Te tudtad? Ezzel az arccal vonult végleg nyugdíjba a Golf IV!

Így nézett ki a negyedik generációs Volkswagen Golf, miután lehúzott még 10 évet Dél-Amerikában

Nem ritka, hogy egy Európának, netán Amerikának szánt modell a búcsúzása után még évtizedekig fut új, olcsó autóként a fejlődő országokban. Kevesen tudják azonban, hogy a Golf IV is erre a sorsra jutott, és egészen 2014-ig gyártották a brazilok.

Te mit gondolsz? Bejön az átrajzolt arc, vagy jó volt az a Golf IV úgy, ahogy eredetileg a németek megálmodták?

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.10.13. at 09:35
    Permalink

    Mondjuk a Golf IV. eredeti állapotában sem egy kifejezetten szép autó, de így tényleg elég borzalmas, legalábbis 10 év távlatából, európai szemmel. A cikk sajnos arra nem tér ki, hogy mennyire volt kelendő a modell, de a hosszú gyártási ciklus arra utal, hogy az volt. Akkor viszont nincs értelme a külsőt elemezni, a brazil ízlésnek valószínűleg abban az időben tökéletesen megfelelt, különben nem rajzolták volna ilyenre.

  • 2024.10.13. at 16:55
    Permalink

    Az argentinoknál is volt olyan, hogy a Peugeot 504-es kései gyártású darabjain már nagy műanyag lökösök voltak, valahogy próbálták az idő szavához igazítani, de a 206-ost is árusították náluk a 207-es orrával.

    Mivel Oroszország is a fejlődő országok közé tartozik, magyarázatot nyer, miért volt gyártásban olyan sokáig a kocka Lada, a Samara, a Nivát még most is nyomják, a törökök is évtizedekig “tofasoztak”, aztán ott van az indiai Maruti és a Hindustan, a maláj Proton és Perodua vagy az iráni márkák. A közép- és dél-amerikaiakkal ellentétben viszont nekik sikerült saját márkákat létrehozni, és többé-kevésbé el is menedzselgetni(a Proton pl. még vásárolt is > Lotus)…

Vélemény, hozzászólás?