Az említett hirdetés tárgyát sem egy modern kori MG képzi, hanem egy 1959-ben gyártott, az utolsó csavarig restaurált MGA Coupe. A különleges jármű 1955 és 1962 között készült az angliai Abingdon városában, egyes források szerint mindösszesen 101 476 darab gurult le a gyártósorról, amelyből 5869 példányt értékesítettek az angol piacon. Az 1,5 literes, 68 lóerős erőforrás a maga korában modern, sőt, egyenesen sportos, könnyű motornak számított, a típus népszerű versenyautó volt nem csak Angliában, hanem Amerikában is. A legismertebb motorsport-dicsőssége azonban az 1955-ös Le Mans-i 24 órás autóversenyen elért eredmény, ahol a három nevezett MGA példányból kettő célba is ért a 12. és a 17. helyen, míg a harmadik sem műszaki hiba, hanem egy tragikus baleset miatt nem tudta befejezni a futamot. Mindezek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy egy ilyen szinten restaurált példányért ennyi pénzt elkérnek. Szerinted ár-érték arányban jobb üzlet ez az MG, mint mondjuk egy új ZS a szalonból?
Régi autók árai néha sokkoló dimenzióban mozognak, főleg az élményautók gyűjtői példányairól van szó, és ez az MG ezeknek kiválóan megfelel.
Ha van márka ami nagyon komolyan vette ebben az évben a múltját az az MG, a februári Retromobile fő tematikája volt, nagyon látványos autókkal mint a Brit Nemzeti Autómúzeumban őrzött sebességrekorder lövedék formájú autókkal, vagy a B csoportos Rally szörny Metro 6R4-gyel.
https://egzostive.com/retromobile-2024-saw-the-return-of-manufacturers/
És persze nem mulasztották el berakni a stand közepére az új szárnyasajtós elektromos sportkupét, ami igen komoly megjelenésű, valódi „halo car”. Kicsit azt érzem mint a Volvonál a Geelyvel, a kínaiak érzik hogy engedni kell az európai márkákat a saját ritmusukban fejlődni, ehhez pedig szabad kezet adnak és pénzt.