A külsején kár jelentős változásokat keresni, ugyanis a kipufogó hiányán kívül semmi sem árulkodik villanyautó létéréről
A megjelenéstől számítva 2 évet várt a Peugeot a 408 tisztán elektromos meghajtású verziójának bevezetésével. A 2022-ben bemutatott merész külsőt megtartotta az e-408 is, a műszaki alapok is ugyanazok mint a belső égésű motoros testvérekben, hiszen mindegyik a E-EMP2 padlólemezre épül.
A frontrészen itt is megjelenik a macskakarom motívum, igaz csupán oldalanként egy LED csík formájában
A SUV-kupé forma jól áll az e-408-nak, a hosszan elnyújtott tetővonal sportosabbá teszi az amúgy is kihívó külsőt
Hátul értelemszerűen hiányzik a kipufogó, egyébként teljes az azonosság a benzinmotoros testvérekkel
Ami az utasteret illeti, az e-408 is az i-Cockpit rendszert kapja. Ennek lényegi részét a 10 colos digitális műszeregység, valamint az ugyanekkora multimédiás érintőképernyő adja - utóbbi alatt még egy kijelző található a gyorsgomboknak.
Az irányváltó a középkonzolra kerül a módválasztó és az indítógomb közé
Nincs HUD, mivel a Peugeot a szokásostól eltérően szemmagasságban építette az autóba a digitális műszeregységet
A 408-asból eddig kétféle plug-in hibrid, egyféle lágy hibrid és sima benzines verzió állt a vásárlók rendelkezésére. Az ezekhez csatlakozó, EV kivitel maximális teljesítménye 210 lóerő és 34 newtonméter. Az energia tárolásáért egy 58,2 kilowattórás akkumulátor felel, amely a WLTP ciklus szerint legfeljebb 453 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A márka szerint a vegyes fogyasztás 15,2 kWh/ 100 km környékén alakulhat. Az e-408 akár 120 kilowattal is tölthető, így 20-ról 80 százalékra fél óra alatt pumpálható fel a telep, kevesebb mint 10 perc alatt pedig mintegy 100 kilométerrel elegendő áramot képes felvenni. A 11 kilowattos töltés részleteit egyelőre homály fedi.
A Peugeot magyar oldalán egyelőre nem szerepel az e-408, így nem tudni, mennyibe kerülhet majd itthon. A legfrissebb árlistán az erősebb PHEV verzió kicsivel 20 millió forint fölül indul, így várhatóan az újdonság ennél is többe fog kerülni