Te is lehetsz manager! – középkategóriások használtan
Piaci körkép: hároméves használt középkategóriások
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig a nagy cég középvezetője hajtotta, most meg bárki viheti. Vajon jó bolt egy középkategóriás háromévesen és féláron?
Az élet úgy hozta, hogy ma egy átlag magyarnak egy középkategóriás autó szinte elérhetetlen vágy. Gondoljunk csak bele, ki venne 10-12 millió forintért autót, ha ennyiből a kamasz gyerekeinek vehetne egy nem is rossz lakást. A helyzet gondolom ismerős, de most nem szomorkodni szeretnénk. Bár fogy itthon elég luxusautó is, de a magánvárlások zömét a középkategóriásnál kisebb kocsik adják. Az a pár kompaktnál nagyobb gép meg valamelyik jól menő vállalat közép vagy inkább felső vezetője alá kerül. Nézzék csak meg a rendszámtábla-kereteket, szinte minden valamelyik flottakezelő neve szerepel. Ezek az autók aztán pár év és valamennyi kilométer után kikerülnek a használtpiacra, hogy újkori áruk feléért vagy akár már a harmadáért új gazdát keressenek. A kérdés most az, reális álom egy levetett góréautó háromévesen?
Piaci körképünkben háromévesnél nem idősebb középkategóriás autókat kerestünk, így mindről elmondható, hogy alapvetően modernek, biztonságosak és az alapszolgáltatásaikkal is ki kell elégítsenek minden igényt. Mindenben van szabályozható légkondicionáló, elektromos ablak, persze a legtöbb ennél jóval többet ad. A táblázatba bekerült autók között a fapadkirály a Skoda Superb lett, amiből megkíméltet és jó áron adottat a nem túl gazdag Active kivitelből találtunk. Egy csak húszezret futott, hároméves dízel nagyautóért fair ajánlat az 5,19 millió forint, de a méretein kívül mással nem különösebben kiemelkedő darab nem biztos, hogy azonnali nyálelválasztást indít be.
Presztízsben sokkal jobb nála az Audi A4, amiből van kéziváltós és nem is alap benzines még 6 millió alatt, alig 70 ezer kilométerrel. A most leváltott A4-esnél frissebb konstrukció az F30-as 3-as BMW, amiből egy szolid, tehát nem valami gazdagon felszerelt és nem is túl nagy motoros példányért is elkérnek már 6,79 millió forintot, ami ugye sok pénz. Ha mindenképpen prémium középkategóriás kell, surranópálya lehetne a W204-es Mercedes-Benz C-osztály, ami 2014-ig készült. Vannak meghirdetve olcsóbb példányok a 2011-es facelift utániakból is, de a ránézésre jókért elkérnek annyit, mint az Audi vagy a BMW hasonló modelljeiért. Nálunk most egy alig 136 lóerős, de a képek alapján kicsattanóan jó karban lévő 200 CDI akadt fent a rostán.
Használt középkategóriások hároméves korig
Modell | Évjárat | Óraállás (km) | Ár (Ft) |
Audi A4 Avant 1.8 TFSI (170 LE) | 2013 | 70 000 | 5 950 000 |
BMW 318d Advantage | 2013 | 33 000 | 6 790 000 |
Citroën C5 Tourer 2.0 HDi Prestige (140 LE) | 2013 | 109 000 | 3 390 000 |
Ford Mondeo Turnier 1.6 EcoBoost Business | 2013 | 128 000 | 3 200 000 |
Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi Powershift Trend (140 LE) | 2013 | 76 000 | 3 699 000 |
Ford Mondeo 1.6 TDCi Titanium (5 ajtós) | 2013 | 69 000 | 3 749 000 |
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Elegance (automata) | 2013 | 89 000 | 4 690 000 |
Lexus IS 300h Executive | 2013 | 65 000 | 9 220 000 |
Mazda6 G165 Revolution | 2014 | 24 000 | 6 499 000 |
Mercedes-Benz C 200 CDI Avanatgarde | 2013 | 55 000 | 6 590 000 |
Opel Insignia 1.4 Turbo Edition (5 ajtós) | 2013 | 60 000 | 3 849 000 |
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Sport (160 LE) | 2013 | 72 000 | 3 950 000 |
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo (5 ajtós, 130 LE) | 2013 | 98 000 | 3 990 000 |
Peugeot 508 GT 2.2 HDI | 2013 | 71 000 | 4 490 000 |
Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active (163 LE) | 2013 | 93 000 | 3 599 000 |
Renault Laguna 1.5 dCi EDC Expression | 2013 | 97 000 | 3 790 000 |
Skoda Superb 2.0 TDI Active (140 LE) | 2013 | 20 000 | 5 190 000 |
Subaru Legacy Kombi 2.5i Sport | 2014 | 37 000 | 8 390 000 |
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D Executive | 2013 | 71 000 | 4 490 000 |
Volkswagen Passat 1.6 TDI Comfortline | 2013 | 54 000 | 4 445 000 |
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline DSG (140 LE) | 2013 | 29 000 | 6 700 000 |
Volvo S60 D3 Kinetic Geartronic | 2013 | 18 000 | 6 890 000 |
Aki sokallja a német drágaságok drágaságát, az sokkal jobban járhat a nem prémium gyártók termékeivel. A Citroën C5 hidropneumatikus rugózásától ma is szokás ódzkodni, de egy rendesen karbantartott rendszer kényelme ugyanakkora boldogságot okozhat, mint a rendszeresen szervizelt kétliteres HDi motor fogyasztása. Az igazolható előélet és egy mindenre kiterjedő állapotfelmérés fontosságára megint felhívnám a figyelmet. Alternatívának meg ott a kicsit konzervatívabb, németesen keményebb, de azért elég francia Peugeot 508 is. Belőlük a dízel, automata kombi a telitalálat, de aki ettől eltérőt vesz biztos forrásból, annál van az ütőkártya. Van a már itthon is kapható új Renault Talisman elődjéből, a Lagunából is ígéretesnek tűnő. Az apró 1.5-ös dízel és hozzá a duplakuplungos EDC váltó kényelmet és kis fogyasztást ígér.
