Téli álom? Nem, havas csapatás a Nordschleifén
Videó: a Nürburgring vezetéstechnikai oktatója formaautóval hajt a havas pályán
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Andy Gülden nem először tolja végig a legendás versenypályát hóban. Hangulatfokozónak most is együléses, nyitott versenyautót használt.
A Nürburgring északi nagykörén, a Nordschleifén már jó negyven éve nem rendeznek Forma-1-es futamot, igaz az újabb GP körre pár éve visszatért a sorozat. A számtalan kanyar, a hegyi és erdei fekvés, a nagy szintkülönbségek miatt kapta a Zöld Pokol becenevet. Gyakran napos időben is helyenként esik az eső, ami csak tovább nehezíti a legendás pálya teljesítését.
Most így a téli szezonban viszont mindent a hó ural. A szebb napos időt kihasználva 2014 decemberében is megmutatta Andy Gülden, hogy ki a király. A helyi vezető instruktornak persze a helyismeret mellett az autókezelés is előnye. A havas pályán kell ám vezetéstechnika, bár körrekordot egyáltalán nem dönt, mégis érdemes végignézni. Finom erőcsúsztatások, ügyes kormánykorreakció és mehet is a móka. Az autó az egykori Formula BMW sorozatból való karbonszálas kasztnijú, 1.2-es négyhengeres versenyautó. 140 lóerős, ami nem hangzik soknak, de egy nyitott monopostóban elég és bőven élvezetes, pláne havon.
Hű… elájultam…! Javasolnék ennek a jóembernek egy igazi vezetéstechnikai tréninget télen. Helyszín : Pilisszentkereszt-Pilisszántó közötti erdei kacskarigós út, néhol olyan lejtéssel mint egy muraui piros jelzésű sípálya. Időpont : bármelyik kemény fagyos téli reggel amikor valamilyen csapadék esett az éjjel és az út – szó szerint – tükör jég. Egyéb körülmények : hajnali szürkület vagy tök sötét, hókotró vagy útkezelés sehol-semmi, de a gyereket csak át kell vinni a buszvégállomásra hogy beérjen a suliba. Na ha itt egymás után mondjuk kétszer háromszor lemegy ( nem is kell egy napon )- ja és vissza is tud menni amikor már szemben is ereszkedik lefelé a korán munkába igyekvő többi sorstárs is remegő lábakkal – és nem zúzza 0-ára a ( nem a csúcstechnológiás pl. legújabb 4×4 -es terepjárót ) szimpla téli gumival szerelt 10-12 éves járgányát……. na akkor fasza gyerek !!!