben, akkor ugyanezen az agyhalott „logika” szerint, Téged nyugodtan le lehetne lőni az utcán mint egy kutyát, hiszen a világon rengeteg embert lemészárolnak hasonló módon, így ahhoz a mennyiséghez képest képest mi az az 1 nyomorult kis élet, azaz miről is beszélünk? LOL! 🙂
[i]„A villany autónak, egy tulajdonsága tetszik nagyon, hogy lejtőnek vissza termel.”[/i]
Nem csak a leejtőn termel vissza hanem bárhol ha haladás közben nem nyomod a gyorsítópedált, és nem csak a villanyautók tudják ezt hanem a hibirdek is.
„…akkor szép jövő előtt állna”
Mindenképpen szép jövő előtt áll, ne izgulj.
[i]„de ha mindenkinek villany autója lenne, akkor többszöröse lenne, a ft/Kw, szerintem!”[/i]
A micsoda? Hol fizetsz Te teljesítményért? Vagy csak egy újabb iskolázatlan Combi klónnal van dolgunk akinek fingja sincs arról mi az energia és a teljesítmény közötti különbség és ezért csereszabatosan használja? LOL! 🙂
[i]„A napelemeket kéne fejleszteni, de az nem érdeke, az olajrészvényeseknek.”[/i]
Nyugodj meg, a napelemeket kő keményen fejlesztik, sőt mi több még van olyan olajcég is aki részt vesz a fejlesztésében.
Ez PONTOSAN a Te „észérveidnek” megfelelő szintű reagálás volt. Nem tetszik? Akkor előtte olvasd el azt a trágyát amire írtam.
Igen, nálam „okosabb” emberek – akiket természetesen szokás szerint csak a seggedből rántottál elő – szerint nem éri meg, de tudod mit, ezeknél MÉG okosabb emberek szerint meg megéri! Remélem ez az óvodás szint végre elnyeri a tetszésedet. LOL! 🙂
Van, legalább 1 tucatnyi. De már mondtam, Neked ez 5-6 ezer éve lenne mire megértenéd, úgy számodra nincs. LOL! 🙂
[i]„Na ezt a marhaságot te irtad le szenilis barátom. Ne engem hülyézz érte.”[/i]
De, pontosan téged kell lehülyézni érte, aki a legegyszerűbb mondatot sem tudja értelmezni, eddig se ment neked ez SOHA és most sem sikerült. Külön vicces, hogy egy nulla IQ-s barom akarja megmagyarázni nekem, hogy en mit mondtam, amikor még azt sem érted hogy saját magad mit nyökögsz össze. Tudom, hogy neked az okoz orgazmust, ha hülyét csinálhatsz magadból, de ezt már tucatnyiszor tökéletesen bebizonyítottad, nem kell többet mert mindenki más már unja, úgyhogy a legjobban teszed, ha füledet-farkadat behúzva lekushadva elhúzol innen, kedves paraszt. LOL! 🙂
Dohányzáshoz…Az egyetemeken a diákok több,mint 80%-a dohányzik(legalábbis ahova én járok). Én jól megdrágítanám,undorító,hogy ha be akarom verekedni magam a suliba reggel,akkor 100-150 bagóson kell átverekednem magamat,akik az arcomba fújják a füstöt…
kutty89 végre valaki az egészet látja a helyett amit elé tesznek.
Dohányzás ellen nekem sincs érvem, de azt addig emelik amíg igazán luxus lesz és pár éven belül a felére csökken szerintem.
Ez az autó gyönyörű! Egyszer próbáltam villanyautót amikor az első hibrid priust reklámozták. 50km/ó-ig mint a mozdony úgy húzott de felette már nem amikor a benzin motor dolgozott.
Nem tudom. De én nem érzek lelkifurdalást azért mert dizellel járok 5literes fogyasztással.
Ehhez én annyit tennék hozzá, hogy[b] „kormokádó rákkeltő dieselek”[/b] :-))).
O.K. Rendben van.
Az általános iskolások 50%-a dohányzik!!!! Hogy a népesség további részét ne is említsem. Ehhez jön még az úgy nevezett passzív dohányzás, ami még ennél is veszélyesebb!!
Miről beszélünk akkor a dieselek kapcsán…….??????
Na vajon miért is nem fogy annyira ? Lehet, hogy az áráért !