Nagyon komoly a felhozatal Ford Mondeóból és Opel Insigniából. Míg az előző Mondeóbol a széria végi, jól felszerelt példányok is megcsíphetők, addig a most is futó Insigniából az elérhető 2013-asok, még az év közepi modellfrissítés előttről valók. Direkt többet válogattunk belőlük, hogy látszódjon, nagyjából milyen felárat jelent a jobban kihasználható kombi kasztni, a vágyott kis fogyasztású dízelmotor vagy a kisebbnek ígért futásteljesítmény. Ezeknél álltában drágábbak a japán vetélytársak és a hazai piac ökölszabályai szerint töredéke az eladó példányok száma az előbbiekének. A Mazda6 és a sajnos utód nélkül kihalt Honda Accord kifejezetten jól vezethető darabok, ezzel a Mondeo ellenfelei. A Toyota Avensis nem a legtágasabb, nem is a legfrissebb konstrukció, de a neve garancia, legalábbis a jó értéktartásra.
A 2010 óta kapható Volvo S60-ból is akad a keresésünknek megfelelő példány, de az éppen eladó darabok magas ára most valahogy nincs összhangban a szürke és semmitmondó kivitelükkel. Akinek fontos az összkerékhajtás, jól járhat a japánosan furcsa, de tartós Subaru Legacy kombival. Belőle egy csak kétéves, így drágán eladó példányt találtunk. Egy hibája van csak, hogy a boxer benzineshez csak a buta cvt, azaz fokozatmentes automataváltó volt elérhető. Csak egy hibridet találtunk, naná, hogy a technikában úttörő Lexustól. Mivel az IS 300h az éppen futó szériából van, így az ára is csak a vadonatúj példányokéhoz képest lehet barátságos. 65 ezer kilométerrel és háromévesen 9,2 millió, újonnan meg nagyjából 12. A felhozatal a hároméves középkategóriásokból durván szerteágazó. Azt azonban nem szabad elfejteni, hogy a ma nagyjából 3,5-8 millió közötti áron megkapható használt példányok fenntartási költségei nem foghatóak egy húszéves kisautóéhoz. A szakszervizek árához meg nem árt a manageri fizetés. Ha ez nincs meg, akkor meg jobb, ha marad a sokkal olcsóbb Suzuki Swift "Manager", ami az unásig ismert szedán klímával megtoldott kiadása volt.
Amiket vezettem, mert ezek nálunk a cégesek, Opel Insignia 1.4 Turbo Edition (5 ajtós) és 2.0 CDTI Cosmo (5 ajtós, 130 LE). A benzines turbós alul szó szerint fos, ha öten ülnek benne, nagyon lelketlen, pörgetni kell, akkor meg zabál. A diesel szerintem nem rossz választás, nekem kényelmes volt (184cm 84kg), bár egyedül ülök benne, hátul csak ha kiugrunk enni valahová, de szerintem ott is bőven elfér 2 ember kényelmesen.
Egyik tulajnak van van Mazda 6 kombija, kívül szép nagy, belül az is csak 4 embernek kényelmes, cserébe jól néz ki.
C5-t bármikor kipróbálnám, esetleg a franciákat tartom reális árúnak, a többiről tudom, hogy feljebb vannak pozíciónálva, de magánvásárlóként nem tartanám reálisnak a majdnem 50-75%-s felárat.
Szerintem attol is függ, hogy milyen ceg, milyen pozicioban levö alkalmazottja vezet vagy kap ilyen autot.
