Szabályosan rárúgta az ajtót a Škoda a Gran Turismo világára, ugyanis ez az első modelljük, amely a széria valamelyikében játszhatóvá válik
Már csak azért is különleges a videojátékok világa, mert akár több millió dolláros autók volánja mögé is "bepattanhat" a játékos, és még csak attól sem kell tartania, hogy esetleg anyagi kárt okoz. Az esport felvirágzásával a márkák is egyre nagyobb figyelmet szentelnek a virtuális versenyzésnek, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Škoda a csak a PlayStation játékkonzolon elérhető Gran Turismo széria számára külön lefejlesztett egy koncepcióautót.
A kettéosztott hátsó szárny miatt kicsit a Formula E autókra hajaz
Korábban a sorozat egyetlen illesztésében sem szerepelt a márka, így rögtön egy igazi különlegessel rukkoltak elő. A 4,41 méter hosszú modell a szó legszorosabb értelmében sofőrközpontú, hiszen csupán egyetlen ülés található benne, az is középen. Valószínű a fizikai térben a légellenállással sem lenne gondja az autónak, hiszen mindössze 94,9 centiméter magas, a karosszéria pedig ránézésre is az aero hatékonyság szellemében készült.
Természetesen a utascellát is lemodellezték
A hajtásláncot sem vették félvárról, rögtön négy villanymotor is került a Vision Gran Turismóba, amelyek egyenként 268 lovasak (200 kW), az összteljesítményük pedig 1073 lóerő (800 kW), emellett a rendszer 1020 newtonméteres nyomatékra képes. Bár a virtuális térben ez kevésbé jelentős, a márka azt is elárulta, hogy a tanulmányautóban egy 87 kilowattórás akkumulátor található, ám ennél fontosabb, hogy mindössze 1300 kilogramm, emellett szintén az autó versenyképességeit javítják a Formula E-ben is alkalmazott felfüggesztések.
A zöld festésen túl egy speciális fényezés is elérhető lesz, ezt a Škoda 130 RS inspirálta, amely az 1977-es Monte-Carlo Rallyn megnyerte a kategóriáját
Érdekesség, hogy nem a semmiből tervezték meg a Vision GT-t, hanem egy korábbi, történelmi jelentőségű Škodából inspirálódtak. Az ihletet az 1957-es Skoda 1100 OHC Spider adta, amelyet a márka a 24 órás Le Mans-i autóversenyre fejlesztett, de politikai okokból sosem vehetett részt a viadalon. Abból az autóból akkor mindössze 2 készült nyitott tetővel (kupé kivitelben további kettő), ezek egyikét ma a brit Skoda képviselet őrzi, míg a másik a cseh anyavállalat tulajdonában áll. A kupékat sajnos az évek során összetörték, de 2021-ben arról számolt be a márka, hogy a restaurátorok dolgoznak az egyik helyreállításán.
Az autó formatervét részint az 1957-es Skoda 1100 OHC Spider inspirálta
Kíváncsi leszek hogy elkészítik-e élőben is, mint sok virtuális társát a GTből. Már egy tucat ilyen autóval sikerült már találkozni (persze többségük makett volt), szerintem remek dekoráció bármelyik kiállításra.
Bár a Skoda múltja hosszú azért nagyon nem mérhető a nagy márkákhoz. Ugyanakkor dicséretes hogy mennyire odafigyelnek a múlt ápolására. Ezt a piros kupét pl egy éve Brüsszelben láttam az Autoworld Skoda kiállításán, de a Skoda gyári támogatással volt kint a Techno Classicán tavaly, és a Retromobile-on.
Persze nyilván nem ebből él a márka de ilyen apróságok jól jelzik hogy a márkának van egy erős tartása és a cégnél komolyan gondolják a műszaki hátteret.