Én már választottam! Lapozd végig a képeket és írd le a kommentszekcióban, hogy melyik Porschét vinnéd haza!
Örömünnep minden egyes alkalom, amikor az ember egy Porsche kormánykereke mögé ülhet, ráadásul most már mindenki, vagy szinte mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelő típust, persze csak akkor, ha élvezi a száguldást. Mert teljesen mindegy, hogy négy henger, hat henger, avagy nyolc, esetleg villany, magas vagy lapos, a Porsche a sportosságról szól. Ezért aki egy SUV-ra esküszik, ugyanúgy élvezheti a márka nyújtotta élményt, mint akit a klasszikus kupék, vagy roadsterek láttán önt el a vágy.
Egybeforrt az embléma a 911-essel, de a Porsche palettája azért sokrétűbb
Nagyon kíváncsi lettem egyébként, hogy kinek melyik lehet a kedvence, hiszen pont a próbanap előtt írtam a
Cayenne sztoriját, ami lényegében megmentette a márkát a csődtől. Szabadidő-autóként! Ráadásul továbbra is az egyik, ha nem a legnépszerűbb modell a kínálatban, bizonyítva, hogy sokaknak inkább ezek a termetes sport SUV-ok jelentik a Porsche-életérzést. Emellett egyre több Taycan mászkál az utakon, úgyhogy a szinte néma villanyautózás sem áll messze a vásárlóközönségtől. Persze számomra továbbra sem vetekedhet semmi a 718-asok vérbeli sportautós viselkedésével, de most rajtatok a sor, írjátok meg a kommentek között, melyik Porschét választanátok azok közül, amelyeket most megmutatok, de ha ezek közül egyiket sem, akkor akár más korszakból is jelölhetitek a kedvenceket.
Az egyik legnagyobb újdonság a Cayenne Turbo GT
Kezdjük a legújabb jövevénnyel, a Cayenne Turbo GT-vel. Ez egy igazi "nehézbombázó", kizárólag a kupés tetővel kapható, de a lényege az erő. Biturbós motorja jelenleg a Porsche legerősebb nyolchengeres erőforrása. A forgattyús tengely, a turbófeltöltő, a közvetlen befecskendezés, a szívórendszer és a töltőlevegő-hűtő átdolgozásával jelentősen különbözik a "sima" Turbo Coupé V8-asától. Többek között más főtengelyt, hajtórudakat, dugattyúkat, vezérlést és motortartó bakokat kapott. Így lett a teljesítménye 640 lóerő! Még leírni is bizsergető, hát még vezetni, illetve hallgatni mennydörgő hangját. Emellett a 850 Nm forgatónyomaték sem piskóta, és akkor még finoman fejeztem ki magam, mert így a 3,3 másodperces gyorsulás frenetikus érzés egy ekkora dögben. Persze a 300 km/h végsebességét nem próbálhattuk ki, ahogy közúton a futóműve határaitól is messze voltunk, de adott egy kis ízelítőt abból, hogy ha a Porsche akar, akkor egy szabadidő-autóból is közel versenyautót képes faragni.
Elképesztő menetteljesítményt nyújt a Cayenne Turbo GT, de közúton ennek csak egy szeletébe tudunk belekóstolni
A felvonultatott autók közül a két legérdekesebb színű egyike a Macan S volt. A zöld egy különleges árnyalatában (Auratium Green) érkezett, ami a Porsche történetének egyik legendás színe, ugyanis a 356-os modelleket kínálták vele 1957 és 1959 között. Ezt a színt pedig, ha a kis nyomozásom helytálló, akkor egy japánban honos liliomfajta ihlette. Az S-jelölésű Macan egyébként jóval erősebb, mint az alapmodell. Ugyanis utóbbi 265 lóerős, az S pedig 380 lovat vonultat fel, de ezzel még nem olyan kiélezett, mint a 440 lóerős GTS. Hangja sem annyira tolakodó, de azért így is gyönyörű, hiszen ugyanúgy a V6-os, biturbós 2,9 literes motor mozgatja, 7 fokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtva mind a négy kerekét.
A leendő Porsche tulajoknak üzenem, hogy legyenek bátrak a színválasztásnál, hiszen egyedi árnyalatokat is kikevernek a szakemberek
Ha szimplán az erőről van szó, akkor a Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo majdnem mindenkit leköröz, ugyanis rendszerteljesítménye kerek 700 lóerő. Bizony, 700 lóerő egy családi autóban, vagy ahogy egyesek elmésen megjegyzik a Porsche kombijában. Persze ez egy kicsit csalóka, mert a rendszerteljesítmény ugye nem áll rendelkezésre csak akkor, amikor a benzinmotor és a villanymotor együtt működik. Hatalmas ereje ellenére ez valóban egy kellemes családi (sport)autó, fejedelmi kényelemmel minden ülésen. A hibridrendszer felét alkotó V8-as, négyliteres benzinmotor úgy elbújtatja a hangját működés közben, hogy még a legélesebb fülű autóbolondok sem biztos, hogy megmondják a 8 henger jelenlétét. Szóval nem ez fog lenyomni hangban egy Mustangot, de a rendeltetése amúgy is a Porschékra fogékony családok kiszolgálása. Kényelemben, praktikumban pedig verhetetlen ez a modell a Porsche palettáján.