Én is nagyon szívesen védeném a környezetet, meg hát spórolnék is, de ki tudja megvenni a belsőégésűhöz képest dupla- tripla árért ???
„a benzin és gázolaj elégetésekor 67 kg CO2 szabadul fel gigajouleonként. Önkéntesen kiemelve néhány országot (rossz) példának, a hálózati áramhoz kötődő szénlábnyom mérete az Egyesült Királyságban 162 kg/GJ, Németországéra 191 kg/GJ, Japánra 158 kg/GJ a jellemző, de az Egyesült Államokra 230 kg, sőt Kínára 273 kg átlag kibocsátási érték ismeretes. Persze, a tárgyilagosság kedvéért hozzá kell tenni, hogy ennél sokkal tisztább hálózatok is vannak, a 27 európai tagállam 92 kg-os átlagértékkel rendelkezett 2006-ban, ezen belül hazánk 89 kilóval.”
Ebből is látszik hogy a fő környezetszennyerzés éppen az elektromos áram előállítása, nem a belsőégésű autók.
A villany autónak, egy tulajdonsága tetszik nagyon, hogy lejtőnek vissza termel. Ha a gyors aksi töltést megtudnák oldani, no meg ha az áram árát, nem emelné meg a sok villany autó, akkor szép jövő előtt állna, de ha mindenkinek villany autója lenne, akkor többszöröse lenne, a ft/Kw, szerintem!
A napelemeket kéne fejleszteni, de az nem érdeke, az olajrészvényeseknek.
[i]Na tessék, mit mondtam szerencsétlen? Meg tudod egyáltalán csak ismételni? (hát persze hogy nem)[/i]
s3000! Nem unalmas köpködni ha nem tudsz észérvekkel reagálni? Nálad sokkal okosabb emberek szerint nem éri meg, menj és beszéld meg velük, mert azt olvastad… tessék. Szokás szerint ömlik belőled a szent meggyőződés, de ha azt kérjük bizonyítsd be akkor mindenki hülye:D
annyit sem. 100%os hatásfokot sem ért még el senki semmilyen géppel. Ez olyan mint a fénysebesség meg tudjuk közeliteni de elérni nem. 😀
De a villanyautók nem érik ugye el ezt a 90%ot sem mert ez még csak a aksi illetve motor hatásfoka. Az akkumulátorból az áramot nem csak hajtásra használjuk hanem a világitástól kezdve a fűtésen hűtésen át (márpedig egy autóklíma 10-15kw-os) az elektromos ablakokig minden arról megy. Na meg ott van a hajtás súrlódása is. Marad 60-70%-unk.
Ehhez képes a common rail motorok pl.: a skyactive d 50%-felett tatartanak. Nem is olyan sok az a tizen pár százalék. Mire vered úgy a nyálad?
Tudom hogy utálod, de bizonyítsd be hogy szar mert most pont az ellenkezője látszik.
Most épp nem szidtalak,de látom megint levetted a lényeget…-.-”
És miért drága s3000,van olyan ami 101%os hatásfokkal vagy annál jobbal üzemel ? 🙂 Figyelj ez egy KÉRDŐJEL,erre várom a válaszodat 🙂 Én úgy tudom,bár lehet csak az én gyenge értelmi képességeim miatt van,hogy energia a semmiből nem lesz,és egy rendszerből maximum annyit tudsz „kivenni” amennyit „beletettél”…;)
[i]„a gyártók folyamatosan és jelentős mértékben fokozzák a motorok hatékonyságát”
„Ez az állítás tökéletesen kimeríti a mocskos hazugság kategóriáját. Az a néhány százaléknyi javulás, amit esetleg véghugyozással el tudnak érni, az sok minden csak nem jelentős mérték, legalább is az elektromos jármúvek 50-200%-os adatához képest.”[/i]
Na ezt a marhaságot te irtad le szenilis barátom. Ne engem hülyézz érte.
50-200% hatákonysági javulást értek el a villanyautóknál szerinted. Tehát ha most 90%-nál tartunk akkor a 200%hoz bizony -110%-ról kellett volna h induljunk.