Az elözö munkahelyemen, az összes különfele pozicioban levö managert ismertem, akik ceges autot kaptak. A legtöbbjük, azzal együtt is, hogy magancelra is hasznaltak 10-25.000 km-t mentek evente. Ebben volt Audi A4, Octavia, Toyota Avensis, Ford Mondeo, es Honda Accord is, söt meg Chevrolet Epica is. Persze ezek a modellek, nem egyidejüleg voltak a cegnel. Egy kolleganöm ingazott sokat Miskolc es Bp. között, na ö ment evente 25-30.000 km-t az Avensisevel. De pl. közvetlen fönököm Honda Accordjaban 4 ev alatt kb. 60.000 km ment. Ez több, mint barati, egy ceges autonal.
Ha valaki bankfiok vezetöje, de csak a bankfiokba maszkal vele, akkor az nem lesz veszes. De ha regioigazgato, es latogat vele, 8-10 fiokot, akkor ott könnyen meg lesz az evi 30-40.000 km, vagy több is.
Ha termekmanager, aki folyton uton van, lehet megy evi 50-80.000 km-t is.
Az egyik beszallito cegünk regioigazgatoja, ezt talan mar irtam is valamikor, evi 100.000 km-t ment, szinte minden evben, 80-90%-ban autopalyan. Ök 3 evente csereltek a Passatokat, az elsöben 300.000 km volt eladaskor, a masodikban 3 evesen 330.000 km, utana BMW 3er-t kapott, utana mar valamennyivel kevesebbet autozott, de meg mindig evi 50-60.000 km összejött. Ugyhogy azert vannak valoban keveset futottak is, csak legyen szerencsed azt kifogni, vagy ismerni az auto elöeletet.
A km valóban „érdekes”, de az i40 kombi tényleg best buy a kategóriában és érthetetlen miért maradt ki. Általában jól felszereltek (ellentétben a legtöbb Mondeo-val amiből fapad volt anno 8m alatt), nagyjából tartós, árban is rendben van és van benne hely (ellentétben pl. az Insigniával aminél már lassan az alsó közepesek is nagyobbak belül). A 136 ló meg kevésnek hangzik, de ha már vezetted, akkor rájössz, hogy bőven elég arra is hogy kényelmesen bejárd Európát az egész családdal, dugig megpakolt autóval. Nyilán nem sportautó, de mint utazó autó már bőven jó. Normál forgalomban semmivel nem vagy előbbre egy 180-200 lovas diesel-lel. Autobahn-on 180-ig érdemben gyorsítani meg ez is tud. Nyilván jobb a több, de ez sem vészes. Csak elfelejti mindenki a nagy lóerőhajhászásban, hogy pl. 20 éve még a 82 lovas Astra Isuzu volt az etelon, hogy „leszedi a fejed úgy megy”, ma meg az annál jó másfélszer erősebb, 20%-kal nehezebb autót fikázzuk a katalógus adatok alapján és azt hisszük mozogni nem tud. Ellenben pl. egy sima 1.6 szívó benzinessel is elég jól elmegy pl. az i40 is. Messze jobban megy mint pl. az VW 1.6-os rettenete anno.
Igen, itthon az jellemző, hogy valaki kap egy cégautót, ha kell-ha nem alapon és akkor szigorúan a nagy magyar átlagnak elképzelt 15-20ekm-t megy vele. (Üzemanyag vásárlás alapján egyébként az átlag 7-15ekm benzin-diesel vonalon.) A gond csak az, hogy ilyet én még nem láttam. Ugyanis a nagy magyar valóság az, hogy ha egy ilyen autót megkap végre a befutott apuka, akkor még a szomszéd Józsihoz is azzal megy, hiszen elég erős tétel a milliós bruttó mellett az a 100-200eFt amit a kocsiból ki tud autózni havonta. Ha esetleg nem ő megy vele, akkor meg a család összes tagja. Nem ritka itthon sem az évi 50-60 benefit car-nál sem. Egyetlen ismerősöm van, aki tényleg keveset megy a kocsijával, igaz neki nincs jogsija.:) Amit mondasz, az esetleg benelux-északi céges vonalon létezik és érdekes módon onnan is hordják be a valóban keveset futott cégeseket. Németeknél meg évi 100ekm is van nem ritkán a céges dieselben, pedig nem kulcsos…
Csak most olvasom a kommentedet, ugyanezt írtam előtte én is. 🙂
Csak Norriska
Kimaradt az egyik fontos flottaautó a listából, ami nagy hiba:
Hyundai I40/I40 Kombi
Most vettem egyet az alábbi feltételekkel:
Cégautó volt, most 81000 Km van benne, még FÉL ÉVIG GARANCIÁLIS!!!!!!, 4M190ezer forint volt.
