Téliesített Nissan 370Z

Lánctalpas Nissan 370Z a hófedte hegycsúcsokra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon a téli gumiabroncs vagy a hólánc alkalmasabb a havas hegycsúcsok megmászásához? Inkább a lánctalp és a síléc!

Ötletes kis nyelvi játékkal 370Zski néven mutatták be a Nissan tanulmányautóját, utalva a céljára, tehát a havas táj leküzdésére. Illetve ne is küzdelemnek nevezzük, hiszen egy ilyen járművel inkább móka a közlekedés. Unalmas lenne a világ, ha nem léteznének olyan emberek, akiknek felmerül a fejében, hogy milyen lehet egy sportautóból készült hómobil. A Nissan pedig nem csak elméleti szinten foglalkozott a kérdéssel, hanem fogta a 370Z Roadstert, és kicserélte a hátsó kerekeit 15 colos lánctalpakra, elöl pedig 122 centiméteres sílécekre.

A narancs különböző árnyalataiban pompázó fényezés kiemeli az egyhangú téli táj látképéből a különleges Nissant, ahogy a 7,5 centiméterrel megemelt futómű is. Ez nélkülözhetetlen módosítás, hiszen csak így fért el a lánctalp a kerékjárati ívek alatt. Elöl szintén átépítették a futóművet. Egy adapter segítségével megoldották, hogy a 370Zski elfogadható fordulókörrel rendelkezzen, ami természeten a vezethetőségét is javítja.
Hirdetés
A motor és a váltómű felfogatásán is módosítottak, illetve egy védőlemezt szereltek a motortér aljára, amely a kényes pontokat óvja. A 3,7 literes, V6-os erőforráshoz nem nyúltak, továbbra is 332 lóerős. Viszont a kipufogórendszeren módosítottak, ahogy a hátsó rugókon és értelemszerűen a fékrendszeren is. Elöl ugyan jól láthatóan ott vannak a fékek, ám funkciójukban csak díszek, mert nem forog a kerékagy. Elég trükkös lehet így a lassítás az autóval, de állítólag gyorsan alkalmazkodni lehet hozzá.

A több mint 300 lóerőt hétfokozatú automatikus váltó közvetíti a lánctalpak felé. Lényegében minden ugyanúgy működik, mint egy hátsókerék-meghajtású sportautón (hiszen minden furcsasága ellenére az maradt). A hóban jelentősen túlkormányzott, a motor pedig ugyanúgy üvölt a csapatáskor. Ami viszont még igazán érdekes, hogy a kerekeket egyetlen ember aránylag könnyen, egyetlen órányi munkával lecserélheti az American Track Truck lánctalpaira. Elöl a lécek már más lapra tartoznak. Azok egyedi megoldások ezen a koncepcióautón. A kanyartulajdonságok javításának érdekében választották ezt a megoldást. A lánctalpak tehát mind a négy kerék helyére felszerelhetők, csak ezt a jármű fordulékonysága bánja, ahogy az a már említett szabadidő-járművek esetében láthatóvá vált. Az alábbi videóban megtekinthető a négy lánctalpas megoldás:
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?