„A villanymotor, ha a modern, jó hatásfokú ún. Brushless (szénkefe nélküli, vagy állandómágneses szinkron) motorokat használjuk, akkor a 90% fölötti hatásfokot is el lehet érni. A hozzá tartozó vezérlő szintén nagyon jó hatásfokkal működik, az akkumulátorokból még rossz esetben is a beléjük töltött energia 80%-át vissza lehet nyerni.” http://charoninstitute.wordpress.com/2012/07/19/elektromos-auto-miert-es-hogyan/
[i]„200%os hatásfok? Ezt írta volna s3000? Hol?”[/i]
Szokás szerint csak a mosogatólével teli fejében. Még egyetlen egyszer nem volt képes egy mondatot sem elovasni, értelmezni pláne helyesen megfogalmazni. De ebben egyivásúak vagytok úgyhogy hiába is mondom. 🙂
[i]„De ha ő tud nekem olyan erőforrást mutatni,ami „csak” 101%-al működik,akkor meghajlok nagysága előtt,és…”[/i]
Egyelőre a kérdőjel jelentését kellene megértened, és ha ez már stabilan megy, akkor lehet tovább lépni. A 101+%-os cuccokig való eljutás az neked még egy olyan 5-6 ezer év lenne. LOL! 🙂
[i]Igen is lép be a költség hatékonysági tényező, tehát hogy van e olyan alternatív költsége a módosításnak, hogy azt megéri meglépni.[/i]
Ha ez ilyen módon lépne be akkor ma nem lenne se számítástechnika se LCD/Plazma TV se CD/DVD/Bluray író és még órákig lehetne sorolni mi nem lenne még, hiszen amikor megjelentek akkor nem voltak költséghatékonyak egyáltalán. De mégis vannak, sőt egyeduralkodóvá váltak ill. új iparág alakult ki belőlük, úgyhogy az induláskori költséghatékonyság önmagában édeskevés is tud lenni a megfelelő értékeléshez.
a hozzászólásában irja amire reagáltam…persze lehet hogy nem ugy gondolta 😀
200%os hatásfok? Ezt írta volna s3000? Hol?
Mivel ő elvileg überbrutál művelt,így tudhatná,hogy valamiből nem lehet többet kivenni,mint amit beletettél. De ha ő tud nekem olyan erőforrást mutatni,ami „csak” 101%-al működik,akkor meghajlok nagysága előtt,és jelöltetem Nobel-díjra,mert ezzel a találmánnyal az emberiség óriási energiaigényét egy csapásra megoldaná,és nem kéne az ásványi tüzelőanyagokat,az uránt és egyéb szennyező anyagokat használni energiatermelés céljából…
De a villanyautó teljes bukás ahogy a cikk is irja jelenleg. Ha lesz jobb akksi majd visszajön, vagy lesz helyette más.
Márpedig lufi….beharangoztak valamit h milyen jó lesz aztán belebuktak ergo kipukkadt a lufi.
Mivel neked csak a Toyotából áll a világod felesleges is leirnom.
Én abban nem hiszek, hogy lemaradt volna itt bárki is. Az nem jutott eszedbe, hogy nem azért nem fejleszt a volkswagen csoport pl hibrid irányba, mert nem tud, hanem mert nem akar. Hibrid autók közül egyedül a prius-t veszik ugy ahogy, azt sem kimondottan gazdaságos szinten, úgy lehet még az első szériás sem térült meg a cégnek. Ilyen körülmények között hülyék lennének olyanba pénzt ölni ami nem kell a népnek. Bár jó lenne ha lenne konkurense a priusnak, lejebb vinné az árát.
200%-os hatásfok? Hehe. Az már perpetuum mobile. Mondd hogy ez elírás.
Egyébként a villanyautónál sem fordítódik minden energia hajtásra, 80-90% a villanymotor, plusz súrlódási veszteségek stb stb. jobb mont a belsőégésűeké az tény.
Csak 150km-el kitörölhetem a seggem.
„Nem csak a járművek esetén, hanem minden más esetben is ezt kell nézni. A belsőégésű motoros hajtásláncok ebben az esetben is a hígfos kategóriáját képviselik az elektromossal szemben.”
Igen is lép be a költség hatékonysági tényező, tehát hogy van e olyan alternatív költsége a módosításnak, hogy azt megéri meglépni.
„A kettő szorosan összefügg, az emisszió pl. nem nagyon tud alacsony lenni hulladék well-to-wheel hatásfok mellett.”
Ilyenekre gondolok mint a dízel magasabb hatásfok, vagy a szegény keverékes égetés magasabb hatásfoka de nem gázon többlet kibocsájtása..