Aki egyszerre szeretne sportautót és családi autót, szintén nem fog csalódni a Porschéban
Hacsak a Taycan Cross nem jelentkezik be erre a címre, mert erőben ő a király a maga 761 lóerejével. De a hatótávban és a csomagtér méretében alulmarad, viszont kényelemben talán egy kicsit feljebb teszi a lécet, Ha akarjuk tényleg végig hangtalanul suhanhat a villanymotorral, de a 388-419 km közötti gyári hatótáv érték azért jóval alacsonyabbra tud süllyedni, ha sportautóként bánunk vele. Hiszen azt is tudja, ugyanis 2,9 másodperc alatt százon van, súlyelosztása ideális a padlólemezre szerelt akksiknak hála, de mégsem ő nyújtja a legnagyobb élményt, az erő ugyanis nem minden. Ellenben a Cross név arra csábít, hogy földutakon is poroljunk vele, bár ezt most nem próbálhattuk ki. Ja és ha már a csomagteret említettem, akkor illik a pontos számokat is megjeleníteni: a Taycan Cross alapból 408 litert ad, míg a Panamera 418 litert.
A villanyautókra esküszöl? Akkor itt a Taycan és annak mindenféle változata, például a Cross Turismo
Ám bármennyire is zseniálisak a Porsche szabadidő-autói, családi autói, illetve a villanyautói, az embléma szorosan összekapcsolódik a 911-es típussal. Ez maga a Porsche. Egyetlen modellbe sűrítve minden, ami Porsche. Rengeteg féle és fajta 911-es szerepel a kínálatban, a könnyed "túraautótól" az olyan kőkemény versenyautó alapokig, mint a GT3-as modellek. Most kettőt hoztak el, az arany középútnak számító GTS-t és egy Carrera 4S-t. Kezdem az utóbbival, hiszen ez a paletta alsóbb részén foglal helyet. Erre értettem feljebb a "könnyed túraautó" jelzőt, bár ez is 450 lóerős. A háromliteres, hathengeres boxer farmotor gyönyörűen szól, de ennek a modellnek a megjelenése valami fenomenális volt. Fehér fényezés, fehér felnikkel, fehér bőr belsővel, amit ízléses fabetét tett még elegánsabbá. A megtestesült sportos elegancia. Így nem egy vad sportautó képét mutatja, bárhol meg lehet vele jelenni, egy színház előtt ugyanolyan jól mutat, mint a Hungaroring bejáratánál.
Az egyik legstílusosabb 911, amihez valaha szerencsém volt, ez a Carrera 4S
Szinte bármilyen szín kikevertethető a Porschénál
Viszont a GTS már jóval vadabb. Vörös fényezés fekete felnikkel, szintén fekete díszbetétekkel. Egészen pontosan egy Carrera 4 GTS, ami ugyanúgy háromliteres, hathengeres motort kap, de már 480 lóerővel, hangosabb kipufogóval. A 4 pedig ugyanúgy az összkerékhajtást jelöli, mint az előző modellnél. Ez nem szentségtörés, csupán ízlés kérdése, illetve lakhely kérdése. Van ahol jól jön az összkerékhajtás, a lényeg, hogy a vezetési élmény ezzel is fantasztikus, persze léteznek, akik a hátsókerék-hajtásra esküdnek.
A GTS egy arany középút. Erősebb a Carrera modelleknél, de nem olyan fenevad, mint a Turbo és a felette álló modellek
Ők valószínűleg a sportos vezetési élmény kimaxolására törekednek, nekik viszont nem a 911-est ajánlanám. De ők amúgy is tudják, hogy a középmotoros elrendezés verhetetlen, hiszen így válhatunk igazán eggyé az autóval. ilyenkor ver szinte egy ritmusra a szívünkkel a közvetlenül a hátunk mögött duruzsoló motor. Ráadásul újra hat hengerrel! Egy darabig sokan feketén látták a jövőt, amikor a downsizing miatt eltűnt a 718 Boxster/Cayman párosból a hat henger és csak a négyhengeres motorok maradtak. Amelyekkel persze nem csorbult a vezetési élmény, csupán a hangélmény. Na, de azért a háromliteres, hathengeres boxerrel és 400 lóerővel mégiscsak más dimenzió a kis roadster. Bár a Cayman kicsit merevebb, a vászontetős Boxsterrel jobban élvezhetjük a hangokat, amik a motor és a kipufogók felől érkeznek. Amikor már azt hinné az ember, hogy a 911 a tökéletes Porsche, a márkanév igazi megtestesülése, akkor jön a 718, és ráébreszt, hogy "játszóautónak" ő a legjobb a palettán. Lehet, hogy nem annyira látványos, mint egy 911, de a laikusok így is felismerik benne a Porschét, akkor is ha letakarjuk az emblémát.
Nem tagadom, számomra a 718 Boxster a csúcs, és nem feltétlenül a hathengeres motorral, de azzal igazi kuriózum
Egy ilyen roadsterrel tud a leginkább egybeforrni a vezető
Nos, most már tényleg csak az az egyetlen kérdésem maradt, hogy a kedves olvasók melyik Porschét vinnék haza, ha áldozhatnának ilyen élvezetekre 8 számjegyű összeget? Neked melyik a kedvenced, vagy melyiket próbálnád ki legelőször, ha alkalmad nyílna rá? Írd meg a kommentek között!
Ahogy az elején is kértem, bátran írd le kommentben, hogy te melyiket választanád!
Csakis a léghűtéses 911! Bármelyik, de a legjobban a Turbo.
Életérzésben talán a 911 legújabb Sport Classic lehet a mindent vivő kocsi. Ami az élményről szól. 550 lóerő, hátsókerék hajtás, kézi váltóval.
De a 718 most ért fel a csúcsra. És elfér a keskeny, vidéki utakon. És a kormányzás is a 911 szintjén van. Közúton sokkal jobb mint bármelyik másik modell.