JA és a Prémium felszereltséggel. (minden extra benne van szinte, pl. hátsó ülésfűtés, kormányfűtés, elektromos kézifék, stb.)
1,7 diesel 136 lóerővel.
Szerintem jópár német romot verne verné a listából megbízhatóságban…. 🙂 🙂
Cégnél benefit car. Keress rá jógugliban, hogy mit jelent?
[i]„Sajnos megint kénytelen vagyok a szokásos lemezt feltenni:”[/i]
Bizony sajnos de ezt már mindenki megszokta, hogy ostobaságból verhetetlen vagy. Nem veszi őket senki, mert nem kell az embereknek felénk. Ezért kicsi csalfiratyika.
Viccesek ezek a szerény futott km-ek. Minden bizonnyal azért vesz magánszemély vagy egy cég dízelfelárral új autót, hogy jó nagy bukóval 2-3 év múlva kevés km-rel kiszálljon belőle ☺ Nem túl életszerű.
Az I40 hiánya nekem is szemet szúrt.
„Az Insignia meg nagyon kicsi belül, szinte alig nagyobb a Mazda 3-asnal, es nehez is.”
Egyetértek. Nagy helykínálatról finoman szólva nem beszélhetünk, az akkori Opelekre jellemző túlsúly is felróható neki, emellett pedig a körkilátás az autóból nagyon rossz, szabályosan bezártságérzete van a benne ülőknek, leginkább hátul. Sajnos a minősége, tartóssága pedig gyakran csalódást keltő, a neten találni érdekes dolgokat róla.
Sajnos megint kénytelen vagyok a szokásos lemezt feltenni: miért maradt ki a listából az i40 és az Optima? Mert ezeket pár éve nem választották ún. „góréautónak”? Csak erre tudok gondolni, hogy a presztízs hiánya okán maradtak ki a felsorolásból. Nagy választék nincs belőlük, ha megnézzük, de aki ilyeneket keresne, tudna venni.
A franciákat már többször kiveséztük a fórumozó kollégákkal – legutóbb a Laguna III-at – annak kapcsán, hogy a minőség nagyon sokat javult, összekapták magukat (némi külső segítséget, bábáskodást is igénybe véve): de a lényeg, hogy ismét a nagypályán játszanak és nagyon komolyan kell őket venni. Jó újra ezt mondani hosszú idő után: jó vétel egy Laguna III, egy hidrós C5 és egy 508 is.
A japánok hozzák a kötelezőt, ezt a cikkíró is említi.
A német trióhoz egy megjegyzés – ehhez:”A lesajnált alapváltozatokkal villantani nemigen lehet.”
Dehogyisnem – legalább is aki megveszi, azt gondolja. Nem a felszereltségi szinteken van a hagsúly, hanem a négykarikán, a propelleren és a csillagon: a „villantást” sokak szerint ezek adják.:)
A Subaru Legacy fotója alatti „kalandvágyó” kifejezés szerintem kétértelmű lehet, ezért nem helytálló: az összkerékhajtás miatt valóban „szabadidőautós” jellegű, ezért lehet a kalandvágyók alternatívája, de nekem ez a szó azt is sugallja, hogy a Subaru nem megbízható, lépten-nyomon elromlik(ami persze, hogy nem igaz), ezért lehet a kalandot, kihívásokat keresők kocsija. A lényeg: én a „különc” szót használtam volna, ami nem kétértelmű. Apróságnak tűnhet, de nekem szemet szúrt.
És egy olyan negatív dolog, aminek már többször hangot adtunk: olasz autó sehol, ami sajnálatos, a Jaguar pedig a nemrég debütált XE miatt nem lehet itt. A Chevrolet Malibu pedig épp kicsúszott a lehetőségek közül, a hahu-n csak 2012-eseket hirdetnek.
Egy újabb remek áttekintő jellegű cikk, gratulálok a szerzőnek.
Mikor vettük a Mazda 3-at, a nejemmel mi is sokaig nezegettük, hogy lehet-e nagyobb modell….de aztan maradtunk egy kategoriaval lejjebb a Mazdanal.
A C5 titkos befuto, de nem akartam dizelmotoros autot venni, az 1.6 THP motorjarol meg nincsen jo velemenyem, igy maradt a jo öreg szivo benzinmotor.
A Passat hasznaltan is draga, a DSG valto bar nagyon dicserik, en tartottam töle ( a Mazda is automata).
Az Insignia meg nagyon kicsi belül, szinte alig nagyobb a Mazda 3-asnal, es nehez is. Audi, Mercedes, BMW nagyon draga meg hasznaltan is, hiaba vagyik ra esetleg az ember.
A Volvo S60 meg szinten eleg különleges, azzal kacerkodom en is. Egyszer, talan…
A Subaru igazi különlegesseg.