[i]„Az autótermékek esetén a teljes rendszer hatékonyságot kell értékelni.”[/i]
Nem csak a járművek esetén, hanem minden más esetben is ezt kell nézni. A belsőégésű motoros hajtásláncok ebben az esetben is a hígfos kategóriáját képviselik az elektromossal szemben.
[i]„Szerintem sem a kibocsájtást kell nézni, hanem az erőforrások össz. felhasználási hatékonyságát.”[/i]
A kettő szorosan összefügg, az emisszió pl. nem nagyon tud alacsony lenni hulladék well-to-wheel hatásfok mellett.
[i]„KPMG-t nem írnám le”[/i]
Én viszont igen, mert amit eddig produkáltak a témában az majdnem mind szemétre való. De térjünk vissza kérdésre 10 év múlva! Csak az a baj hogy a 10 évvel ezelőtti hasonló fogadásaimat is hiába nyertem meg (lsd. pl, hibridek, hidrogén és még lehetne sorolni), mivel a vitapartnerek már réges-régen eltűntek a süllyesztőben. 🙂
[i]„Jelenlegi technológia nem képes kiszolgálni az emberek nagyobb részének igényeit, a gyártóknak meg nem éri meg, de ha s3000 azt mondta, akkor úgy lesz!”[/i]
Na tessék, mit mondtam szerencsétlen? Meg tudod egyáltalán csak ismételni? (hát persze hogy nem)
[i]„Mert hülye az egész világ és nem látják benne a messiást:D”[/i]
Nem, nem az egész világ hülye, de az biztos hogy rengetegen vagytok. 🙂
Akkor nincs mit tenni… Jelenlegi technológia nem képes kiszolgálni az emberek nagyobb részének igényeit, a gyártóknak meg nem éri meg, de ha s3000 azt mondta, akkor úgy lesz! Mert hülye az egész világ és nem látják benne a messiást:D
Na de tényleg köpködés helyett, sokaknak elég lenne ez a mostani teljesítmény ide-oda elugrálós szinten el tudom képzelni ezt a meghajtást kisautóban, robogóban. Egyszer majd elérhető áron legyártják vagy kolbászból lesz a kerítés, de addig is kéne nézelődni más irányba.
Az autótermékek esetén a teljes rendszer hatékonyságot kell értékelni. LLC
Szerintem sem a kibocsájtást kell nézni, hanem az erőforrások össz. felhasználási hatékonyságát.
KPMG-t nem írnám le, én is így látom.
[i]„Teljes bukás a villanyautó?”[/i]
Nem, egyáltalán nem az, sőt.
[i]„Szép lufit keltettek hibrid és elektromos modelljeikkel a gyártók az elmúlt pár évben”[/i]
Ezt a mondatot nem tudom ki fogalmazta meg így, de hogy nem teljesen komplett az is biztos. A lufit már a múltkor leírtam hogy miért baromság ide hozni, de most meg hogy a francba keveredtek ide a hibridek? A következő agymenése a szerzőnek az lesz hogy minden autó lufi, hiszen a világítás elektromos bennük, de majd a petróleumlámpa, az lesz a fasza? LOL! 🙂
[i]„A KPMG könyvvizsgáló, adó- és pénzügyi tanácsadó cég tavaly novemberben készített egy felmérést…”[/i]
Jó, akkor nézzük meg a KPMG-s gittegyelet korábbi jövendöléseit, és miután jót röhögtünk a soha be nem teljesülő előrejelzéseiken, azután nyugodtan le is húzhatjuk a klotyón a mostanit.
[i]” közel háromnegyedük úgy nyilatkozott, hogy a hagyományos motorok fejlesztésével sokkal jobb eredményeket tudnak elérni a takarékosság és a CO2-kibocsátás csökkentése terén, mint bármilyen elektromos hókuszpókusszal”[/i]
Akkor ezt lefordítom magyarra: Nincs stratégiájuk a jövőre nézve, lemaradtak a technológia versenyben mint a borravaló, és csak 1 lehetőségük maradt, a régi elavult szarokat reszelgetni, a tömegek agyát meg tovább mosni hazugságokkal a szent és mindenható profit érdekében.
[i]„a gyártók folyamatosan és jelentős mértékben fokozzák a motorok hatékonyságát”[/i]
Ez az állítás tökéletesen kimeríti a mocskos hazugság kategóriáját. Az a néhány százaléknyi javulás, amit esetleg véghugyozással el tudnak érni, az sok minden csak nem jelentős mérték, legalább is az elektromos jármúvek 50-200%-os adatához képest.
[i]„A vezetők azt is megjósolták”[/i]
No persze, pont ezek a húgyagyú „vezetők” 10 évvel ezelőtt még azt jósolták, hogy 10 év múlva már a hidrogéné lesz a vezető szerep. LOL! 🙂 Igen, van a kis tévedés van a nagy meg van az orbitális nagy pofára esés, ezek a srácok már ezt is túlszárnyalták. 🙂
Szerintem már eddig is túl volt erőltetve, de most már legalább indulhatnak az újabb alternatívák fejlesztései. Csak találnak valami életszerűt amíg még van olaj:D
Nem volt egyszerű, de sikerült felalkudnom 58-ra! Így vettem belőle 3-at! 2 aranyszínű egy meg p*nirózsaszín, csak hogy menjen az asszonyhoz! 🙂
30millioért. Te meg tudod venni annyiért?
A Tesla sikeres, mert minden szempontból használható elektromos autót dobott piacra.
A Tesla S modell az etalon az elektromos autók között. Egy ilyen cikkhez feltenni a fényképét elég nagy hiba.
A Tesla óriási sikeréről, eladásainak számáról nem írtok egy kukkot sem. Miért? Legalább 5 hónap hosszú várólista van erre a típusra.
Szívesen olvasnánk erről itt pozitívabb, konstruktívabb hozzáállású cikket.
Mi elemzéseink alapján 1 terület van ahol ma már versenyképes lenne az elekromos hajtás minden más városi közlekedési megoldás mellett.
De nem árulom el melyik 😀
A lényeg, hogy van. A cikknek meg igaza van.. nem elég drága az olaj, és a hibrid hogyasztást ki lehet hozni direktbefecskendezős benzinessel is..
Szerintem meg sóherek!! A mai recessziós világban mindegyik autógyár nagyon odafigyel a jól eladható példányaira, mert jól láthatóak az eltérések. Míg valamelyik zsugorodik, addig egyesek nőnek. Mindenki próbálja a költségeit csökkenteni, ezért nem hajlandóak semmi plusz kiadásba, fejlesztésbe pénzt fektetni! Inkább beállnak a megszokott dolgokra, hogy fejlesztünk egy kicsit a benzines, meg a rohadt dízel motoron és ezzel nem nyúlnak mellé!!
Ki az a hülye aki belevág egy ilyen komoly piaci versenyben, hogy fejlesszen olyan területen mint pl. elektromos autó, mert ha véletlen nem jön be,akkor cumi van!
Pl.: a hollandok adnak állami támogatást a hibridre és az elektromosra is, és érdekes hogy sűrűbben látni arra ilyeneket! Ja, hogy nekik nincs márkaérdekeltségük,nem úgy mint pl. a németeknek!!!???
Ki kéne alakítani az infrastruktúrát az elektromoshoz?? Ki fizesse meg?? Büdös a meló, meg az érdekek nem kívánják meg!!
Ezért topognak egy helyben.
Ez a modern világ, hahaha
Ez a Tesla amúgy nagyon jól néz ki, pláne a többi villanyautóhoz képest. Ha Európában beletennék a BMW kétezres turbódízelét, amerikában meg egy 2,5-ös benzinest (esetleg V6-ost) vennék, mint a cukrot 🙂
Amúgy nemrég olvastam egy másik autós portálon, hogy egy villanyautót teszteltek. Az újságíró első nap bement az irodába, a kocsit a méylgarázsban rácsatlakoztatta a hálózatra, és tele aksikkal indult haza. Másnap ugyanezt a módszert választotta, de a biztonsági őr kihúzta a konnektorból a csatlakozó, és tájékoztatta, hogy ő csak a feladatát teljesítette, mert az irodaházban lévő többi cég képviselői nagyon fel voltak háborodva, hogy ők nem fogják fizetni annak a költségeit, hogy itt valaki autót töltsön. Lényegében igazuk volt. Ez is azt jelzi, hogy amíg nincs infrastruktúra, addig biztosan nem terjednek el a kizárólag elekrtomos meghajtású autók.